Βρείτε τις flat ρυθμίσεις του εν&#9

audiokostas

V.I.P.
Μηνύματα
12,681
Πόντοι
38
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
Ακούω πολλές φορές στις δοκιμές ενισχυτών το «βάλτα όλα flat και μετά τον φτιάχνουμε». Η αυτόματη αντίδραση είναι να βάλουμε όλα τα ποτενσιόμετρα του eq στο 12 ο’ clock.

Δεν είναι όμως έτσι. Κάθε ενισχυτής είναι «κουρδισμένος» διαφορετικά.

Υπάρχει λοιπόν κάποιος εύκολος, απλός και φθηνός τρόπος να βρούμε πως συμπεριφέρεται ο ενισχυτής μας ;

Πιθανότατα. Εγώ έχω έναν που δοκίμασα με τον ενισχυτή του μπάσου μου και τον μοιράζομαι μαζί σας.

Η μέθοδος δεν είναι επικίνδυνη και δεν μπορώ να δω κάτι να πηγαίνει επικίνδυνα στραβά.

Από την άλλη πολλά έχουν δει τα μάτια μου οπότε και σας λέω εξαρχής ότι είναι δικά σας τα μηχανήματα και είναι απόλυτα δική σας η ευθύνη χρήσης τους και ως εκ τούτου ευθύνη δεν φέρω απολύτως καμία.

Θα χρησιμοποιήσω φωτό από το gear που χρησιμοποιοώ αλλά η θεωρία παραμένει ίδια και για σας.

Χρειάζεται ένας amp με DI, μια κάρτα ήχου και να έχετε κατεβάσει και εγκαταστήσει στον υπολογιστή σας το πρόγραμμα HolmImpulse το οποίο είναι freeware και μπορείτε να το βρείτε εδώ (http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php) Δεν χρειάζεστε μικρόφωνο.

Πρώτα από όλα έχουμε κλειστά τα πάντα στον ενισχυτή. Δεν χρειάζεται να είναι ανοιχτός ο ενισχυτής όσο γίνονται οι συνδέσεις. Αν είναι, βεβαιωθείτε ότι όλα τα volume είναι στο 0.

Συνδέουμε με καλώδιο κιθάρας την μία έξοδο της  κάρτας ήχου με το input του ενισχυτή.

rfpccvG.jpg


YvG2TCQ.jpg


Συνδέουμε με XLR θηλυκό σε XLR αρσενικό (ή Jack αν δεν έχει η κάρτα XLR είσοδο) το DI του ενισχυτή (ΟΧΙ την έξοδο ηχείου του ενισχυτή) με το input της κάρτας ήχου.

Ai5V4sh.jpg


I5DFsN8.jpg


Παρατηρείστε ότι στις ρυθμίσεις του ενισχυτή δίνω line σήμα στο DI (προς την κάρτα) και post eq προκειμένου να μετρήσω και το eq του pre, διαφορετικά δεν έχει και μεγάλο νόημα αφού θα πάρω πολύ πιο flat (αν όχι τελείως flat) σήμα (δείτε την μέτρηση παρακάτω).

Ανοίγετε το HolmImpulse

Ανοίγετε και τον ενισχυτή.

Στο HolmImpulse αριστερά επάνω, πηγαίνετε στην καρτέλα Device & Signal και επιλέγετε τον driver της κάρτας ήχου καθώς και το output (ηχείο κάρτας) και input που θα δεχθεί το HolmImpulse από την κάρτα ήχου. Σιγουρευτείτε ότι έχετε καθορίσει τα σωστά Left και Right σε περίπτωση που έχετε περισσότερα των ένα input.

BkxBnTw.png


Start frequency έβαλα τα 30hz (λίγο χαμηλότερα πό ότι χρειάζεται) αλλά μπορείτε να βάλετε ότι θέλετε.

Πατήστε το κουμπί Measurements (σε όποιο από τα τρία χρώματα θέλετα) στην καρτέλα Measurements.

Το πρόγραμμα θα κάνει ένα frequency sweep από 20Hz στα 20Khz.

Προσοχή !! άμα ακούτε από ηχεία ή από ακουστικά, χαμηλώστε την ένταση ακρόασης.

Εφόσον οι στάθμες (στο output της κάρτας, στο recording της κάρτας αλλά και του ενισχυτή τον οποίο υποθέτω ότι πλέον έχετε ανοίξει) είναι κατάλληλες (αν είναι πολύ χαμηλές το πρόγραμμα δεν "διαβάζει" το σήμα, αν είναι πολύ ψηλές θα παραμορφώσει) θα εμφανίσει τα αποτελέσματα στην οθόνη.

