jsof είπε:
Να προσθεσω οτι αυτος ο ...ογκος, (εγω θα εβαζα επιπλεον ποιοτητα αλλα και ..."ζεστασια" οταν μιλαμε για analog synthesis), οφειλεται στα εξαιρετικα κυκλωματα που κρυβονται κατω απο το σασι.
Δεν είναι θέμα εξαιρετικών ηλεκτρονικών - τουλάχιστον όχι απαραίτητα. Υπάρχουν πλείστες περιπτώσεις synthesizer τα οποία παράγουν ήχους που χαρακτηρίζονται ως ζεστοί, οργανικοί κ.λ.π. και τα υλικά τους είναι ποταπά ή τέλος πάντων κάτω του μετρίου.
Αυτό που δεν έχει γίνει αντιληπτό σε μεγάλη μερίδα μουσικών είναι ότι σημαντικότατο ρόλο στον ήχο, πέραν των κυκλωμάτων αυτών καθ' αυτών, παίζει και η συνδεσμολογία τους αλλά και οι ρυθμίσεις έτσι ώστε να φτάσει το αντίστοιχο κύκλωμα να παράγει αυτό που παράγει και να συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέρη δίνοντας αρεστά ηχητικά αποτελέσματα. Δεν είναι δηλαδή μία κατάσταση του στυλ: αγοράσαμε τους καλύτερους πυκνωτές, αντιστάσεις, τροφοδοτικά κ.λ.π., τα συνδέσαμε με βάση ένα textbook και περιμένουμε ως δια μαγείας να έχουμε ηχάρες.
Μπορεις πχ με ενα ταπεινο audio interface και ...κωδικα μηχανης, να εξομοιωσεις 24db φιλτρα με Quality, αντιστοιχης κλασης ενος JD-800 (τυχαιο παραδειγμα ;D) - ας ειναι και δυο δεκαετιες πισω?
Ναι, φυσικά και μπορείς.
Αλλα δε συγκρινονται σε αποτελεσμα με κανενα hardware synth.
Δεν μας λες τον λόγο όμως.
Στην πραγματικότητα είναι άμεσα συγκρίσιμα. Ειδικά τα ψηφιακά synthesizers με τα VSTs.
όταν ακούγεται μόνο του ζωντανά ένα αναλογικό σύνθι, ναι έχει διαφορά με ένα vsti.
Πόσα samples σε διάφορα site όμως έχουν βάλει και λέγανε 'έμπειροι΄συνθάδες οτι είναι αναλογικά και μετά ο uploader τους παρουσίαζε το plugin του;
Όταν το αναλογικό ηχογραφείται και όχι πια σε μπομπίνα αλλά ψηφιακά(γίνεται κώδικας 0-1 τιμές ανά απειροελάχιστα χρονικά διαστήματα και όχι ηχητικό κύμα σε χρονικό συνεχές), χάνει το άκουσμα που έχουμε από κοντά.
???
Τι εννοείς "όταν ακούγεται ... ζωντανά..."? Έχεις αναλογικό synth του οποίου το σήμα το ακούς χωρίς να έχει υποστεί καμμία απολύτως μετατροπή (AD/DA), θυμάσαι επακριβώς και την παραμικρή λεπτομέρεια του ήχου του και μετά ξαφνικά όταν περνάει από κάποια AD/DA μετατροπή ξαφνικά χάνει όλη την "μαγεία" του; Αν ναι, τότε χρειάζεσαι οπωσδήποτε καινούριους μετατροπείς ή/και καλύτερα FX.
Ναι το VSTi ειναι (αν μιλαμε για synth emulation) κωδικας μηχανης, και απαιτει επεξεργαστικη ισχυ για να αποδωσει φιλτρα, envelopes, LFO, κτλπ Θελει δηλαδη εξ΄ορισμου ενα "κυκλωμα" στο οποιο παταει για να παραγει ηχο, το οποιο ομως κυκλωμα ειναι εικονικο και δεν πλησιαζει σε ποιοτητα και αποδοση τα hardware synths.Προσοχη δεν μιλω για samples playback!
Υπάρχουν ψηφιακές υλοποιήσεις που κάποιες αναλογικές θα ήθελαν πάρα πολύ να τις μοιάσουν. Δεν είναι ζήτημα "ποιότητας" ή "απόδοσης", είναι ζήτημα να εξακριβωθεί τι είναι μουσικά αρεστό (κατά γενικότερη ομολογία προφανώς) και να υλοποιηθεί είτε αναλογικά είτε ψηφιακά. Ο λόγος που κάποια αναλογικά μας ακούγονται καλύτερα είναι γιατί υπάρχουν παράμετροι και ιδιότητες τους, που τα οδηγούν να "αποκλίνουν" ευχάριστα και μουσικά (και ενίοτε απαράδεκτα) από μαθηματικά μοντέλα τα οποία χρησιμοποιούνται σε ψηφιακά synths.
Ο αρεστός και πλούσιος ήχος δεν είναι αποτέλεσμα ιδεατών μαθηματικών μοντέλων, ούτε πανάκριβων ηλεκτρονικών - δεν είναι μονοπώλιο των αναλογικών synthesizers. Μπορεί κάλλιστα να υπάρξει και σε ψηφιακή μορφή αν κάποιος γνωρίζει πως να τον προσεγγίσει, ή αν ο κατασκευαστής φρόντισε να περιποιηθεί τον κώδικά του και να μην χρησιμοποιεί freeware κώδικα τον οποίο τον κατέβασε από δεν ξέρω κι εγώ που. Η βελτιστοποίηση του κώδικα είναι αυτή που παράγει καλύτερα αποτελέσματα και όχι τα πλουμιστά interfaces (τα οποία πολλές φορές είναι πιστές απομιμήσεις των αντίστοιχων synths που διατείνονται ότι εξομοιώνουν).
τα αναλογικα βρακια θελουν και αναλογικους *&^%&...
Δε γινεται να εχεις ενα αναλογικο συνθ που το περνας A/D στη καρτα σου, του βαζεις 5-6 ψηφιακα eqs, compressors, fx και μετα να περιμενεις να ακουγετε σαν αναλογικο.
πχ. αν 'περασεις' ενα αναλογικο συνθ μεσα απο ενα αναλογικο eq και αναλογικο κομπρεσσορα θα ακουγετε τελειως διαφορετικα απ'το να το κανεις με VSTi και ολα ITB.
Μπα... διαφωνώ. Συνήθως το Moog Voyager που έχω το περνάω από ένα Eventide H-8000FW και παίρνει ένα κάρο FX και πάλι ακούγεται μαμάτο. Να το πετάξω το Eventide? ;D
Όπως επίσης και στην περίπτωση του αναλογικού EQ: όταν το περνάω από ένα Massive Passive ακούγεται ... κάπως ;D και όταν το περνάω μέσα από Waves API ακούγεται ... κάπως αλλιώς. Different flavors, όχι απαραίτητα καλύτερα ή χειρότερα.
Αυτό που θέλω να πω κοντολογοίς, είναι ότι δεν χρειάζεται να είμαστε δέσμιοι του "αναλογικού" - χρησιμοποιήστε ότι έχετε και πρόσεξτε απλά πως οι αλλαγές επηρρεάζουν τον ήχο, είτε είναι αναλογικό είτε ψηφιακό.
Sorry για το μακροσκελές post. :-X