6 point strat tremolo set up

Panagiotisrx7

Νέο μέλος
Μηνύματα
439
Πόντοι
16
Η ερώτηση αφορά τις 6 βίδες που κρατούν το τρέμολο στο σώμα.

Μιας και θέλω να είναι floating, οι 6 βίδες τι "αέρα" πρέπει να έχουν;

Π.χ. 2~3mm από το σώμα ή 1~2mm από το μέταλλο της γέφυρας ή κάτι άλλο;;;

Επίσης και οι 6 βίδες πρέπει να έχουν το ίδιο ύψος ή ακολουθούμε κάτι διαφορετικό για τις 2 ακριανές;

Η κιθάρα θα φοράει 10άρες χορδές, 3 ελατήρια πίσω και θα είναι σε standard tunuing.

Ευχαριστώ

 
Καταρχας, αυτη η γεφυρα σχεδιαστηκε απο τον "τρισμεγιστο" για να ειναι floating.

Εγω συνηθως εχω τις δυο ακριανες βιδες σ χ ε δ ο ν flush με το tremplate και τις ενδιαμεσες 4 λιγο πιο "λασκα".

Παντως, ποτε δεν καργαρουμε τις βιδες στο tremolo.

 
Ίσως είναι χαζό αυτό που θα ρωτήσω αλλά μιας και είναι η 1η μου φορά με τέτοιο τρέμολο, όλες οι βίδες δεν πρέπει να είναι στο ίδιο ύψος; Αν μια είναι χαμηλότερα δεν θα «βρίσκει» εκεί το tremplate όταν κάνεις dive;;; Το ρωτάω με αφορμή το ότι έχεις τις 2 ακριανές πιο χαμηλά από τις υπόλοιπες. Που και πως εξυπηρετεί αυτό;

 
Panagiotisrx7 είπε:
Ίσως είναι χαζό αυτό που θα ρωτήσω αλλά μιας και είναι η 1η μου φορά με τέτοιο τρέμολο, όλες οι βίδες δεν πρέπει να είναι στο ίδιο ύψος; Αν μια είναι χαμηλότερα δεν θα «βρίσκει» εκεί το tremplate όταν κάνεις dive;;; Το ρωτάω με αφορμή το ότι έχεις τις 2 ακριανές πιο χαμηλά από τις υπόλοιπες. Που και πως εξυπηρετεί αυτό;
Γι' αυτο λεω οτι ποτε δεν πρεπει να "καργαρουμε" αυτες τις βιδες. Θελει παντα λιγο "τζογο" για να μπορει να κινειται. Οι ακριανες δυο ειναι σχετικα πιο σφιχτες γιατι πρεπει να κρατανε την ολη κατασκευη οσο γινεται καλυτερα στη θεση της.

 
Και αν δεν έχουμε floating το τρέμολο και η γέφυρα εφάπτεται στο σώμα, πως πρέπει να να είναι βιδωμένες οι 6 βίδες? (Προσωπικά τις έχω τέρμα βιδωμένες,καλά κάνω?)  sorry για το σχεδόν off topic ::)

 
Ok, θα παίξω λίγο με τα ύψη και τις βίδες και θα δω πως μου κάθεται καλύτερα.

Όσον αφορά τα ελατήρια πίσω, τι γίνεται; Για 10άρες είναι ok τα 3; Στόχος είναι η κιθάρα να είναι μαλακή και ευκολόπαιχτη. Κατανοώ πως παίζει ρόλο το πόσο θα σφίξεις το claw ώστε να βρεθεί μια ισορροπία αλλά πιο είναι πιο σωστό; 3 ελατήρια με σφιγμένο claw ή παραπάνω ελατήρια με πιο ξεβίδωτο claw;

 
cigaret13 είπε:
Και αν δεν έχουμε floating το τρέμολο και η γέφυρα εφάπτεται στο σώμα, πως πρέπει να να είναι βιδωμένες οι 6 βίδες? (Προσωπικά τις έχω τέρμα βιδωμένες,καλά κάνω?)
παλι ετσι. Δεν αλλαζει κατι. Οταν λεμε "λασκα" μη φανταστεις οτι κρεμονται κιολας...

