time στο γκρουπ, παντα φταιει ο drummer?

vagoum

Νέο μέλος
Μηνύματα
47
Πόντοι
6
Τελικα ποσο μεριδιο ευθυνης για την καλη λειτουργια του χρονου σε ενα γκρουπ εχει το καθε οργανο.Το λεω και λιγο σαν απωθημενο γιατι ως ντραμμερ εχω ερθει πολλες φορες σε ασχημη θεση οταν τα πραγματα δεν πανε καλα στον χρονο ολοι κοιταζουν τον ντραμμερ, αλλα φταιει μονο αυτος?Μηπως τραβανε και οι αλλοι και οκακομοιρης ο ντραμμερ κουναει για να τους βαλει παλι μεσα και τα ακουει στο τελος?

 
κατά τη γνώμη μου γυσικά και συμβαίνει και αυτό που λες. Βασικά αυτό που έχω καταλάβει είναι οτι έχει να κάνει και με το΄πόσο "ψυχούλα" είναι οdrummer :D έχω γνωρίσει drummers που κάνουν αυτό ακριβώς το πράγμα, έχω γνωρίσει και drummer "σκυλιά", που οτι και να γίνει αυτοι δε θα κουνήσουν..

 
Βασικά σαν κιθαρίστας, μπορώ να πώ οτι συνήθως δεν φταίει ο drummer.Το κλασσικό είναι σε δύσκολα ρυθμικά σημεία, κάποιος (κιθάρα ή μπάσσο στην κλασσική περίπτωση )δεν έχει καταλάβει κάτι καλά .Ίσως πάλι να ήμουνα τυχερός και στους 6 drummers που έχουν περάσει απο το συγκρότημα, αλλά αυτό που έχω παρατηρήσει είναι οτι τα drums έτσι κι αλλιώς ακολουθούν το ρυθμικό μέρος, δεν το οδηγούν... παίζουν μαζί, όχι μόνα τους, και έτσι πρέπει. Και μάλιστα έβλεπα καμμιά φορά σε ηχογραφημένες πρόβες, οτι μετά απο κάποια μπρέικ συνοδευόμενα απο παύσεις την ελάχιστη αλλαγή στην ταχύτητα (κανείς δεν έναι απόλυτα ακριβής ρυθμικά) την δημιουργούσαν συνήθως οι κιθάρες.Στο μόνο που φταίνε απολύτως οι ντράμμερ είναι όταν απο την αρχή δώσουν πολύ γρήγορο συνήθως ρυθμό στο κομμάτι (μου έχει τύχει σετ διάρκειας 1:30 να γίνει μία ώρα έτσι....)

 
σαφως και δε φταινε ΠΑΝΤΑ οι ντραμερ. Ομως μη ξεχναμε οτι μια απο τισ βασικες αρετες ενος καλου ντραμιστα ειναι να ειναι μετρονομος.....σαφως υπαρχουν και αλλα απαραιτητα στοιχεια αλλα χωρις αυτο......Επισης να θυμισω την ρηση νομιζω του Jimmy Page. Ενα πολυ καλο συγγροτημα με ενα μετριο ντραμερ ειναι ενα μετριο συγγροτημα.Ενα μετριο γκρουπ με ενα πολυ καλο ντραμερ ειναι ενα καλο γκρουπ.

 
το time keeping είναι υπευθυνότητα OΛΩΝ των μουσικών,ο καλός ντράμμερ βοηθάει αλλα ακόμα και ένας μουσικός να παίζει εκτός το τελικό αποτέλλεσμα χωλαίνει.

όλες οι μεγάλες μπαντες αποτελλούνται απο τέλειους "ντράμμερ" (που απλά δεν παίζουν ντράμς!!) :wink:

 
καλημερα φιλοι

εγαω σαν ντραμερ κυριως λεω λεω οτι ΝΑΙ φταιει ο ντραμμερ!!!

ας ειμαστε ρεαλιστες!!!

το ουσιαστικοτερο οργανο στη μπαντα ειναι ο ντραμερ με το μπασσιστα.

ρυθμος και groove!!!!

πανω στο ντραμμερ πατανε ολοι!!! και αναδεικνυονται κιθαριστες και τρα γουδιστες. ο ντραμμερ ειναι τα θεμελια οι πλακες του μπετον στην οικοδομη!! αν οι πλακες κουνιουνται τα τουβλα δεν καθονται..!!

φανταστειτε τι παθαινει ενας τραγουδιστης οταν το κομματι κουναει...οι

αναπνοες του πηγανε περιπατο

σε ενα live κατα καποιο τροπο δικαιολογειται να "κουνηθει ενα κομματι"

πες το ενθουσιασμο η κεκτημενη ταχυτητα!!! σε μια live ηχογραφηση ομως οφειλεις ως ντραμμερ να εχεις "κουρδιστει" πρωτα με το μετρονομο σου και με τα με λυμενα χερια να παιξεις σωστα και χαλαρα.

αν ομως ο κιθαριστας σου ειναι εκ φυσεως εκτος, ειναι λαθος απο μεριας του ντραμμερ να "πανε" μαζι του. τηρεις το μετρο σου και απλως τον εκθετεις γιατι ειναι ευθυνη του καθε μουσικου να διορθωνει το μετρημα του.

ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΤΡΑΜΕΡ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΛΑ!!!

 
Φιλε mule αυτο ακριβως λεω αλλα οταν οπως λες εσυ εκθετεις τον κιθαριστα κατ'αρχην εκθετεις ολη τη μπαντα και κατα δευτερον παλι ο ντραμμερ φταιει,γι'αυτες τις περιπτωσεις μιλησα στην αρχη.

 
μα δεν διαφωνω αλλα προσπαθησε πχ να μελετησεις κιθαρα με χαρασμενο μετρονομο. Για να αποκαλεσεις τον μετρονομο χαλασμενο πρεπι εσυ να εισαι σωστος.

ο ντραμμερ απλα ειναι ο πρωτος κατα σειρα που πρεπει να ειναι σωστος στο μετρο του. αυτο δε σημαινει οτι ενα λαθος του ντραμμερ κανει τους υπολοιπους σωστους!!!

τεστ : σε κατηγορουν πχ για μη τηρηση του μετρου...κανε το εξης βαλε τους ολους με τον ιδιο μετρονομο στα αυτια τους και θα δεις την μαυρη αληθεια οτι πχ μπορει ολοι να ειστε εκτος τοπου και χρονου.

εν κατακλειδι ενας ενας ξεχωριστα πρεπει να προσεχει να μη ειναι εκτος χρονου στο οργανο του. Ο ντραμμερ κατα κυριο λογο πρωτος και καλυτερος

και συμπληρωνω οτι στη μουσικη δεν ισχυει ο νομος του gauss "2 λαλθη κανουνε ενα σωστο"

αν ο κιθαριστας σου πχ ειναι εκτος και εσυ ως ντραμμερ πας να τον σωσεις με λανθασμενη αναπροσαρμογη του μετρου τοτε ακουγεσαι αμπαλεο!!!!!!

 
Πάντως αν ο drummer σας χαλάει το ρυθμό, μία είναι η σίγουρη λύση :

Σε ένα γαλλικό group (www.chimeres.com), το οποίο αποτελείται από 2 κοπέλες που και οι 2 παίζουν ηλ. κιθάρα, τα drums τα παίζει ένα φανταστικό άτομο, ένα cartoon δηλαδή, το οποίο έχουν ονομάσει Nina. Aν και φανταστική, η Nina είναι ο τέλειος μετρονόμος και έχει και σκηνική παρουσία. :wink: Κάντε κλικ εδώ και θαυμάστε!

 
Οχι δεν φταίει πάντα ο Drummer. Κυριως σε μια πρόβα ειναι αποδεκτό να υπάρχουν διακυμάνσεις στο tempo.

Εκει ομως που ενας drummer ειναι ασυγχώρητος ειναι :

Οταν δινει tempo στο 140(πχ) και μπαίνει στο 160.

Οταν αλλαζει μέτρημα μετα από καθε γύρισμα.....

Οταν αλλαζει μέτρημα σε παύσεις κλπ κλπ

Γενικότερα ομως αν ο drummer φυγει από το tempo φευγουν ολοι, αν φυγει ενα αλλο οργανο τα υπολοιπα μπορουν να μεινουν σταθερα και ο χαμενος θα ξαναμπει.

Αρα φιλοι drummers καταπιείτε τους μετρονόμους σας

 
Οχι δεν φταίει πάντα ο Drummer. Κυριως σε μια πρόβα ειναι αποδεκτό να υπάρχουν διακυμάνσεις στο tempo.
Εκει ομως που ενας drummer ειναι ασυγχώρητος ειναι :

Οταν δινει tempo στο 140(πχ) και μπαίνει στο 160.

Οταν αλλαζει μέτρημα μετα από καθε γύρισμα.....

Οταν αλλαζει μέτρημα σε παύσεις κλπ κλπ

Γενικότερα ομως αν ο drummer φυγει από το tempo φευγουν ολοι' date=' αν φυγει ενα αλλο οργανο τα υπολοιπα μπορουν να μεινουν σταθερα και ο χαμενος θα ξαναμπει.

Αρα φιλοι drummers καταπιείτε τους μετρονόμους σας[/quote']

Ακριβως οπως τα λες..... :wink:
 
Παρολο που κι εγω ειμαι της αποψης, οτι δεν ειναι δυνατον παντα να "σκοτωνουμε" τον drummer, για την αλλαγη ενος ρυθμου, πρεπει να τονισω πως τα drums ειναι απο τα πλεον ρυθμικα οργανα μιας μπαντας! Αν, πχ, μια κιθαρα σταματησει ενα ρυθμικο μερος, και απλα χτυπαει 5ες ανοιχτες μεχρι το επομενο μετρο, δεν θα κανει τοσο μεγαλη διαφορα, οσο το να πεσει η μπαγκετα ενος drummer ή να κανει break ενα μετρο πριν απ'οτι θα επρεπε!

Απο την αλλη, πολλοι drummer μπερδευονται με τους μπασσιστες ( αν και ειναι φαυλος κυκλος αυτο το μπερδεμα ), οποτε το 2ο σημαντικο στοιχειο μιας μπαντας για να διατηρει το ρυθμο της, ειναι να υπαρχει αυτο το δεσιμο μπασιστα και drummer ( που προσωπικα το θεωρω πιο σημαντικο απο το δεσιμο 1ου και 2ου κιθαριστα ). Να συμφωνουν στα break, στα intro καθως και στη ρυθμικη αγωγη.

Με 6-7 drummer που εχω παιξει, εχω παρατηρησει πως ο καθενας εχει μια ταση να "αναπραγει" το ειδος που εχει μαθει καλυτερα. Πχ, στην τωρινη hard rock μπαντα, ο drummer ειναι μεταλας ( brutal και speed ), οποτε στην αρχη ειχαμε προβλημα με τα κομματια ( 120 το ελαχιστο ). Οταν ομως, εγινε το "δεσιμο" μπασιστα-drummer, και συνηθισε το ειδος ( μπορω να πω οτι εκανε μια τρομερη προοδο αλλαζοντας πληρως τα ακουσματα του! )ο ρυθμος επεσε, μπορεσε να αναπραγει πιο "ροκ" ηχο και στα live ηταν αρκετα πιο σταθερος...

Το προβλημα των περισσοτερων drummer ειναι ή το "κενο" intro ( δηλαδη ξεκιναει καποιο αλλο οργανο και πρεπει να κατσουν πανω σε ρυθμο που δεν δινουν οι ιδιοι ), ή το προβληματικο break ( που συνηθως γινεται ενα μετρο πριν ή οταν γινεται, μετα ο ρυθμος αλλαζει ), ή η αλλαγη drum kit. Ειχα γνωρισει μια περιπτωση, που το παληκαρι επαιζε "παπαδες" σπιτι του, και οταν ηρθε η ωρα για live, "κομπλαρε" επειδη το drum kit του liveαδικου, ηταν τελειως διαφορετικο...

Παντως ενα πραγμα ισχυει...."Πυροβολειτε που και που και καναν μπασιστα"

 
ΟΛΗ η μπάντα πρέπει να ειναι σωστη ρυθμικα ,σιγουρα ενας πολυ καλος ντραμμερ με αψογο χρονο ,GROOVE & SWING ειναι ΤΟ σημαντικοτερο κομματι μιας μπαντας (η οπως πολυ σωστα λεει & ο Prince μια μπαντα ειναι τοσο καλη οσο ο ντραμμερ της!),ομως αν ο μπασιστας δεν σουινγκαρει & δεν "κλειδωνει" με τον ντραμμερ,αν ο κιθαριστας δεν ειναι "μηχανη" στο ρυθμικο του παιξιμο & αν ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΑΡΗΣ δεν εχει ρυθμο & σωστο φραζαρισμα..βραστα και αστα (κατι που δυστυχως συμβαινει στο 90% των ελληνικων συγκροτηματων),το κακο ειναι οτι ο κοσμος εχει ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ να ακουει κακα παιξιματα & δεν τον ενοχλουνε πια...ισα-ισα αν ακουσει κατι πολυ σωστα παιγμενο...τρομαζει :cry: :lol:

Παντως απο την πειρα μου ως παραγωγος το μεγαλυτερο προβλημα στα ελληνικα γκρουπ ΕΙΝΑΙ οι ντραμμερ τους....

 
.....Παντως ενα πραγμα ισχυει...."Πυροβολειτε που και που και καναν μπασιστα"
Βρε κάτσε καλάαααα...

'Όπως βλέπεις πάνω δεξιά ο προστάτης των απανταχού μπασιστών είναι ο άγιος Βασίλης. :)

Αν δεν λογικευτείς δεν σε βλέπω να παίρνεις δωράκι φέτος την πρωτοχρονιά 8) .

 
να πω κατι οχι τοσο θεμα ρυθμου για τους drummer ,

- υπαρχουν drummer ,που δεν καταλαβαινουν ενα κομματι , δηλαδη

ποτε ειναι ωρα για να παιξουν λιγοτερα και ποτε περισσοτερα ,

π.χ. drummer , που την ωρα του couplain χρησιμοποιει τα πιο

'θορυβωδη' 'σιδερα' του , με αποτελεσμα να αποσπαται ο ακροατης

απο τον τραγουδιστη . Ενω ο ρυθμος του να ειναι αψογος και το

παιξιμο του με φαντασια .

- επισης drummer , που λογω της ευκολιας τους , να παιξουν ενα

κομματι κανουν πολυπλοκες αλλαγες , και οχι τις ιδιες παντα , με

αποτελεσμα σε καποιο live , καποιος να 'πεταχτει' εξω ειτε γιατι

μπερδεψε καποιο μερος , ειτε γιατι σε κατασταση λιγο πανικου ,τρακ

κτλ περιμενει να ακουσει αυτα που τον οδηγουν στην προβα , ενω

την ιδια στιγμη ο drummer , δοκιμαζει την πολυπλοκοτερη αλλαγη

του , που δεν εχει ξαναχρησιμοποιησει .

αυτα τα ολιγα

alp

 
Θα συμφωνήσω στα περισσότερα με την άποψη του Superfunk...Το groove μιας μπάντας εξαρτάται σε ίσα ποσοστά από όλα τα μέλη της πλην της βασικής φωνής, που συνήθως φέρει μικρότερη ευθύνη για θέματα ρυθμικής αστάθειας. Αυτό γιατί πιστεύω πως ένας τραγουδιστής με επαρκείς μουσικές γνώσεις, ώστε να μην δυσκολεύεται να ξεχωρίσει τόνους και μέτρα, μπορεί εύκολα να "δέσει" στο groove μιας καλά δουλεμένης και σφιχτής "ορχήστρας".

Όσον αφορά τους υπόλοιπους, από την προσωπική μου εμπειρία κατέληξα ότι μεγάλη σημασία έχει το σωστό ρυθμικά μπάσο!!! Το μυστικό είναι αυτός που γράφει ένα τραγούδι να εξηγεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια την ρυθμική αγωγή (απαραίτητη προυπόθεση να μην γράφεις riffs ή ακόρντα στο γάμο του Καραγκιόζη...) στον μπασίστα και όχι στον ντράμερ. Ένας καλός ντράμερ, εάν έχει στ' αυτιά του ξεκάθαρα τοποθετημένα τα bass lines μέσα σ'ένα κομμάτι, θα αντιληφθεί γρήγορα με ποιο παίξιμο θα προσφέρει περισσότερο groove και θα διασφαλίσει το να μην υπάρχουν ρυθμικές ασάφειες για υπόλοιπα όργανα και επομένως "κουνήματα" σε πρόβες και live. Εμάς τουλάχιστον μας βοήθησε πολύ αυτή η μέθοδος και να "δέσουμε" συνολικά και να μπορέσουμε να χειριστούμε πιο καλά και πιο έυκολα τα πιο περίεργα μέτρα (π.χ. 7/4).

Από εκεί και μετά πιστεύω ότι ντράμερ που "κουνάει" από μόνος του τόσο, ώστε να γίνεται άμεσα και ενοχλητικά αντιληπτό, πριν ή μετά από πάυσεις, breaks κλπ. δεν είναι για να παίζει σε μπάντα γιατί μάλλον δεν ξέρει ακόμη να παίζει...κι αν και οι υπόλοιποι δεν το καταλαβαίνουν αυτό...η μπάντα μάλλον πρέπει να διαλυθεί ή να δουλέψει πάρα πολύ και να μελετήσει πάρα πολύ... :D :D

 
Κατ' αρχην καλως σας βρηκα :D

Κι εγω πιστευω πως ειναι σχεδον αποκλειστικη ευθυνη των drummers για το time keeping.

Eιναι στο χερι μας απο κει και περα το πως "περναμε" το ρυθμο στους συναδελφους. Δεν αρκει να κραταμε το χρονο , χρειαζεται να τον "μεταδιδουμε" στους γυρω μας.

Δεν ξερω αν εγινα σαφης ....

Μ εκτιμηση,

Θανος

 
....Όσον αφορά τους υπόλοιπους' date=' από την προσωπική μου εμπειρία κατέληξα ότι μεγάλη σημασία έχει το σωστό ρυθμικά μπάσο!!! Το μυστικό είναι αυτός που γράφει ένα τραγούδι να εξηγεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια την ρυθμική αγωγή (απαραίτητη προυπόθεση να μην γράφεις riffs ή ακόρντα στο γάμο του Καραγκιόζη...) στον μπασίστα και όχι στον ντράμερ. Ένας καλός ντράμερ, εάν έχει στ' αυτιά του ξεκάθαρα τοποθετημένα τα bass lines μέσα σ'ένα κομμάτι, θα αντιληφθεί γρήγορα με ποιο παίξιμο θα προσφέρει περισσότερο groove και θα διασφαλίσει το να μην υπάρχουν ρυθμικές ασάφειες για υπόλοιπα όργανα και επομένως "κουνήματα" σε πρόβες και live.... [/quote']
Είχα και εγώ την ίδια άποψη (και ακόμα την έχω) αλλά δες τι έπαθα 8O (καλά δεν έπαθα και τίποτα). 8)

Αυτή την περίοδο γράφουμε και είχα αναλάβει να γράψω οδηγούς για την ηχογράφηση.

Σαν μπασίστας γράφω ένα κανάλι ακριβώς τις μπασογραμμές μου στο guitar pro, για μετρονόμο ένα δεύτερο με μια κουδούνα να δίνει τέταρτα ή όγδοα (ανάλογα το τέμπο του κάθε κομματιού) και ένα τελευταίο κανάλι όπου ένα όργανο έδινε τις βασικές νότες. Κάνω export ένα ένα κανάλι σε WAV και ένα επιπλέον αρχείο με τα τρία μαζί σαν δείγμα που μόλις το άκουσε ο ηχολήπτης μου είπε πως καλό είναι να μην υπάρχει μπάσο στους οδηγούς γιατί μπερδεύει τον ντράμερ και κάτι τέτοια παλαβά!

Βέβαια χρόνος δεν υπήρχε και μετά από συνεννόηση μου με τον ντράμερ μου (και ο ίδιος πίστευε ότι δεν θα είχε πρόβλημα) συμφώνησε να προχωρήσουμε με τους υπάρχοντες οδηγούς. Έτσι και έγινε μπήκε μέσα και έγραψε χωρίς κανένα σημανικό πρόβλημα από τους οδηγούς.

Το παλικάρι όμως έχει εμπειρία μεγαλύτερη από μένα σε ηχογραφήσεις και ισχυρίζεται ότι το σύνηθες είναι ο ντράμερ να δυσκολεύεται ΧΡΟΝΙΚΑ όταν έχει σαν βασικό οδηγό τις μπασογραμμές. Αυτό με προβλημάτισε αρκετά αν και ακόμα συμφωνώ με την άποψή σου. Ίσως να μην είναι τόσο ΝΟΜΟΣ αυτό που πιστεύουμε, μάλλον δεν ισχύει με όλους.
 
old_nick:

Πιστεύω ότι έχεις μπερδέψει δύο πράγματα:

α. μπασσογραμμές σαν οδηγούς για ηχογράφηση

β. μπασσογραμμές που γράφονται για ένα κομμάτι (το οποίο μόλις ξεκινάει να δουλεύεται σε πρόβες κ.ο.κ.)

Όταν γράφουμε τύμπανα (ηχογράφηση) οτιδήποτε παραπάνω απο ένα κλίκ (κουδούνα, κ.α.) μπερδεύει. Ένας έμπειρος ντράμερ ίσως να τα καταφέρει αλλά το καλύτερο αποτέλεσμα σε μια πολυκάναλη είναι το κλικ. Ύστερα έχουμε τις λάιβ ηχογραφήσεις....

Όταν ο συνθέτης σκέφτεται ένα κομμάτι και γράψει τις μπασσογραμμές ο ντράμερ θα πατήσει εκεί που πρέπει (έτσι και παίζει). Το κομμάτι θα δουλευτεί πιο εύκολα και θα δεθεί και πιο γρήγορα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ντράμερ κ' μπασίστας πρέπει να έχουν καταλήξει στο τι παίζει ο καθένας και μετά να τα βάλουν να κάνουν παρέα μέχρι να συμφιλιώσουν.

Τώρα εάν γράψει πρώτα ο μπασίστας κ' μετά ο ντράμερ ή το αντίστροφο είναι μιά άλλη ιστορία. Όχι ντε και καλά γράφουμε τις μπασογραμμές και πατάει ο ντράμερ απο πάνω.

 
snare:

You got my point 100%...κι εγώ ακριβώς γι'αυτό μιλούσα! Για το πως πραγματικά δουλεύουμε μια σύνθεση, ώστε να μπορέσει να σταθεί σαν ολοκληρωμένο τραγούδι με ορθά ρυθμικά μέρη και να μην υπάρχουν "ρυθμικές ασάφειες" στην οποιαδήποτε ζωντανή εκτέλεσή του (πρόβες, συναυλίες, live recordings).

old_nick:

Το multichannel είναι άλλο θέμα και θα συμφωνήσω με τον snare κι εδώ! Μετά από μπόλικη πρόβα βασισμένη στα προηγούμενα, ένας καλός drummer έχει αφομοιώσει το κομμάτι, το ξέρει καλά και μπορεί να δει τους χώρους που πιθανώς να υπάρχουν για να προσθέσει πράγματα γράφοντας πολυκάναλα. Σε αυτή την περίπτωση το άριστο αποτέλεσμα λαμβάνεται μόνο όταν δεν υπάρχει κανένας οδηγός πλην του μετρονόμου! ¶λλωστε μόνο έτσι θα φαίνονται ξεκάθαρα τα όποια λάθη, ώστε να μην χρειαστεί στην μίξη των τυμπάνων, όταν ο engineer τα ανακαλύψει (αν δεν μιξάρει στον γάμο του Καραγκιόζη κι αυτός...) να κουνάει πέρα δώθε kicks και snares για να έρθει το κομμάτι...ή να παίρνει το ένα σωστό μέτρο και να το κολλάει σε όλα π.χ. τα couple (αυτό είναι ακόμη χειρότερο, διότι feeling τέλος...μόλις αποκτήσατε ένα drum machine με χέρια αντί για κουμπάκια!)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top