Μονοπήνιοι εναντίον σπλιταρισμένων διπλών!

Kώστας Εβδομηνταεννιάς

kwstas79

Μέλος
Μηνύματα
7,413
Πόντοι
98
Μετά από πολύ καιρό πήρα την απόφαση να ποστάρω ένα κάπως πιό σοβαρό θέμα.

Γιατί οι σπλιταρισμένοι διπλοί δεν ακούγονται το ίδιο καλά με έναν αντίστοιχο μονό μαγνήτη; Π.χ. από την μία έχουμε διπλό γύρω στα 12k, ο οποίος σπλιταρισμένος δίνει έναν μονοπήνιο 6k, και από την άλλη έχουμε έναν μονοπήνιο 6k, με ίδιο υλικό μαγνητων (π.χ. αλνικο) και ίδιο πάχος σύρματος. Οι μαγνήτες είναι στις ίδιες θέσεις πάνω στην κιθάρα (π.χ. bridge).

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι τον σπλιταρισμένο διπλό τον επηρρεάζει το μαγνητικό πεδίο του άλλου πηνίου, το οποίο δεν λειτουργεί.

Φυσικοί του Noiz, τα φώτα σας.

 
Αν και υπαρχουν πααααρα πολλοι παραγοντες που επηρεαζουν τον ηχο ενος μαγνητη, και χαρακτηριστικο ειναι οτι ολοι σχεδον οι κατασκευαστες βγαζουν κλωνους vintage strat η PAF με ολα τα specs ιδια και παρ ολα αυτα ο καθενας ακουγεται διαφορετικα. Τωρα οσον αφορα την ερωτηση σου, υπαρχουν 2 σνμαντικες διαφορες σε μονους με διπλους.

1ον, το υψος. Μιας και σχεδον ολοι οι μονοι ειναι πιο ψηλοι απ διπλους ειναι ενας σημαντικος παραγοντας μιας και ο τροπος τυλιγματοας αλλαζει, ακομα κι αν τα υλικα ειναι ολοιδια.

2ον και πιο σημαντικο, στο διπλοπηνιο οι πολοι του δεν ειναι μαγνητες, αλλα εχει μια μαγνητικη πλακα-μπαρα κατω απ τα πηνια, κοινη και για τα 2 πηνια σε αντιθεση με τους μονουν οπου οι πολοι ειναι και μαγνητες.

Οσο για αυτο που ειπες αν επηρεαζεται απ το διπλανο πηνια δεν ισχυει και μπορεις να τσεκαρεις καποιους διπλουσ που ειναι 2 στρατ σε ενα διπλο (π.χ. seymoyr duncan stag-mag) που οταν κανει split ειναι κανονικος strato, αλλα σ αυτη την περιπτωση ο ηχος του ως διπλος ειναι ψιλο-ξενερωμα που σημαινει πως υπαρχει λογος που κατασκευαζονται και οι μονοι και οι διπλοι ο καθενας με αλλο τροπο.

 
2ον και πιο σημαντικο' date=' στο διπλοπηνιο οι πολοι του δεν ειναι μαγνητες, αλλα εχει μια μαγνητικη πλακα-μπαρα κατω απ τα πηνια, κοινη και για τα 2 πηνια σε αντιθεση με τους μονουν οπου οι πολοι ειναι και μαγνητες.

[/quote']

+1

Aυτος ειναι ο βασικος λογος......ειναι τελειως διαφορετικο το μαγνητικο πεδιο που φτιαχνει η μπαρα κατω απο τα πηνια του διπλοπηνιακου με αυτο των μονων που ως μαγνητες εχουν τους πολους τους...(στην bridge pos μην ξεχνας και την σημασια της κλισης του μαγνητη)
 
Κώστα επειδή βλέπω το θέμα σε καίει θα βάλω κάτω τις αστείρευτες γνώσεις μου στο θέμα για να σου εξηγήσω με όρους που θα σε βοηθήσουν να εμπεδώσεις το θέμα:

Έστω ένας διπλός και μια μπανάνα.

Από τη μια έχεις το coil split και από την άλλη έχεις το banana split.

Τέλος.

Πιστεύω ξεκαθάρισα το θέμα με σαφήνεια :D

Σοβαρά τώρα, ο seymour duncan πρέπει να δίνει άκρως κατατοπιστικές ααντήσεις στο θέμα αυτό στα Q&A στο site του και μάλλον είναι πιο έγκυρος από όλους μας στο θέμα (πάντως ο athan_68 έχει πιάσει το μεγαλύτερο μέρος του νοηματος στο ποστ του).

 
2ον και πιο σημαντικο' date=' στο διπλοπηνιο οι πολοι του δεν ειναι μαγνητες, αλλα εχει μια μαγνητικη πλακα-μπαρα κατω απ τα πηνια, κοινη και για τα 2 πηνια σε αντιθεση με τους μονουν οπου οι πολοι ειναι και μαγνητες.

[/quote']

+1

Aυτος ειναι ο βασικος λογος......ειναι τελειως διαφορετικο το μαγνητικο πεδιο που φτιαχνει η μπαρα κατω απο τα πηνια του διπλοπηνιακου με αυτο των μονων που ως μαγνητες εχουν τους πολους τους...(στην bridge pos μην ξεχνας και την σημασια της κλισης του μαγνητη)
Θα διαφωνίσω. Οι περισσότεροι μονοί σε low budget strat (όπως στη Fender Mexico μου) έχουν μια ή δύο μπάρες μαγνήτη κάτω απ'τα πηνία κολλημένα πάνω στα pole pieces.
 
Σας ευχαριστώ όλους, ήσασταν υπέροχοι. Είδικά ο Jasemeister.

Χωρίς πλάκα, υπάρχει κανένας διπλός που να σπλιτάρεται και να ακούγεται κατά 90% σαν μονός;

boukaw7, ξέρω τι θα πεις, η αίτηση σου απορίπτεται ασυζητητί, δεν βάζω το σπίτι μου υποθήκη.

 
υπαρχει, οι haussel μαγνητες που βαζει ο huber στις κιθαρες του, ακουγονται 95% σαν μονοι οταν σπλιταρονται.

 
Σας ευχαριστώ όλους' date=' ήσασταν υπέροχοι. Είδικά ο Jasemeister.
Χωρίς πλάκα, υπάρχει κανένας διπλός που να σπλιτάρεται και να ακούγεται κατά 90% σαν μονός;

boukaw7, ξέρω τι θα πεις, η αίτηση σου απορίπτεται ασυζητητί, δεν βάζω το σπίτι μου υποθήκη.[/quote']

Φαντάζομαι ότι θες αυτός ο διπλός να ακούγεται και αξιπρεπώς σαν διπλός όταν δεν είναι σπλιταρισμένος.

Το καλύτερο που έχω ακούσει είναι σε μια Schecter (την 7χορδη Omen νομίζω), όχι ότι έχω ακούσει και πολλά για να εκφέρω και σοβαρή άποψη.

Από ράδιο αρβύλα έχω ακούσει ότι η Gibson Nighthawk σπλιτάριζε πολύ καλά στον bridge διπλό αλλά άντε τρέχα γύρευε...

nightall.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
υπαρχει' date=' οι haussel μαγνητες που βαζει ο huber στις κιθαρες του, ακουγονται 95% σαν μονοι οταν σπλιταρονται.[/quote']
Εχοντας τους vintage του haussel,εχω να πω οτι ενταξει καλα splitαρουν,αλλα το ποσοστο που δινεις ειναι λιγακι ..τσιμπημενο.
 
οι haussel που βαζει ο huber στις κιθαρες του, ειναι σχεδιασμενοι απ τον ιδιο και τους κατασκευαζει ο haussel.. Αν του στειλεις ενα μαιλ παρ ολα αυτα μπορει να σου φτιαξει αθτο το σετ. Εχοντας παιξει με 3 huber dolphins, εχω να πω πως το σπλιταρισμα τους, στα αυτια μου τουλαχιστον, αγγιξει το 95%,αντε 90% του ηχοχρωματος του μονου.

 
Σας ευχαριστώ όλους' date=' ήσασταν υπέροχοι. Είδικά ο Jasemeister.
Χωρίς πλάκα, υπάρχει κανένας διπλός που να σπλιτάρεται και να ακούγεται κατά 90% σαν μονός;quote']

Η Rio Grande βγαζει καποια μοντελα διπλων που ειναι 2 μονοι σε ενα ακριβως για λογους split και με πολυ καλες κριτικες.

Ριξε μια ματια στο site, ειναι αρκετα διαφωτιστικο.

http://www.riograndepickups.com/
 
Μα γιατί Κώστα με αποπέρνεις έτσι; Αφού αυτή http://www.prsguitars.com/513/index.html δεν είναι και τόσο ακριβή http://www.thomann.de/gr/search_dir.html?sw=prs+513&x=0&y=0 8O

Πάντως έμπα στο site της seymour duncan και κοίτα εκεί που κάπου απαντάει σε μια τέτοια ερώτηση να δεις ακριβώς που οφείλεται.

Τώρα αν θες τον "όγκο" του 2πλου και καλά καθαρά, τότε με το σπλιτάρισμα θα κάνεις δουλειά σου. Βέβαια δεν θα πιάσεις τα καθαρά του μονοπήνιου, αλλά είναι θέμα προτεραιοτήτων.

Πάντως σύμφωνα με τα όσα λέγονται δεξιά και αριστερά (και επιφυλάσσομαι λόγω ράδιου αρβύλας), οι μονοί που πακετάρονται σε διπλούς, όπως λέει και ο Athan_68, χάνουν σε όγκο σε σχέση με τον 2πλο. Εντάξει μέχρι θρας θα παίξεις, αλλά δεν θα σε πάρει ο Glen Benton για κιθαρίστα του στη νέα παγκόσμια τουρνέ του :lol:

 
Πάλι Haussel... τους Haussel τους έμαθα μέσα από αυτό το φόρουμ, και γνώρισα και τον Ντούκα που είναι ψυχούλα. Ψηνόμουν να τους πάρω αλλά μετά από τόση εμμονή Haussel, Ηaussel, Haussel, νιώθω ότι μου έχουν βγει κάπως απ΄τη μύτη και θα στραφώ στους Bare Knuckle. Mην αρχίσουμε πάλι πλιζ, άποψή μου είναι, δεν γίνεται να συμφωνούμε σε όλα! Συνηγορώ πάντως ότι χάνονται πολλά στο σπλιτάρισμα και ότι είναι μια λύση γιαλαντζί. Εγώ θα έβαζα συνδυασμό, πχ humbucker σε bridge και μονό (πχ P90) στο neck. Θα φρόντιζα επίσης να μην έχουν μεγάλη διαφορά στο output για να μην επισκιάζει ο ένας τον άλλο, και να εστιάζουν σε διαφορετικές συχνότητες έτσι ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται ωραία στη μεσαία θέση.

 
Προφανως και υπαρχουν παρα πολλοι κατασκευαστες boutique μαγνητων που φτιαχνουν εφαμιλλους μαγνητες με αυτους του Haussel. Εγω αυτο που υποστηριζω πως δεν προκειται να στο κανει ΚΑΝΕΝΑΣ αλλος(η εστω ελαχιστοι), εκτος απ τον Haussel ειναι το να σου μιλησει στο τηλεφωνο,να του στειλεις τραγουδια, βιντεακια, να του πεις τι ΑΚΡΙΒΩΣ θες και να εχεις τρομερο αποτελεσμα, καθως θα χει μετατρεψει σε ηχο τουλαχιστον το 90% αυτων που του εχεις πει. Εφ οσον λοιπον εχω εναν coil maker που μπορει να μου φτιαξει οτι ακριβως θελω στις τιμες ενος εργοστασιακου σετ, δεν εχω λογο να στραφω αλλου, εκτος αν προκειται περι real vintage μαγνητων. Aυτα οχι για να τσακωθουμε, αλλα για να δικαιολογησω και εγω την γνωμη μου.

 
Συμφωνώ με αυτά που είπαν τα παιδιά για τους Hausell, σπλιτάρουν πολύ ωραία, ακόμα και ο Gatton.Επίσης πολύ ωραία σπλιτάρουν ορισμένοι PRS.Οι seymour duncan επίσης σπλιτάρουν καλά, ίσως όχι όσο καλά όσο οι PRS/ Haussell αλλά δε βαριέσαι....

Και ένα τιπ του μπαρμπα σευμουρ για να κάνεις διπλο να μοιάζει με μονό: Ξεβιδώνεις τις βίδες-polepieces από το ένα πηνίο και ....γουαλά!!!!!

 
Εγω αυτο που υποστηριζω πως δεν προκειται να στο κανει ΚΑΝΕΝΑΣ αλλος(η εστω ελαχιστοι)' date=' εκτος απ τον Haussel ειναι το να σου μιλησει στο τηλεφωνο,να του στειλεις τραγουδια, βιντεακια, να του πεις τι ΑΚΡΙΒΩΣ θες και να εχεις τρομερο αποτελεσμα, καθως θα χει μετατρεψει σε ηχο τουλαχιστον το 90% αυτων που του εχεις πει.[/quote']
Το κάνει κι ένας άλλος Γερμανός, ο David Barfuss που μου είχε φτιάξει το custom set John Mayer παλιότερα ;)

Παρεπιπτόντως, αν και έχω ένα σετ Big Mag Haussel και είμαι παραπάνω από ευχαριστημένος, ήθελα να πω ότι κάποια στιγμή του είχα στείλει email ρωτόντας τον κάτι πολύ απλό, και απάντηση δεν πήρα ποτέ...
 
δεν ξερω, δεν μοιυ χει συμβει ποτε αυτο...Το μονο που συμβαινει ειναι το οτι λειπει για αρκετα μεγαλα χρονικα διαστηματα και σε μαιλ πολλες φορες αργει να απαντησει..

Τι ελεγε ο Barfuss..? Εχει καποιο site?

 
Δεν έχω αμφιβολία ότι έτσι είναι που τα λες deadendmind. Aς κάνω όμως μια υπόθεση:

Aς πούμε ότι έχουμε έναν κατασκευαστή custom μαγνητών, ο οποίος φτιάχνει μαγνήτες ακριβώς έτσι όπως τον θέλει ο καθένας. Δέχεται λοιπόν προτάσεις, απαιτήσεις, μουσικές σαν παραδείγματα κλπ. Από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνει τι θέλει ακριβώς ο πελάτης του, ο οποίος του περιγράφει 100 πράγματα. Εκείνος, από τα πρώτα 5 καταλαβαίνει τι χρειάζεται και ανατρέχει στις έτοιμες λύσεις του που έχει φτιάξει ειδικά για αυτές τις περιπτώσεις, χωρίς να δίνει στον πελάτη του να καταλάβει ότι δεν κάνει τίποτα σπέσιαλ και ακούγοντας βερεσέ τα υπόλοιπα 95.

Πχ θέλω ήχο σαν των Zeppelin σε εκείνο το τραγούδι, θέλω humbucker σαν από ΖΖ Τop, θέλω γρέζι σαν του Κιθ Ρίτσαρντς. Το μόνο εύκολο: ή παίρνει κάτι προκάτ ή φτιάχνει κάτι σύμφωνα με τις προϋπάρχουσες συνταγές που ακολούθησε κόσμος και κοσμάκης πριν από σένα, βάζοντας το τάδε ¶λνικο με το τάδε scatterwound, χρησιμοποιώντας το δείνα σύρμα και αν χρειαστεί κάνοντάς το ελαφρά overwound ή όχι, κι όξω απ΄την πόρτα.

Δεν λέω βεβαίως ότι η κατασκευή χειροποίητων μαγνητών είναι εύκολη υπόθεση, ούτε ότι ο Haussel τα κάνει αυτά (μάλιστα είχα εντυπωσιαστεί από ένα σπέσιαλ μαγνήτη που σου είχε φτιάξει και που είδα σε ένα ποστ σου). Μήπως όμως απλά καταφεύγει σε προκάτ λύσεις (όπως όλες οι εταιρίες, από την μεγαλύτερη μέχρι τη μικρότερη) και η όλη σπέσιαλ μεταχείριση είναι ένας μύθος; Έχεις κάποιο συγκεκριμένο λόγο να πιστεύεις το αντίθετο;

 
Δε νομίζω εκείνος ο humbucker για 10χορδη κιθάρα(σα τηλεκοντρολ ηταν ρε παιδι μου) να ήταν προκάτ λύση.Ουτε ο bridge για τετράχορδη telecaster.Τώρα άμα το ζητήσεις ένα κλασσικό PAf με περισσότερα μπάσα πχ θα πάρει ένα δικό του PAf και θα τον τροποποιήσει ανάλογα.Και από το μηδεν να ξεκινούσε θα κατέληγε σε κάτι που θα ήταν ένας τροποποιημένος PAF.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top