ξυλα για μπασακι

  • Thread starter Thread starter E.G.
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 33
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 3K

E.G.

R.I.P.
Μηνύματα
662
Πόντοι
16
Καλησπερα, εδω και καιρο σκεφτομαι την κατασκευη ενος μπασου, μιας και δεν εχω φτιαξει ακομα και επειδη εχω εφοδιαστει με ξυλα πρεπει καπως να τα οργανωσω στο κεφαλι μου για να ξεκινησω. σκεφτηκα για κατασκευη νεκ-θρου . τα πλαινα στο σωμα λεω να ειναι στην μεση κελεμπεκι (maple), και μπρος-πισω καπακι ovangol. το μπρατσο τωρα λεω να αποτελειται απο αρκετα κομματια μιας και αυτο ειναι η ομορφια του νεκ-θρου. αρα στην μεση λεω να βαλω περιπου 1cm ovangol, εκατερωθεν 1,5cm παλισανδρο (rosewood), αμεσως μετα 1cm μαονι (ετσι εχουμε τους 6 ποντους του μπρατσου), και τελος πριν τα φτερα 2 φετες βεγγε ωστε να καλυψω το πλατος των μαγνητων. μετα θα ακολουθουν τα φτερα απο ovangol. ταστιερα λεω για παντουκ και λεω να γινει αταστο. (δεν εχω ψαξει ακομα αν ειναι καταλληλο το παντουκ για αταστο, βλεπουμε). αυτη την σκεψη εχω, θα ηθελα να ακουσω γνωμες απο μπασιστες που ξερουν περισσοτερα απο εμενα μιας και δεν εχω ιδεα  ??? . μια φορα εχω δει απο κοντα και το κρατησα στα χερια μου  :'(

 
Ηλία για εμένα νομίζω πως τα καλύτερα ξύλα είναι (κατά σειρά προτίμησης)

ΣΩΜΑ:

1) ash

2) bubinga

3) alder

ΜΠΡΑΤΣΟ:

1) maple/rosewood

2) jatoba/bubinga (το χρησιμοποιεί συχνά η Ibanez :P)

Τώρα για neck through αυτά που θα χρησιμοποιούσα είναι σώμα bubinga με καπάκι από flamed maple και ενδιάμεσα λωρίδα από jatoba που θα κάνει και το μπράτσο με ταστιέρα bubinga!  ;)

 
χμμμ. θελει σκεψη, ελεγα να χρησιμοποιησω και παντουκ και οβανγκολ αφου βρισκονται  ;D . μανωλη εννοειται οτι θα το εγκαινιασεις σε live .

 
E.G. είπε:
χμμμ. θελει σκεψη, ελεγα να χρησιμοποιησω και παντουκ και οβανγκολ αφου βρισκονται  ;D . μανωλη εννοειται οτι θα το εγκαινιασεις σε live .
XAXAXAXAXA! Ευχαριστώ πολύ! Είναι τιμή μου  ;D ;D

Παντουκ κι οβανγκολ δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μου!  :-X

Πέραν όποιου ξύλου βάλεις προσπάθησε να βάλεις ΣΚΛΗΡΟ ξύλο στο μπράτσο και λογικά και στη μεσαία φέτα! Αν πας για μοντέρνο ήχο θα βάλεις λογικά και 2 truss rod οπότε θα σε βοηθήσει ένα σκληρό ξύλο! 5αρι ή 4αρι θα κάνεις? (μικρές φωνούλες μέσα στο κεφάλι μου φωνάζουν ρυθμικά "Ε-ΞΑ-ΡΙ, Ε-ΞΑ-ΡΙ"  :P)

 
για 5αρι ελεγα. βεβαια ακομα στον σχεδιασμο ημαστε οποτε ολα παιζουν

 
Οι φωνές επιμένουν για 6αρι! Και ο τελευταίος που αγνόησε τις φωνές ήταν η Ζαν Νταρκ! Θες να με αποκεφαλίσουν? :P :P :P 

Άρα θα πας στάνταρ για 2 truss rod (neck through και πάνω από 4 χορδές είναι κάτι που μάλλον θεωρείται modern οπότε γιατί όχι και δύο truss rod?)! Παντουκ ΝΟΜΙΖΩ πως χρησιμοποιούσε κάποια στιγμή η Yamaha στα 6αρια της...

 
E.G. είπε:
παντουκ που? στο σωμα?
Νομίζω πως ναι... Θα το ψάξω και θα επανέλθω... ;)

EDIT:

Όπως διαβάζω τώρα σε μερικές αναφορές έκανα λάθος! Η warwick χρησιμοποιούσε σε μερικά μπράτσα padauk!

 
μανωλη εσυ που εχεις παιξει και μερικα μπασα τι λες σαν κατασκευη, να την κανω νεκ θρου η οχι?

 
Το neck through σε 4αρι το βρίσκω αδιάφορο... Σε 5αρι κ ΕΞΑΡΙ τα βρίσκω σχεδόν απαραίτητα! Δηλαδή ακόμη κι αν δεν είναι neck through το μπάσο πιστεύω πως το neck pocket πρέπει να αγκαλιάζει το μπράτσο ΣΑΝ neck through! Οπότε αν πας για παραπάνω από 4 χορδές ΞΕΧΝΑ την νοοτροπία της Fender στις κιθάρες και στα μπάσα όσων αφορά το neck pocket! Παρακάτω είναι μία φωτογραφία στο ΠΕΡΙΠΟΥ! Θέλει κι άλλο "γλύψιμο" το σώμα με το μπράτσο! Επίσης ΟΧΙ 4 βίδες! 6βιδο το μπράτσο ;)

sorceress_neck-pocket1.jpg


 
;) ;) ;) ;)

Περίμενε και τις γνώμες και των υπόλοιπων μπασιστών στο forum! Γενικά νομίζω πως θα είναι αρκετές! Αλήθεια γιατί λες άταστο?

 
αταστο, ετσι μου ηρθε η πρωτη σκεψη. παντως μπηκα στα tobias και ειδα οτι δεν φτιαχνει νεκ θρου. τουλαχιστον αυτα που δειχνει ειναι ολα βολτ ον

 
Οι κατασκευαστές οργάνων συνήθως επιλέγουν το ξύλο του σώματος και του

μπράτσου ανάλογα με τον ήχο που θέλουν να έχει το όργανο. Τα ελαφριά

ξύλα όπως το light ash, το alder και το basswood ενισχύουν τις χαμηλές συχνότητες, ενώ τα υψηλότερων συχνοτήτων ξύλα «κομπρεσάρουν» τον ήχο. Για παράδειγμα,  το alder έχει γλυκό και ζεστό ήχο, ενώ το swamp ash έχει πιο σφιχτό και σκαστό. Το μαόνι ενισχύει τις μεσαίες περιοχές ενώ το maple έχει πιο λαμπερό ήχο. Πολλοί κατασκευαστές προτιμούν να συνδυάζουν τα ξύλα. Ο Mike Tobias (MTD basses)

υποστηρίζει ότι οι κατασκευές από συγκολλημένα ξύλα τείνουν να ελέγχουν

τις συνηχήσεις καλύτερα από τα μονοκόμματα, ενώ όσο πιο πολλά είναι τα

συνενωμένα κομμάτια, τόσο πιο σταθερός και αδιακύμαντος είναι ο ήχος του

οργάνου. Η κατάσταση του ξύλου παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Τα πιο

παλιά ξύλα τείνουν να δίνουν όργανα με καλύτερο ήχο, γιατί το ξύλο

περιέχει λιγότερη υγρασία. Σύμφωνα με το Roger Sadowsky (Sadowsky Guitars),

το καπάκι στο σώμα του οργάνου δημιουργεί διαφορά στο ηχόχρωμα μόνο

εφόσον είναι κάποιου σχετικού πάχους (πάνω από 3/8 της ίντσας).

Ελπίζω να σου δωσα ιδέες...

 
Μέσες άκρες ο juan_de_viann τα είπε μια χαρά. Διαφορετικά ξύλα, το καθένα τονίζει κάποιες συχνότητες και έχει το δικό του βάρος/ σκληρότητα.

Προσωπικά έχω καταλήξει ότι το alder μου πάει καλύτερα (λόγο πιο «ζεστού» τόνου), αλλά αυτό δεν είναι και καθεστώς- έχω ακούσει πολλά όργανα ash ή με συνδυασμούς ξύλων που μου άρεσαν πάρα πολύ.

Πάντως ρίξε μια ματιά εδώ http://www.soundunlimited.co.uk/article_Guitar_Tone_Woods_39.html ή εδώ http://www.edroman.com/customshop/wood/main.htm ή τέλος πάντων οπουδήποτε στο net για τις ιδιότητες των ξύλων που χρησιμοποιούνται στην οργανοποιία και βγάλε τα συμπεράσματα σου.

Αν το κάνεις άταστο, έβενος και ξερό ψωμί  ;D στην ταστιέρα.

Το θέμα είναι ότι σε ένα όργανο με σώμα από διαφορετικά ξύλα, είναι και λίγο ζαριά πως θα κάτσει ο ήχος του (περισσότερο από ένα ενιαίο θέλω να πιστεύω)- αλλά και λίγος πειραματισμός δεν έβλαψε ποτέ  ;)

Αν το κάνεις πεντάχορδο, δώσε μεγάλη προσοχή στο μπράτσο: Για να αντέξει τις τάσεις  (και να μην γίνεται τόξο με το παραμικρό  ;D) ενίσχυσε το με γραφίτη. Έχω ιδίαν πείρα με όργανο Έλληνα κατασκευαστή (πεντάχορδο) που το μπράτσο έχει «ιδιαίτερη ευαισθησία» στην υγρασία και στις αλλαγές του καιρού. Βλέπεις δεν κόλλησε «αντικριστά» τα κομμάτια του maple του μπράτσου (που είναι bolt on), δεν έβαλε και γραφίτη και έχω ένα υπέροχο μπάσο για... ιδανικές καιρικές συνθήκες  ;D ;D ;D

Αντίθετα το Roscoe Beck που είναι graphite reinforced, το μπράτο του βρέξει- χιονίσει είναι στη θέση του  ;) 

Από εκεί και πέρα θα ακούσεις και διαβάσεις αντικρουόμενες γνώμες για τα πάντα: Από τα αν πρέπει να είναι high mass η γέφυρα μέχρι...  ;D

 
ευχαριστω για τις απαντησεις, αλλα αλλο ειναι το προβλημα μου. τα λινκ τα εχω διαβασει πριν ασχοληθω με την κατασκευη. τα ξυλα και τις ιδιοτητες τους τα γνωριζω και ξερω να τα χρησιμοποιω στις κατασκευες κιθαρας. το προβλημα μου λοιπον ειναι οτι δεν γνωριζω τιποτα για το μπασο σαν οργανο. ξερω τι κανει το καθε ξυλο αλλα δεν ξερω τι ηχο θα πρεπει να βγαλω απο ενα μπασο και πως θα τον βγαλω απο συνδιασμο πολλων ξυλων. γι αυτο και θελω καποια κατευθυνση απο μπασιστες του φορουμ που εχουν καποια εμπειρια στο θεμα.

 
εγω προτιμω στο ενταστο να εχει λευκα κυριως ξυλα, swamp ass στο body back και flame maple στο top body. bolt on κατασκευη maple neck και birdseyed maple. για το αταστο mahogani body back , basswood top body. neck through κατασκευη. σιγουρα ταστιερα rosewood

 
E.G. είπε:
τα ξυλα και τις ιδιοτητες τους τα γνωριζω και ξερω να τα χρησιμοποιω στις κατασκευες κιθαρας. το προβλημα μου λοιπον ειναι οτι δεν γνωριζω τιποτα για το μπασο σαν οργανο.
Βάση αυτών που λες και αφού θα πάει για 5άρι ή 6άρι να προτείνω για μπράτσο (με σειρά):

1cm maple-->1cm walnut-->2cm Wenge-->1cm walnut-->1cm maple.

Και εξηγούμαι.

Το maple και η καρυδιά είναι ηχητικά αρκετά κοντά με την καρυδιά όμως να είναι πιο σκληρή, οπότε με την προσθήκη 2εκ wenge στη μέση επιτυγχάνεις ένα πολύ στιβαρό μπράτσο που χρειάζεσαι για 5άρι ή 6άρι μπάσο.

Τα πλαϊνά στο σώμα θα εξαρτηθούν απ'την ταστιέρα, δηλαδή αν βάλεις rosewood καλό θα ήταν να "μπαλαντσάρεις" με ash στα πλαϊνά, αλλιώς αν πας για maple ταστιέρα τότε μπορείς να παίξεις με μαόνι ή bubinga.

Πάντα βέβαια εξαρτάται απ'τον ήχο που θέλεις να βγάλεις.

Τέλος να πω μία ιδέα.

Κάνε το sandwich στο μπράτσο και κράτα το όπως είναι από πάνω για ταστιέρα (και η βέργα από πίσω), απλά στο τέλος θα θέλει 2-3 χεράκια νίτρο και θα έχεις το πιο πρωτότυπο look που έχει υπάρξει σε ταστιέρα ;).  

5piece_bass_neck_preview.jpg

 
E.G. είπε:
ε το προβλημα μου λοιπον ειναι οτι δεν γνωριζω τιποτα για το μπασο σαν οργανο. ξερω τι κανει το καθε ξυλο αλλα δεν ξερω τι ηχο θα πρεπει να βγαλω απο ενα μπασο και πως θα τον βγαλω απο συνδιασμο πολλων ξυλων. γι αυτο και θελω καποια κατευθυνση απο μπασιστες του φορουμ που εχουν καποια εμπειρια στο θεμα.
Η δικιιά μου εμπειρία λέει το εξής: Έχω παίξει με όργανα σαν αυτά που περιγράφει ο WilliamSats- με συνδυασμούς ξύλων στο μπράτσο ( από purple heart- maple- walnut... μέχρι  :)) και η αίσθηση μου είναι ότι δεν υπάρχει μανιέρα... Νομίζω ότι ο κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί ότι θέλει (σε γενικές γραμμές) για αν πετύχει ένα δικό του αποτέλεσμα.

Από την άλλη, ο Sheldon Dingwall - που τον θεωρώ από τους κορυφαίους κατασκευαστές- τα μπράτσα του είναι maple και bolt on. Τα σώματα του μπορεί αν είναι συνδυασμοί ξύλων (παίξει από σκέτα alder ή ash, μέχρι walnut με μαόνια με Wenge καπάκια με... με... ), αλλά τα μπράτσα είναι αυστηρά maple.

Και ο θείος Sheldon (θέλω να πιστεύω) ότι ξέρει  ;D ;D ;D

Βέβαια και εδώ υπάρχει ο αντίλογος- άλλοι γνωστοί κατασκευαστές- που κατασκευάζουν neck through και βάζουν διάφορα ξύλα για να συνθέσουν το μπράτσο.

Επειδή λοιπόν το ζήτημα είναι λιγάκι... υποκειμενικό η άποψη μου είναι αυτή:

Αντέγραψε τα specs ενός κατά την κοινή ομολογία, καλού οργάνου για να πας στα πιο «σίγουρα».

Πάντως, πάντα πίστευα ότι όσο πιο «ανάμικτα» είναι τα ξύλα του οργάνου, τόσο περισσότερες μεταβλητές και «αστάθμητοι» παράγοντες μπαίνουν στο τελικό αποτέλεσμα- τον ήχο του.

Όμως θα το ξαναπώ: έχω έχω παίξει με neck through όργανα συναποτελούμενα από διαφορετικά ξύλα που έπαιζαν άριστα και με άλλα που δεν έπαιζαν- και με αντίστοιχα ενός ξύλου (που έπαιζαν/ δεν έπαιζαν). Οπότε θεωρώ ότι δεν υπάρχει «συνταγή απόλυτης επιτυχίας», θέλει και λίγη τύχη. 

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top