7/4 vs 7/8

Αρα εν μερει απαντας μονος σου το ερωτημα σου.  Λογιστικα γινεται, αλλα βαζεις το μετρονομο σου σε ταχυτητα ασχετη και γραφεις με μη οικονομικες αξιες. πχ

το μηλο μου κοκκινο μπορει να ειδωθει και σαν 7/4 = 3/4 + 2/4 +2/4 με το μετρονομο στη διπλη ταχυτητα. Απλα θα γεμισεις την παρτιτουρα σου με δεκατα εκτα.

 
G.K. είπε:
Πέρα από τα όσα σωστά αναφέρονται εδω. Κάνω άλλη μια μπακαλίστικη παρέμβαση για να κατανοήσω καλύτερα τις διαφορές.

Καταλήξαμε στο οτι 7/4 εντελως διαφορετικά από 7/8 όχι μονο από την αίσθηση του beat που σου δίνουν αλλά και λόγω της διαφορετικής ομαδοποίησης η οποία λαμβάνει χώρα στα δύο αυτά μετρήματα.

Το ερώτημά μου όμως παραμένει. Εγώ πχ ο άσχετος έχω μια στιγμή έμπνευσης και γράφω (λέμε τώρα) κομμάτι στα 7/8 σε τέμπο 80.

Αν παίξω 7/4 σε τέμπο 160 δε θα έχω το ίδιο πράγμα?
Ομαδοποιηση υπάρχει και στα 7/4 και στα 7/8. Δες το παραπανω ποστ μου.

Αυτό που αλλάζει είναι ο τονισμος. Μετά υπάρχει και αυτό που λέει ο hwept, η οικονομία στη γραφή, αλλα αυτό γίνεται με μια μικρή υποχώρηση σχετικά με τους τονισμούς στην εκτέλεση.

 
Παίδες ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Προσωπικά δεν δουλεύω χαρτί, γιατί δεν το έχω, αλλά κάνω sequencing (για μέρη τυμπάνων ως επί το πλείστον). Και επειδή στις ιδέες μου συχνά δουλεύω πειραγμένα μέτρα, ξεχωρίζω τέτοιες λεπτές διαφορές (όπως το 7/4 vs 7/8 που συζητάμε) δια της ατόπου, δηλαδή με βάσει τον ήχο του μετρονόμου του DAW μου. Ακούω δηλαδή πού βάζει ο μετρονόμος ισχυρά και πού ασθενή, και αν δεν αντιστοιχεί με αυτό που θέλω να παίξω, αλλάζω μέτρημα. Αν το μέτρημα με 6/4 π.χ. μου φαίνεται λάθος, δοκιμάζω 6/8 ή κάνω συνδυασμό 4/4 και 2/4 ή κάτι άλλο μέχρι να μου ακούγεται σωστός ο μετρονόμος. Μπακαλίστικο φυσικά από θεωρητική άποψη, και ίσως γραμμένο σε νότες να βγαίνει κάτι το τερατώδες, αλλά στο τέλος το drum part βγαίνει σωστό. Κάποια στιγμή βέβαια θα ήθελα να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου...

 
hwept είπε:
Αρα εν μερει απαντας μονος σου το ερωτημα σου.  Λογιστικα γινεται, αλλα βαζεις το μετρονομο σου σε ταχυτητα ασχετη και γραφεις με μη οικονομικες αξιες. πχ

το μηλο μου κοκκινο μπορει να ειδωθει και σαν 7/4 = 3/4 + 2/4 +2/4 με το μετρονομο στη διπλη ταχυτητα. Απλα θα γεμισεις την παρτιτουρα σου με δεκατα εκτα.

οχι δεν ειναι σωστο αυτο

το μηλο μου κοκκινο μπορει να γραφτει σε 7/4

αλλα να ξερεις οτι σε 7/4 ο παλμος ειναι στα τεταρτα αρα 2 μετρα 7/8 θα χωρεσουν σε ενα μετρο 7/4

ετσι θα εχεις ενα 7/8 μετρο που θα ξεκινα στο 1 και το αλλο(το 7/8)  που θα ξεκινα στο 2 ογδοο του 4 beat  ετσι οταν θα ερθεις παλι στο 1 του 7/4 μετρου 8α εχεις παιξει 2  7/8

8)

 


02:43 μπαινουν τα τυμπανα ακους ξεκαθαρα ενα 7/4 (4+3) αλλα ο παλμος παραμενει στα τεταρτα

03¨56 ακους την καλιμπα που παιζει κοντρα στα 7/4  2 μετρα 7/8

04¨05 μπαινει το μπασο που παιζει 7/4  (4+3) τα ακορντα αλλαζουν το ενα στο 4 το επομενο στα 3 τεταρτα προσεξε οτι η καλιμπα συνεχιζει να παιζει τα 7/8 +7/8

οι  Yellowjackets κερδισαν το Grammy με αυτο το δισκο !! ασχετο !!