Αν αλλάξετε τις ρυθμίσεις και θέλετε να τις συγκρίνετε με τις προηγούμενες, πατήστε  το κουμπί measurements σε διαφορετικό χρώμα και θα εμφανιστούν οι καινούριες μετρήσεις στον ίδιο πίνακα.

7uPLXDA.jpg


Η μπλε γραμμή στο δικό μου είναι με τις ρυθμίσεις του ενισχυτή όλες στο κέντρο (12 ώρα)

Η κόκκινη είναι με διορθώσεις στο eq (μπάσο στο παρά τέταρτο, πρίμα στο παρα πέντε και μεσαία στο και πέντε). Flat δεν πρόκειται να  γίνει καθότι το eq δεν είναι παραμετρικό οπότε με μπάσα/πρίμα/μεσαία μόνο, δεν γίνεται να έρθει flat. Μπορείτε όμως να παρεμβάλλετε ένα παραμετρικό eq πετάλι μεταξύ output κάρτας και input ενισχυτή και να το φέρετε όπως θέλετε.

Η πράσινη γραμμή είναι χωρίς eq με το σήμα να περνάει κατευθείαν από το DI. Αυτό που λέγαμε πιο πριν.

Είχα κάνει στο πρόσφατο παρελθόν κάποιες μετρήσεις με το ίδιο setup αλλάζοντας μόνο λάμπες και το αποτέλεσμα ήταν ενδιαφέρον αλλά ούτε «έσωσα» τις μετρήσεις αλλά ούτε τις επιβεβαίωσα με συγκεκριμένο τρόπο και να μην πω ψέματα, βαριέμαι να το κάνω πάλι και πολύ περισσότερο, τώρα.

Παρεμπιπτόντως, έχει πολύ ενδιαφέρον να κλικάρετε (επάνω αριστερά) και το Phase αλλά Distortion το οποίο δίνει πολύ ενδιαφέρουσες μετρήσεις για THD, Noise αλλά και παραμορφώσεις 2ης έως και 10ης αρμονικής (αν ξέρετε να διαβάζετε αυτές τις μετρήσεις)...

Με λίγα λόγια, καλή διασκέδαση.  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενδιαφέρον, ωστόσο, χωρίς να είμαι ειδικός σε τέτοια θέματα, έχω να κάνω μια ερώτηση:

Από τη στιγμή που πάμε να το εφαρμόσουμε σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, δηλαδή ένας κιθαρίστας ή μπασίστας να παίζει -έστω καρφί- στον ενισχυτή, δε θα έχουμε διαφορετική απόκριση στην κυματομορφή που παράγεται σε κάθε νότα λόγω προσωπικού παράγοντα;

Φυσικά μια πιο μπάσα νότα σε σχέση με μια πιο υψίσυχνη θα έχουν διαφορετική συμπεριφορά στην κυματομορφή τους λόγω διαφορετικών fundumentals και κυματομορφών, όμως τα δάκτυλα του κάθε παίκτη και το πού παίζει κατά μήκος της χορδής (σε περίπτωση fingerpicking κιθαριστών ή μπασίστων), είδος χορδών, πένες, μαγνήτες κτλ καθιστούν άκυρες τις φλατ ρυθμίσεις που προέκυψαν από ένα sweep σταθερής έντασης.

Καταλαβαίνω ότι πρακτικά αν έχεις ένα reference spot μπορείς μετά με το αυτί να φέρεις το ΕQ του ενισχυτή πιο κοντά στο flat που ανταποκρίνεται στο σετάπ παίκτης-όργανο, ωστόσο στις περισσότερες των περιπτώσεων χρωματίζουμε τον ήχο μας πέρα από το φλατ για να επιτύχουμε το επιθυμητό ηχητικό αποτέλεσμα.

Επομένως αν είναι να μπει ο παράγοντας αυτί ούτως η άλλως ακόμα και στην περίπτωση που θέλουμε flat απόκριση για όργανο-παίκτη, πχ για να κάνουμε ένα συγκριτικό μεταξύ οργάνων, γιατί να μπούμε σε τόσο κόπο για λεπτομέρεια;

 
Dnightshade είπε:
Ενδιαφέρον, ωστόσο, χωρίς να είμαι ειδικός σε τέτοια θέματα, έχω να κάνω μια ερώτηση:

Από τη στιγμή που πάμε να το εφαρμόσουμε σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, δηλαδή ένας κιθαρίστας ή μπασίστας να παίζει -έστω καρφί- στον ενισχυτή, δε θα έχουμε διαφορετική απόκριση στην κυματομορφή που παράγεται σε κάθε νότα λόγω προσωπικού παράγοντα;

Φυσικά μια πιο μπάσα νότα σε σχέση με μια πιο υψίσυχνη θα έχουν διαφορετική συμπεριφορά στην κυματομορφή τους λόγω διαφορετικών fundumentals και κυματομορφών, όμως τα δάκτυλα του κάθε παίκτη και το πού παίζει κατά μήκος της χορδής (σε περίπτωση fingerpicking κιθαριστών ή μπασίστων), είδος χορδών, πένες, μαγνήτες κτλ καθιστούν άκυρες τις φλατ ρυθμίσεις που προέκυψαν από ένα sweep σταθερής έντασης.

