Γεια σας. Αν και αρκετά χρόνια διαβάζω περιστασιακά το noiz.gr, μόλις τώρα αποφάσισα να γίνω μέλος για να ζητήσω τα φώτα σας πάνω στην επιλογή ενεργών ηχείων. Σίγουρα υπάρχουν πολλά παρόμοια θέματα στο φόρουμ, αλλά το καθένα απηχεί προφανώς τις ιδιαίτερες ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε μέλους. Στη δική μου περίπτωση τα πράματα έχουν ως εξής:
Διαθέτω μια Yamaha AG06 USB κονσόλα την οποία θέλω να συνδυάσω με ένα σετ ενεργών ηχείων. Ξεκινώντας ήδη από τα Χριστούγεννα την έρευνα κατέληξα με σειρά προτίμησης στις εξής 3 επιλογές:
1. ESI uniK 05 Plus (ζεύγος: 378 €)
2. Tascam VL-S5 (ζεύγος: 229 €)
3. Presonus Eris 5 (ζεύγος: 249 €)
Ο προβληματισμός μου αφορά κυρίως στην πρώτη μου επιλογή καθώς διάβασα στο εγχειρίδιο ότι το ηχείο έχει Input Impedance: 27.2kOhm (balanced) / 13.6kOhm (unbalanced) τη στιγμή που ο μίκτης της Yamaha αναγράφει Actual Source Impedance: 150 Ω (στο MONITOR OUT) για χρήση ονομαστικού LINE σήματος 10 kΩ. ( Yamaha AG06 Technical Specs )
Περίπου το ίδιο όμως ισχύει και για τη δεύτερη επιλογή, καθώς το εγχειρίδιο της Tascam αναγράφει αντίσταση εισόδου 20 kΩ για συμμετρικό και 10 kΩ για ασύμμετρο σήμα.
Η τρίτη επιλογή φαίνεται να είναι συμβατή με τις προδιαγραφές του μίκτη, καθώς το ηχείο της Presonus αναγράφει 10 kΩ εξίσου για συμμετρικό και ασύμμετρο σήμα αντίστοιχα.
Η ερώτησή μου λοιπόν (καθότι άσχετος με τα τεχνικά) είναι αν, συνδυάζοντας τον εν λόγω μίκτη με τα ηχεία της ESI ή της Tascam, προκύπτει βάσει προδιαγραφών κάποιο πρόβλημα με το λεγόμενο impedance matching με αποτέλεσμα να έχω είτε χαμηλή απόδοση των ηχείων είτε ακουστική παραμόρφωση υπερφορτώνοντας το σήμα της πηγής πριν οδηγηθεί στα ηχεία. Κι επίσης, αν για την επίλυση ενδεχόμενου προβλήματος θα ήταν δυστυχώς απαραίτητη η αγορά ΚΑΙ ενός ενισχυτή, τελικού ή προενισχυτή δεν το γνωρίζω, με αποτέλεσμα την υπέρβαση του badget που διαθέτω. Ή μήπως τελικά δεν υφίσταται θέμα χάρη στους ενσωματωμένους ενισχυτές των ενεργών ηχείων, οπότε τζάμπα ανησυχώ!!?
???
ΥΓ._ Για να σχηματίσετε μια πιο σφαιρική άποψη για το... "home studio" ...παραθέτω τα εξής:
Χώρος: δωμάτιο 10 τμ ηχητικά αδιαμόρφωτο, τετράγωνου σχήματος σε οικία με σύζυγο και παιδιά σχολικής ηλικίας! Δλδ κάθε άλλο παρά ιδανικές συνθήκες για Home studio! ;D
Εννοείται πως η περισσότερη "δουλειά" θα γίνεται με ακουστικά, αλλά οπωσδήποτε χρειάζομαι και τα ηχεία για δοκιμές και επαληθεύσεις... Τα περιθώρια του γραφείου Η/Υ από τον τοίχο δεν ξεπερνούν τα 10 εκ. γι' αυτό αν και προσπάθησα να αποφύγω τα οπίσθιας ανάδρασης ηχεία προέκρινα τελικά ως πρώτη μου επιλογή τα ESI γιατί διαθέτουν το λεγόμενο ESI Bass Port Plug System με το οποίο, όπως διατείνονται, μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως ανοικτό όσο και ως κλειστό σύστημα καμπίνας (reflex / closed enclosures).
Ηχοσκευή: 1. Yamaha AG06, 2. Superlux WH5 retro microphone, 3. t.bone MB-88U Dual dynamic vocal USB-microphone, 4. Behringer HPS3000 headphones (σε αναζήτηση καινούριων ακουστικών κλειστού τύπου)
Όργανα: 1. Ibanez AEG20E-TRS, 2. Behringer iAXE624-bk Centari Usb-Guitar, 3. Novation Launchkey 25
Ενισχυτής ακουστικής: Roland Cube Street
* Προφανώς οφείλω μια προκαταβολική συγγνώμη για το σεντόνι...
