- Μηνύματα
- 11,651
- Λύσεις
- 1
- Πόντοι
- 3,578
Αυτός θα έπρεπε να είναι ο σωστός τίτλος αφού οι αρχαίοι πρόγονοι μας ήταν ίσως οι πρώτοι που νομοθέτησαν για την πάταξη της εκμετάλλευσης της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Στην σημερινή Ελλάδα όμως απλά μας σπάει τα φρύδια η υπόθεση και ενοχλεί και στο πλιάτσικο. Ακόμα και εδώ σε μια σελίδα μουσικών - δημιουργών, όπου έχουν καταγραφεί τα άπειρα ανείπωτα σε κάποια σχετικά θέματα.
Σας μεταφέρω κείμενο που βρήκα και μετέφρασα στην αναζήτηση μου για το πως διατηρήθηκαν στους αιώνες οι αρχαίες τραγωδίες.
Το κείμενο αναφέρεται στο θέατρο
Τι έχετε να πείτε; Πάμε μπρος ή πίσω;
Στην σημερινή Ελλάδα όμως απλά μας σπάει τα φρύδια η υπόθεση και ενοχλεί και στο πλιάτσικο. Ακόμα και εδώ σε μια σελίδα μουσικών - δημιουργών, όπου έχουν καταγραφεί τα άπειρα ανείπωτα σε κάποια σχετικά θέματα.
Σας μεταφέρω κείμενο που βρήκα και μετέφρασα στην αναζήτηση μου για το πως διατηρήθηκαν στους αιώνες οι αρχαίες τραγωδίες.
Το κείμενο αναφέρεται στο θέατρο
Οι άρχοντες της Αθήνας διατηρούσαν τα αρχεία των διαγωνισμών στα φεστιβάλ της πόλης, δίνοντας τα ονόματα των χορηγών (οι πολίτες που διορίστηκαν για να καλύψουν μέρος των δαπανών της παραγωγής), οι ποιητές-δάσκαλοι, οι ηθοποιοί, νικητές στους αγώνες. Ο Αριστοτέλης δημοσίευσε αυτά τα αρχεία τον 4ο αιώνα. Εν τω μεταξύ, διατηρήθηκαν ειδικά αντίγραφα των μεγάλων τραγωδιών του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη.
Η ταχεία ανάπτυξη των θεάτρων σε όλο τον ελληνικό κόσμο έκανε την υπηρεσία παροχής έργων, παλιών και νέων, σημαντική. Με την ανάγκη πολλών νέων έργων εμφανίστηκαν οι "προσαρμοστές" και οι παραποιητές, που παραχάραξαν τόσο καλά τα κείμενα των ποιητών, ώστε οι Αθηναίοι αναγκάστηκαν να περάσουν έναν νόμο που απαγόρευε την πραγματοποίηση οποιασδήποτε αλλαγής στην αρχική τους έκδοση.
Όταν εγκρίθηκε αυτός ο νόμος, έγιναν εξουσιοδοτημένα αντίγραφα των έργων και όποτε παιζόταν ένα από αυτά, διοριζόταν δημόσιος γραμματέας για να παρακολουθήσει, με επίσημο αντίγραφο στο χέρι και να σημειώσει οποιαδήποτε απόκλιση από το αυθεντικό κείμενο. Ο παραγωγός που επέτρεπε την αλλοίωση των γραμμών τιμωρείτο.
A Short History of the Drama. Martha Fletcher Bellinger. New York: Henry Holt and Company, 1927. pp. 64-5.
Τι έχετε να πείτε; Πάμε μπρος ή πίσω;