 
Αφού βρήκατε τον αριθμητη εντάξει είστε ;) ο παρονομαστής συνήθως αλλάζει ανάλογα με το τι μας βολεύει στη σημειογραφία, όπως ειπώθηκε και παραπάνω.

hwept είπε:
Η διαφορα στα 7/4 και 7/8 ειναι στην αισθηση που αφηνουν. ενα κλασικο 7/8 ειναι ο καρσιλαμας (του-πα του-πα   του-πα-πα)
ο καρσιλαμάς είναι 2+2+2+3=9/8, αυτό που έχεις γράψει είναι ο λάζικος ή μαντηλάτος (π.χ. τα παλαμάκια)

 
Έτσι για να σας μπερδέψω, το γκρουπάρισμα είναι πάντα 3+2+2 και το ισχυρό είναι πάντα στο έ- (έ-να-και-δύ-ο-τρί-α), απλώς μπορεί το πρώτο μέτρο να είναι ελλιπές (να αρχίζει από το δυ- ή από το τρι-) ??? ;D

 
7/4 ειναι το κομματι

οπως και αυτο



το κομματια ειναι γραμμενο σε 8/8 τονισμενο ανα 3-3-2 ογδοα

αλλα καποιος μπορει και να το μεταφραση σε 4/4 (προσωπικα δεν θα το εκανα)

ελπιζω να βοηθησα !

 
skantzos είπε:
ο καρσιλαμάς είναι 2+2+2+3=9/8, αυτό που έχεις γράψει είναι ο λάζικος ή μαντηλάτος
Σωστα. Μπηκα σε ξενα χωραφια (ελληνικα) κ την πατησα.

και ενα εξτρα παραδειγμα που ισως να σε βοηθησει ειναι το


Αυτο το σχηματακι εμφανιζεται σε παρα πολα κλασσικο μεταλαδικα τραγουδια. Στο τυπικο 4/4 να γινεται σε καποια σημεια αυτο το γκρουπαρισμα 8ων 3-3-2

 
Πολύ ενδιαφέρον θρεντ (που μόλις είδα).

Θα ήθελα να προσθέσω ότι ένας βασικός παράγοντας που καθορίζει τον "παρονομαστή" είναι το τέμπο. Σε ένα γρήγορο κομμάτι συνηθίζεται να χρησιμοποιούμε μικρότερες αξίες από ότι σε ένα πιο αργό.

Βέβαια πολλοί τρόποι γραφής έχουν προκύψει από καθημερινή πρακτική και από μικρές "συμβάσεις", που έχουν γίνει προκειμένου να καταλαβαίνουμε καλύτερα μεταξύ μας για τι πράγμα μιλάμε.

Τα 8/8 που ανέφερε ο niktkd93 είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, αφού με το που θα τα αναφέρεις αμέσως καταλαβαίνει ο συμπαίκτης περί τίνος πρόκειται, ενώ αν πεις π.χ. "4/4 με ομαδοποιημένα τα 8α σε 3-3-2", μπορεί να στραμπουλίξει το μυαλό του μέχρι να πιάσει τι λες.

Άλλο παράδειγμα είναι το ζεϊμπέκικο, που λόγω ταχύτητας θα έπρεπε θεωρητικά να γράφεται σε 9/4, αλλά έχουν επικρατήσει τα 9/8.

Τέλος, ένα uptempo swing θα γραφτεί σε 4/4, ακόμα κι είναι στα 250 bpm.      

 
Αυτο το σχηματακι εμφανιζεται σε παρα πολα κλασσικο μεταλαδικα τραγουδια. Στο τυπικο 4/4 να γινεται σε καποια σημεια αυτο το γκρουπαρισμα 8ων 3-3-2

Eμφανιζεται πολυ και στις λατιν μουσικες .

ειναι η πιο απλη μορφη ρουμπας και τουμπαο

guaracha 3-2

guaracha 2-3

(cuba)

αλλα και το  baiao

(brazil)

ολα ομως γραφονται σε 4/4

σε καμια περιπτωση δεν γραφετε 8/8. Δεν πρεπει να εχω συναντισει ποτε κατι γραμμενο σε 8/8 ,μονο 12/8 που παλι σαν 4/4 το ακους αλλα εκει εχεις λογο να το γραψεις ετσι.

 
manos A είπε:
Αυτο το σχηματακι εμφανιζεται σε παρα πολα κλασσικο μεταλαδικα τραγουδια. Στο τυπικο 4/4 να γινεται σε καποια σημεια αυτο το γκρουπαρισμα 8ων 3-3-2

Eμφανιζεται πολυ και στις λατιν μουσικες .

ειναι η πιο απλη μορφη ρουμπας και τουμπαο

guaracha 3-2

guaracha 2-3

(cuba)

αλλα και το  baiao

(brazil)

ολα ομως γραφονται σε 4/4

σε καμια περιπτωση δεν γραφετε 8/8. Δεν πρεπει να εχω συναντισει ποτε κατι γραμμενο σε 8/8 ,μονο 12/8 που παλι σαν 4/4 το ακους αλλα εκει εχεις λογο να το γραψεις ετσι.
Δεν είμαι σίγουρος για το τι γίνεται στο εξωτερικό (π.χ. δεν ξέρω αν οι Coldplay θα έγραφαν το Clocks σε 8/8 ή 4/4), αλλά σε διαβεβαιώ ότι στην Ελλάδα το να γράφεις κάποιο κομμάτι σε 8/8 (ή απλά να το πεις στους συμπαίκτες σου), είναι πολύ συνηθισμένο και παραπέμπει αμέσως στο συγκεκριμένο ρυθμό.

 
Haris είπε:
...στην Ελλάδα το να γράφεις κάποιο κομμάτι σε 8/8 (ή απλά να το πεις στους συμπαίκτες σου), είναι πολύ συνηθισμένο και παραπέμπει αμέσως στο συγκεκριμένο ρυθμό.
Όντως, αυτό συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις, εκτός κι αν πεις κατευθείαν την ονομασία του ρυθμού (Ζεϊμπέκικο, Τσιφτετέλι, Ρούμπα, Disco, Habanera, Samba, κλπ).
 
Haris είπε:
Πολύ ενδιαφέρον θρεντ (που μόλις είδα).

Θα ήθελα να προσθέσω ότι ένας βασικός παράγοντας που καθορίζει τον "παρονομαστή" είναι το τέμπο. Σε ένα γρήγορο κομμάτι συνηθίζεται να χρησιμοποιούμε μικρότερες αξίες από ότι σε ένα πιο αργό.

Βέβαια πολλοί τρόποι γραφής έχουν προκύψει από καθημερινή πρακτική και από μικρές "συμβάσεις", που έχουν γίνει προκειμένου να καταλαβαίνουμε καλύτερα μεταξύ μας για τι πράγμα μιλάμε.

Τα 8/8 που ανέφερε ο niktkd93 είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, αφού με το που θα τα αναφέρεις αμέσως καταλαβαίνει ο συμπαίκτης περί τίνος πρόκειται, ενώ αν πεις π.χ. "4/4 με ομαδοποιημένα τα 8α σε 3-3-2", μπορεί να στραμπουλίξει το μυαλό του μέχρι να πιάσει τι λες.

Άλλο παράδειγμα είναι το ζεϊμπέκικο, που λόγω ταχύτητας θα έπρεπε θεωρητικά να γράφεται σε 9/4, αλλά έχουν επικρατήσει τα 9/8.

Τέλος, ένα uptempo swing θα γραφτεί σε 4/4, ακόμα κι είναι στα 250 bpm.      



Σωστα τα λες.

Να πω και εγω μια γνωμη για το 4/4 vs 8/8

Με τους μεγαλυτερους σε αξια παρονομαστες ομως εχουμε περισσοτερες επιλογες. Να σημειωσουμε ομως οτι μπορει σε ενα κομματι κατα τη ροη του να αλλαζουν οι τονισμοι. Το θεωρητικα σωστο θα ηταν να αλλαξουμε μετρο. Μπορουμε ομως να επιλεξουμε εξ αρχης ενα μετρο που να καλυπτει καποια αλλαγη κ να μη χρειαζεται να τη γραψουμε. Αυτο συνηθως γινεται επιλεγοντας μεγαλο παρονομαστη

Θα αναφερω σαν παραδειγμα το προηγουμενο τυπικο ροκ οπου το κλασσικο backbeat 4/4 μετατρεπεται σε 3-3-2 (τονισμοι 8ων). θεωρητικα στο συγκεκριμενο σημειο θα πρεπει να γραφτει 8/8 και σιγουρα οι μη εξοικοιωμενοι με το ρυθμικο σολφεζ θα το αντιληφθουν πιο ευκολα, οπως λεει ο Harris.

Ομως για λογους οικονομιας θα προτιμουσα να γραψω ολο το κομματι σε 4/4 και να δειξω τα accent, παρα σε 8/8 ή να περασω απο 4/4 σε 8/8

Εν ολιγοις ταυτιζομα με αυτο

Eμφανιζεται πολυ και στις λατιν μουσικες .

ειναι η πιο απλη μορφη ρουμπας και τουμπαο

guaracha 3-2

guaracha 2-3

(cuba)

αλλα και το  baiao

(brazil)

ολα ομως γραφονται σε 4/4

σε καμια περιπτωση δεν γραφετε 8/8. Δεν πρεπει να εχω συναντισει ποτε κατι γραμμενο σε 8/8 ,μονο 12/8 που παλι σαν 4/4 το ακους αλλα εκει εχεις λογο να το γραψεις ετσι.
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top