Tapewound χορδές για 4/αρι μπάσο

kotsalis

Νέο μέλος
Μηνύματα
8
Πόντοι
3
Αγαπητοί φίλοι καλημέρα,

Θα εκτιμούσα γνώμες εμπειρίες και συμβουλές για Tapewound χορδές σε 4/αρι μπάσο.

Παίζω  συνήθως άταστα μπάσα με flat χορδές και σκέφτομαι να δοκιμάσω και τις Tapewound.

Στο διαδίκτυο οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες, μπερδεύτηκα αρκετά.

Κάθε παρατήρηση και πρόταση, ιδίως και για κάποιες συγκεκριμένες χορδές θα είναι μεγάλη βοήθεια.

Ευχαριστώ

Νίκος

 
Νίκο καλημέρα.

Αρχικά να σου πω ότι δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ taperwound- είμαι με τις "κλασικές" roundwound χρόνια και ζαμάνια (GHS Boomers συγκεκριμένα).

Τώρα, σε "θεωρητικό" επίπεδο... Με τις taperwound κερδίζεις αυτό το "πιάνο εφέ"  στον ήχο. Πιο bright, περισσότερες αρμονικές και γενικότερα καλύτερο και ευκρινέστερο τόνο.

Βέβαια, σύμφωνα με τους χρήστες τους, εκεί που κερδίζεις τα περισσότερα είναι στην Β χορδή, που σονάρει καλύτερα σε σχέση με μια roundwound- αλλά εσύ θέλεις να τις χρησιμοποιήσεις σε τετράχορδο.

Αυτά σε γενικές γραμμές.

 
Είχα για ένα φεγγάρι tapewound χορδές σε Warwick άταστο. 

Νομίζω ότι ο σύντροφος @Terry RoscoeBeck5 κάπου έχει μπερδευτεί. Οι tapewound είναι ακόμη πιο μουντές από τις flatwound. Έχεις πολύ βαθύ fundamental tone και σχεδόν καθόλου αρμονικές.

Όσον αφορά τη δική μου εμπειρία, ήταν σα να παίζω συνέχεια με το tone κάτω από το μισό χωρίς να αισθάνομαι ότι μου δίνει κάτί πίσω που να δικαιολογεί αυτόν τον περιορισμό. (EDIT: Η μαλακή αίσθηση στο χέρι, λόγω μάλλον και του χαμηλότερου tension, ήταν ωραία). 

Οι χορδές που είχα δοκιμάσει ήταν οι La Bella 760N Deep Talkin' Bass Black Nylon Tape Wound. Η πρότασή μου είναι αν δεν έχεις δοκιμάσει τις απλές flatwound LaBella Deep Talkin' Bass, να ξεκινήσεις από εκεί. Κόβοντας το tone θα έχεις σχεδόν το ίδιο effect με τις Tapewound αλλά θα έχεις και πολλούς ακόμη κλασσικούς ήχους blues, jazz, motown κλπ με το tone ανοικτό (εγώ παίζω κυρίως ροκ με αυτές για να καταλάβεις). 

Για την ιστορία, το μπάσο το πούλησα με τις tapewound χορδές σε έναν κολλητό που παίζει έτσι κι αλλιώς χωρίς πολλά πρίμα  (επίσης είναι και πολλές κλάσεις καλύτερος άταστος απ' ότι είμαι εγώ). Έκτοτε μου έχει γράψει και στείλει κάποια μπασάκια για tracks με το συγκεκριμένο μπάσο που είναι μια χαρά, δε θα καταλάβαινα ότι είναι tape οι χορδές αν δεν ήξερα το όργανο.   

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι tapewound είναι ακόμη πιο μουντές από τις flatwound.
Μένω έκπληκτος, καθότι το "piano effect" που εκθειάζουν οι χρήστες και το μουντό δεν συμβαδίζουν. Και το πόσο "zing" βγάζουν, το punch τους κλπ... Αλλά αφού τις έχεις χρησιμοποιήσει πάω πάσο.

 
Μένω έκπληκτος, καθότι το "piano effect" που εκθειάζουν οι χρήστες και το μουντό δεν συμβαδίζουν. Και το πόσο "zing" βγάζουν, το punch τους κλπ... Αλλά αφού τις έχεις χρησιμοποιήσει πάω πάσο.
Από το site των GHS:
 

Why Should You Play Tapewounds?

  • You're looking for a more woody, upright vibe on your acoustic-electric bass
  • You're lookng for a low tension, effortless set of bass strings
  • You want a mellow sound with clear articulation and sound



Μπήκα να δω μπας και οι GHS είναι κάποια ειδική περίπτωση. Αλλά όχι, είναι αυτό που ξέρω. Και είναι λογικό. Πώς να είναι zingy και "piano like" χορδές που είναι επικαλυμμένες με νάυλον; 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Από τη δικιά μου εμπειρία, είναι πιο μουντές και έχουν λιγότερο sustain

Στο άταστο θα έλεγα ότι "κοντραμπασίζουν" λίγο

 
Από το site των GHS:
 

Why Should You Play Tapewounds?

  • You're looking for a more woody, upright vibe on your acoustic-electric bass
  • You're lookng for a low tension, effortless set of bass strings
  • You want a mellow sound with clear articulation and sound
Άρα ο Νίκος είχε ένα point όταν ανέφερε

Στο διαδίκτυο οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες, μπερδεύτηκα αρκετά.
Οπότε μένουμε σε εσένα ως χρήστης. Βέβαια με "προβληματίζει" λιγάκι το nylon on steel core των συγκεκριμένων La Bella - δεν τις έχω χρησιμοποιήσει ποτέ- που σαν αίσθηση δεν μου κάνει ότι θα άκουγα κάτι bright. Έχεις χρησιμοποιήσει taperwound με steel winding;

@methylene blue εσύ ποιες έβαζες;

ΥΓ: GHS Tapewound Bass Strings combine a low tension string, the feel of a flatwound and woody, organic tones that remind you of a good double bass. We use a mix of roundwound and flatwound steel strings and wrap a black nylong tape around them and polish it smooth. The result is a string with a mellow sound but clear and definite articulation. Perfect for when you're looking for something different to stand out in the mix.

Λογικό να έχουν πιο κοντραμπασέ ήχο. Οπότε οι εξαίρετοι συνάδερφοι στα Talk Bass και από εδώ και από εκεί, γιατί λένε για τον "πιανόηχο"; 

Μήπως αναφέρονται σε steel winding;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχεις χρησιμοποιήσει taperwound με steel winding;
Νομίζω ότι μπερδεύεις τις Taperwound με τις Tapewound. 

Όλες οι Tapewound έχουν κάποια επικάλυψη (αλλιώς δε θα ήταν "Tapewound") αυτό εννοεί νομίζω με το "nylon on steel". 
 

 
Νομίζω ότι μπερδεύεις τις Taperwound με τις Tapewound. 

Όλες οι Tapewound έχουν κάποια επικάλυψη (αλλιώς δε θα ήταν "Tapewound") αυτό εννοεί νομίζω με το "nylon on steel". 
 
Ααααα... Όπως ανέφερα εξ αρχής για εμένα οι χορδές είναι μόνο roundwound. Με μια και μοναδική φορά (και εξαίρεση) που δοκίμασα Elixir (coated), ever never δεν έχω χρησιμοποιήσει κάτι άλλο. 

Taperwound, tapewound ήμαρτον... ?

 
@methylene blue εσύ ποιες έβαζες;
τις Labella 760N

και τις Rotosound RS88LD

Έχω την αίσθηση ότι οι Labella ηταν πιο μουντές (και κατά τη γνώμη μου πιο ωραίες)

Ωστόσο η σύγκριση δεν είναι αξιόπιστη γιατί δεν ήταν ούτε στο ίδιο όργανο ούτε την ίδια χρονική περίοδο για να κάνω ένα Α/Β test

 
τις Labella 760N

και τις Rotosound RS88LD

Έχω την αίσθηση ότι οι Labella ηταν πιο μουντές (και κατά τη γνώμη μου πιο ωραίες)

Ωστόσο η σύγκριση δεν είναι αξιόπιστη γιατί δεν ήταν ούτε στο ίδιο όργανο ούτε την ίδια χρονική περίοδο για να κάνω ένα Α/Β test
Τώρα που μετά από χρόνια διαλύθηκε η πλάνη μου - taperwound/tapewound- πείτε μου γιατί tapewound και όχι τις "κλασικές" flat; Ηχητικά στρίβουν προς το ίδιο σημείο, πιο κοντραμπασέ/μουντό ήχο. 

Να εικάσω το feel στο χέρι, διαφορετικό tension;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα που μετά από χρόνια διαλύθηκε η πλάνη μου - taperwound/tapewound- πείτε μου γιατί tapewound και όχι τις "κλασικές" flat; Ηχητικά στρίβουν προς το ίδιο σημείο, πιο κοντραμπασέ/μουντό ήχο. 

Να εικάσω το feel στο χέρι, διαφορετικό tension;
Είναι ακόμη πιο "mellow" και όντως έχουν εντελώς διαφορετικό feel στο χέρι. Αλλά την απορία σου δεν μπορώ να στη λύσω γιατί την ίδια είχα κι εγώ που τις έπαιξα. Δηλαδή πιο πολύ ένοιωσα ότι περιορίζουν παρά ότι προσφέρουν κάτι. Και το "κοντραμπασέ" που περίμενα, πιο πολύ marketing hype μου φάνηκε παρά κάτι που πραγματικά άκουγα.

Από την άλλη σε όποιον μισεί τις flat, όπως τις μισούσα κι εγώ όταν δοκίμαζα GHS ή D'Addario και δεν έχει δοκιμάσει τις LaBella θα τις πρότεινα ανεπιφύλακτα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα που μετά από χρόνια διαλύθηκε η πλάνη μου - taperwound/tapewound- πείτε μου γιατί tapewound και όχι τις "κλασικές" flat; Ηχητικά στρίβουν προς το ίδιο σημείο, πιο κοντραμπασέ/μουντό ήχο. 

Να εικάσω το feel στο χέρι, διαφορετικό tension;
Ναι είναι και οι δύο πιο μουντές από round, αλλά δεν είναι μεταξύ τους ίδιες

οι tape είναι ακόμα πιο μουντές, με λιγότερο sustain, αρκετά διαφορετικό σκάσιμο. Είναι nylon και δεν έχουν μεταλλικη χροιά στον ήχο, πχ με τις τις tape δεν μπορείς να παίξεις slap (ή εν πάσει περιπτώσει δεν ακούγεται όπως 'θα έπρεπε'), ενώ με τις flat παίζεις μια χαρά γιατί αν και πιο μουντές διατηρούν τον μεταλλικό τους χαρακτήρα. Επίσης οι tape αν παιχτούν με πένα έχουν μια πολύ ωραία ατάκα που εμένα μου αρέσει πολύ και δεν μπορείς να την πετύχεις με άλλο είδος χορδών. Επίσης είναι τέλειες για να παίζεις 'πρώτη - πεμπτη' σε bluegrass ή New Orleans κομμάτια, χωρίς να ακούγεται μοντερνίλα.

 
Από την άλλη σε όποιον μισεί τις flat, όπως τις μισούσα κι εγώ
Εγώ συνεχίζω να τις μισώ... Βασικά για εμένα είναι πρακτικό το θέμα. Δεν ιδρώνω απλά, λαδώνω... Και αυτή η αίσθηση πάνω στην flat χορδή είναι απερίγραπτη, βασανιστική- αηδία. 

οι tape είναι ακόμα πιο μουντές
Κατανοητό. Βέβαια, "κουτσά - στραβά", κόβεις εντελώς το tone και κάνεις τη δουλειά και με round. Για τον λόγο που περιγράφω από πάνω, αναγκάστηκα να περάσω coating το μπράτσο του άταστου για να παίξω με round. Χωρίς να έχω παίξει με tape, πιστεύω ότι θα βιώσω την ίδια αισχρή αίσθηση στα δάκτυλα. Δεν πρόκειται φυσικά να συμβεί ποτέ.      

 
φίλε μου σε δύο πραγματάκια να δώσεις προσοχή σε ότι αφορά αυτές τις χορδές. ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ στην τοποθέτηση... εάν πας να τις κόψεις μπορεί το tape κατά πάσα πιθανότητα να "λύσει" και οι χορδές να καταστραφούν. την έχω πατήσει πάνω από δύο φορές. 

επίσης εάν σου αρέσει το χαμηλό set up, μην τις πάρεις. ετοιμάσου για medium-hi set up. είναι όλες χαμηλού tension. 

δεν έχουν ηχητικά και μεγάλη σχέση με τις flat. ταιριάζουν περισσότερο σε ακουστικά ή semi-acoustic μπάσα και σε άταστα αλλά όχι για τον κλασσικό άταστο ήχο που έχεις στο μυαλό σου. ταιριάζουν για ένα πιο natural ΞΥΛΙΝΟ ήχο (δύσκολα μπορεί να περιγραφεί γενικά ο ήχος). τις είχα σε ένα holllow ηλεκτρικό ibanez για country και 50's rock n roll και ήταν υπέροχες, αλλά σε ένα pbass δεν μου άρεσαν καθόλου. 

σταμάτησα να τις χρησιμοποιώ γιατί δεν μου άρεσαν οι παραπάνω ιδιοτροπίες τους. είναι περίεργες χορδες  

 
ενα κακό που έχουν οι tape είναι ότι εάν έχεις θέματα γείωσης, ο πιθανός βόμβος δεν σταματάει ακουμπώντας τις χορδές


επίσης είναι γενικά χοντρές, (αν και δεν έχουν υπερβολικό tension)

Ίσως ομως χρειαστεί κάποια επέμβαση στο nut
πολύ σωστές παρατηρήσεις και αυτές

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top