Modeler + FRFR > Καλός λαμπάτος ενισχυτής;

Snowy White

Νέο μέλος
Μηνύματα
3
Πόντοι
3
Θα είμαι όσο πιο σύντομος και περιεκτικός μπορώ. Στα 25 χρόνια που παίζω ηλεκτρική έχουν περάσει από τα χέρια μου πάρα πολλοί τίμιοι ενισχυτές με πιο σημαντικά και μεγάλα περάσματα να έχουν οι: Blues Jr, Peavey Classic 30, Vibro Champ, Blackstar Studio 10, Hot Rod Deluxe για να πάρετε μια ιδέα.

Μπορώ με ασφάλεια λοιπόν να πω οτι για εμένα: strat + pedalboard + λαμπάτος με καλά καθαρά = ευτυχία

"Τότε βρε αδερφέ γιατι ανοίγεις το θέμα αυτό και μας ζαλίζεις;"

Γιατί κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει μηχανήματα τα οποία υπόσχονταν το τέλος της λάμπας και των ταλαιπωριών που αυτή συνεπάγεται. Είπα να δοκιμάσω... Άρχισα με ένα Boss Katana 50. Τα κλιπάκια που άκουσα στο Ίντερνετ και η δελεαστική τιμή του με ώθησαν να τον αποκτήσω. Τον έβαλα δίπλα στον Vibro Champ μου. Ε και έβαλα τα γέλια. Στα καθαρά ο μικρούλης λαμπάτος απλά τον εξαφάνισε. Του έδωσα χρόνο και ευκαιρίες. Τον ξαναδοκίμασα. Αλλά ρε φίλε αυτή τη γλυκάδα και τη στρογγυλάδα των καθαρών του Fender δεν την είχε. Ως εκ τούτου, μπήκε στις αγγελίες και με χαιρέτησε. Το ίδιο κι ένας Blackstar Silverline Standard.

Παρόλα αυτά πλέον όλο και πληθαίνουν οι "φωνές" οτι τα μηχανήματα που κάνουν capture ή profiling ή πείτε το όπως θέλετε γνωστούς ενισχυτές (Deluxe Reverb, Marshall JCM κτλ) γίνονται και ολοένα πιο πειστικά (βλ Quad Cortex, Kemper). Έχω λοιπόν τις εξής δυο ερωτήσεις:

1. Οι απόψεις σχετικά με το πως θα πετύχεις το καλύτερο ηχητικά αποτέλεσμα βλέπω να διίστανται. Προσωπικά παίζω συνήθως στο σπίτι και καμιά φορά σε πρόβες και μικρά live-άδικα. Μπορεί στο YouTube να έχω ακούσει ΗΧΑΡΕΣ από τέτοια μηχανήματα, αλλά σχεδόν ποτέ δεν είναι ηχογράφηση "χώρου" (amp in the room)... Μπορεί ένα Quad Cortex σε συνδυασμό με ένα FRFR speaker να σου δώσει ένα αποτέλεσμα σαν live ενισχυτής ή θα απογοητευτώ;

2. Υπάρχει κάποιο μαγαζί στο οποίο να έχω τη δυνατότητα να δοκιμάσω ένα modeler μαζί με ένα FRFR;

Ευχαριστώ προκαταβολικά
 
Μπορεί ένα Quad Cortex σε συνδυασμό με ένα FRFR speaker να σου δώσει ένα αποτέλεσμα σαν live ενισχυτής ή θα απογοητευτώ;
Όχι, είναι άλλο πράγμα. Μπορεί να σου δώσει ηχάρα αν το ψάξεις αρκετά, αλλά όχι ζωντανό ήχο ενισχυτή. Ήχο καλά ηχογραφημενου ενισχυτή στην καλύτερη.


Υπάρχει κάποιο μαγαζί στο οποίο να έχω τη δυνατότητα να δοκιμάσω ένα modeler μαζί με ένα FRFR;
Στο Νάκα ίσως μόνο. Να δοκιμάσεις ήδη ανοιγμένο modeller, εάν διαθέτει το κατάστημα. Άρα πρέπει πρώτα να κάνεις τηλέφωνο. Μέχρι πριν κάνα χρόνο μπορούσες να ακούσεις QC στη Θεσσαλονίκη, δεν ξέρω αν το κάνουν ακόμα
 