Καταλαβαίνω ότι πρακτικά αν έχεις ένα reference spot μπορείς μετά με το αυτί να φέρεις το ΕQ του ενισχυτή πιο κοντά στο flat που ανταποκρίνεται στο σετάπ παίκτης-όργανο, ωστόσο στις περισσότερες των περιπτώσεων χρωματίζουμε τον ήχο μας πέρα από το φλατ για να επιτύχουμε το επιθυμητό ηχητικό αποτέλεσμα.

Επομένως αν είναι να μπει ο παράγοντας αυτί ούτως η άλλως ακόμα και στην περίπτωση που θέλουμε flat απόκριση για όργανο-παίκτη, πχ για να κάνουμε ένα συγκριτικό μεταξύ οργάνων, γιατί να μπούμε σε τόσο κόπο για λεπτομέρεια;


Εμενα ο (προ)ενισχυτης μου εχει πανω ρυθμιση στο EQ που βγαινει μια ενδειξη στην οθονουλα και λεει FLAT ...

:)

Οτι πει ,χατηρι δεν του χαλαω....

 
Να κανω μια μικρη παρατηρηση.Αλλο πραμα ειναι βαζουμε τα ποντεσιομετρα  <<φλατ>> που σημαινει οτι ουτε  ενισχυουν αλλα ουτε μειωνουν καποια συχνοτητα και αλλο πραμα ο ενισχυτης παιζει φλατ.Αυτο εξαρταται απο την σχεδιαση και την τοποθετηση του ενισχυτη ,(βαλτε τον ενισχυτη στην μεση του δωματιου και μετα στην γωνια,οπου και αν εχετε τα ρυθμιστηκα θα παιζει τελειως διαφορετικα.Για να ξερουμε οτι εχουμε τα pots στην μεση και ουτε προστετουν αλλα και ουτε αφερουν πρεπει να ξερουμε πως ειναι σχεδιασμενα.Δεν λενε ομως παντα.Εαν ενα pot εχει διαβαθμιση απο τερμα αριστερα -10 κεντρο 0 και τερμα δεξια +10 τοτε οταν ειναι στην μεση οχι ειναι φλατ απλα δεν προσθετοαφερει τιποτα το eq.Στον ενισχυτη μου ας πουμε ειναι απο 1 εως το δεκα και μαλιστα το 1 ειναι το κεντρο.Εαν το βαλω στο 5 θεωρητικα ειναι στην μεση αυτο που λεμε flat,ερωτω εγω τωρα ,εχουν υπολογισει την αποκριση του συνολου ενισχυτη ηχειου και το 5 ειναι οντως η μεση(γιατι για να παιζει ειπαμε flat παιζουν ρολο και αλλα πραματα),η υπολογιζει οτι δινει το μισο της ενισχυσης απο το 1 εως το 10 το 5 ειναι η μεση.Παντως σε καθε περιπτωση μονο φλατ δεν ακουγεται......

 
Πολύ κακό για το τίποτα, εγώ συνήθως τα βάζω όλα στο τέρμα, είναι η μόνη ρύθμιση που θυμάμαι άλλωστε. 

Επίσης νομίζω πως το να βρεις το 100% φλατ σημείο ενός ενισχυτή κιθάρας/μπάσου δεν έχει και τόσο πρακτική εφαρμογή, σε σχέση πχ με ένα ενισχυτή hifi.

 
Επίσης νομίζω πως το να βρεις το 100% φλατ σημείο ενός ενισχυτή κιθάρας/μπάσου δεν έχει και τόσο πρακτική εφαρμογή, σε σχέση πχ με ένα ενισχυτή hifi.

                                                                                                                  Ακριβως αυτο.Εξαλλου υπαρχουν για να φτιαχνουμε τον ηχο οπως μας αρεσει ασε που δεν γινεται να εχεις και ηχο σωστο χωρις αυτα....Το προβλημα ειναι οταν βαζουμε την ιδια κιθαρα σε διαφορετικους ενισχυτες και κοιταμε τις διαφορες.Μονο εκει σαν σημειο αναφορας υπαρχει το σημειο flat, αλλα τελικα ειναι τελειως σχετικο....                                                                                                     
 
Πιθανότατα ο τίτλος είναι λάθος αλλά έχω την εντύπωση ότι η ανάγνωση του άρθρου ή μάλλον ο στόχος του άρθρου, αναγνώστηκε λάθος.

