Βασικές απορίες περί synthesis

Το κουρδισμα μεταξυ δυο ή περισσοτερων ταλαντωτων εξαρταται καθαρα και μονο απο το τι ηχο θες να φτιαξεις. Ξαναλεω να μην ασχολεισαι με συχνοτητες και αλλα τετοια τεχνικα, μονο να σε μπερδεψουν μπορουν. Δεν εχει κανενα νοημα να ασχολεισαι μ'αυτα εκτος κι αν εισαι ηλεκτρονικος και θες να κατσεις να φτιαξεις το δικο σου synth :P ή ασχοληθεις αργοτερα με καποιο FM synth, οποτε εκει αναγκαστικα ολα αυτα θα τα βρεις μπροστα σου. Κοιτα αυτα που λεμε εδω, οσα μπορεις βεβαια, να τα τσεκαρεις στην πραξη. Εγω οτι κι αν σου γραψω δεν εχει νοημα να τα μαθεις "απ'εξω", σκοπος ειναι να δεις στην πραξη πως δουλευουν και τοτε θα καταλαβεις τα πως και τα γιατι.
glasses2.png


 
Waterfall-K είπε:
Το κουρδισμα μεταξυ δυο ή περισσοτερων ταλαντωτων εξαρταται καθαρα και μονο απο το τι ηχο θες να φτιαξεις. Ξαναλεω να μην ασχολεισαι με συχνοτητες και αλλα τετοια τεχνικα, μονο να σε μπερδεψουν μπορουν. Δεν εχει κανενα νοημα να ασχολεισαι μ'αυτα εκτος κι αν εισαι ηλεκτρονικος και θες να κατσεις να φτιαξεις το δικο σου synth :P ή ασχοληθεις αργοτερα με καποιο FM synth, οποτε εκει αναγκαστικα ολα αυτα θα τα βρεις μπροστα σου. Κοιτα αυτα που λεμε εδω, οσα μπορεις βεβαια, να τα τσεκαρεις στην πραξη. Εγω οτι κι αν σου γραψω δεν εχει νοημα να τα μαθεις "απ'εξω", σκοπος ειναι να δεις στην πραξη πως δουλευουν και τοτε θα καταλαβεις τα πως και τα γιατι.
glasses2.png
γενικα τωρα δουλεω πανω σε virtual synths καποια πραγματα που εχω μαθει(δεν εχω παρει ακομα μηχανημα!)

και προσπαθω να φτιαξω διαφορετικους ηχους (προς το παρον με 2 osc kai 1 lfo) απλα τα τεχνικα προεκυψαν στην προσπαθεια να καταλαβω τι ακριβως συμβαινει στο εσωτερικο ενος πραγματικου μηχανηματος και οχι στο software

 
μια νεα απορια

οταν κανουμε modulation πχ ενος φιλτρου με εναν LFO

στα settings toy φιλτρου εχει επιλογη LFO amount οποτε οσο πιο πολυ τοσο πιο προφανης ειναι η επεμβαση του LFO στο φιλτρο

ταυτοχρονα ομως εχει και στα settings του LFO το level οποτε ουσιαστικα απο εκει δεν ρυθμιζουμε την ιδια παραμετρο με πριν? γιατι να υπαρχει και στα δυο settings το ιδιο ουσιαστικα πραγμα?(αν ειναι το ιδιο)

 
tragikos είπε:
ταυτοχρονα ομως εχει και στα settings του LFO το level οποτε ουσιαστικα απο εκει δεν ρυθμιζουμε την ιδια παραμετρο με πριν? γιατι να υπαρχει και στα δυο settings το ιδιο ουσιαστικα πραγμα?(αν ειναι το ιδιο)
Όπου βλέπεις "LEVEL" αναφέρεται σε κάποιον μείκτη ηχητικής στάθμης. Π.χ. μπορείς να έχεις βάλεις "στο φουλ" τον LFO, αλλά να μιξάρεις σε σχετικά χαμηλή ηχητική στάθμη την επίπτωση του LFO.

 
To  LFO  level,  δεν είναι συνηθισμενη παραμετρος συνθεσης  και  είναι  η  ενταση  της ταλαντωσης  του  LFO .  Δεν εχει σχεση με ηχητικη ενταση, μιας και το LFO  συνηθως ταλαντωνεται  κατω  από  τα  20 HZ, αρα δεν παραγει ηχο.

Ρυθμιζοντας  το  LFO  Level,  επιρεαζεται  η  ποσοτητα  διαμορφωσης  σε ολους  τους  προορισμους  διαμορφωσης του  LFO  όπως  FILTER LFO  AMOUNT,  PITCH  LFO AMOUNT, PWM  LFO AMOUNT  κτλ.  Αν αυτα τα  AMOUNTS ειναι μηδενικα, τοτε το  LFO  Level δεν εχει καμια  επιδραση στην διαμορφωση.

Προφανως  , ρυθμιζοντας  το  FILTER LFO  AMOUNT  επιρεαζεται  η  ποσοτητα  διαμορφωσης  του LFO μονο στο φιλτρο.

Επιση μια άλλη βασικη διαφορα είναι το  LFO  level  εχει  θετικο  προσημο,  ενώ    FILTER LFO  AMOUNT  μπορει να είναι  ειτε θετικο,  ειτε  αρνητικο. 

 
jack2 είπε:
To  LFO  level,  δεν είναι συνηθισμενη παραμετρος συνθεσης  και  είναι  η  ενταση  της ταλαντωσης  του  LFO .  Δεν εχει σχεση με ηχητικη ενταση, μιας και το LFO  συνηθως ταλαντωνεται  κατω  από  τα  20 HZ, αρα δεν παραγει ηχο.

Ρυθμιζοντας  το  LFO  Level,  επιρεαζεται  η  ποσοτητα  διαμορφωσης  σε ολους  τους  προορισμους  διαμορφωσης του  LFO  όπως  FILTER LFO  AMOUNT,  PITCH  LFO AMOUNT, PWM  LFO AMOUNT  κτλ.  Αν αυτα τα  AMOUNTS ειναι μηδενικα, τοτε το  LFO  Level δεν εχει καμια  επιδραση στην διαμορφωση.

Προφανως  , ρυθμιζοντας  το  FILTER LFO  AMOUNT  επιρεαζεται  η  ποσοτητα  διαμορφωσης  του LFO μονο στο φιλτρο.

Επιση μια άλλη βασικη διαφορα είναι το  LFO  level  εχει  θετικο  προσημο,  ενώ    FILTER LFO  AMOUNT  μπορει να είναι  ειτε θετικο,  ειτε  αρνητικο.
ευχαριστώ πολυ με καλυψατε!

να ρωτησω αν εχει κανεις διαβασει/ακουσει και εχει γνωμη για τα παρακατω βιβλια του Welsh με τιτλο SYnthesizer's Cookbook

http://www.amazon.com/Welshs-Synthesizer-Cookbook-Programming-Universal/dp/B000ERHA4S

http://www.amazon.com/Welshs-Synthesizer-Cookbook-Vol-Harmonic/dp/B003XRZST0

και με αφορμή αυτά να ρωτήσω

υπάρχουν συνθ που σου δείνουν τη δυνατοτητα να προγραμματισεις πληρως το αρμονικό φασμα από οτι καταλαβαινω

δηλαδη αυτα τα βιβλια ειναι οδηγος για να παραξεις ηχους ακουστικων οργανων

αλλου ομως ειχα διαβασει οτι οσα συνθ εχουν ακουστικα οργανα ειναι samples  συνδιασμενα με κυματομορφες

αυτο που θελω να καταλαβω ειναι αν σε καποια συνθ υπαρχει τετοια δυνατοτητα επεμβασης ωστε οταν πχ παταμε την μεσαια Ντο να βγαζει ακριβως και τις αρμονικες ενος συγκεκριμενοου οργανου.

Αν ναι σημαινει οτι θα εχουμε ηχο που θα προσοιμοιάζει του ακουστικου οργανου ή θα είναι ακριβώς ο ίδιος?

 
tragikos είπε:
να ρωτησω αν εχει κανεις διαβασει/ακουσει και εχει γνωμη για τα παρακατω βιβλια του Welsh με τιτλο SYnthesizer's Cookbook

http://www.amazon.com/Welshs-Synthesizer-Cookbook-Programming-Universal/dp/B000ERHA4S

http://www.amazon.com/Welshs-Synthesizer-Cookbook-Vol-Harmonic/dp/B003XRZST0
Μην ξοδευεσαι. Ολα αυτα μπορεις να τα βρεις τζαμπα με λιγο ψαξιμο στο internet.

υπάρχουν συνθ που σου δείνουν τη δυνατοτητα να προγραμματισεις πληρως το αρμονικό φασμα από οτι καταλαβαινωδηλαδη αυτα τα βιβλια ειναι οδηγος για να παραξεις ηχους ακουστικων οργανων
Χλωμο το βλεπω. Αν υπηρχαν synths που μπορουσαν να δημιουργησουν απ'το μηδεν και πειστικα τους ηχους των ακουστικων οργανων, το Sampling δεν θα ειχε τη θεση που εχει στην εποχη μας. Στα 90s για παραδειγμα υπηρχε η σειρα VL της Yamaha που χρησιμοποιουσε Virtual Acoustic synthesis ή το Korg Z1 με Physical Modelling synthesis, πολυπλοκα/"δυσκολα" synths με μεγαλες δυνατοτητες.
Αν σκεφτεσαι να ασχοληθεις με τα synths για να φτιαξεις ηχους ακουστικων οργανων, αστο. Δεν εχει νοημα. Θα "χαθεις". Η μαγεια των synths βρισκεται στην ικανοτητα τους να δημιουργουν νεους  ηχους, το οτι μερικα απο αυτα μπορουν να φτιαξουν καποιους ηχους που ειναι πολυ κοντα στον ηχο καποιων ακουστικων οργανων, δεν λεει κατι,  ειναι λεπτομερεια. Η μαγεια της Virtual Acoustic synthesis δεν ειναι στο να φτιαξεις σε ενα Yamaha VP1 καποιον ηχο ακουστικης κιθαρας, ειναι να φτιαξεις ενα ξυλινο ή μεταλικο εγχορδο μηκους 5 μετρων, που να'χει 52 χορδες και να παιζεται με...το φυσημα οπως τα πνευστα και οχι με τα δακτυλα ή την πενα του μουσικου. Τετοιο οργανο φυσικα ειναι αδυνατον να κατασκευαστει στην πραγματικοτητα, αλλα με την Virtual Acoustic μπορει να γινει. Και θα εχει πολυ ενδιαφερον σαν ηχος, τι να το κανεις να φτιαξεις ακομα μια ακουστικη κιθαρα?

αλλου ομως ειχα διαβασει οτι οσα συνθ εχουν ακουστικα οργανα ειναι samples
Συνηθως ναι. Το Sampling δεν ειναι απλη υποθεση, οπως πιστευουν ή θελουν να πιστευουν μερικοι. Για να "σαμπλαρεις" σοβαρα τον ηχο καποιου concert πιανου για παραδειγμα, και να τον μεταφερεις σε καποιο synth, απαιτειται πολυ δουλεια και high end τεχνολογια. Το ιδιο με το Physical Modelling, το να φτιαξεις εναν πιστευτο ηχο ακουστικου οργανου θελει εξειδικευμενες γνωσεις, κατι που δεν διαθετουν οι περισσοτεροι μουσικοι. Διαθετουν ομως οι μουσικες εταιρειες. Το να προσπαθησει καποιος μουσικος να φτιαξει μεσω οποιουδηποτε synth εναν ρεαλιστικο ηχο πιανου/κιθαρας/σαξοφωνου κλπ ειναι χασιμο χρονου. Ας αφησουμε τους ειδικους της Yamaha/Korg/Roland κλπ ή/και αλλων soft εταιρειων να κανουν αυτη τη δουλεια για μας.

αυτο που θελω να καταλαβω ειναι αν σε καποια συνθ υπαρχει τετοια δυνατοτητα επεμβασης ωστε οταν πχ παταμε την μεσαια Ντο να βγαζει ακριβως και τις αρμονικες ενος συγκεκριμενοου οργανου.
Λιγο δυσκολο, με τον τροπο που το εννοεις. Φανταζομαι εννοεις να παρεις εναν απλο/βασικο ηχο οπως μια sinewave και να χτισεις με βαση αυτη εναν ηχο ακουστικου οργανου. Μπορει και να γινεται με την προσθετικη συνθεση ή την VA ή καποια αλλη παρομοια συνθεση, αλλα ολα αυτα οπως σου ειπα θελουν εξειδικευμενες γνωσεις πανω στον ηχο. Για ακουστικους ηχους αραξε στα Rompler/Sampler soft/hard synths και μη το πολυψαχνεις. Η παραγωγη ακουστικων οργανων στα synths ειναι δουλεια των ειδικων, οχι των μουσικων.
 
Waterfall οπως παντα αναλυτικοτατος και to the point! Σε ευχαριστω κ σενα!

Ενημερωτικα βρήκα καποια virtual synths στα οποια υπαρχουν harmonic spectrums οπου και μπορεις να βαλεις συγκεκριμενα αρμονικες σε οτι ενταση θες βεβαια απο οτι καταλαβα δεν εχουν τοσο ακριβεια πιο πολυ σαν να "ζωγραφιζεις" το αρμονικο περιεχομενο περισσοτερο παρα σε συγκεκριμενα Hz

Μια νεα απορια που εχει να κανει με το οτι ισως δεν εχω καταλαβει κατι καλα:

Σε ενα συνθ πχ με τρεις Osc οπου εχουμε και τους τρεις ως sound generators και οχι ως modulators οταν επιλεξουμε το sync on σημαινει οτι θα παιξουν και οι 3 στην ιδια ακριβως συχνοτητα ακομη κ αν πχ στους δυο εχουμε ορισει το coarse + 1 οκταβα στον εναν πχ και στον αλλο -2 οκταβες?

Και αν ναι τοτε ποιο το νοημα να ηχησουν στην ιδια συχνοτητα απο τη στιγμη που αυτη η παρηχηση των συχνοτητων ειναι που δινει διαφορα στον ηχο που φτιαχνουμε?

Η to sync on απλα συντονιζει τα phase και των 3 ταλαντωτων?

 
Καλησπερα ξανα,

το sync ( συγχρονισμος) επιτυγχανεται μεταξυ 2 ταλαντωτων, και αυτο που συμβαινει ειναι οτι ο slave oscillator συγχρονιζεται στον master oscillator.

Αυτο σημαινει οτι για καθε κυκλο ταλαντωσης , και οι 2 ταλαντωτες ξεκινανε μαζι αλλα  ο slave oscillator σταματαει την ταλαντωση του  στο ιδιο χρονικο  σημειο που σταματαει και ο master. 

Αυτο συνεπαγεται οτι ενας κυκλος του slave εχει παντα την ιδια διαρκεια , με αυτον του master.

H διαρκεια του κυματος ( wavelength) καθοριζει την τονικοτητα, αρα συμπεραινουμε οτι ο slave θα εχει κλειδωμενη την τονικοτητα του , ιδια με αυτην του master.

Αν χρησιμοποιησεις τα χειριστηρια ελεγχου τονικοτητας του Slave ( Fine & coarse tuning) , τοτε δεν θα αλλαξει η τονικοτητα του slave αλλα θα αλλαξει το αρμονικο περιεχομενο του( ή το μη αρμονικο περιεχομενο). Η θεμελιωδης συχνοτητα,  δηλαδη αυτη που καθοριζει την τονικοτητα, παραμενει σταθερη  , ιδια με αυτη του master.

Το Sync χρησιμοποιειται συνηθως για να δημιουργησουμε ενα πιο "γεματο" ηχο, δηλαδη να προσθεσουμε αρμονικες σε μια ηχητικη πηγη ( ταλαντωτης).

 
tragikos είπε:
Σε ενα συνθ πχ με τρεις Osc οπου εχουμε και τους τρεις ως sound generators και οχι ως modulators οταν επιλεξουμε το sync on σημαινει οτι θα παιξουν και οι 3 στην ιδια ακριβως συχνοτητα ακομη κ αν πχ στους δυο εχουμε ορισει το coarse + 1 οκταβα στον εναν πχ και στον αλλο -2 οκταβες?
Καταρχην το να θεσεις εναν oscillator σαν mudulator καποιου αλλου oscillator δεν γινεται σε ολα σε synths. Κι οταν γινεται αυτο, συνηθως δεν γινεται με ολους τους oscillators. Στα FM synths, για παραδειγμα στα DX1/DX5/DX7, το ποιοι oscillators θα ειναι modulators αλλων ειναι προκαθορισμενο απο τον αλγοριθμο στον οποιο ανηκουν. Στα συγκεκριμενα synths και βλεποντας τους 32 αλγοριθμους, φαινεται οτι ο Operator (oscillator) 1 δεν γινεται ποτε modulator των υπολοιπων 5.

alg13.png
Algorithm 13 (DX1/DX5/DX7)




Στον παραπανω αλγοριθμο, ο operator 2 διαμορφωνει τον 1 και οι operators 4,5,6 διαμορφωνουν τον 3, με τον op. 6 να αυτοδιαμορφωνεται. Αυτο που δεν εχω καταλαβει τοσα χρονια ειναι η αριθμηση των operators μεσα σε ενα αλγοριθμο, κι αυτο γιατι και οι 6 operators ειναι ακριβως ιδιοι και παραγουν μια sive wave ο καθενας. Στο παραπανω παραδειγμα, αν αλλαξουμε τους operators και βαλουμε στη θεση τους καποιους αλλους, ηχητικα φανταζομαι θα εχουμε το ιδιο αποτελεσμα. Δηλαδη αν στη θεση των 3,1 και 4,5,6,2 βαλουμε τους 1,2 και 3,4,5,6 αντιστοιχα. Ακομα και σε πιο προηγμενα FM synths οπως το SY77, στο οποιο ο καθε operator δεν παραγει μονο sine wave αλλα μπορει να αλλαζει μεταξυ 16 διαφορετικων κυματομορφων, το αποτελεσμα παλι θα ειναι το ιδιο αν προσπαθησουμε να αλλαξουμε τη σειρα των operators μεσα σε εναν αλγοριθμο. Το ηχητικο αποτελεσμα θα αλλαζε αν πχ ο καθε operator ειχε μια standard και διαφορετικη κυματομορφη, ο op.1 να ειχε πχ sive wave, ο op.2 triangle wave κλπ.
thin.gif


Τεσπα, μη σε μπερδευω περισσοτερο, η παραπανω απορια δεν απευθυνεται σε σενα αλλα στη Yamaha. :P Αν μας διαβαζει να μας απαντησει... 8)

Σε αλλα synths παλι δεν υπαρχει καμια διαμορφωση μεταξυ των oscillators, στα Motif XF/MOXF synths της Yamaha για παραδειγμα, κανεις απο τους 8 oscillators δεν διαμορφωνει καποιον αλλον, στην περιπτωση τους ο καθε oscillator λειτουργει εντελως αυτονομα σαν ενα ξεχωριστο synth με τις δικες του περιβαλλουσες/φιλτρα/LFO κλπ.

Στα του Sync με προλαβε ο Jack2 παραπανω. Το θεμα δεν ειναι τοσο απλο και θελει ενα κατεβατο να γραφτει. Μια ιδεα πηρες ομως. Για περισσοτερες λεπτομερειες διαβασε και το παρακατω κείμενο στη Wikipedia. Αυτα τα θεματα θελουν πρακτικη επαφη και εξασκηση, στο εχω ξαναγραψει. Καλο ειναι να τα διαβαζεις φυσικα για να μπαινεις λιγο στο κλιμα, αλλα η πρακτικη εξασκηση πανω σε ενα synth, hard ή soft, επιβαλλεται για την κατανοηση τους. Αλλα μη τρελαινεσαι κι ολας κι αγχωνεσαι, πολλα απο αυτα που θα διαβασεις γυρω απ' τα synths μπορει να μην τα βρεις ποτε μπροστα σου. Καλο ειναι να υπαρχουν γενικες γνωσεις γυρω απο το αντικειμενο, αλλα τι να το κανεις να καθεσαι με τις ωρες να καταλαβεις πως δουλευει η FM συνθεση οταν υπαρχει η περιπτωση να μην αποκτησεις ποτε ενα FM synth, σε hard ή ακομα και σε soft μορφη?

Αγορασε ενα synth και επικεντρωσου σ'αυτο για αρχη. Θα σου προτεινω για παραδειγμα να αγορασεις ενα Waldorf Blofeld, την desktop εκδοση που ειναι παμφθηνη, και να αρχισεις να πειραματιζεσαι πανω σ'αυτο. Σου προτεινω το Blofeld γιατι ειναι ενα απο τα πλεον κορυφαια synths στην αγορα και ανεξαρτητως τιμης, διαθετει 3 sound engines (VA, Wavetable, Rompler), εχει πολυ βαθυ προγραμματισμο και απειρες δυνατοτητες κατασκευης νεων ηχων, εξαιρετικο ηχο και αστεια τιμη, σε συγκριση παντα με αυτα που προσφερει. Αραξε μ'αυτο και θα μαθεις στην πραξη παρα πολλα γυρω απο τα synths, και θα αποκτησεις κι ενα εξαιρετικο synth που μπορει να το κρατησεις για μια ζωη.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oscillator_sync

 
Last edited:
m(_ _)m τι να πω για αλλη μια φορα ευχαριστώ!

Waterfall μη νομιζεις τα δοκιμαζω ολα αυτα αλλά σε virtual synths προς το παρον! (εχω βρει και ενα freeware με matrix όπου δοκιμάζω τα πρώτα δειλά βήματα σε FM!) :D

 
Εκανα τα τεστ μου τα διαβασματα μου τις ερευνες μου, εχω πιστευω μια καλη προοδο στον χωρο αυτων των περιεργων μαραφετιων!

Ωστοσο μου δημιουργηθηκαν καποιες βασικες αποριες

α) σε μια κυματομορφη, σε sinewave για παραδειγμα το amplitude οπως ειναι το σχημα φαινεται σε εναν κυκλο να κανει max-0-min αυτο ουσιαστικα σημαινει οτι για ενα διαστημα δεν υπαρχει ηχος? Δηλαδη καθε τι που ακουμε ειναι εν τελει διακοπτομενο? Δεν το εχω εννοησει πληρως και

β) ειδα σε tutorial για διαφορα virtual synths οπου προσθετεις και αφαιρεις αρμονικες (σαν paint σε στηλες) ο 'καμβας" να αποτελειται απο 512 στηλες/αρμονικες. Αυτο εχει να κανει με τη δειγματοληψια η κάποιο περιορισμο του προγραμματος? (θεωρητικα οι αρμονικες δεν είναι άπειρες; αν θεωρησουμε οτι μπορουν να υπαρξουν Hz με δεκαδικα ψηφια)

αυτα προς το παρον! Ευχαριστω για την μεχρι τωρα βοηθεια!

 
Waterfall-K είπε:
Ενα παραδειγμα για να καταλαβεις τι λεμε. Στην παρακατω εικονα βλεπουμε τα 9 Drawbars ενος Hammond Organ και τις νοτες που αντιστοιχουν

για το καθε Drawbar ξεχωριστα σε ενα πληκτρολογιο 5 οκταβων. Οι αριθμοι 16', 51/3', 8' κλπ αντιστοιχουν στο μηκος (μετρημενο σε ποδια) των_υποτιθεμενων_σωληνων ενος Hammond, ενω οι αριθμοι 1-8 κατα μηκος του καθε Drawbar δηλωνουν την ενταση του συγκεκριμενου Drawbar.

drawbars2.png
Μήπως γνωρίζει κανείς γιατί στην σειρά των drawbars, το 5 1/3' προηγείται του 8' :::

Ετσι για να μου λυθεί η απορία, αφού μέχρι σήμερα δεν έχω λάβει κάποια λογική απάντηση!!!

 
makam είπε:
Μήπως γνωρίζει κανείς γιατί στην σειρά των drawbars, το 5 1/3' προηγείται του 8' :::
O Laurens Hammond προσπαθησε να φτιαξει ενα οργανο που θα αντικαταστησει οπου μπορει το κλασσικο εκκλησιαστικο οργανο. Το 8' ειναι ο fundamental ηχος, ολα τα υπολοιπα ειναι για να εμπλουτιζουν τον ηχο του οργανου. Tο εκκλησιαστικο οργανο εχει "απειρα" drawbars, αναλογα το μοντελο του οργανου. Ο Laurens Hammond, ο οποιος ηταν genius, κατεληξε να εχει στο οργανο του τα συγκεκριμενα 9 drawbars. Δεν ξερω με ποιο σκεπτικο εφτιαξε το οργανο του με αυτα τα 9 drawbars και γιατι το 5 1/3' προηγειται του 8'. Δεν ξερω αν εχει καταγραφει καπου γιατι διαλεξε τα συγκεκριμενα drawbars, θα ηθελα κι εγω να ξερω γιατι.

Τα μεγαλα μοντελα, B2/C2/Β3/C3/A100 κλπ εχουν 9 drawbars για την παραγωγη του ηχου. Ολα τα συγχρονα Hammond εχουν 9 drawbars επισης. Μην σας μπερδευει το οτι βλεπετε πανω απο 9 drawbars στα B3/C3 κλπ, η βασικη αρχη/ηχος του Hammond προερχεται απο 9 drawbars, ολα τα αλλα εξτρα drawbars ειναι για αλλους λογους εκει. 

Πχ, υπαρχουν δυο σετ απο 9 drawbars για καθε πληκτρολογιο ενος B3/C3. Συν ενα 2-drawbar set για τα bass pedals. Η οκταβα που ειναι στα αριστερα του καθε πληκτρολογιου και εχει αντεστραμενα τα χρωματα των πληκτρων, ειναι preset keys και δεν παιζουν οπως τα κανονικα πληκτρα.

Τα ΣΙ υφεση και ΣΙ πληκτρα στην αριστερη_αντεστραμενων χρωματων_οκταβα  ενος Hammond ενεργοποιουν το πρωτο και δευτερο set drawbars για καθε πληκτρολογιο.

 
Last edited:
@Tragikos, εγραψα ενα μεγαλο ποστ για παρτυ σου αλλα αρκουσε ενα λαθος κλικ πισω για να το χασω. :-X Και Οχι, δεν το ξαναγραφω!

Θα σου πω το "ρεζουμε":

Μην ασχολεισαι με τοσο τεχνικα θεματα, χανεις την ουσια.  :)

 
Κατι βρηκαμε @Μakam.

The Residual Effect

 


The residual effect is a psychoacoustic phenomenon. Human beings can perceive the pitch of a note, even when the fundamental tone is completely missing. If you pull out all registers of a drawbar organ, except for the fundamental—16'—you’ll still perceive the same pitch. The sound becomes thinner, with less bass and less warmth, but the pitch remains the same.



If human beings didn’t hear this way, it would make listening to music on a small transistor radio impossible. The tiny speaker of a small radio can’t accurately play back the fundamental tone of the bass line, as this frequency is far below the range that the speaker can reproduce.



Setting drawbar registrations often involves this psychoacoustic phenomenon. In the lower octaves, mixing the 8' and 5 1/3' sine drawbars creates the illusion of a 16' sound, although the lower frequency is missing.



Old pipe organs also make use of the residual effect, by combining two smaller pipes, thus eliminating the need for long, heavy, and expensive giant pipes. This tradition is continued in modern organs and is the reason for arranging the 5 1/3' under 8':  The 5 1/3' tends to create the illusion of a pitch that is one octave lower than 8'.


tragikos είπε:
σε μια κυματομορφη, σε sinewave για παραδειγμα το amplitude οπως ειναι το σχημα φαινεται σε εναν κυκλο να κανει max-0-min αυτο ουσιαστικα σημαινει οτι για ενα διαστημα δεν υπαρχει ηχος? Δηλαδη καθε τι που ακουμε ειναι εν τελει διακοπτομενο? Δεν το εχω εννοησει πληρως
Ποσταρε εδω το παραδειγμα σου να δουμε κι εμεις τι ακριβως εννοεις.

ειδα σε tutorial για διαφορα virtual synths οπου προσθετεις και αφαιρεις αρμονικες (σαν paint σε στηλες) ο 'καμβας" να αποτελειται απο 512 στηλες/αρμονικες. Αυτο εχει να κανει με τη δειγματοληψια η κάποιο περιορισμο του προγραμματος?
Ειναι περιορισμος του πραγραμματος. Και παλι το 512 ειναι μεγαλος αριθμος για να φτιαξεις καποιον ηχο. Καποια κλασσικα additive synths, οπως το Kawai K5 για παραδειγμα, ειχαν 126 αρμονικες, με ξεχωριστες EGs για καθε αρμονικη κλπ. Ολιγον τι χαος, ποσο μαλλον με 512 αρμονικες.
 
Κατι βρηκαμε @Μakam.

The Residual Effect

 


Setting drawbar registrations often involves this psychoacoustic phenomenon. In the lower octaves, mixing the 8' and 5 1/3' sine drawbars creates the illusion of a 16' sound, although the lower frequency is missing.



Old pipe organs also make use of the residual effect, by combining two smaller pipes, thus eliminating the need for long, heavy, and expensive giant pipes. This tradition is continued in modern organs and is the reason for arranging the 5 1/3' under 8':  The 5 1/3' tends to create the illusion of a pitch that is one octave lower than 8'.


Κατανοητό! Ευχαριστώ!!!
 
tragikos είπε:
α) σε μια κυματομορφη, σε sinewave για παραδειγμα το amplitude οπως ειναι το σχημα φαινεται σε εναν κυκλο να κανει max-0-min αυτο ουσιαστικα σημαινει οτι για ενα διαστημα δεν υπαρχει ηχος? Δηλαδη καθε τι που ακουμε ειναι εν τελει διακοπτομενο? Δεν το εχω εννοησει πληρως και

Φίλε μου, το μεγάφωνο πάει μπρος πίσω, και περνάει κάθε φορά από τη θέση ισορροπίας. Δε σημαίνει ότι στέκεται σε αυτή, όπως δεν στέκεται και στην κορυφή του σήματος  ;)

 
manosx είπε:
Φίλε μου, το μεγάφωνο πάει μπρος πίσω, και περνάει κάθε φορά από τη θέση ισορροπίας. Δε σημαίνει ότι στέκεται σε αυτή, όπως δεν στέκεται και στην κορυφή του σήματος  ;)
ναι νομιζω καταλαβα ισως επερεπε εξαρχης να το σκεφτω πιο κοντα στη φυσικη του υποσταση (πχ την ταλαντωση που γινεται αντιστοιχα στο αυτι μας η στο μεγαφωνο που ανεφερες)

Waterfall παραδειγμα απλο sine (που προφανως το ξερεις :P)

Simple_sine_wave.svg


η απορια μου ηταν ως προς την φυσικη υποσταση του ηχου δηλαδη αυτη η ταλαντωση που βλεπουμε στην εικονα πως μεταφραζεται σε amplitude, σημαίνει ότι οταν περνάει από το 0 (σημείο ισοροπιας φανταζομαι αυτο θα ειναι που ανεφερε ο μανος) σημαινει οτι δεν υπαρχει και ηχος ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top