Γιατί πωλούνται παλαιοί συνθετητές ?

nektarios

Νέο μέλος
Μηνύματα
269
Πόντοι
16
Έχω να εκφράσω μία απορία, η οποία μου δημιουργήθηκε εδώ και πολύ καιρό μετά από περιπλάνηση στις αγγελίες πληκτροφόρων συνθετητών.(ακόμα και σήμερα)

Βλέπω προς πώληση σπάνιους αξιόλογους "παλαιούς" αναλογικούς και μη συνθετητές, για τους οποίους από τη μία η εργοστασιακή παραγωγή τους έχει λήξει προ πολλού, κι από την άλλη η αντικατάσταση τους με αντίστοιχους σημερινούς μάλλον με αστείο μοιάζει.

Για ποιο λόγο βρε σεις (πέρα από ενδεχόμενη μεγάλη οικονομική ανάγκη) τα αποχωρίζεστε τόσο άπονα κι εύκολα ?  ;D

Πιστεύετε ότι θα βρείτε σήμερα ισάξια μηχανήματα ?

Έχετε πεισθεί από τα τελευταία δείγματα κυκλοφορίας των εταιρειών ?

 
Διαβαζοντας αρχικά το πόστ σου νόμιζα ότι ρωτούσες "και που τα πουλάτε ποιός τα παίρνει"!!!

Οπότε αντιλαμβάνεσαι ότι είναι θέμα γούστου. Άλλοι θέλουν να έχουν την τελευταία τεχνολογία και άλλοι τα αυθεντικά παλιά μηχανήματα. Εξαρτάται το τί παίζεις, το πού παίζεις το πόσο πιστός θες να είσαι και φυσικά το τί διαθέτεις.

Προσωπικά επειδή τα όργανα τα αγοράζουμε και δεν τα βρίσκουμε στο σάκο του Αι βασίλη, προτιμώ να δώσω ένα Α ποσό για να πάρω κάτι σύγχρονο με πολλές δυνατότητες το οποίο θα μου παράγει κατα 80-90% και τον ήχο του αναλογικού παρά να πάρω το ίδιο αναλογικό στα ίδια λεφτά και να κάνει μόνο αυτό. Γούστα φυσικά αυτά, καποιος μπορεί να θέλει 100% αναλογικό ήχο και να μην χρειάζεται ούτε sampler, ούτε sequencer ούτε οθόνη για να κάνει την δουλειά του.

Έχω μια απορία που ελπίζω να μου την λύσουν οι έχοντες και κατέχοντες τέτοιων αναλογικών synth. Κατα πόσο ένα ταλαιπωρημένο όργανο 20 χρονών το οποίο έχει αλλάξει αρκετά χέρια, σε όσο καλή κατάσταση και να είναι θα αναπαράγει τον ήχο που παρηγαγε τότε πιστά. 20 χρόνια φθοράς είναι πολλά για οποιοδήποτε μηχάνημα. Αν πάρεις δλδ το τάδε αναλογικό σήμερα, θα βγάζει τον ίδιο ήχο με τότε? ή γύρω στο 80-90% οπότε δεν έχει νόημα?

 
Ο μόνος λόγος για τον οποίο πουλάει ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ, το ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ, είναι η οικονομική ανάγκη. Η συζήτηση για το αν η ανάγκη ήταν "μεγάλη" ή "μικρή" είναι άκυρη, διότι εκείνος που έχει την ανάγκη, πάντα την αντιλαμβάνεται ως "μεγάλη". Το ερώτημα "θα βρω άραγε κάτι εφάμιλλο;" παραγκωνίζεται από την πεποίθηση ότι "θα βρω κάτι καλύτερο", και τελειώνει το δίλλημα.

Πάντως, και όσοι κρατάνε παλιά όργανα (ειδικά συνθετητές) δε βλέπω να οφελούνται και σε τίποτε. Περιμένουν υπομονετικά ότι θα έρθει κάποια εποχή που ο ήχος των οργάνων τους να είναι πάλι στη μόδα, αλλά ξεχνάνε ότι το σήμερα είναι που έχει σημασία - κυριολεκτικά και μεταφορικά.

 
Mία πολύ μικρη διευκρίνηση κι αν μου επιτρέπεις ας αφήσουμε απέξω την λογική των Workstations, κι ας μην αναλωθούμε στην διάθεση και την ευκολία των τεχνολογικών επιτευγμάτων.

Μου κάνει εντύπωση που λες Λάμπρο διότι για να προχωρήσει κανείς σε μια τέτοια αγορά (τότε, τον καιρό εκείνο) σημαίνει ότι ξέρει τουλάχιστον τι αγοράζει και τι θέλει.

Πουλώντας το όμως σήμερα (θέλοντας να το αντικαταστήσει απαραίτητα με κάποιο άλλο) άραγε ξέρει τι θέλει ή τι θα αγοράσει ?

Βέβαια παίζει πάντα κι μία άλλη παράμετρος που ξέχασα να αναφέρω, η λάθος αγορά.

Για το ερώτημα που θέτεις καλλιεργείται ένας μύθος σχετικά με την απόδοση των αναλογικών συνθετητών με το πέρασμα των χρόνων.

Η αλήθεια είναι πως μετά από τόσα χρόνια χρήσης και λόγω της hardware σύνθεσης τους θα χρειαστεί σίγουρα κάποιο service ή η αντικατάσταση ενός component.

 
Wow! είπε:
Ο μόνος λόγος για τον οποίο πουλάει ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ, το ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ, είναι η οικονομική ανάγκη. Η συζήτηση για το αν η ανάγκη ήταν "μεγάλη" ή "μικρή" είναι άκυρη, διότι εκείνος που έχει την ανάγκη, πάντα την αντιλαμβάνεται ως "μεγάλη". Το ερώτημα "θα βρω άραγε κάτι εφάμιλλο;" παραγκωνίζεται από την πεποίθηση ότι "θα βρω κάτι καλύτερο", και τελειώνει το δίλλημα.

Πάντως, και όσοι κρατάνε παλιά όργανα (ειδικά συνθετητές) δε βλέπω να οφελούνται και σε τίποτε. Περιμένουν υπομονετικά ότι θα έρθει κάποια εποχή που ο ήχος των οργάνων τους να είναι πάλι στη μόδα, αλλά ξεχνάνε ότι το σήμερα είναι που έχει σημασία - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Πιστεύεις ότι όσοι τα κρατάνε ο λόγος είναι μόνο η μόδα και η τάση της εποχής?

Αποκλείεις το γεγονός ότι ούτε καλύτερο ούτε εφάμιλλο ήχο μπορούν να βρούνε?

Από τα λεγόμενα σου Wow! κατά καιρούς κρίνω ότι η ηλικία σου σου έχει επιτρέψει να απολαύσεις κάποιες παλιές καλές εποχές, κάποια μοντέλα με ιστορία και κάποιες δισκογραφικές δουλειές που έχουν ταυτιστεί απόλυτα με συγκεκριμένους συνθετητές.

Σήμερα τι "μυρωδιά" σου αφήνουν τα ψηφιακά ? (δεν το λέω καθόλου υποτιμητικά το αναφέρω ως παράδειγμα, προς αποφυγή παρεξηγήσεως)

 
Αφου ειναι "παλιοι" το πιο φυσιολογικο ειναι να πωλουνται. 

...κι από την άλλη η αντικατάσταση τους με αντίστοιχους σημερινούς μάλλον με αστείο μοιάζει.
γιατι σου φενεται αστειο ?

Έχετε πεισθεί από τα τελευταία δείγματα κυκλοφορίας των εταιρειών ?
Γιατι να μην εχουμε "πεισθει" ? Βλεπεις καποια μειονεκτηματα στα καινουρια μοντελα ?

 
nektarios είπε:
Μου κάνει εντύπωση που λες Λάμπρο διότι για να προχωρήσει κανείς σε μια τέτοια αγορά (τότε, τον καιρό εκείνο) σημαίνει ότι ξέρει τουλάχιστον τι αγοράζει και τι θέλει.

Πουλώντας το όμως σήμερα (θέλοντας να το αντικαταστήσει απαραίτητα με κάποιο άλλο) άραγε ξέρει τι θέλει ή τι θα αγοράσει ?

Βέβαια παίζει πάντα κι μία άλλη παράμετρος που ξέχασα να αναφέρω, η λάθος αγορά.

Για το ερώτημα που θέτεις καλλιεργείται ένας μύθος σχετικά με την απόδοση των αναλογικών συνθετητών με το πέρασμα των χρόνων.

Η αλήθεια είναι πως μετά από τόσα χρόνια χρήσης και λόγω της hardware σύνθεσης τους θα χρειαστεί σίγουρα κάποιο service ή η αντικατάσταση ενός component.
Κοίτα, πιστεύω ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κάποιος πουλάει πρώτο χέρι ένα τέτοιο όργανο, εκτός αν είναι η περίπτωση "το πήρα τότε - δεν το χρησιμοποίησα ποτε - έμεινε στην αποθήκη - το βρήκα τυχαία και το πουλάω επειδή έχω οικονομική ανάγκη" Αυτά συνήθως κάνουν βόλτες απο ebay κλπ.

Σύμφωνοι ότι τότε τα μοντέλα ήταν λίγα και όντως σίγουρα έπαιρνες κάτι που ήσουν σίγουρος. Τη σήμερον ημέρα όμως όλα τα όργανα μπήκαν στον χορό του καπιταλισμού. 1000άδες επιλογές για 1000άδες "ανάγκες". Έτσι είναι όμως τί να κάνουμε? Όποιος διαφωνεί να ανοίξει εργαστήριο να φτιάξει το δικό του όργανο, διαφορετικά θα πρέπει να αποφασίσει. Η ποικιλία ναι μεν κάνει την απόφαση δύσκολη, αλλά ξέρεις ότι θα βρεις αυτό που σου ταιριάζει.

Το service που αναφέρεις και η αλλαγή hardware στο οργανο, δεν θα επηρεάσει την απόδοσή του? Τον ήχο του? Μήπως λοιπόν η αξία τους είναι απλώς συλλεκτική και όχι στην απόδοση?

Mία πολύ μικρη διευκρίνηση κι αν μου επιτρέπεις ας αφήσουμε απέξω την λογική των Workstations, κι ας μην αναλωθούμε στην διάθεση και την ευκολία των τεχνολογικών επιτευγμάτων.
Μα δεν είναι λογική αυτή. Γιατί να τα αφήσουμε απ έξω εφόσον ΜΠΟΡΟΥΝ να μας αποδόσουν αρκετά πιστά τον ήχο αυτών των οργάνων? Και πέρα απο τα workstations που είναι κάπως γενικές λύσεις, υπάρχουν συγχρονα ψηφιακά synths ειδικευμένα στο να παράγουν ήχους αναλογικών οργάνων σε τιμές χαμηλότερες απο τα αναλογικά.

Ξαναρωτάω λοιπόν: Αξίζει να μπεις στον μπελά του αναλογικού (στήσιμο, service, τιμή αγοράς)? Θα πετύχεις τον ήχο που έβγαζε πριν 20 χρόνια? Αν όχι, ο ήχος του θα είναι καλύτερος απο κάποιο συγχρονο synth? αν ναι αξίζει τα παραπάνω λεφτά/μπελά? Μήπως η όλη vintagολαγνεία προέρχεται απλώς επειδή θέλουμε να έχουμε ένα όργανο απο την εποχή μας να το καμαρώνουμε?

 
Ξαναρωτάω λοιπόν: Αξίζει να μπεις στον μπελά του αναλογικού (στήσιμο, service, τιμή αγοράς)? Θα πετύχεις τον ήχο που έβγαζε πριν 20 χρόνια? Αν όχι, ο ήχος του θα είναι καλύτερος απο κάποιο συγχρονο synth? αν ναι αξίζει τα παραπάνω λεφτά/μπελά? Μήπως η όλη vintagολαγνεία προέρχεται απλώς επειδή θέλουμε να έχουμε ένα όργανο απο την εποχή μας να το καμαρώνουμε?
αν δεν αξιζε δε θα το συζητουσαμε τωρα...  ;)

 
warpie είπε:
αν δεν αξιζε δε θα το συζητουσαμε τωρα...  ;)
Πολύ σωστά

Jack2 και labrosgg τι σας κάνει να πιστεύετε ότι δεν αξίζει ενα PRO-ONE ή ένα ARP ODYSSEY ή ένα JD-800 ή ένα DX-7 ?

Έχετε την εντύπωση ότι σήμερα κυκλοφορούν εφάμιλλα μηχανήματα ?

Για καλύτερα είμαι διστακτικός πάντως να μιλήσω.

Σίγουρα στις μέρες μας ευδοκιμούν καπιταλιστικά καταναλωτικά πρότυπα αλλά μην το αναγάγουμε εκεί.Καμιά φορά οι ανάγκες που "δημιουργούνται" είναι πέρα για πέρα παιδιάστικα τεχνητές και κατευθυνόμενες.Αλλά ας αφήσουμε την τεχνολογία απέξω.

Δεν θα κλάψει κανείς εάν ένας συνθετητής δεν έχει usb θύρα, ας αποφύγουμε αναφορές σε workstations.

Και σίγουρα δεν μιλάμε για λαγνεία ούτε για vintage προβολή, διότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα είχαμε τάσεις για πωλήσεις αλλά μια τεράστια ζήτηση, δηλαδή ακριβώς το αντίστροφο.

 
nektarios είπε:
Σήμερα τι "μυρωδιά" σου αφήνουν τα ψηφιακά ? (δεν το λέω καθόλου υποτιμητικά το αναφέρω ως παράδειγμα, προς αποφυγή παρεξηγήσεως)
Όταν τελειώνει μία σχέση, τείνουμε να θυμόμαστε μόνο τα ευχάριστα σημεία της. Νομίζω ότι το ίδιο συμβαίνει σε πολλούς όσον αφορά τα παλιά αναλογικά synths: οι περισσότεροι που τα γουστάρουν, δεν είχαν ποτέ τους κανένα τέτοιο όργανο, ούτε χρειάστηκε να το μεταφέρουν, ούτε χρειάστηκε να το βάλουν να λειτουργήσει στα πλαίσια μίας μπάντας, ούτε καν παίζουν μουσικές που να "χρειάζονται" αυτόν τον ήχο.

Η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση που έχεις με ένα παλιό αναλογικό όργανο είναι η ίδια που θα είχες αν κάποιος έπαιρνε το σύγχρονο ψυγείο σου και σου έβαζε ένα από εκείνα τα παλιά - με τον πάγο!! Και βέβαια παγώνει, αλλά ο μπελάς του είναι τόσος που όσοι τα είχαν δεν έκλαψαν καθόλου που χρειάστηκε να τα ξεφορτωθούν.

Εγώ αγάπησα τα synths εξ'αιτίας του DX7 και του M1, όχι εξ' αιτίας των θηρίων που έπαιζε ο Emerson ή ο Wakeman ή ο Schulze. Πολύ απλά, δε μου αρέσει ο "αναλογικός" ήχος και θεωρώ ότι οι δυνατότητες αυτών των οργάνων είναι πολύ περιορισμένες (γι' αυτό άλλωστε, θα ακούσεις να λένε ότι το "τάδε" είχε ωραία μπάσα, αλλά το "δείνα" είχε ωραία strings...).

Αν είχα ένα, και ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, και δεν ζαχάρωνα κάποιο πιο καινούργιο, τότε θα το κράταγα, αλλά (και πάλι) δεν είμαι βέβαιος σε τι ακριβώς θα χρησίμευε.

Επίσης (μια και μόλις είδα το πρόσφατο ποστ σου, σε πληροφορώ ότι το FM7 είναι απολύτως εφάμιλλο (και ίσως καλύτερο) του DX7, αλλά τι σημασία έχει; Το πρωτότυπο, κατευθείαν σε ενισχυτή ακουγόταν σαν κλασομπανιέρα.

 
μια και μόλις είδα το πρόσφατο ποστ σου, σε πληροφορώ ότι το FM7 είναι απολύτως εφάμιλλο (και ίσως καλύτερο) του DX7
για αυτο ακριβως το λογο τα αναλογικα εχουν αξια ακομα και σημερα. Γιατι τα ψηφιακα 'παλιωνουν' μεσα σε 5-10 χρονια...

Τα αναλογικα δε προσπαθουν να εξομιωσουν τπτ και απλα κανουν αυτο που ειναι φτιαγμενα να κανουν.  Αν οχι, αλλαζεις μερικους πυκνωτες και εισαι παλι μια χαρα...

ασε που το  DX7 ειναι και 200 κιλα..  :)

 
nektarios είπε:
Jack2 και labrosgg τι σας κάνει να πιστεύετε ότι δεν αξίζει ενα PRO-ONE ή ένα ARP ODYSSEY ή ένα JD-800 ή ένα DX-7 ?
Δεν ειπα οτι δεν αξιζουν τα μηχανηματα που προαναφερες. Απλως μου φενεται πολυ λογικο να πουλησω ενα μηχανημα 30 χρονων για να παρω ενα καινουριο.

Έχετε την εντύπωση ότι σήμερα κυκλοφορούν εφάμιλλα μηχανήματα ?
Σαφως,  υπαρχουν και πολυ ανωτερα  , βλεπε FM8, Voyager, Andromeda, Macbeth ktl

H vintagoκατασταση θεωρητικα ειναι πολυ καλη φαση, πρακτικα ομως εχει παρα πολλα προβληματα. Προσωπικα προτιμω να ασχολουμαι με μουσικη, παρα να διορθωνω  προβληματα  λειτουργιας  "παλαιων μηχανηματων"

 
Βασικά τα έχουν βαρεθεί και πλέον μόνο χώρο τους πιάνουν και τίποτα άλλο

 
warpie είπε:
για αυτο ακριβως το λογο τα αναλογικα εχουν αξια ακομα και σημερα. Γιατι τα ψηφιακα 'παλιωνουν' μεσα σε 5-10 χρονια...
Παιδιά, μη μπερδεύετε την αγορά αυτοκινήτων με την αγορά μουσικών οργάνων. Έχετε (ορισμένοι) μία νοοτροπία ότι "πήρα ένα όργανο και θα το έχω μέχρι να πεθάνω" αλλά αυτά είναι αστειότητες. Τα όργανα ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ και παλιώνουν και καλά κάνουν και πετιούνται, ώστε να βγαίνουν καινούργια και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι.

Αν - απ' την άλλη - θέλετε να επενδύσετε (καλλιτεχνικά και οικονομικά) στην σξία που φέρει ένα κλασσικό όργανο, τότε πάρτε ένα καλό πιάνο. Τα synths είναι αναλώσιμα (και καλλιτεχνικώς επίσης): ποια μουσική θα γράφατε δηλαδή αν σας έδινα πέντε καλά αναλογικά synths που να ΜΗΝ έχει γραφτεί και εξαντληθεί από τη δεκαετία του '80;

Αντίθετα, εξακολουθώ να ακούω δουλειές που έχουν γίνει εξ' αιτίας του sampling και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

 
jack2 είπε:
Δεν ειπα οτι δεν αξιζουν τα μηχανηματα που προαναφερες. Απλως μου φενεται πολυ λογικο να πουλησω ενα μηχανημα 30 χρονων για να παρω ενα καινουριο.

Σαφως,  υπαρχουν και πολυ ανωτερα  , βλεπε FM8, Voyager, Andromeda, Macbeth ktl

H vintagoκατασταση θεωρητικα ειναι πολυ καλη φαση, πρακτικα ομως εχει παρα πολλα προβληματα. Προσωπικα προτιμω να ασχολουμαι με μουσικη, παρα να διορθωνω  προβληματα  λειτουργιας  "παλαιων μηχανηματων"
Το 1ο λάθος που κάνεις είναι ότι βάζεις στην ίδια κατηγορία το FM8 με τα επόμενα ιερά τέρατα που αναφερεις.Άλλο πράμα.

Το 2ο λάθος που κάνεις είναι ότι αυτά τα ιερά τέρατα είναι "δικά μου όπλα" κι ανήκουν στην κατηγορία που αναφέρω και που απορώ όταν τα βλέπω να πωλούνται. :D :D

Το 3ο λάθος που κάνεις είναι ότι τα χρονολογείς με μια υπερβολή, δεν μιλάμε για 30 ετών συνθετητές αγαπητέ μου.

ΔΕΝ αναφέρομαι σε τόσο παλιούς συνθετητές.

Απλά περάστε μια βόλτα από τις αγγελίες για να με καταλάβετε.  ;)

Βλέπω να πωλείται κι ενα Moog LP by the way.

Παιδιά ας λογικευτούμε, κάποιος που πουλάει ένα τέτοιο "εργαλείο" είναι απορίας άξιο γιατί το πουλάει από την στιγμή που δεν παίζει οικονομικό πρόβλημα, ειδάλλως είναι απορίας άξιο γιατί το αγόρασε.

Και αφού το έχει στην κατοχή του τόσο χρόνια -όχι 30 όπως ειπώθηκε- θα υπήρχε κάποιος λόγος που το είχε, και θα εξυπηρετούσε με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό για τον οποίο αγοράστηκε.Δεν κοστίζουν και λίγο η αλήθεια είναι.

Εyeprotocol το "Τα όργανα ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ και παλιώνουν και καλά κάνουν και πετιούνται, ώστε να βγαίνουν καινούργια και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι" μου θυμίζει μαρκετινίστικη λογική εταιρείας παραγωγής κινητών τηλεφώνων που ανανεώνει κάθε 6 μήνες τα προιόντα της.

Θεωρείς πως ένας αναλογικός συνθετητής direct connected σε ενισχυτή (γιατί ενισχυτή αλήθεια?) ακούγεται σαν κλασομπανιέρα.

Μήπως τότε τα vst δίχως την προσθήκη 10 τουλάχιστον compressors ακούγονται σαν  κλάμα βρέφους μετά απομάκρυνσης αερίων ?

Σχετικά με το πόσο καλά στέκονται στην μπάντα ή με το πόσο εύκολα μεταφέρονται ρώτα κάποιον που έχει PRO-ONE π.χ. και όχι το CS-80  :D

Είμαι πεπεισμένος πάντως πως εάν είχες ένα PRO-ONE ή ένα JD-800 ή ένα Μοοg LP δεν θα το πούλαγες, κι αν το πούλαγες θα το μετάνιωνες σίγουρα.

 
Μισό λεπτό βρε nektarios.

Κατ' αρχήν, έχω μπερδευτεί, δηλ. δεν μπορώ να καταλάβω αν μιλάς για αναλογικά synths ή αν μιλάς για παλιά synths (αναλογικά και ψηφιακά).

To DX7 δεν είναι αναλογικό όργανο, οπότε γιατί γράφεις αυτό;

nektarios είπε:
Θεωρείς πως ένας αναλογικός συνθετητής direct connected σε ενισχυτή (γιατί ενισχυτή αλήθεια?) ακούγεται σαν κλασομπανιέρα.
Ναι, έτσι ακουγόταν, τόσο αδύναμο που δε θα το πίστευες. Πως να το κάνουμε δηλαδή;

Επίσης, γράφεις:

Σχετικά με το πόσο καλά στέκονται στην μπάντα ή με το πόσο εύκολα μεταφέρονται ρώτα κάποιον που έχει PRO-ONE π.χ. και όχι το CS-80  :D
Δηλαδή, ποιος σου είπε ότι το CS-80 ήταν ελαφρύ (πρώτον) και σε πόσες μπάντες έχει παίξει (δεύτερον);

Μετά γράφεις:

Είμαι πεπεισμένος πάντως πως εάν είχες ένα PRO-ONE ή ένα JD-800 ή ένα Μοοg LP δεν θα το πούλαγες, κι αν το πούλαγες θα το μετάνιωνες σίγουρα.
Μα το είχα το JD-800 και μπορώ να σου πω ότι ήταν το χειρότερο όργανο που έχει περάσει από τα χέρια μου. Κατ' αρχήν, επίσης δεν είναι αναλογικό, αλλά sample-based όργανο. Τα δεκάδες slider που έχει πάνω, δεν το βοηθάνε να βγάλει ήχο διότι τα φίλτρα του είναι για κλωτσιές. Σα να μην έφτανε αυτό, είχε πολύ χαμηλή πολυφωνία, τα χειρότερα δείγματα τυμπάνων και πιάνων της εποχής του, και (το μεγάλο γέλιο), τα sliders δεν στέλνανε controller data αλλά system-exclusive-data, το οποίο σήμαινε ότι για τους υπολογιστές και τα sequencer της εποχής, δεν μπορούσες ούτε ένα sweep να κάνεις χωρίς να κρασάρεις το πρόγραμμα. Το κλαβιέ του ήταν επίσης μετριότατο.

Όχι μόνο δεν μετάνιωσα όταν το πούλησα, αλλά με τα λεφτά που πήρα τότε, είχα πάρει το μεταχειρισμένο DX7, το οποίο ήταν θαυμάσιο όργανο (όταν το πέρναγες μέσα από ένα chorus και reverb της Ensoniq που είχα).

Μην επιμένεις λοιπόν. Για να είμαι ειλικρινής, με ανησύχησε λίγο το "σίγουρα" που γράφεις στη τελευταία πρότασή σου, διότι δείχνει ότι έχεις πάρει τις αποφάσεις σου και δεν πιστεύεις κανέναν άλλο. Κάτσε και σκέψου αν οι συλλογισμοί σου στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα ή αν είναι επηρρεασμένοι από διάφορους μύθους και περιοδικά. Εγώ που τα είχα τα όργανα αυτά (ε, όχι και όλα βέβαια) σου συνιστώ να εξέτάσεις πάλι το θέμα.

 
Πως υπέπεσα σε τόσα πολλά λάθη , χαμπάρι δεν πήρα !

Βλέπω προς πώληση σπάνιους αξιόλογους "παλαιούς" αναλογικούς και μη συνθετητές, για τους οποίους από τη μία η εργοστασιακή παραγωγή τους έχει λήξει προ πολλού….
Το 2ο λάθος που κάνεις είναι ότι αυτά τα ιερά τέρατα είναι "δικά μου όπλα" κι ανήκουν στην κατηγορία που αναφέρω και που απορώ όταν τα βλέπω να πωλούνται. Το 3ο λάθος που κάνεις είναι ότι τα χρονολογείς με μια υπερβολή, δεν μιλάμε για 30 ετών συνθετητές αγαπητέ μου.

ΔΕΝ αναφέρομαι σε τόσο παλιούς συνθετητές.
Θεωρεις αξιόλογους "παλαιούς" αναλογικούς  και μη συνθετητές, το Moog Voyager, Μοοg LP, Andromeda κτλ?

Πως  θελεις να καταλαβουμε τι θεωρεις εσυ  "παλαιους" ?

Αυτά τα μηχανηματα πωλουνται ακομα στην αγορα, οποιοσδηπτε θα καλαβαινε ότι εννοεις μηχανηματα της δεκαετιας `70/`80 αντε και `90. 

Το 1ο λάθος που κάνεις είναι ότι βάζεις στην ίδια κατηγορία το FM8 με τα επόμενα ιερά τέρατα που αναφερεις.Άλλο πράμα.
Lol!  Γιατι κανω λαθος ?

Θεωρεις ότι  το FM8 δεν είναι αντάξιο ενός "παλαιού" FM synth ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βλέπω τον Νεκτάριο να επιμένει στο εξής: ¨ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΟΥΛΑΝΕ!" και όσο προχωράει το θέμα εκεί τριγυρίζει (και γι αυτό το άνοιξε αν κρίνω απο το αρχικό ποστ)

Επειδή φίλε μου τα έχεις βάλει εσύ στο βάθρο δεν σημαίνει ότι έχουν για όλους αξία. Μπορεί να του πέρασε η τρέλα, μπορεί να το βρήκε στο πατάρι του παππού του, μπορεί να το βρήκε φτηνό και να θέλει να το μεταπουλήσει. Εσένα τί σε καίει? Ίσα ίσα σου δίνεται η ευκαιρία να αποκτήσεις και εσύ ένα πολύ εύκολα. Εδώ πουλιεται ο χρυσός και το πετρέλαιο τα αναλογικά θα την γλιτώσουν?

 
Nαι όντως εδώ πρέπει να διευκρινήσω λέγοντας (όπως έχω πρωτοπεί) παλαιούς αναλογικούς και μη (Wow!) συνθετητές εννοώ όχι μόνο τα όργανα προ 20ετιας αλλά και τα πιο πρόσφατα και εκείνα που έχει λήξει η παραγωγή τους - κι όχι μόνο -.

Βρε συ Jack μου βάζεις στο ίδιο σακί ένα soft με ένα hard ?Tι δουλειά έχει το FM8 με το Voyager ?

Βρε Wow! σου έφερα σε αντιπαράθεση το PRO-ONE με το CS-80V για να σου τονίσω την χαοτική διαφορά τους στα κιλά.

Μου κάνει τρομερή εντύπωση που δεν σου άρεσε το JD-800.Πρέπει να είσαι από τους λίγους ανθρώπους στο κόσμο που δεν έμεινε ικανοποιημένος.

Όσο για το τελευταίο που λες περί μύθων και περιοδικών ευτυχώς για μένα φίλε μου αυτό δεν ισχύει.Είχα αναλογικά τέτοια όργανα, έχω, κι θα πάρω κι άλλα.Δεν έχω διάθεση να επιβάλλω την γνώμη μου ή να πείσω κάποιον.Όπως επίσης δεν μπορεί να με πείσει κι κανένας διότι τα αυτάκια μου τα έχουν ακούσει ολοζώντανα ( όπως και το JD-800 για το οποίο εξεπλάγην από την δήλωση σου ).

Στο δια ταύτα, επειδή και οι πρωην κάτοχοι των οργάνων αυτών τα είχαν, τα άκουσαν, τα ξέρουν καλά, τα επέλεξαν προφανώς με τα ίδια κριτήρια με τα δικά μου, μου προκαλεί έκπληξη που τα πουλάνε, πόσο μάλλον όταν έχουν πρόθεση να τα αντικαταστήσουν με άλλα πιο σύγχρονα τελευταίας τεχνολογίας όπως εικάζουν κάποιοι παραπάνω.

Δηλαδή αναρωτιέμαι πως αφού κάποτε το κριτήριο για την επιλογή τους ήταν καθαρά ο ήχος - γιατί χέστηκε αυτός που επιλέγει Μοοg αν δεν δέχεται usb stick ή αν δεν κάνει sampling - ξαφνικά εμφανίστηκε το κριτήριο και η ανάγκη της "τεχνολογίας".

Λες και στο στούντιο η παραγωγή θα βασιστεί στο usb stick ... 

Προσωπικός προβληματισμός μην το παίρνετε τοις μετρητοις.

Γιατί  labrosgg κάποια όργανα δεν βρίσκουν άξιο αντικαταστάτη σήμερα όσο κι αν προχώρησε η τεχνολογία ( μην μου αναφέρεις workstation please ).

Από τους πωλητές όμως δεν βλέπω να μιλάει κανείς ... ::)

 
Πρεπει να διεκρινησω καποια πραγματα:

Βλέπω προς πώληση σπάνιους αξιόλογους "παλαιούς" αναλογικούς και μη συνθετητές, για τους οποίους από τη μία η εργοστασιακή παραγωγή τους έχει λήξει προ πολλού, κι από την άλλη η αντικατάσταση τους με αντίστοιχους σημερινούς μάλλον με αστείο μοιάζει.
Πιστεύετε ότι θα βρείτε σήμερα ισάξια μηχανήματα ?
Βρε συ Jack μου βάζεις στο ίδιο σακί ένα soft με ένα hard ?Tι δουλειά έχει το FM8 με το Voyager ?
Προανεφερες τα παραπανω, οποτε εγω σου παραθετω μηχανηματα ανταξια και ανωτερα των προγονων τους.

Το voyager σαν αναδοχος του model D, το andromeda σαν αναδοχος των πολυφωνικων αναλογικων, τα macbeth σαν αναδοχος των παλιων modular και το FM8 σαν αναδοχος ολων των FM synths. (DX series, SY series κτλ)

Αρα αναφερω το FM8 ως απαντηση στην ερωτηση σου.

Προσωπικα δεν εχω κανενα προβλημα να χρησιμοποιω software και να το συγκρινω με οποιοδηποτε hardware. Δεν ειναι λιγες η φορες που μενω εκπληκτος απο τις δυνατοτητες και την ποιοτητα ενος soft synth, και προτιμω να το χρησιμοποιησω αντι ενος hardware synth.

Οσον αφορα τα παλαια μηχανηματα, μου φενεται  φυσιολογικο να πωλουνται γιατι ο κοσμος τα βαριεται και αναπτυσουν λειτουργικα προβληματα λογω της ηλικιας τους.

και μια διεκρινηση:

Αντιλαμβανομαι οτι πολυ κοσμος αναπτυσσει αυτο το "hype" σχετικα με τον vintage εξοπλισμο. Εχει δημιουργηθει η εντυπωση οτι οσο πιο παλιο και σπανιο ειναι τοσο καλυτερα ακουγεται. Αυτα για μενα ειναι μπουρδες , απλως ειναι στην φυση του ανθρωπου να θελει να ξεχωριζει απο το συνολο , και στην ουσια ψαχνει να βρει τροπους για να αισθανεται "μοναδικος".

Δυστηχως πολλοι απο αυτους οταν τελικα εχουν την ευκαιρια να αποκτησουν ενα αντιστοιχο μηχανημα ξενερωνουν απιστευτα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top