haryy είπε:
Έτσι κι αλλιώς πάντως, προορίζονται περισσότερο για την διαδικασία του mastering παρά στη μίξη όπου και εκεί μπορεί να μπεί σε κανένα group κανάλι. Σε ατομικό κανάλι, φαντάζομαι ότι καλή χρήση ίσως έχει σε κάποιο full range όργανο όπως είναι τα synths π.χ, όπου συναντάς συχνά "γεμάτους" ήχους όπου ξεφεύγουν στις δυναμικές μόνο οι μπάσσες συχνότητες ας πούμε. Εκεί μπορείς να βάλεις ένα multiband compressor και να επεξεργαστείς μόνο τα μπάσσα που έχουν το "πρόβλημα" χωρίς να επηρεάσεις τις υπόλοιπες συχνότητες που ακούγονται σωστά.
Ναι συμφωνώ. Και επίσης σε αρπισμούς, ειδικά σε >= 2 οκτάβες. Έχω π.χ. σε ένα track ένα sequence στο Andromeda σε τρείς οκτάβες, επάνω ακούγονται οι ντελικάτες νότες και όταν κατεβαίνει κάτω γίνεται χαμός. Χρειάζεται συμπίεση.
Όπως επίσης και διάφορα τρελά sweeps, χαρακτηριστικό γνώρισμα στην ηλεκτρονική μουσική. Ανοίγοντας το φίλτρο, έρχονται καινούριες αρμονικές, χρειάζεται προσοχή στις ρυθμίσεις για να ακουστεί πλήρως καλά η κλιμάκωση. Ίσως καλύτερη προσέγγιση εδώ θα ήταν με EQ όχι τόσο με compression, αλλά εξαρτάται και από το πόσο πυκνή είναι η μίξη.
Επισης να χρησιμοποιούμε και το GATE γαι επιπλέον βοήθεια στον κομπρέσσορα για να φιλτράρουμε όποιον θόρυβο την ώρα που δεν παίζει η μελωδία.
Αυτό από μόνο του είναι trick. Η μάλλον σχεδόν μόνο του. Θέλει και την βοήθεια reverb. Κλασσική τεχνική που εφαρμόζονταν κατά κόρο στην δεκαετία του 80 στα drums. Δεν είναι τίποτε άλλο παρά reverb και gate.
Συστατικά:
1 καλό snare ή kick (προτιμότερο είναι το snare)
1 καλό reverb
1 gate
1 compressor (προαιρετικά με παράλληλη συμπίεση ή όχι)
1 EQ (προαιρετικά)
1 αλκοολούχο ποτό της αρεσκείας σας
Εκτέλεση:
1. Ηχογραφούμε το drum όσο καλύτερα μπορούμε (εναλλακτικά απλά διαλέγουμε ένα sample)
2. α. Εάν ηχογραφήσουμε το drum βάζουμε ένα gate για να κοπεί ο θόρυβος αριστερά και δεξιά του sample. Μυστικό: αφήστε λίγα ms πριν το attack, με ελάχιστο θόρυβο: η πύλη (gate) ανοίγει πιό γρήγορα. Από την δεξιά πλευρά (δηλαδή κατά το release) κόψτε λίγο πριν τελειώσει πλήρως ο ήχος.
β. Εάν είναι ήδη έτοιμο το sample, απλά προσθέστε ελάχιστη ποσότητα θαρύβου στην αρχή, 20 msec είναι οκ.
3. Compression (αν είναι παράλληλη ρυθμίστε την ισορροπία wet/dry όπως θέλετε, αν δεν είναι παράλληλη τότε με φειδώ)
4. EQ: πάλι με φειδώ και μόνο αν η περίπτωση το απαιτεί (π.χ. ένα low-shelf EQ μόνο και μόνο για να μην πέσει το snare μέσα στην περιοχή των hi-hat, αυτή την ρύθμιση ίσως την αλλάξουμε μετά αν δούμε ότι υπάρχει πρόβλημα)
4. Reverb με ελάχιστο predelay time για να προλάβει να ακούστει το dry σήμα, και μετά με κατάλληλες ρυθμίσεις στο level των early reflections για να αποκτήσει την αίσθηση του χώρου. Εδώ περαματειστείτε ελεύθερα γιατί...
5. Gate. Πριν προλάβει να απλωθεί το reverb, ρυθμίζουμε το gate έτσι ώστε να κοπεί (όχι πολύ απότομα - αλλά ok κατα περίπτωση αυτό). Κι εδώ ακριβώς είναι το γιατί κάποια snares (και ειδικά παραγωγές δεκαετίας 80) ακούγονται τεράστια: Γιατί αφενός το reverb τείνει να ενισχύει τις μπάσσες συχνότητες και αφ' ετέρου γιατί πάει να απλώσει τον ήχο και πριν προλάβει και χαθεί προς τα πίσω έρχεται το gate και τον κόβει.
6. Αν κάνουμε καλή δουλειά απολαμβάνουμε το αλκοολούχο ποτό, εάν όχι πάμε ξανά από το βήμα 1. ;D