Δεν είμαι ο καταλληλότερος να σου απαντήσει σε αυτό που ρωτάς αλλά έτσι όπως περιγράφεις τον ήχο που γουστάρεις (στρογγυλάδα κτλ) δεν θα βρεις καταλληλότερο ενισχυτή από έναν λαμπατο fender. Τον κατανα τον έχω δοκιμάσει και για τους ήχους που αρέσουν σε εμένα δεν έχω ακούσει καταλληλότερο, πολύ ωραίος σε πολύ χαμηλές εντάσεις...Καλά είσαι με τον fender νομίζω
 
Γιατί κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει μηχανήματα τα οποία υπόσχονταν το τέλος της λάμπας και των ταλαιπωριών που αυτή συνεπάγεται. Είπα να δοκιμάσω... Άρχισα με ένα Boss Katana 50. Τα κλιπάκια που άκουσα στο Ίντερνετ και η δελεαστική τιμή του με ώθησαν να τον αποκτήσω. Τον έβαλα δίπλα στον Vibro Champ μου. Ε και έβαλα τα γέλια. Στα καθαρά ο μικρούλης λαμπάτος απλά τον εξαφάνισε. Του έδωσα χρόνο και ευκαιρίες. Τον ξαναδοκίμασα. Αλλά ρε φίλε αυτή τη γλυκάδα και τη στρογγυλάδα των καθαρών του Fender δεν την είχε. Ως εκ τούτου, μπήκε στις αγγελίες και με χαιρέτησε. Το ίδιο κι ένας Blackstar Silverline Standard
Εμένα πάντως ο Κατάνα στα καθαρά με εντυπωσιάζει (για την τιμή και για μη λαμπάτος). Στα βρώμικα έχει πολλά τζιτζίκια.
Όμως στο clean κανάλι με ένα καθαρό boost μπροστά, delay & reverb, δε με χαλάει καθόλου αυτός ο ήχος για live
 
'Επαιζα, και εξακολουθώ να παίζω συχνά με ενισχυτές - πετάλια. Ακόμα και με ''μικρά'' lunchbox λαμπάτα ενισχυτάκια και μικρή καμπίνα με 10άρι.

Φέτος, ''υπέκυψα'' και εγώ και πήρα μια Boss GX 10.

Γλύτωσα σε κουβάλημα για λάιβ τα εξής:

-Ενισχυτή
-Καμπίνα
-Μικρόφωνο ενισχυτή
-Pedalboard με 5-6 πετάλια
-Διάφορα καλώδια, είτε μικροφώνου ενισχυτή είτε ενισχυτή-καμπίνας είτε παραπανίσια καλώδια για κανα fx loop κτλ.

Δεν το μετανιώνω καθόλου.

Ακούγεται ίδιο με λάμπα? Σε καμία περίπτωση. Ούτως ή άλλως αυτό που ακούγεται είναι ο ήχος όπως τον ακούει το κοινό, όχι ο ήχος όπως θα τον άκουγες εσύ από την καμπίνα του ενισχυτή.

Να σημειώσω ότι δεν χρησιμοποιώ μόνιτορ, στα λάιβ χρησιμοποιούμε συνήθως τον δικό μας εξοπλισμό οπότε στήνουμε τα ηχεία με τέτοιο τρόπο ώστε να με ακούω μια χαρά από τα ηχεία (που ακούει και το κοινό). Αν ήταν να κουβαλάω FRFR ή μόνιτορ, ε ας κουβαλούσα και τον ενισχυτή μου και την καμπίνα μου στην τελική. Χίλιες φορές να σου σκάει η λάμπα τον αέρα στην μούρη.

Επομένως για μένα προσωπικά modeler μόνο καρφί στην κονσόλα για ευκολία χωρίς μόνιτορ αλλιώς λάμπα.

Υ.Γ. Το Quad Cortex προφανώς και θα είναι πολύ καλύτερο από τα οικονομικά μόντελερς που χρησιμοποίησες (ή από την σχετικά οικονομική boss μου επίσης). Το έχω ακούσει λάιβ πολλές φορές. Απλά, ακούω ότι ακούει και ο κιθαρίστας. Δεν ακούει λάμπα να ''σπρώχνει'' ένα guitar speaker...
 
Να σημειώσω ότι δεν χρησιμοποιώ μόνιτορ, στα λάιβ χρησιμοποιούμε συνήθως τον δικό μας εξοπλισμό οπότε στήνουμε τα ηχεία με τέτοιο τρόπο ώστε να με ακούω μια χαρά από τα ηχεία (που ακούει και το κοινό). Αν ήταν να κουβαλάω FRFR ή μόνιτορ, ε ας κουβαλούσα και τον ενισχυτή μου και την καμπίνα μου στην τελική. Χίλιες φορές να σου σκάει η λάμπα τον αέρα στην μούρη.
Νομίζω εκεί είναι και όλο το ζουμί Γιάννη. Το πώς και από που ακούς τον ήχο σου. Επειδή μένουμε στην Ελλάδα δεν μπορείς να είσαι βέβαιος για την επιστροφή του ήχου σου. Έχει τύχει να παίξω σε σοβαρά μέρη και ο ήχος που μου έδινε ο ηχολήπτης να είναι από μάπα, μέχρι και ανύπαρκτος και απλά να προσπαθώ να βάλω τα χέρια μου στα σωστά μέρη στην ταστιέρα μαντεύοντας πως ακούγομαι. Αν είμαι σίγουρος ότι θα ακούω τον εαυτό μου καλά, την κάνω άνετα την παραχώρηση όπως είπες. Δεν το έχω κάνει ακόμα γιατί ο ενισχυτής μου με έχει σώσει (και το λοιπό σύνολο) πολλές φορές
 
Σας ευχαριστώ για τις ήδη πολύτιμες συμβουλές μέχρι στιγμής!

Όχι, είναι άλλο πράγμα. Μπορεί να σου δώσει ηχάρα αν το ψάξεις αρκετά, αλλά όχι ζωντανό ήχο ενισχυτή. Ήχο καλά ηχογραφημενου ενισχυτή στην καλύτερη.

Οπα! Σημαντικό αυτό και δεν το ήξερα. Οπότε οι ηχάρες που ακούω από τους διάφορους YouTubers - Reviewers είναι μάλλον εκτός πραγματικότητας για εμένα που δεν είμαι του στυλ "βάζω ένα backing track στο pc και ηχογραφώ μέσω της κάρτας ήχου ένα ωραίο patch που κατέβασα".

99/100 φορές (για να μην πω 100/100...) είτε στο σπίτι μου είτε σε προβάδικο θα παίξω καρφί με το pedalboard μου στο καθαρό κανάλι ενισχυτή.

Παρόλα αυτά μια ειλικρινής απορία. Όταν βλέπω βίντεο που κάνουν Α-Β σύγκριση του πραγματικού ενισχυτή με το αντίστοιχο μηχάνημα που του έχει κάνει capture/profile τον ήχο και υπάρχουν μηδαμινές διαφορές, τι ακριβώς ακουώ;

Δεν είναι ο ενισχυτής μέσω της καμπίνας ή ξέρω γω του μεγαφώνου του αν είναι combo vs τον live ήχο (in the room) του μηχανήματος μέσω κάποιου ηχείου FRFR/studio monitor?
 
Σας ευχαριστώ για τις ήδη πολύτιμες συμβουλές μέχρι στιγμής!



Οπα! Σημαντικό αυτό και δεν το ήξερα. Οπότε οι ηχάρες που ακούω από τους διάφορους YouTubers - Reviewers είναι μάλλον εκτός πραγματικότητας για εμένα που δεν είμαι του στυλ "βάζω ένα backing track στο pc και ηχογραφώ μέσω της κάρτας ήχου ένα ωραίο patch που κατέβασα".

99/100 φορές (για να μην πω 100/100...) είτε στο σπίτι μου είτε σε προβάδικο θα παίξω καρφί με το pedalboard μου στο καθαρό κανάλι ενισχυτή.

Παρόλα αυτά μια ειλικρινής απορία. Όταν βλέπω βίντεο που κάνουν Α-Β σύγκριση του πραγματικού ενισχυτή με το αντίστοιχο μηχάνημα που του έχει κάνει capture/profile τον ήχο και υπάρχουν μηδαμινές διαφορές, τι ακριβώς ακουώ;

Δεν είναι ο ενισχυτής μέσω της καμπίνας ή ξέρω γω του μεγαφώνου του αν είναι combo vs τον live ήχο (in the room) του μηχανήματος μέσω κάποιου ηχείου FRFR/studio monitor?
Αυτό που ακούς και όντως υπάρχουν μηδαμινές διαφορές, είναι ηχογραφημένος ήχος. Οι διαφορές είναι αρκετά μεγαλύτερες σε live περιβάλλον. Δεν είμαι ενάντια του ψηφιακού, ίσα-ίσα για ηχογραφήσεις τα χρησιμοποιώ αποκλειστικά σχεδόν. Αλλά ζωντανά οι διαφορές είναι αρκετά μεγαλύτερες. Αυτό που λένε για "amp in the room tone" ακόμα δεν μπορούνε να το κάνουν τα ψηφιακά
 
Imho το "amp in the room" το παίρνεις μόνο αν ακούς από guitar cab, οπότε χάνεις το πλεονέκτημα του μη κουβαληματος καμπίνας (εκτός και αν εκεί που θα παίξεις, έχει ήδη καμπίνα). Τα frfr συστήματα με τίποτα δεν φτάνουν μια καλή καμπίνα.
Δοκίμασε πχ να ακούσεις ένα σχετικά οικονομικό και μικρό/ελαφρύ rig με nano cortex η Tonex pedal -> class d power amp ( όπως πχ τα Seymour duncan power stage 700) να οδηγάει μια καμπίνα και πες αν καταλαβαίνεις διαφορά σε σχέση με τον/τους αντίστοιχους λαμπατους.
 
Άσχετο: μετά από 40 χρόνια πεταμένων χρημάτων (πολλών χιλιάρικων), για την εύρεση του holy grail, θα σου πρότεινα φίλε να κάνεις αυτά τα χρήματα ταξίδια και να γυρίσεις τον κόσμο. Θα με θυμηθείς...

Σχετικό: εφόσον μπαίνεις στη λογική των live, μη καταστρέφεις τη μεσούλα σου κουβαλώντας την Άρτα και τα Γιάννενα. Το κάναμε και άλλοι για δεκαετίες και το πληρώνουμε τώρα και μάλιστα ακριβά. Το δίλημα σου ας μην είναι ποιός είναι ο καλύτερος ήχος γιατί εκεί δεν θα βρεις ποτέ απάντηση, αλλά πως μπορώ να απολαμβάνω κι εγώ το live μου χωρίς να χρειάζεται να κάνω τον μεταφορέα/κουβαλητή/τακτοποιητή/ηχολήπτη/ξανά μεταφορέα, κλπ.
 
Άσχετο: μετά από 40 χρόνια πεταμένων χρημάτων (πολλών χιλιάρικων), για την εύρεση του holy grail, θα σου πρότεινα φίλε να κάνεις αυτά τα χρήματα ταξίδια και να γυρίσεις τον κόσμο. Θα με θυμηθείς...

Έχω την τύχη και λόγω δουλειάς αλλά και λόγω στάσης ζωής αν θες, να έχω ταξιδέψει σε πάρα πολλά μέρη και δεν μπορώ να διαφωνήσω με αυτό που λες.

Σε σύγκριση με άλλα άτομα από έδω μέσα και απ'όσο έχω δει γενικά στο χώρο, θεωρώ οτι έχω σχετικά "ταπεινά" πράγματα στην κατοχή μου. Άλλωστε πάντα ξόδευα με μέτρο σε gear αλλά και σε σχεδόν οτιδήποτε έχει να κάνει με προσωπικά αντικείμενα. Πριν προχωρήσω στην απόκτησή τους μάλιστα, είτε πρόκειται για ένα ρολόι 1200 ευρώ, για έναν λαμπάτο 500 ευρώ, είτε για ένα μπλουζάκι 20 ευρώ, πάντα προσπαθώ να κάνω έναν εσωτερικό διάλογο με τον εαυτό μου θέτοντας δυο ερωτήματα:

1. Πόσο το χρειάζεσαι αυτό και πόσο θα το χρησιμοποιείς/φοράς;
2. Με ποιο τρόπο θα κάνει τη ζωή σου καλύτερη;

Το ίδιο κάνω και αυτή τη στιγμή. Και θεωρώ πως αν μπορεί να αντικαταστήσει σε ένα μεγάλο ποσοστό τα πετάλια και τον ενισχυτή μου (δηλαδή "δώσει" θετική απάντηση στο ερώτημα 2) και αν με κάνει να θέλω να πιάσω την κιθάρα και να παίξω όπως ο τωρινός μου Fender (θετική απάντηση και στο ερώτημα 1) τότε ίσως να αξίζει τουλάχιστον να ψαχτώ και να το δοκιμάσω.
 
Εφόσον έχεις βρει το "holy grail tone" σου και απλά ψάχνεις να το χωρέσεις στη... Θήκη της κιθάρας, θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις τα σύγχρονα entry level profilers, όπως αυτά που ανέφερα παραπάνω ( Nano Cortex η Tonex pedal), ώστε να πάρεις ένα snapshot του πραγματικού σου rig με τις ρυθμίσεις που έχεις αυτή τη στιγμή, και να το έχεις μαζί σου σε live για πχ backup (η κυρίως) rig η στις ηχογραφήσεις / home practice σε "δύσκολες" ώρες.
Για τις ηχογραφήσεις, τα ir που ενσωματώνονται η που κυκλοφορούν (και δωρεάν) είναι υπεραρκετά, για τον ήχο amp/cab in the room όμως, τα βρίσκω ανεπαρκή, σε σχέση με τον 3D ήχο που βιώνεις από μια πραγματική καμπίνα σε σωστό ηχητικά χώρο, όσο καλό και αν είναι το FRFR σύστημα (στον ίδιο χώρο).
 
