Το στοιχείο της "έκπληξης" σε ένα μουσικό κομμάτι

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,033
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
Αυτό που συχνά συζητάμε, περί ύπαρξης στοιχείου έκπληξης σε ένα κομμάτι, ώστε να παρουσιάζει ενδιαφέρον και να μην είναι βαρετό.

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιντεάκι, όπου ,συνοπτικά, ο Beato αναφέρει 13 διαφορετικές περιπτώσεις/κατηγορίες.




 
Ωραίο βίντεο.

Πολύ συνοπτικά να πω ότι εστιάζει μόνο στο ροκ, αφήνοντας απ' έξω πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα.

Σαν 14ο θα μπορούσα να βάλω τις παύσεις.

Σαν 15ο θα μπορούσα να βάλω το να παίζουν σε "άλλο χρόνο" κάποια μέρη της μπάντας και να συναντιούνται κάθε κάποια μέτρα.

Σαν 16ο το να παίζει η μπάντα σε ένα κλειδί, και κάποιο/α μέρος/η της σε άλλο, ή να σολάρει κάποιος σε άλλη τονικότητα από αυτή της υπόλοιπης μπάντας (superimposed tonalities), για να μην πάμε στο τελείως free μέρος της μουσικής.

Δεν έχω αυτή την στιγμή παραδείγματα, αν μου έρθει κάποιο, θα το βάλω φυσικά.

Γενικά είναι πάρα πολλοί οι τρόποι για κάτι τέτοιο.

Όλη η μουσική στηρίζεται στο tension and release.

Αρκεί να γίνεται με τον σωστό τρόπο.

 
Η trap δε χρειάζεται στοιχεία έκπληξης. Είναι Η έκπληξη από μόνη της...


Όχι βρε, εκεί που τραγουδάς και χορεύουν οι κόσμοι, βγάζεις το μπιστόλι των 9 χιλιοστών, και να σου η έκπληξη.

 
Όχι βρε, εκεί που τραγουδάς και χορεύουν οι κόσμοι, βγάζεις το μπιστόλι των 9 χιλιοστών, και να σου η έκπληξη.


Το γαμοπίλαφο λείπει από την εικόνα αυτή...?

 
Στρατο, στο κομμάτι αυτό το μπάσο και η κιθάρα είναι σε ένα βασικό ακορντο, και το σόλο όργανο κάνει παιχνίδι από πανω (από το κινητό δεν καλακουω)?

 
Στρατο, στο κομμάτι αυτό το μπάσο και η κιθάρα είναι σε ένα βασικό ακορντο, και το σόλο όργανο κάνει παιχνίδι από πανω (από το κινητό δεν καλακουω)?


Το σόλο όργανο κάνει μεγάλο (μελωδικό και αρμονικό) παιχνίδι, αλλά και η κιθάρα, το μπάσο και τα τύμπανα, κάνουν άλλο (πολυ-ρυθμικό) παιχνίδι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για την αρμονία των ρυθμικων ρωτω


Η κιθάρα παίζει μία νότα (στην αρχή), και το μπάσο μια μπασογραμμή. Αρμονική σχέση μεταξύ τους υπάρχει (το ρυθμικό όμως είναι απίστευτο).

Το sax κάνει μελωδικό-αρμονικό παιχνίδι πολύ "πνευματώδες" σε σχέση με την κιθάρα και το μπάσο.

Οι μελωδίες του είναι μισές μέσα μισές έξω, αλλά ο τρόπος αντίληψής του είναι εντελώς διαφορετικός από τον συνηθισμένο.

Χρησιμοποιεί την τονικότητα και τις κλίμακες αντίστροφα.

 
Σαν 14ο θα μπορούσα να βάλω τις παύσεις.

Σαν 15ο θα μπορούσα να βάλω το να παίζουν σε "άλλο χρόνο" κάποια μέρη της μπάντας και να συναντιούνται κάθε κάποια μέτρα.
Λατρεύω και τα δύο...

14ο (αν και εδώ κατά βάση γίνεται της δυναμικής)




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
η έκπληξη ήταν το #1 στοιχείο στους a priori από την μέρα 0.

Δεν μ αρέσει να περιαυτολογώ αλλά ήταν απλώς αυτοσκοπός. Τα άλλα έρχονταν μετά.

 
η έκπληξη ήταν το #1 στοιχείο στους a priori από την μέρα 0.

Δεν μ αρέσει να περιαυτολογώ αλλά ήταν απλώς αυτοσκοπός. Τα άλλα έρχονταν μετά.
Εγω πιστεύω ότι όταν κάτι γίνεται αυτοσκοπός, σιγα-σιγα φθίνει και χανει την ουσία.

Η έκπληξη για την έκπληξη, θα πάψει να λειτουργεί. Δε θα είναι έκπληξη πλέον. 

 
Εγω πιστεύω ότι όταν κάτι γίνεται αυτοσκοπός, σιγα-σιγα φθίνει και χανει την ουσία.

Η έκπληξη για την έκπληξη, θα πάψει να λειτουργεί. Δε θα είναι έκπληξη πλέον. 
Ειμασταν 20 χρονων και δεν ξεραμε πραμμα

 
έκπληξη θηλυκό

το συναίσθημα που νιώθει κάποιος όταν συμβαίνει κάτι ξαφνικό και τελείως αναπάντεχο




 
Είναι μεγάλη τέχνη να μπορείς να συμπεριλαμβάνεις το στοιχείο του αναπάντεχου/πρωτότυπου μέσα στη μουσική σου, κατά τέτοιον όμως τρόπο που το απαίδευτο, ευρύ κοινό να μπορεί να το χωνέψει. Να φτάνει δηλαδή στα όρια του "ωπ, δεν ξέρω τι έγινε εδώ αλλά μου αρέσει". 

Αν ξεπεράσεις αυτό το όριο, απευθύνεσαι πια σε πιο "ψαγμένα" αυτιά.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top