Tube amp vs Solid-state amp vs plugin

Νεκτάριος Κοντολέων

Nekkon

Gretsch addict
Μηνύματα
2,278
Πόντοι
1,038
Έπειτα από συζήτηση με τον προσφιλή μου @fusiongtr, αλλά είναι και κάτι που ήθελα να κάνω καιρό, είπα να συγκρίνω τρία διαφορετικά είδη ηχογράφησης. 

1. Λαμπάτος ενισχυτής

2. Solid state ενισχυτής 

3. Plugin

Η λογική πίσω από αυτό το πείραμα είναι ότι πρώτον δεν εμπιστεύομαι τους YouTubers γιατί τα παίρνουν δεξιά και αριστερά, και δεύτερον αν είσαι καλός κιθαρίστας ή έχεις premium gear, τέλειο studio κλπ, ότι και να κάνεις θα ακουστεί καλό. Άρα θέλω γνώμη για κάτι ρεαλιστικό, για τον μέσο χομπίστα ο οποίος είναι ερασιτέχνης, μέτριος παίκτης με οικονομικές λύσεις για εξοπλισμό, και χωρίς γνώσεις ηχοληψίας. Αυτός είμαι εγώ. Δεν έχω premium εξοπλισμό και δεν έχω home studio (ηχογράφησα στην κρεβατοκάμαρα μου που δεν είναι και το καλύτερο δωμάτιο ηχητικά). Αλλά εμπιστεύομαι το αυτί μου και με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνω τη γνώμη μου. Τα αποτελέσματα εννοείται μπορούν να ερμηνευτούν με όποιον τρόπο θέλει ο καθένας. Εγώ το έκανα για την πλάκα μου, το διασκέδασα πολύ, βρήκα τα αποτελέσματα ενδιαφέροντα και θέλω να τα μοιραστώ μαζί με τους συμφορουμίτες.

Gear used

Ενισχυτές 

1. Fender Bassbreaker 30r

2. Boss Katana MK I

3. Neural DSP Cory Wong

Κιθάρες

1. Gretsch electromatic G5422tg

2. Fender Stratocaster player series 

Καρτα ήχου

Focusrite scarlet 2i2

Software

Ableton live

20230514_193544.jpg

Ξεκίνησα με ένα απλό άρπισμα. 


Arpeggio Tube.mp3


Arpeggio Plugin.mp3


Arpeggio Katana.mp3
Συνέχισα με ένα jazz ριφάκι

Jazz Tube.mp3

 



Jazz Plugin.mp3

 



Jazz Katana.mp3

 



Ένα Rock ριφ

Rock Tube.mp3

 



Rock Plugin.mp3

 



Rock Katana.mp3

 



Ένα blues δωδεκαμετρο με Stratocaster 

Blues Tube.mp3

 



Blues Plugin.mp3

 



Blues Katana.mp3

 



Και μία μίξη με σόλο σε στυλ praise and worship

Mix Tube.mp3

 



Mix Plugin.mp3

 



Mix Katana.mp3

 



 

Attachments

Μου άρεσαν τα πρώτα κλιπ όλα, και τα τρίτα, ίσα είχαν καθαρό ήχο. Ενδεχομένως θα μπορούσες να ρυθμίσεις καλύτερα και τον βρώμικο.

Τον κατανα τον συνδεσες μέσω line out ή μικρόφωνο?

 
Μου άρεσαν τα πρώτα κλιπ όλα, και τα τρίτα, ίσα είχαν καθαρό ήχο. Ενδεχομένως θα μπορούσες να ρυθμίσεις καλύτερα και τον βρώμικο.

Τον κατανα τον συνδεσες μέσω line out ή μικρόφωνο?
Οι ενισχυτές ηχογραφήθηκαν με Shure SM57 το οποίο προσπάθησα να τοποθετήσω σε περίπου ίδιο μέρος του κώνου.

Γενικά Γιώργο δεν προσπάθησα να τα κάνω να ακουστούν ωραία. Προσπάθησα να κρατήσω τα ίδια settings (ίδιο eq) όσο γινόταν χωρίς να πειράξω τον ήχο για να έχω λίγο αντικειμενικότερα αποτελέσματα 

 
Για ποιον λόγο ηθελες τα ίδια settings σε ρυθμιστικά διαφορετικών "ενισχυτών"?

Ποιο το σκεπτικό?

(Συνήθως tweakαρουμε για ίδιο ήχο ή τον βέλτιστο ηχο σε κάθε rig)

 
My 2 cents:

Μου άρεσαν και οι 3 τρόποι ηχογράφησης. Θεωρώ όμως ότι προκύπτουν διαφορετικά αποτελέσματα. Πρέπει να προσαρμόζεται ο παίκτης στις συνθήκες. Πχ δε γίνεται να βαράς την πένα με την ίδια δύναμη. Το plugin κομπρεσάρει πανευκολα.

Σαν ευκολία, plugin δαγκωτό. Κόψε σβήσε, διαγράφεις και ξαναγράφεις στο λεπτό. Tweeking στον ήχο σου ακόμα και έπειτα από την ηχογράφηση (πχ αν ήθελες να το είχες ηχογραφήσει με λιγότερο reverb ή παραμόρφωση, γίνεται πανευκολα.

Σαν ήχος, tubes baby. Έστω και με ενισχυτή που είναι πιο οικονομική λύση. Είναι 3 φορές καλύτερος από τον Katana; Όχι. Αλλά βγάζει μια ζεστασιά και μια γλυκάδα που δεν έχουν οι άλλες επιλογές.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το ότι μέσα στη μίξη η διαφορά είναι απειροελάχιστη. Απομονωμένα τα όργανα γίνεται πιο ξεκάθαρη 

 
Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το ότι μέσα στη μίξη η διαφορά είναι απειροελάχιστη. Απομονωμένα τα όργανα γίνεται πιο ξεκάθαρη 
Μη ξεχνάς πως αυτό που είναι μέσα στη μίξη είναι σόλο κ όχι ρυθμικό όπως τα προηγούμενα ηχογραφημένα μέρη που ανέβασες. Κ μάλιστα κάποια έχουν τόσο μεγαλη διαφορά (κ εννοώ στην χροιά κ το υφος του ήχου κ όχι μόνο στην "ποιότητα") που άλλο μπορεί να σου κάθεται με το υπόλοιπο τρακ κ τα πρησετ των vi που χρησιμοποιείς , ενώ άλλο μπορεί να θέλει πολύ μαστοριά. 

Καλή προσπάθεια αλλά συγκρίνεις λίγο ανόμοια πράγματα. Αυτό που λες πως έβαλες το tonestack στις ίδιες ρυθμίσεις το φανερώνει αυτό. Δεν έχει νόημα σε αυτό που επιχειρείς. Παίξε μπάλα με την ιδανική ρύθμιση κάθε μηχανήματος σε κάθε ήχο. Κ σχετικά ίδιας νοοτροπίας ηχους να βγουν πιο ασφαλή συμπεράσματα.

Έτσι όπως το έκανες πχ καναδυο ήχοι στον κατανα με κάνουν να μη θέλω να παίξω με το μηχάνημα (ενώ ξέρω πως δεν είναι έτσι). Σε γενικές γραμμές κ παρότι δεν κατάλαβα την φιλοσοφία του συγκριτικού (η διαφωνώ με την προσέγγιση) οι ήχοι είναι καλοι

 
Να πω την αλήθεια, αν μου έλεγες να διαλέξω ΤΥΦΛΑ ένα από αυτά θα έλεγα το 3, με μοναδική εξαίρεση το blues, που το VST ακούγεται πολύ περίεργα νομίζω. Ο Katana έχει σίγουρα "χαρακτήρα", ενώ ο Fender κάνει πολύ καλά αυτό που πρέπει να κάνει. Συγκριτικά όμως με το πόσο εύκολο, ευέλικτο και φθηνό είναι το VST, νομίζω νικάει με διαφορά στα αυτιά μου.

 
Το 3 είναι πιο "έτοιμος" ήχος για να τον βάλεις στην μίξη. 

 
Το 3 είναι πιο "έτοιμος" ήχος για να τον βάλεις στην μίξη. 
Επειδη δεν εχω ιδεα το πως θα ειναι ολη η υπολοιπη ηχογραφηση-μιξη δε θα απαντησω

Θα πω το αυτονοητο. Το 3 ειναι το μονο που αν απεχει πολυ απο το να "κατσει" στη μιξη ετσι οπως ειναι,  το αλλαζεις τελειως αλλαζοντας τις παρα πολλες παραμετρους του κ δεν το ξαναηχογραφεις με αλλες ρυθμισεις , αλλο μικροφωνο, αλλη θεση στο μικροφωνο κλπ. Γιατι ειναι φτιαγμενο πρωτιστως γι'αυτο το σκοπο.

Τα αλλα ειδικα το 1, η ευελιξια κ η πρακτικοτητα στην ηχογραφηση του δε μπορει να συγκριθει με μια σουιτα πλαγκιν αλλα εχει αλλα συν. Οποτε θα καταληξουμε να μιλαμε στην αισθηση στο χερι κ το λεητενση κ καλα εκανε ο @Spyros Delta κ εβαλε κ το 4 στο παιχνιδι. 

Γι'αυτο λεω ποιο ειναι το ζητουμενο. Ο ηχος στο δωματιο? Ο ηχογραφημενος ηχος? Αν ναι μονο με ενα 57αρι στην καρτα ηχου? Αν ναι για ποια χρηση? Για χομ στουντιο παραγωγη? Σε τι? Σε μπακινγκ τρακ? Σε δικες σου παραγωγες? Η αισθηση στο χερι παιζει ρολο?

Κ οι 3 λυσεις (1 κ 2 μαζι ως ενισχυτες με μικροφωνο, πλαγκιν κ χαρντγουερ σιμ) εχουν διαφορετικες απαντησεις κ προτερηματα σ'αυτες τις ερωτησεις. ΟΟΟΟΟΛΛΑΑΑ μπορουν να κανουν την δουλεια μεχρι κ σε επαγγελματικες παραγωγες.

 
Γι'αυτο λεω ποιο ειναι το ζητουμενο. Ο ηχος στο δωματιο? Ο ηχογραφημενος ηχος? Αν ναι μονο με ενα 57αρι στην καρτα ηχου? Αν ναι για ποια χρηση? Για χομ στουντιο παραγωγη? Σε τι? Σε μπακινγκ τρακ? Σε δικες σου παραγωγες? Η αισθηση στο χερι παιζει ρολο?


Το μαυρισμένο παίζει ίσως τον μοναδικό ρόλο.

Η αίσθηση στο χέρι και στο αυτί του παίκτη.

Γιατί με άλλη αίσθηση παίζεις αλλιώς.

Και στα π@π@ρια μου εμένα πώς θα κάτσει στο mix αν έχω παίξει μ@λ@κίες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το μαυρισμένο παίζει ίσως τον μοναδικό ρόλο.

Η αίσθηση στο χέρι και στο αυτί του παίκτη.

Γιατί με άλλη αίσθηση παίζεις αλλιώς.
Οχι. Ή μαλλον..ισως οχι. Ισχυει 1000% ομως για το παιξιμο ως ζητουμενο. Αν το ζητουμενο ειναι η ηχογραφηση? Αν θες να το δωσεις πχ σε καποιον για μιξη κ σου πει πες μου τι ηχο θες σαν ρεφερανς (ή στειλε μου τον ηχο που εφτιαξες να καταλαβω) αλλα τα τρακς τα θελω di για να τον φτιαξω εγω

 
Αν θες να το δωσεις πχ σε καποιον για μιξη κ σου πει πες μου τι ηχο θες σαν ρεφερανς (ή στειλε μου τον ηχο που εφτιαξες να καταλαβω) αλλα τα τρακς τα θελω di για να τον φτιαξω εγω


Το πρώτο πράγμα είναι το παίξιμο.

Γράφεις με τον ήχο που σε εμπνέει να παίξεις καλά και το στέλνεις.

Ας κόψει τον λαιμό του να το φτιάξει μετά.

Αλλά αν ξέρεις τον ήχο σου, τον πετυχαίνεις παντού.

Σε όποιον ενισχυτή, πεταλιέρα, πλαγκίν, κλπ.

 
Το μαυρισμένο παίζει ίσως τον μοναδικό ρόλο.

Η αίσθηση στο χέρι και στο αυτί του παίκτη.

Γιατί με άλλη αίσθηση παίζεις αλλιώς.

Και στα π@π@ρια μου εμένα πώς θα κάτσει στο mix αν έχω παίξει μ@λ@κίες.


Εμ τέλει, είναι σημαντικότερο να σε εμπνέει η ήχος για να παίξεις κάτι θεϊκο, παρά να έχεις "θεϊκο" ήχο (χωρίς αίσθηση στο χέρι) και να ψάχνεις την έμπνευση.

Συμφωνώ.

ΟΟΟΟΟΛΛΑΑΑ μπορουν να κανουν την δουλεια μεχρι κ σε επαγγελματικες παραγωγες.


Και με αυτό συμφωνώ. Ο καλός ο μάστορας θα κανει τη δουλειά του με ο,τιδηποτε.

 
Μαζι σου Φιουζιε κ εγω ετσι σκεφτομαι.

Τα πλαγκιν ομως γιατι υπαρχουν? Για τους παραγωγους? Κανεις δεν ακουει το λεητενση απο τους παιχτες? Προφανως κ στη μιξη ενας μαστορας στο κανει να μην καταλαβαινεις διαφορα.

Εδω δε νομιζω ο Νεκκονας να παρουσιαζει την αισθηση στο χερι. Σιγουρα αυτο δεν το πουλανε τα πλαγκιν.

Οταν ακους  ηχογραφημενα παραδειγματα ομως συγκρινεις τον ηχο κ μονο. Φανταζεσαι απο τις εμπειριες σου πως οι ενισχυτες θα ειναι καλυτεροι σε αισθηση. (Εκτος απο τον κατανα, οπως τον ακουω ρυθμισμενο σε καποια κλιπς αποκλειεται αυτοι οι ηχοι να μου αρεσαν σαν αισθηση)

Το οτι συμφωνω στα περι παιξιματος φαινεται στον εαυτο μου στο γεγονος πως  τα τελευταια 7 χρονια που ξεμεινα μονο με πλαγκινς παιζω ελαχιστα, δε με ψηνει. 

Οπως κ να εχει ειναι φαυλος κυκλος η κουβεντα. Κ αυτο γιατι τα δυνατα σημεια της καθε επιλογης ειναι τοσο ευδιακριτα που ψαχνουμε να βρουμε τομες στα υποσυνολα του τι προσφερουν για να συγκρινουμε μονο αυτα, αγνοωντας το πρωτο 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα πλαγκιν ομως γιατι υπαρχουν? Για τους παραγωγους? Κανεις δεν ακουει το λεητενση απο τους παιχτες?


Υπάρχουν για να εμπνέουν κι αυτά, με τις τόσες δυνατότητες και επιλογές.

Δεν μου φαίνεται καθόλου παράξενο να έχει κάποιος ήχο που να τον εμπνέει σε πλαγκίνς, που δεν μπορεί να τον έχει από το αναλογικό του rig (δεν μιλάω γι' αυτούς που μπορούν να έχουν ότι θέλουν).

Το latency, αν είναι στο όριο, μπορεί να μην ενοχλεί τόσο, εξαρτάται από το πώς έχει μάθει κανείς.

 
Υπάρχουν για να εμπνέουν κι αυτά, με τις τόσες δυνατότητες και επιλογές.

Δεν μου φαίνεται καθόλου παράξενο να έχει κάποιος ήχο που να τον εμπνέει σε πλαγκίνς, που δεν μπορεί να τον έχει από το αναλογικό του rig (δεν μιλάω γι' αυτούς που μπορούν να έχουν ότι θέλουν).

Το latency, αν είναι στο όριο, μπορεί να μην ενοχλεί τόσο, εξαρτάται από το πώς έχει μάθει κανείς.
Ναι αλλα ο νο 1 λογος μαζι με τις επιλογες κ δυνατοτητες (κ ο βελτιωμενος ηχος φυσικα γιατι τα πρωτα πλαγκιν σιμ καμμια 20αρια χρονια πριν καναν το ποντ ν'ακουγεται νταμπλ) ειναι πως τον ηχο που στηνεις, πατας ενα save κ τον ηχογραφεις οπως ειναι (ή με λιγο τουηκ αναλογα το προτζεκτ) οποτε θες κ χωρις reamping αν κατι δε σάρες, δηλ η ευκολια.

Για εμενα το ζητουμενο ειναι πως πειραματιζεσαι κ στο στησιμο οπως λες, αλλα μαθαινεις κ πως καθεται κατι στο συνολο με ρηαλ ταημ τουηκηνγκ κ αποκτας εμπειρια να παρεις μια hardware υλιποιηση σιμ κ να στησεις τους ηχους που χρειαζεσαι χωρις λεητενση, γνωριζοντας πως με την εμπειρια αυτη οι ηχοι αυτοι θα καθονται κ καλυτερα κ θα ειναι στα γουστα σου

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top