Το "λασκα" ειναι 1-2 mm αποσταση απο το κατω μερος του κεφαλιου της βιδας μεχρι την πανω επιφανεια του tremplate.

Ok, θα παίξω λίγο με τα ύψη και τις βίδες και θα δω πως μου κάθεται καλύτερα.

Όσον αφορά τα ελατήρια πίσω, τι γίνεται; Για 10άρες είναι ok τα 3; Στόχος είναι η κιθάρα να είναι μαλακή και ευκολόπαιχτη. Κατανοώ πως παίζει ρόλο το πόσο θα σφίξεις το claw ώστε να βρεθεί μια ισορροπία αλλά πιο είναι πιο σωστό; 3 ελατήρια με σφιγμένο claw ή παραπάνω ελατήρια με πιο ξεβίδωτο claw;
Αυτο ειναι θεμα του ποσο σε βολευει στο χερι. Σιγουρα περισσοτερες σουστες κανουν το τρεμολο πιο σφιχτο.

Πολλοι εχουν 3 και παιζουν με την ταση των ελατηριων, αλλοι βαζουν 5.

Εγω σε μια Strat εχω 4 ελατηρια με 11αρες, ενω σε αλλη (παλι με 11αρες) εχω και τα 5.

Οπως σου "καθεται" καλυτερα...

 
Εγώ τις βίδες τις ρυθμίζω ως εξής:

Με το τρέμολο χωρίς χορδές και καθισμένο (non-floating) βιδώνω τις δύο ακραίες βίδες τόσο ώστε να ακουμπάνε στο plate και μετά ξεβιδώνω μια γύρα. Τις τέσσερις μεσαίες τις έχω περίπου 1-2 χιλιοστά πιο πάνω. Ουσιαστικά αυτό που θέλω είναι να έχω τις δύο ακραίες ως pivot και τις τέσσερις μόνο για υποστήριξη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστώ παιδιά! Από βδομάδα ευελπιστώ να είμαι σε θέση να την σετάρω μιας και τώρα είμαι σε αναμονή μαγνητών...

 
Ποιών μαγνητών;

 
Προσωπικά τις βίδες για το 6βιδο τις ρυθμίζω χωρίς χορδές και χωρίς ελατήρια. Περίπου όπως το κάνει ο RayDTutto, αφήνω το τρέμολο να ξαπλώσει στο σώμα και κατεβάζω όλες τις βίδες μια-μια μέχρι να αρχίσει να το ακουμπάει και να το σηκώνει. Από εκείνο το σημείο ξεβιδώνω μισή στροφή την κάθε βίδα και πηγαίνω στην επόμενη.

Από αυτή την κατάσταση, ελέγχω αν το τρέμολο κινείται ομαλά και ελεύθερα ενώ με το χέρι το σπρώχνω ελαφρά προς την κατεύθυνση που θα το τραβήξουν οι χορδές. Αν κάποια βίδα "δαγκώνει" μπορεί να χρειαστεί να την ξεβιδώσω λίγο. Κατά κανόνα δεν χρειάζεται και γενικώς έχω όλες τις βίδες εξίσου σφιγμένες σχεδόν μέχρι κάτω (μισή στροφή πριν ακουμπήσουν). Προφανώς αν οι βίδες δεν συνεργάζονται όλες μαζί (πράγμα που μπορεί να ισχύει αν οι τρύπες δεν είναι απόλυτα συνευθειακές ή οι βίδες στραβές ή με ελαφρά ανομοιογενείς διαμέτρους) τότε όπως αναφέρθηκε θα προτιμήσω να έχω βιδωμένες τις ακριανές και να σηκώσω τις μεσαίες.

Σε σχέση με τα ελατήρια, η συνολικά τάση των ελατηρίων (δύναμη) είναι δεδομένη για δεδομένο πάχος χορδών και δεδομένο κούρδισμα είτε 3 είτε 4 είτε 5 ελατήρια βάλεις.  

Αυτό που αλλάζει είναι η ευκολία με την οποία μπορείς να το εκτρέψεις από τη θέση ισορροπίας.

(Με 3 ελατήρια είναι πιο εύκολο ενώ με 5 πιο δύσκολο)

Προσωπικά βάζω 5 ελατήρια (κι ας είναι πιο σκληρό το τρέμολο) γιατί έτσι όταν κάνεις bend σε μια χορδή επηρεάζεται λιγότερο το κούρδισμα στις άλλες.

 
Όσον αφορά το βίδωμα του claw βάσει του tention των χορδών, τι κάνετε;

Έβλεπα ένα βίντεο με έναν πάρα πολύ καλό κιθαρίστα (που δυστυχώς μου διαφεύγει το όνομα) που είχε τη μεριά των μπάσων πιο βιδωμένη από αυτήν στα πρίμα...και επιπλέον "όριζε" το floating ώστε κάνοντας pull να επιτυγχάνει συγκεκριμένη νότα...

 
Εδώ είσαι. Ευαγγέλιο ο τύπος:


 
Μπράβο αυτόν έλεγα, είδα μετά και τον Frudua και κάηκα...

Τόσο χρόνια ασχολούμε με Floyd Rose και τώρα αυτά τα κόλπα μου φαίνονται περίεργα...

 
Δεν θυμάμαι σίγουρα αν το έχουμε ξανασυζητήσει αλλά πιστεύω ότι αυτά που λέει ο Verheyen περί claw και διαστημάτων δεν ισχύουν. Πριν καν αναπτύξει η θεωρία του υποθέτει ότι η τάση των μπάσων χορδών είναι μεγαλύτερη κάτι που οποιοσδήποτε μπορεί να ελέγξει ότι δεν είναι ακριβές.

Επίσης, αυτά με τα διαστήματα είναι λίγο κουκουρούκου. Πράγματι, αν σηκώσεις την G τριημιτόνιο η E θα ανεβει ημιτόνιο αλλά αυτό ισχύει πάντα (για το δεδομένο σετ χορδές).

Η μετακίνηση του κάθε saddle είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από το πως είναι ρυθμισμένα τα ελατήρια.

Ενδεχομένως να βοηθάει η ασύμμετρη ρύθμιση του claw αλλά όχι για τον λόγο που περιγράφει.

 
Εγω παντως την ταση των ελατηριων τη ρυθμιζω με γνωμονα το ποσο επηρεαζει τα bends.

Χτυπωντας ανοιχτη την μπασα Μι, κανω bend σε διαφορα σημεια χωρις να παιζει το δεξι χερι και ακουω αν και κατα ποσο ριχνει το pitch της Μι.

 
alderbody είπε:
Εγω παντως την ταση των ελατηριων τη ρυθμιζω με γνωμονα το ποσο επηρεαζει τα bends.

Χτυπωντας ανοιχτη την μπασα Μι, κανω bend σε διαφορα σημεια χωρις να παιζει το δεξι χερι και ακουω αν και κατα ποσο ριχνει το pitch της Μι.
Μα πως γίνεται αυτό με ένα συγκεκριμένο σετ χορδές και ένα συγκεκριμένο κούρδισμα?

Υπάρχει μια μικρή περιοχή ρύθμισης για τις βίδες του claw (που φέρνουν το τρέμολο στην λίγο-πολύ συγκεκριμένη θέση / ύψος). Για όλες αυτές τις ρυθμίσεις η συμπεριφορά του τρέμολο στο bend είναι παρόμοια.

(Εκτός βέβαια αν το ρυθμίζεις να μην είναι floating)

 
harilatron είπε:
(Εκτός βέβαια αν το ρυθμίζεις να μην είναι floating)
ναι... ξεχασα να πω οτι ετσι κανω τις μη-floating γεφυρες  :-[

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top