Διαθέτω μια Yamaha AG06 USB κονσόλα την οποία θέλω να συνδυάσω με ένα σετ ενεργών ηχείων. Ξεκινώντας ήδη από τα Χριστούγεννα την έρευνα κατέληξα με σειρά προτίμησης στις εξής 3 επιλογές:
1. ESI uniK 05 Plus (ζεύγος: 378 €)
2. Tascam VL-S5 (ζεύγος: 229 €)
3. Presonus Eris 5 (ζεύγος: 249 €)
Ο προβληματισμός μου αφορά κυρίως στην πρώτη μου επιλογή καθώς διάβασα στο εγχειρίδιο ότι το ηχείο έχει Input Impedance: 27.2kOhm (balanced) / 13.6kOhm (unbalanced) τη στιγμή που ο μίκτης της Yamaha αναγράφει Actual Source Impedance: 150 Ω (στο MONITOR OUT) για χρήση ονομαστικού LINE σήματος 10 kΩ. ( Yamaha AG06 Technical Specs )
Περίπου το ίδιο όμως ισχύει και για τη δεύτερη επιλογή, καθώς το εγχειρίδιο της Tascam αναγράφει αντίσταση εισόδου 20 kΩ για συμμετρικό και 10 kΩ για ασύμμετρο σήμα.
Η τρίτη επιλογή φαίνεται να είναι συμβατή με τις προδιαγραφές του μίκτη, καθώς το ηχείο της Presonus αναγράφει 10 kΩ εξίσου για συμμετρικό και ασύμμετρο σήμα αντίστοιχα.
Η ερώτησή μου λοιπόν (καθότι άσχετος με τα τεχνικά) είναι αν, συνδυάζοντας τον εν λόγω μίκτη με τα ηχεία της ESI ή της Tascam, προκύπτει βάσει προδιαγραφών κάποιο πρόβλημα με το λεγόμενο impedance matching με αποτέλεσμα να έχω είτε χαμηλή απόδοση των ηχείων είτε ακουστική παραμόρφωση υπερφορτώνοντας το σήμα της πηγής πριν οδηγηθεί στα ηχεία. Κι επίσης, αν για την επίλυση ενδεχόμενου προβλήματος θα ήταν δυστυχώς απαραίτητη η αγορά ΚΑΙ ενός ενισχυτή, τελικού ή προενισχυτή δεν το γνωρίζω, με αποτέλεσμα την υπέρβαση του badget που διαθέτω. Ή μήπως τελικά δεν υφίσταται θέμα χάρη στους ενσωματωμένους ενισχυτές των ενεργών ηχείων, οπότε τζάμπα ανησυχώ!!?
???
ΥΓ._ Για να σχηματίσετε μια πιο σφαιρική άποψη για το... "home studio" ...παραθέτω τα εξής:
Χώρος: δωμάτιο 10 τμ ηχητικά αδιαμόρφωτο, τετράγωνου σχήματος σε οικία με σύζυγο και παιδιά σχολικής ηλικίας! Δλδ κάθε άλλο παρά ιδανικές συνθήκες για Home studio! ;D
Εννοείται πως η περισσότερη "δουλειά" θα γίνεται με ακουστικά, αλλά οπωσδήποτε χρειάζομαι και τα ηχεία για δοκιμές και επαληθεύσεις... Τα περιθώρια του γραφείου Η/Υ από τον τοίχο δεν ξεπερνούν τα 10 εκ. γι' αυτό αν και προσπάθησα να αποφύγω τα οπίσθιας ανάδρασης ηχεία προέκρινα τελικά ως πρώτη μου επιλογή τα ESI γιατί διαθέτουν το λεγόμενο ESI Bass Port Plug System με το οποίο, όπως διατείνονται, μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως ανοικτό όσο και ως κλειστό σύστημα καμπίνας (reflex / closed enclosures).
Ηχοσκευή: 1. Yamaha AG06, 2. Superlux WH5 retro microphone, 3. t.bone MB-88U Dual dynamic vocal USB-microphone, 4. Behringer HPS3000 headphones (σε αναζήτηση καινούριων ακουστικών κλειστού τύπου)
Όργανα: 1. Ibanez AEG20E-TRS, 2. Behringer iAXE624-bk Centari Usb-Guitar, 3. Novation Launchkey 25
Ενισχυτής ακουστικής: Roland Cube Street
* Προφανώς οφείλω μια προκαταβολική συγγνώμη για το σεντόνι...
Τελευταία επεξεργασία από moderator: