Tι κάνει ένα track "hit"?

boody

Μέλος
Μηνύματα
1,823
Πόντοι
36
Τι παίζει μεγαλύτερο ρόλο κατά την γώμη σας στην δημιουργία ενός πραγματικά καλού κομματιού (ή ενος "hit single" ) στις μέρες μας (αναφέρω την έκφραση "hit single" διοτι είναι προφανές οτι η έννοια "καλό κομματι" είναι τελειως υποκειμενική, ενώ ένα "hit single" αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο υποκειμενικό και αφηρημένο);

Προβλέπω (επειδή βλέπω οτι όλοι έχετε ολοκληρωμένη άποψη για αυτά τα θέματα, διαβάζοντας τις απόψεις σας στα forum) οτι οι πιο πολλοί θα απαντησετε "κάτι αλλο " και θα αραδειάσετε τις απόψεις σας εκτενώς στο forum. KANTE TO αλλά προσπαθηστε να ψηφίσετε κατι αλλο απο το ..."κατι αλλο" , για να δουμε αν θα βγει κατι! (αλλο?)

 
Θεέ μου τι έκανα!

Προσπαθώ να απαντήσω στην δημοσκόπηση που εγώ υπέβαλα και δε μπορώ, έχω μπερδευτεί. Η ψυχή μου λέει "εκτελεστ. δειν.", η καρδιά μου " εμπνευση", τα αυτιά μου "ήχος" και η λογική μου "επαναληψη...".

Μμμμ , θα το σκεφτώ ...!!! Έχω ολόκληρη ζώή μπροστα μου!

 
Ακολούθησα την προτροπή σου και απέφυγα το "κάτι άλλο"! Μην το ψάχνουμε το θέμα, ό,τι ακούγεται είναι αυτό που πουλάει και "hit" γίνεται ό,τι πουλάει! Βεβαίως, το θέμα είναι άσχετο με το τι θα έπρεπε ίσως να γίνει γνωστό... Δυστυχώς όμως, ούτε οι άπιαστοι μουσικοί, ούτε η τέλεια ενορχήστρωση, ούτε η πιό απίστευτη ηχογράφηση, ούτε μια εξαίσια σύνθεση είναι σε θέση να υποκαταστήσουν κάτι εύκολο και πιασάρικο που άνετα θα μάθει ο κόσμος... Κατάντια!

 
Οσον αφορά ένα καλό κομμάτι , απαραίτητη προυπόθεση είναι ένας καλός συνθέτης. Ενα hit από την άλλη χρειάζεται πλύση εγκεφάλου και μιά ιδέα της στιγμής (τύπου chu chuca :P )

 
από την ώρα που άκουσα το "καλοκαιρινά ραντεβου", είναι το "νουμερο ένα" παράδειγμα που χρησιμοποιώ σε συζητήσεις σχετικές με την καταντια της ελληνικής μουσικής και ειδικά της ποπ (δεν είναι κακο πραμα η ποπ, απλα η δικια μας ειναι για κλαματα).

Πως γίνονται αυτές οι δουλειές. Γιατι τους παίζουν τόσο πολύ. Καλά το σίγουρο είναι οτι πληρώσαν (έτσι γίνεται τωρα) κάποια χρήματα για να κάνουν δίσκο ( και αν κρίνω από το τελικό προιόν δε πρέπει να έδωσαν και πολλα...). Το promotion όμως δε το κάνουν έτσι για πλάκα οι εταιρίες ή έστω τα "κυκλώματα" . Τι κάναν αυτοι δηλαδή παραπανω απο τον Λεμπέση ή τον Τριαντάφυλλο και τους παίζουν τόσο πολυ.

Πάντως μπορεί και στο εξωτερικό να υπάρχει αντίστοιχο φαινόμενο, αλλά εκεί η τεχνική αρτιότητα σε όλους τους τομείς της παραγωγής είναι δεδομένη. Ατίθετα εδώ στον φτωχομπύθουλα ... οτι ναναι!

 
Στο ερωτηματολόγιο υπάρχει η δυνατότητα να διαλέξω μόνο μία απάντηση, αλλά εγώ εκτός από την "επανάληψη" πιστεύω και στην σύλληψη και κυρίως στην απλή σύλληψη! Πέρα λοιπόν από την επανάληψη παίζειρόλο και η μελωδία που θα διαλέξεις και η θεματολογία του κομματιού! Όπως π.χ. το wonderwall των oasis ή (πάω πολύ μακρυά) το satisfaction των stones έγιναν hit και είναι υπερβολικά απλά κομμάτια και συνθετικά και εκτελεστικά! Ποιός νοιάζεται όμως; Αφου αρέσουν στον κόσμο νομίζω ότι έχουν αξία! ¶λλωστε ένα hit απευθύνεται στο ευρύ κοινό και όχι στους μουσικούς! Μπορεί εμένα να με ενοχλούν τα "καλοκαιρινά Ραντεβού" και η γενική μιζέρια της σκηνής αυτής, αλλά πιστέψτε με κανείς δεν κατάλαβαίνει - δεν τον ενδιαφέρει- αν η παραγωγή είναι χάλια η αν ο πληκτράς έχει ένα απλό casiάκι ή ένα Triton.... Επίσης η θεματολογία παίζει και αυτή το ρόλο της: Αν το gucci φόρεμα είχε τους στάνταρ στίχους "σ'αγαπώ, χωρίς εσένα δε μπορώ" δεν θα ήταν το σουξέ που είναι τώρα! Δεν συμφωνείτε; Ο Φοίβος "έπιασε" κάτι πρωτότυπο και μαγκιά του!

Όπως και να χει μην απογοητεύεστε! Εαν τα hits μετριούνται με τις πωλήσεις προσέξτε ότι το νέο cd της Αλεξίου πούλησε 4 φορές παραπάνω από το gucci φόρεμα +ας μην το πρόσεξε κανείς απο το village88,3...

 
Το θέμα Φοίβος έχει αναλυθεί ξανά νομίζω (δες θέμα "Αντιγραφές"). Δεν ξέρω αν υπάρχουν σκυλάδες που γράφουν καλά κομμάτια, το καλό κομμάτι είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα. Οι πωλήσεις όμως, είναι ανεξάρτητες καλού κομματιού και πρωτοτυπίας. Όπως στην περίπτωση Αλεξίου-Φοίβου, μπορεί να πουλάνε κομμάτια που θεωρούνται κάπως πιο ποιοτικά και ταυτόχρονα να πουλάει το κάθε ευκαιριακό σκουπίδι που σκαρφίζεται κάποιος! Αυτό συζητάμε εδώ και μάλλον δεν υπάρχει διαφωνία πάνω στο εν λόγω θέμα. Σωστά;

 
Δεν μίλησα για τη μουσική του! Είναι προκλητικά πειραγμένο το IN DA CLUB!!! Μίλησα για τον στίχο, ο οποίος δεν είναι φυσικά κάτι σπουδαίο αλλά πιάνει ένα θεματάκι που κανείς άλλος δεν είχε ασχοληθεί ποτέ και το παρουσιάζει με ένα πρωτότυπο τρόπο! Βέβαια ο Μαζωνάκης δεν πείθει! Αν το τραγούδι αυτό το έβγαζαν τα Ημισκούμπρια που μας συνηθίζουν σε κοινωνικά θέματα με χιουμοριστική άποψη, ίσως τώρα να το έπαιζε ο "Σταθμός 101,3"!!! Όσο για το τί ακούω... Προτιμώ Αλεξίου φυσικά! Όμως έχω παρατηρήσει οτι επειδή κάποιος τραγουδάει σε μουσικές σκηνές θεωρείται ποιοτικός ενώ αν παίζεις σε πίστα είσαι σκουπίδι! Πιστεύω οτι υπάρχουν τραγούδια που είναι στα όρια ποιοτικού και μη & απλά αναλόγως τον τραγουδιστή, το τραγούδι αυτό παίζεται στον Λάμψη ή στον Μελωδία!

Π.Χ. ΚΟΥΙΖ: Σε ποιό σταθμό νομίζετε οτι άκουσα τραγούδια με στίχους όπως "Αν σε χάσω, θα ξεχάσω που μένω & πως μ' έχουν βαπτισμένο..." ή "Κι αν βρήκες άλλον ν' αγαπήσεις & αν σε χάσω , θα βγώ στους δρόμους και δεν ξέρω που θα φτάσω" ;

Στον Μελωδία φυσικά γιατί τα έχουν γράψει ο Δεληβοριάς και ο Περίδης αντίστοιχα...

 
To ti kanei ena kommati hit sthn ellada einai olofanero kai den me polyendiaferei giati den asxoloume kai poly. Twra gia to ejwriko pisteuw pws ejartate apo polla pragmata kai analogos me to idos ths mousikhs kai me pia kritiria theorei kaneis ena kommati hit. Pantws oi piasadikes melwdies, autes pou sou kolane sto mialo theleis den theleis kai h poly kalh paragwgh pisteuw oti einai ta kiria sistatika gia ta emporika tragoudia. Auto pou mou thn dinei ligo einai oti sto ejwteriko ta emporika kai hit tragoudia polles fores einai poly kala kai apo ajiopista sigrothmata kai kalitexnes. Antithetws omws sthn ellada kata 90% einai skoupidia, ite klemena, ite xwris kati to kainourgio edw kai 10 xronia. Plaka plaka mono ligo h poiothta twn hxografisewn allazei. Stoixoi, melwdies, organa kai fwnes paramenoun ta idia kai ta idia. Alla egw proswpika ton fivo ton paradexomai kai theorw oti einai megalos magkas, vlepei ti paizei ejw kai meta to "metaferei" kai sthn ellada kai ta gidia oi dikoi mas pane kai ta agorazoun kai ta akoune kai o fivos pernei ta lefta! Pou einai to kako? To palikari kanei thn douleia tou kai thn kanei apsoga. Oloi emeis eimaste ma...es

 
Auto akirvws, gia ton foivo einai kathara douleia den einai texnh auto pou kanei. Egw den theorw ton eauto mou malaka, oute esena kai oute kanena edw mesa dioti,pisteuw, oti kanenas apo dw den agorazei ta skoupidia tou foivou kai pws oloi asxolountai me th mousikh ws texnh. Aplws milaw genika gi' autous pou to kanoun. An o foivos mporouse na grapsei kati allo ektos apo skoupida den tha htan autos pou einai shmera kai oute kanenas san auton.

Kai oso gia to erwthma sou, pisteuw pws gia ta skiladika oute apsogoi mousikoi xriazontai, oute apsogos hxos (px panigiria) kai sigoura den xriazete apopsi gia thn zwh dioti olla ta skyladika panw katw to idio pragma lene (S'agapw m'agapas, pou m'afineis pou pas)

Xilia sorry gia ta greeklish alla apo to pc mou den mporw na grafw me ellinikous xarakthres. Xilia sorry

 
η μουσική είναι πρωτίστως τέχνη και μετά δουλειά. Όμως μπορεί κάποιος να συνδυάσει και τα δύο ως εξής: κάποιος γράφει μουσική για σκυλάδικα επειδή του αποφέρει καλά χρήματα αλλά όταν είναι στο σπίτι του, κάθεται και γράφει funk γιατί αυτό γουστάρει (ξέρω τέτοιο άτομο, ο οποίος και άποψη έχει στη ζωή του και άψογος μουσικός είναι). Δεν είναι κατακριτέο όμως, ούτε προδίδει την τέχνη του γιατί έχει ξεκαθαρίσει ότι το ένα είναι δουλειά και το άλλο μεράκι. Το τι κάνει ο Φοίβος βέβαια δεν το ξέρω, δεν αποκλείω όμως να συμβαίνει κάτι παρόμοιο και να γράφει όσα γράφει για τα φράγκα ενώ άλλο είναι που τον συγκινεί ως μουσικό. Ακριβώς γι' αυτό και δεν μπορεί να ξέρει κανείς πόσο αφοσιωμένος μουσικός είναι κάποιος που παίζει σκυλάδικα....

 
η μουσική είναι πρωτίστως τέχνη και μετά δουλειά. Όμως μπορεί κάποιος να συνδυάσει και τα δύο ως εξής: κάποιος γράφει μουσική για σκυλάδικα επειδή του αποφέρει καλά χρήματα αλλά όταν είναι στο σπίτι του' date=' κάθεται και γράφει funk γιατί αυτό γουστάρει (ξέρω τέτοιο άτομο, ο οποίος και άποψη έχει στη ζωή του και άψογος μουσικός είναι). Δεν είναι κατακριτέο όμως, ούτε προδίδει την τέχνη του γιατί έχει ξεκαθαρίσει ότι το ένα είναι δουλειά και το άλλο μεράκι. [/quote']
Kala auto einai standar stis meres mas, jerw para polles periptoseis atomwn (kitharistes, mpasistes, drummer, pliktrades) pou enw asxolountai me alla idi mousikhs kai sixainontai ta skiladika, paizoun se magazia ths nyxtas kathara gia ta lefta... Polles fores otan h mousikh einai to epagelma sou erxese se oikonomiko adiejodo kai den mporeis na kaneis alliws, prin 3 xronia to kalokairi eixa mia prosfora na paijw baso se ena magazi sthn rodo gia 3 mhnes, kathe vradi ektws deuteras kai mou dinane 2 ekatomira+ ta tips pou perneis kathe vradi...

Auto episis ginetai kai me studio pou kanoun kai live hxo, jekinane me sinaulies kai diafores teties drastiriothtes kai kataligoun na klinoun to magazi kai na kanoun apoklisthka hxo kathe vradi se skiladiko...
 
Σωστό, είναι κάτι που θα κάνει σάλο αλλά δεν νομίζω ότι έχουν οι μουσικοί που παίζουν σε σκυλάδικα ιδιαίτερο πρόβλημα με τις συνθήκες εργασίας ή τις αμοιβές στα νυχτερινά κέντρα. Το πρόβλημα που ίσως έχουν πολλοί είναι ότι παίζουν ένα είδος μουσικής που δεν τους εκφράζει... Και πάνω σε αυτό δεν θα γίνει τίποτα γιατί δεν γίνεται όλοι να το γυρίσουν σε ψαγμένα είδη αλλιώς θα είχε ήδη γίνει κάτι τέτοιο. Είναι θέμα επιλογών: αν κάποιος επιλέξει να βγάλει τα προς το ζην αναγκασμένος να συμβιβαστεί με το σκυλάδικο ή αν θα μείνει πιστός και αμετακίνητος στο είδος που προτιμά... Ο καθένας κάνει αυτό που θεωρεί καλύτερο για τον εαυτό του και την καλλιτεχνική του υπόσταση...

 
To εάν ένα τραγούδι γίνεται hit αυτό ελέγχεται καθαρά από το λεγόμενο Music Control (δεν ξέρω εάν το γνωρίζετε). Τι είναι αυτό; Είναι ένας γενικός έλεγχος όλων των ραδιοτηλεοπτικών μέσων προβολής από τις εταιρείες παραγωγής δίσκων να παίζονται συγκεκριμένα κομμάτια συγκεκριμένων δημιουργών και καλλιτεχνών με συγκεκριμένες επαναλήψεις κάθε μέρα. Αυτό υπάρχει και το γνωρίζω από πρώτο χέρι. ¶ρα λοιπόν... ότι και να κάνουμε και τη Θεική μουσική να γράψουμε ... αμα δεν έχεις τα conne δεν κάνεις τίποτα...
Να ξεκαθαρίσω λόγω επαγγέλματος ότι το Music Control είναι μια έρευνα που αγοράζουν οι περισσότερες δισκογραφικές και τις ενημερώνει πιά τραγούδια παίζονται και πόσες φορές από κάθε ραδιοσταθμό.

Δεν επιβάλει τίποτα απλά ενημερώνει. :wink:

 
Παιδιά το Music Control δεν είναι μόνο έτσι όπως το λέτε.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων (και έχω πάθει γι' αυτό έχω μάθει) αυτό που λέτε γυρνάει ανάποδα. Οι δισκογραφικές "ενημερώνουν" τους σταθμούς για το ποιά τραγούδια πρέπει να παίζονται..

Επιτρέψτε μου να ξέρω (και εγώ λόγω επαγγέλματος) ότι είναι και ένα μέσο ισοπέδωσης της μουσικής. 10 κομμάτια αποφασίσαμε ότι θα είναι στο Music Control ? 10 κομμάτια θα παίζονται σε όλα τα ραδιόφωνα...

 
βρε θηρίο pallaros μέσα σε 3 μέρες έγινες junior member !! σε κανα μήνα σε κόβω για master!!! σωστοοοοος!!!!

 
ωχ ωχ ωχ μόλις έγινα κι εγω!!! ααα στις δέκα ειναι???(σορυ για την φλυαρια , αντε στο θέμα μας)

 
Παλιοσειρές γίναμε παλιοσειρές !!!!!

:lol: :lol: :lol:

ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΡΕ ΠΡΑΜΑΤΑ !!!!!!!!!!!

 
Φίλε Interpaul είσαι πολύ μέσα στα πράγματα και μπράβο σου !!

Είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΣ !

Και πάλι μπράβο !

:lol: :lol: :lol: :lol:

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top