Αγοράζω ένα αμάξι ή μία μηχανή γιατί μου αρέσει οπτικά, με βολεύει, πληροί τα κριτήρια μου αλλά, προσωπικά πάντα, αν είχα την δυνατότητα να τους κάνω μία δυναμομέτρηση ή ένα health test check (που πλέον όντως γίνεται) στο σπίτι μου εύκολα και χωρίς κόστος, θα το έκανα με χαρά.

Αν θα ωφελούσε σε κάτι είναι θέμα ερμηνείας και πιθανότατα να μην άλλαζε τίποτα στην αντιμετώπιση απέναντι στην επιλογή μου. Σαφώς κάποιος θα το οδηγούσε καλύτερα ή διαφορετικά από μένα και πιθανότατα να ήταν διαφορετικό στην πίστα από ότι στο Σύνταγμα-Ομόνοια ή διαφορετικά θα "ανέπνεε" στη Λούτσα από ότι στο υψόμετρο του Mexico City (αν και οι ενισχυτές ΔΕΝ παίζουν διαφορετικά από μέρος σε μέρος αλλά συμπεριφέρεται διαφορετικά ο ήχος που βγαίνει από την καμπίνα σε συνέργεια με τον χώρο).

Αν μπορούσα να ελέγχω και πως επιδρούν συχνοτικά (και όχι οι χροιές -αν και οι αρμονικές σαφώς δίνουν μία ιδέα και για αυτές- πάνω στις οποίες παίζεται όλο -και αυτό του marketing- παιχνίδι του ήχου - ναι, ακόμα και στο hifi) οι διαφορες αλλαγές που κάνω στον ενισχυτή μου, θα μουν χαρούμενος.

Δεν μπορώ να αντιταχθώ (και ούτε επιθυμώ κάτι τέτοιο) στο αδιαφιλονίκητο επιχείρημα "γιατί εμένα έτσι μου αρέσει", απλώς ανήκω σε αυτήν την μερίδα, που τις αρέσει να βλέπει σε αριθμούς και γραφήματα για το τι κρύβεται κάτω από το καπώ ακόμα και αν δεν έχει τις απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις να τα "αναγνώσει" και ερμηνεύσει σε βάθος.

Θεώρησα λογικό λοιπόν, να μοιραστώ αυτό τον τρόπο ελπίζοντας ότι θα ενδιαφέρει κάποιους "ομοϊδεάτες"  ;D.

 
Θεωρώ το όλο Post θα φανεί εξαιρετικά χρήσιμο σε όποιους χρησιμοποιούν πεταλιέρες και πετάλια στο καθαρό κανάλι του ενισχυτή τους και θέλουν να κάνουν reset του ενισχυτή ώστε να ξεκινήσουν να δημιουργούν τον ήχο τους από το σημείο 0.

 
Mike G είπε:
Θεωρώ το όλο Post θα φανεί εξαιρετικά χρήσιμο σε όποιους χρησιμοποιούν πεταλιέρες και πετάλια στο καθαρό κανάλι του ενισχυτή τους και θέλουν να κάνουν reset του ενισχυτή ώστε να ξεκινήσουν να δημιουργούν τον ήχο τους από το σημείο 0.
Πιθανόν.

Εμένα μου χρειάστηκε όταν ήθελα να "ταΐσω" με σήμα και να μετρήσω 5 διαφορετικές μπασοκαμπίνες οπότε, για να είμαι αντικειμενικός, έπρεπε να δώσω όσο πιο flat σήμα για να δώ και τα προσόντα/κουσούρια κάθε καμπίνας χωρίς να ευνοώ ή αδικώ κάποια.

Τελικά βέβαια έδωσα σήμα από τον τελικό του ενισχυτή (που έχει απόκριση flat σαν καρδιογράφημα νεκρού) παρακάμπτοντας τον pre.

Αλλά ήταν μία επιμορφωτική διαδικασία.

Μπορεί να επιχειρήσω κάποια στιγμή να (ξανα)μετρήσω και το tube rolling στον ενισχυτή...  ;D

 
Δοκίμασες να μετρήσεις με αλλαγή του μαστερ βολιουμ? (αν έχεις) Επηρεάζει το eq?

 
Mike G είπε:
Δοκίμασες να μετρήσεις με αλλαγή του μαστερ βολιουμ? (αν έχεις) Επηρεάζει το eq?
To gain είχε μια μικρή επίπτωση. To volume όχι.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα