• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Βγάζετε ποτέ το kick και το μπάσο από το κέντρο;

  • Thread starter Thread starter menelaos
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 24
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 6K

menelaos

Νέο μέλος
22 Ιουνίου 2003
3,354
0
0
41
Χαλάνδρι, Αθήνα
Ερώτηση κρίσεως! :) Το συζητούσα πριν με τον forensick και είπα να πάρω και τη γνώμη σας, ειδικά των πιο έμπειρων!! Σε γενικές γραμμές κρατάτε το kick και το μπάσο στο κέντρο, ή παίζετε με το panning τους όπως με οποιοδήποτε άλλο element?

 
Όσο πιό χαμηλά κατεβαίνουν οι συχνότητες, τόσο λιγότερη πληροφορία κατεύθυνσης έχουν. 'Αρα είναι άτοπο να το προσπαθείς στο panning.

Θα πρέπει να είναι extreme η ρύθμιση για να έχει αποτέλεσμα.

Σε γενικές γραμμές πάντως όσες φορές άκουσα κάτι που είχε το μπάσο πχ στο ένα από τα 2 κανάλια (κάτι που γινότανε γύρω στο '60, τότε που εμφανίστηκε η στερεοφωνία) πάντα με ξένιζε και μου έδινε ασύμμετρη και αφύσικη αίσθηση.

 
Δεν το έχω κάνει ποτέ, αλλα έχω χρησιμοποιήσει 2 διαφορετικες μπότες σε dance κομμάτι παναρισμένες αντίθετα. Το να βαραει μόνη της μια μπότα δεξιά η αριστερά είναι λίγο πειραματικο...

Σε soundtrack ή σαν εφέ θα μπορούσε να σταθεί. Σε κομμάτι normal όμως δεν το νομίζω.

 
Yeap, το κάνω συχνά αλλά σε κομμάτια που η μίξη τους είναι γενικά "αντιεμπορική"

Συνήθως βάζω τα τύμπανα και το μπάσο hard αριστερά ή δεξιά και τα κομπρεσάρω μαζί βάζοντας το reverb των τυμπάνων ή λίγο delay στο απέναντι κανάλι. Αν και παλιότερα το κάνανε αυτό καθαρά από έλλειψη χώρου εμένα μου αρέσει αρκετά σαν αισθητική.

 
Μαζί σας κι εγώ. Και extreme ρυθμίσεις καλό είναι να αποφεύγονται κατά τη γνώμη μου στα πιο καθοριστικά όργανα μιας μίξης. Περιμένω λοιπόν και τις γνώμες των υπολοίπων ;)

 
fleamail είπε:
Συνήθως βάζω τα τύμπανα και το μπάσο hard αριστερά ή δεξιά και τα κομπρεσάρω μαζί βάζοντας το reverb των τυμπάνων ή λίγο delay στο απέναντι κανάλι.
Άρα "ουσιαστικά" (ειδικά στην περίπτωση του delay) δεν τα έχεις hard panned, απλά στη μία τα έχεις με delay και στην άλλη χωρίς, αυτό δεν εννοείς; :)

 
Nαι κάπως έτσι, αλλά το delay πολύ χαμηλά σε ένταση και με μικρό time ίσα ίσα να δίνει μια ώθηση στο spectrum.

 
fleamail είπε:
Nαι κάπως έτσι, αλλά το delay πολύ χαμηλά σε ένταση και με μικρό time ίσα ίσα να δίνει μια ώθηση στο spectrum.
Ναι, ναι, κατάλαβα. Έχεις κάποιο αντίστοιχο sample από κομάτι να ακούσουμε πώς ακριβώς "δείχνει";

 
menelaos είπε:
Nαι κάπως έτσι, αλλά το delay πολύ χαμηλά σε ένταση και με μικρό time ίσα ίσα να δίνει μια ώθηση στο spectrum.
Ναι, ναι, κατάλαβα. Έχεις κάποιο αντίστοιχο sample από κομάτι να ακούσουμε πώς ακριβώς "δείχνει";
http://www.box.net/shared/zzic28k8c4  Αργούν λίγο να μπουν τα τύμπανα-μπάσο

 
!!!!!! Ακούγεται πάρα πολύ ωραία όντως!!!!!!

Απλά προσωπικά το αποφεύγω γιατί αν δεν ακούς από ακουστηκά, αλλά το έχεις βάλει σε μαγαζί, ή σε κάποιο σπίτι με πολύ κόσμο και κάποιος κάτσει στο "λάθος" ηχείο, χάνει όλο το ρυθμικό μέρος του πράγματος.... Ηχητικά πάντως αν "κάθεσαι να ακούσεις μουσική", όντως ακούγεται πάρα πολύ ενδιαφέρον!! Και μου αρέσει πολύ που ακούγονται λίγο "ghosts" απ'τα drums στο άλλο ηχείο ;)

 
fleamail ωραίο κομμάτι φίλε! Οι φωνές είναι live ε?

Το μόνο που με χάλασε είναι... το πανάρισμα!

Εγώ διαφωνώ κάθετα με το πανάρισμα των ντράμς έτσι. Μαυ φαίνεται τελείως αφύσικο. Και δεν γίνεται πουθενά για να πείς ότι "θα το κάνω και στην ηχογράφηση" σε όλες τις ορχήστρες, απο την ρόκ μέχρι την συμφωνική τα ντράμς και τύμπανα αντίστοιχα είναι στη μέση.

Ένα άλλο παράδειγμα κακού (για τη γνώμη μου) παναρίσματος τέτοιου στυλ ειναι το Yesterday απο Beatles. Η κιθάρα σχεδόν ΤΕΡΜΑ δεξιά και ΌΛΑ το μέρος των βιολιών και τσέλων αριστερά. Φωνή στη μέση (πάλι καλά)

Ακούγεται περίεργο να έχεις στο ένα αυτί μια κιθάρα να γρατσουνάει και στο άλλο ολόκληρο μέρος απο έγχορδα.

Η τάξη και η ηθική λέει: Τσέλα στη μέση, το ένα βιολι τέρμα δεξιά, το άλλο βιολί τέρμα αριστερά, η κιθάρα χαμηλωμένη στη μέση και η φωνή στη μέση.

Δεν βρίσκω λόγο να πειραματείζεται κανείς με τέτοια ήδη μουσικής! Είναι ιεροσυλία και κάτι τέτοιο μπορεί να "χαλάσει" τον κοινό ακροατή, χωρίς να ξέρει τι του φταίει.

 
έχω κάνει κάποια πειράματα με αυτό και μερικές φορές παίρνεις καλό αποτέλεσμα

αλλά όχι με ένα μπάσο ή μια μπότα  γράφεις ένα left και ένα right όσο άκρη τα θες

και τους βάζεις διαφορετικό eq έτσι μπορείς να πάρεις ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα

με πιο γεμάτο ήχο

μεταξύ μας αχρείαστο είναι αλλά γίνετε  ;D

 
lambrosgg είπε:
Δεν βρίσκω λόγο να πειραματείζεται κανείς με τέτοια ήδη μουσικής! Είναι ιεροσυλία και κάτι τέτοιο μπορεί να "χαλάσει" τον κοινό ακροατή, χωρίς να ξέρει τι του φταίει.
Ναι, μάλλον γι αυτό πήγε άπατο το Yesterday ;D ;D ;D ;D Πέραν της πλάκας πάντως, αυτά τα extreme mixes είναι όντως εκνευριστικά....

 
lambrosgg είπε:
fleamail ωραίο κομμάτι φίλε! Οι φωνές είναι live ε?

Το μόνο που με χάλασε είναι... το πανάρισμα!
Το κομμάτι είναι διασκευή και οι φωνές είναι χάλια 8)

Πάντως όπως προείπα είναι όντως ενάντια σε όλους τους κανόνες, αλλά στη μίξη δεν υπάρχουν και κανόνες!

Ένα άλλο παράδειγμα κακού (για τη γνώμη μου) παναρίσματος τέτοιου στυλ ειναι το Yesterday απο Beatles.
Το θέμα είναι ότι δεν το κάνανε επίτηδες! Λόγο έλλειψης καναλιών, κάνανε mixdown μπάσο τύμπανα πχ στο δεξί κανάλι και μετά τις κιθάρες στο αριστερό ώστε να μην τα μπουκώσουν όλα στο κέντρο και δεν μένει χώρος για την φωνή. Άσχετα αν συνέχισαν μετά την ανακάλυψη των 16κάναλων να το κάνουν από άποψη σε κάποια κομμάτια. Πχ δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ το helter skelter με normal πανάρισμα, θα ήταν απαίσιο  ;D

 
Fleamail αν και μου αρέσει το κομμάτι, κι εμένα με χαλάνε τα τύμπανα που ακούγονται από το ένα ηχείο. Εϊναι σαν όλη η μίξη να "γέρνει" αριστερά...

 
Βασικά τα τύμπανα στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι ηχογραφημένα με ένα και μόνο overhead μικρόφωνο οπότε και στο κέντρο να μπαίναμε θα δείχνανε άλλα ελαττώματα...

 
Χμμμ, κοίτα, εμένα προσωπικά πάντως μου άρεσε ως εφέ ;) Απλά η ένστασή μου όπως έλεγα είναι ότι αν δεν ακούς με ακουστικά ή τέλος πάντων δεν είσαι στη "μέση" των ηχείων.... την πάτησες. Ως ήχος όμως μου άρεσε ;)

Ps. οι φωνές όντως δεν είναι και πολύ καλά  ;D :-X

Το θέμα με τους Beatles (και διάφορες άλλες ηχογραφήσεις εκείνης της περιόδου) είναι το εξής, κατά την άποψή μου. Το stereo μόλις είχε αρχίσει να διαδίδεται, και ο κόσμος έκανε εντελώς υπερβολικές επιλογές για να είναι σίγουρο ότι δε θα τους πούνε mono  ;D ;D Σιγά δηλαδή που δε μπορούσαν να αφήσουν στο κέντρο τα βασικά όργανα και να τα διαχωρίσουν με κανα reverb ή EQing. Δεν την έκανα εγώ τη μίξη, στα Abbey Road ήτανε!!  ;D Απλά αντί γι αυτό επέλεξαν να πετάξουν το ένα στο αριστερό κανάλι και το άλλο στο δεξί - θέμα μόδας του stereo κατά τη γνώμη μου..... και κακή χρήση του - ευθέως. Ακόμα και από το μεγαλύτερο (imo) συγκρότημα της ιστορίας....

 
menelaos είπε:
Χμμμ, κοίτα, εμένα προσωπικά πάντως μου άρεσε ως εφέ ;) Απλά η ένστασή μου όπως έλεγα είναι ότι αν δεν ακούς με ακουστικά ή τέλος πάντων δεν είσαι στη "μέση" των ηχείων.... την πάτησες. Ως ήχος όμως μου άρεσε ;)
Δες το και από την άλλη πλευρά, σου δίνω και την δυνατότητα να κλείσεις το ένα ηχείο και να ακούσεις το κομμάτι σε ποιο light ακουστική έκδοση :P :P :P 8)

 
fleamail είπε:
Δες το και από την άλλη πλευρά, σου δίνω και την δυνατότητα να κλείσεις το ένα ηχείο και να ακούσεις το κομμάτι σε ποιο light ακουστική έκδοση :P :P :P 8)
Ή σε tribal έκδοση κλείνοντας το άλλο  ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα