επειδή τα
tascam (αν τα έχεις σωστά στημένα) είναι υποδειγματικά "
ισορροπημένα" στο φάσμα (για την τιμή τους), με "
καθαρές" και ελεγχόμενες νότες μέχρι την οκτάβα που μπορούν (κυρίως λόγω μεγέθους) να κατέβουν, μάλλον θα εννοείς (δικαιολογημένα) ότι σου λείπει γενικά ο όγκος και το "
σώμα" χαμηλά (υπόψη εδώ ότι πολλά ηχεία ανάλογου μεγέθους, δίνουν μια τέτοια "ψευδαίσθηση" με έναν τονισμό στα 100-120Hz, αλλά βέβαια μόνο ισορροπημένα δεν είναι πλέον)...
τα Equator δεν τα έχω ακούσει αλλά στο μέγεθος του συγκεκριμένου μοντέλου, κράτα μικρό καλάθι για "διαφορά" (ειδικά σε αυτόν τον τομέα) που θα
αξίζει τα διπλάσια χρήματα που σου ζητάνε...
γενικά περί "
διαύγειας" που αναφέρεις ως κριτήριο, χρειάζεται επίσης προσοχή γιατί με έναν τονισμό μεσαιουψηλά αυτή τη φορά την επιτυγχάνεις εύκολα και άκοπα (και εντυπωσιακά πολλές φορές σε πρώτο άκουσμα but :
)... η ισορροπία στο φάσμα κι εδώ όπως καταλαβαίνεις πηγαίνει περίπατο... ;D
τώρα επειδή (αν κατάλαβα καλά) σε ενδιαφέρει να αλλάξεις "
επίπεδο", δυστυχώς εκτός της τιμής, μάλλον θα αλλάξεις και μέγεθος... πράγμα που σημαίνει ότι παραπλεύρως πρέπει να
εξετάσεις και την δυνατότητα που σου δίνει ο χώρος σου για την σωστή τοποθέτηση τους ώστε να αποδίδουν στο μέγιστο που μπορούν (αναγκαστικά αρχίζουμε να φεύγουμε από την έννοια του near και πάμε προς το mid field)...
τα
Yamaha Hs 8 στο πεντακοσάρικο και τα
KRK Rokit 10-3 G3 στο χιλιάρικο (που εγώ θεωρώ τα tascam της κατηγορίας τους και θα σου πρότεινα ή οποιοδήποτε σε αυτή τη λογική θα σου προτείνει άλλος φίλος εδώ ή αλλού) χρειάζονται και την "άπλα" τους και την εντασούλα τους για να πάρεις το 100% τους...
πχ αν τα βάλεις ενάμισυ μέτρο απόσταση μεταξύ τους και πολύ κοντά στους τοίχους, η "διασπορά" (δεν μπορώ να ξέρω πως την αντιλαμβάνεσαι αλλά είτε εννοείς στερεοφωνική εικόνα, είτε μέγεθος σκηνής, είτε sweet spot) θα σε κάνει να νοσταλγείς τα τασκαμάκια...
βέβαια θα μου πεις... μα καλά από τα "φθηνιάρικα" tascam τα ανάλογα τους σε μεγέθος Focal CMS50 ας πούμε, δεν είναι επαρκώς "καλύτερα" ώστε να "αλλάξω" επίπεδο?...
ναι είναι σε πολλά σημεία... αν όμως όπως φαντάζομαι, ψάχνεις ένα ηχείο all around (ως μόνο για όλες τις δουλειές) για το δωμάτιό σου (και όχι μόνο), η διαφορά των χρημάτων που απαιτούν σε σχέση με την διαφορά ενός "καλού
mix" που μπορείς να πετύχεις με αυτά, είναι
αντιστρόφως ανάλογη... και κατά βάση θα αποτελούν μια "κακή" αγορά σε αυτή την περίπτωση από την στιγμή που μπορείς με αυτά τα χρήματα να αγοράσεις "αντικειμενικά" καλύτερη ολοκληρωμένη λύση (τώρα αν διέθετες ένα εφάμιλλης ποιότητας midfield και ένα main ακόμα καλύτερα, τότε ναι... ως near ταίρι θα ήταν ανάμεσα στις πρώτες επιλογές σου)...
η δική μου συμβουλή λοιπόν, είναι να εξετάσεις
όλες τις παραμέτρους για τις προτάσεις που θα σου γίνουν και να πειστείς χωρίς αμφιβολίες ότι
αλλάζεις επίπεδο,
πριν προβείς στην κίνηση απόκτησης του οποιουδήποτε αντικαταστάτη ενός ηχείου που αν η γνώση σου το αξιοποιήσει στο έπακρο, σου προσφέρει ήδη "άνετα" ένα (κατ ελάχιστον) καλό σπιτικό mix...
το "
επόμενο βήμα", επιβάλλεται να σου δίνει και κάτι παραπάνω από αυτό, ως reference monitor πάντα (γιατί αν ψάχνεις ένα ηχείο να παίζει "ωραιότερα" τα κριτήρια αλλάζουν άρδην)...
ελπίζω να μη σε μπέρδεψα με το σεντόνι, γιατί για μένα σημασία δεν έχουν οι 2 ξερές προτάσεις μου αλλά ο
συνειρμός που με οδήγησε σε αυτές...
ΥΓ το "μέγεθος" (διαστάσεις καμπίνας, όγκος σε λίτρα αυτής, διάμετρος μεγαφώνου χαμηλών) είναι κατά "φυσική συνθήκη" συνυφασμένο με την έκταση και την "σωστή" απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων... αυτό όμως δεν σημαίνει ότι από μόνο του δηλώνει κάτι παραπάνω από μια "εν δυνάμει δυνατότητα" για την επίτευξή της...
πχ το μικρό ταπεινό tascam που κατεβαίνει ελεγχόμενα και καθαρά μέχρι εκεί που η κατασκευή του επιτρέπει, μπορεί να μη μου δίνει την δυνατότητα να μιξάρω σωστά ένα κομμάτι με εκκλησιαστικό όργανο ας πούμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι για το πλείστον των περιπτώσεων δεν είναι πολύ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟ από οποιοδήποτε μεγαλύτερο, που κατεβαίνει μεν χαμηλότερα αλλά ως αργό πλαδαρό boombox...