FritzBlackLP είπε:
...Μάλλον πρέπει να γίνει ένα blind test με ξύλα 8) ...
...Ψηφίζω basswood...τόσο χάλια είναι δλδ όλες οι Japan Strat...?
Πιστευεις οτι δεν θα εχουν γινει 100000 φορες αυτα και οτι ειμαστε οι πρωτοι που εχουμε τετοιες ανησυχιες? Πιστευεις οτι απο το ιδιο σετ αποτελεσματων δεν "κερδισαν" ολοι (οπως τα πολιτικα κομματα στις εκλογες που ολοι παιρνουν δηθεν το μηνημα)? Οτι δεν αμφισβητησαν ολοι τις συνθηκες τελεσης του πειραματος? την αμεροληψια του? την ποιοτητα του? τον παραγοντα ανθρωπο? τις χορδες? την ακουστικη δωματιου? τις πενες? τις διαφορες στο action καθε κιθαρας? το υψος μαγνητων? την εφαρμογη στo neck pocket μεταξυ των υπο τεστ σωματων και του μπρατσου? το ποσο "σφιχτα" βιδωμενο ηταν καθε φορα το μπρατσο? το βαρος/πυκνωτητα των συγκεκριμενων κομματιων ξυλου? την εφαρμογη της κολλησης στα 2-3 κομματια μεταξυ τους? την κολλα? αν μακρυναν τα νυχια του κιθαριστα η επαιξε λιγο πιο νευρικα? αν ο ενισχυτης ζεσταθηκε μισο βαθμο περισσοτερο απο πριν, οτι το απεδωσαν σε ψυχοακουστικα φαινομενα ? στο οτι ο ενισχυτης δεν ηταν αυτος που ειχε ο καθενας συνηθισει? στο οτι αν γινοταν σε εναν αλλο χωρο με προυποθεσεις διαφορετικες τοτε θα ειχαμε αλλο αποτελεσμα? Και ο καθεις δικαιωσε το οποιο συμπερασμα ειχε βγαλει και πριν το τεστ, χωρις καμια αξια γενικευσης και καθολικη αποδοχη λογω αντικειμενικοτητας μετρησεων.
Παντως μπορει ο καθενας χοντρικα να το κανει και μονος του. Παιρνει οποιον δισκο η CD θελει. Οποιασδηποτε ηχογραφησης, οποιουδηποτε ετους, με η χωρις παραμορφωση, οποιου παικτη και οποιας εταιριας θελει, οποιου μουσικου στυλ και να ειναι. Εχει και μια αλντερ κιθαρα διπλα του. Βαραει την κοντινη/δικη του, ακουει και τις μακρινες κιθαρες του CD. Λογικα θα εντοπισει ετσι το αλντερ του κιθαριστα του CD πχ στην σολο πρωτη κιθαρα η στην ρυθμικη δευτερη. Μετα παρατηρει με το αυτι του απο τις διαφορες οτι ο κιθαριστας αλλαξε κιθαρα στο τριτο κομματι, αφησε την αλντερ με πολυουρεθανη και επιασε μια ash με νιτρο κλπ. Στην αρχη θα "ακουει" μονο τη διαφορα των μανικιων τους απο κιθαρα σε κιθαρα και κομματι σε κομματι (τα ευκολα δηλαδη) και σιγα σιγα οσο το αυτι θα εκπαιδευεται θα προχωραει και στα μαονια, στα μπασγουντ στους εβενους, στις ταστιερες, στο αν ειναι τριβιδη η τετραβιδη, στο μικρο η μεγαλο headstock, θα ακουει τα βαρη, το ποσες στρωσεις ply εχει το pickguard, τα βερνικια και αλλα πολλα.
Αλλα και σε συναυλιες μπορεις να παει κανεις και να κανει το ιδιο, αν δεν εχει ενα CD, ακουγοντας τους πρωτα και μετα ανοιγοντας τα ματια του να δει τι ακουγε? ηταν νιτρο? ηταν 3 κομματια το ξυλο? ηταν αλντερ? . Η απο το youtube. Η να μπει σε ενα Νακα να γυρισει πλατη οσο οι πελατες δοκιμαζουν κιθαρες και να ακουει τα αλντερ να περνουν.
Φυσικα και μπορει να τα διακρινει ολα αυτα απo CD, youtube, συναυλιες, Νακα, γιατι οπως ειπαμε η συνεισφορα των ξυλων στα ηλεκτρικα οργανα δεν ειναι καθολου αμελητεα και να τεινει στο μηδεν, αλλα παρατηρισιμη. Και οταν ο κοσμος λεει παρατηρισιμη εννοει οχι σε ειδικες συνθηκες ελλειψης βαρυτητας, με υποατομικο μικροσκοπιο αλλα στην καθημερινοτητα του.
Και, εννοειται, αστειευομαι σε ολα τα παραπανω. Ειναι δεδομενο οτι μονο σε νεα ατερμονη συζητηση μπορει να οδηγησει thread με κουρδισμενα ξυλα και ξεκαθαρισμα λογαριασμων μεσω blind tests.