Δοκίμασε πχ να ακούσεις ένα σχετικά οικονομικό και μικρό/ελαφρύ rig με nano cortex η Tonex pedal -> class d power amp ( όπως πχ τα Seymour duncan power stage 700) να οδηγάει μια καμπίνα και πες αν καταλαβαίνεις διαφορά σε σχέση με τον/τους αντίστοιχους λαμπατους.
χμμμ άρα η πιο κοντινή λύση στο real thing είναι μια κανονική καμπίνα και ένας μοντελερ με power amp ;; Είμαι ψιλοάσχετος
 
χμμμ άρα η πιο κοντινή λύση στο real thing είναι μια κανονική καμπίνα και ένας μοντελερ με power amp ;; Είμαι ψιλοάσχετος
Στα δικά μου αυτιά μου ακούγεται το πιο κοντινό για amp in the room (με απενεργοποιημένα τα ir του μοντελερ εννοείται).
 
Στα δικά μου αυτιά μου ακούγεται το πιο κοντινό για amp in the room (με απενεργοποιημένα τα ir του μοντελερ εννοείται).
α, οκ οκ πολύ ωραία , προσπαθώ να μπω στο νόημα κι εγώ σιγά σιγά
 
α, οκ οκ πολύ ωραία , προσπαθώ να μπω στο νόημα κι εγώ σιγά σιγά
Αν μπορείς να παίζεις με το the real thing, δε βλέπω λόγο να μην το κάνει κανείς
 
@kosthrash Νομίζω και ο ΟΡ ξεκάθαρα είπε ότι μπορεί να παίζει με λάμπα και απλά θέλει να δοκιμάσει ψηφιακές λύσεις (που δεν τον έχουν πείσει ακόμα)
 
Υπάρχει και η άλλη ενδιαφέρουσα λύση που θα σε πάει σίγουρα πιο κοντά σε αυθεντικό ήχο:

Modeler -> Τελικός ενισχυτής -> Καμπίνα κιθάρας/μπάσου.

Προϋποθέτει στο modeler να μην έχεις προφίλ με ενσωματωμένη καμπίνα, δηλαδή να είναι μοντέλο μόνο του ενισχυτή που πάρθηκε DI μέσω κάποιου loader, π.χ. Captor κλπ.
 
Υπάρχει και η άλλη ενδιαφέρουσα λύση που θα σε πάει σίγουρα πιο κοντά σε αυθεντικό ήχο:

Modeler -> Τελικός ενισχυτής -> Καμπίνα κιθάρας/μπάσου.

Προϋποθέτει στο modeler να μην έχεις προφίλ με ενσωματωμένη καμπίνα, δηλαδή να είναι μοντέλο μόνο του ενισχυτή που πάρθηκε DI μέσω κάποιου loader, π.χ. Captor κλπ

Ισχύει, πχ να βάλεις τον modeler στο return ενός ενισχυτή που έχει fx loop.

Ωστόσο προσωπικά θεωρώ αντισυμβατικό το να παίζεις με modeler και να χρησιμοποιείς καμπίνα κιθάρας όπως θεωρώ αντισυμβατικό να έχεις κανoνικό ενισχυτή και αντί να τον έχεις συνδεδεμένο με καμπίνα, να τον έχεις συνδεδεμένο σε κάποιο load box - ΙR και να τον ακούς από μόνιτορ....

Ο λόγος που θεωρώ ''αντισυμβατικές'' τις παραπάνω λύσεις (τις οποίοι πολλοί χρησιμοποιούν και αυτό είναι απόλυτα ΟΚ) είναι ότι στην περίπτωση modeler σε τελικό και καμπίνα χάνεις την ευκολία του μόντελερ του να έχεις όλη την αλυσίδα χωρίς να κουβαλάς τελικούς-καμπίνες-μικρόφωνα καμπίνας κτλ και στην περίπτωση λαμπάτου ενισχυτή σε loadbox - IR είναι ότι χάνεις την μισή εμπειρία του να παίζεις με λαμπάτο, καθώς η καμπίνα κιθάρας είναι το 50% της εμπειρίας του να παίζεις με λάμπα, οπότε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις modeler at the first place.... YMMV
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top