Θέση Mudbucker και P μαγνήτης

sgt_pappar

Νέο μέλος
Μηνύματα
79
Πόντοι
6
Καλησπέρα σε όλους,

Ετοιμάζω ένα μπάσο τύπου Precision, αλλά επιθυμώ να του βάλω και έναν “Mudbucker” μαγνήτη (τύπου Model One της Dimarzio ας πούμε) στην θέση neck… κάτι δηλαδή σαν το Yamaha Attitude Bass.

Δύο τα ερωτήματα:

- που ακριβώς τοποθετείται ο Mudbucker (απόσταση από 12ο τάστο);

- εκτός απο την Dimarzio, υπάρχει άλλος κατασκευαστής που να βγάζει αντίστοιχο σετ μαγνητών Mudbucker-Precision;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια.

 
Αν έχεις κάτι τύπου Sheehan στο μυαλό σου τότε μπαίνει εκεί που τελειώνει η ταστιέρα. Άλλους mudbuckers βγάζει κι η Gibson για τα κλασσικά EB μπάσσα, έχει νομίζω και τους "misc", κάτι artec κτλ.

Γιατί όμως θες να βάλεις mudbucker; Ακόμα και με το όλο setup του Sheehan (stereo out-ένα για κάθε μαγνήτη και ολόκληρο rig παρομοίως) πάλι δεν κερδίζεις κάτι τραγικά σημαντικό, κατ'εμέ. Σε νορμάλ wiring με κοινό output, ο mudbucker θα κάνει ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του. Θα σου τα... λασπώσει τα πράγματα!  ;D

Πιο λογικό θα μου έκανε να ήθελες να προσθέσεις έναν J μπροστά, ας πούμε.

 
Αν υπήρχε χώρος ιδανικά θα έβαζα έναν split coil P και έναν single coil P. Δυστηχώς μπαίνουν και οι 2 στην ίδια περίπου θέση.

Γι'αυτό και πάω σε λύση Mudbucker, που είναι πιο κοντά στο μπράτσο και χωράει. Όμως στο Αttitude δεν είναι κολλητά στο μπράτσο (αντίθετα με τα Gibson που είναι short scale) γι'αυτό και ρωτάω που τοποθετείται ακριβώς.

Εναλλακτικά τώρα που το σκέφτομαι ίσως ένας Widerange Humbucker (όπως τα παλιά Tele Bass) να ήταν μία λύση.

Απλά θέλω να έχω και μια παραπάνω επιλόγη στο ηχόχρωμα με την τοποθέτηση έξτρα μαγνήτη.

Για Jazz μαγνήτη δεν το σκέφτομαι (είτε σε θέση neck, είτε σε θέση bridge) καθόλου καθώς δεν μου πολυαρέσει η χροιά του (και έχω δοκιμάσει πολλούς).

 
Στο παλιό του Sheehan (κι αυτός με P άρχισε πριν βγουν τα sig του) είναι ακριβώς εκεί που τελειώνει η ταστιέρα (δεν είναι προφανώς ο model one, έχω την εντύπωση πως απλά πέταξε έναν από gibson). 20 τάστα το συγκεκριμένο.

instr_34body.jpg


Στο νέο attitude (21 τάστα) είναι ένα τσικ πιο μέσα,

LTDTop.jpg


αλλά μιλάμε και για εντελώς άλλο μαγνήτη, που περισσότερο σε humbucker φέρνει παρά στον κλασσικό mudbucker του παρελθόντος.

Εδώ και το attitude I

yamaha-attitude-limited-ii-970-80.jpg


Έχω δει μπάσσα που τον έχουν ακριβώς δίπλα στον P (νομίζω κι ο Waters έπαιζε ένα τέτοιο κάποτε, εκτός αν κάνω λάθος), άλλοι τον βάζανε σε middle (εκεί που είναι ο P) και φαντάζομαι όλο και κάποιος θα τον έχει βάλει και σε bridge θέση όμως δεν μου'ρχεται κανείς στο μυαλό τώρα!

Αν θες να το κάνεις κάντο, σίγουρα οι σύγχρονοι "mudbuckers" δεν έχουν καμιά σχέση με τον κλασσικό του τότε EB αλλά και πάλι, έχουν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα που πιθανώς να σ'αρέσει. Στην τελική το δοκιμάζεις κι αν δεν σου αρέσει τον ξηλώνεις και κοτσάρεις ένα νέο pg και τέλος.

 
X-minor είπε:
Αν θες να το κάνεις κάντο, σίγουρα οι σύγχρονοι "mudbuckers" δεν έχουν καμιά σχέση με τον κλασσικό του τότε EB αλλά και πάλι, έχουν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα που πιθανώς να σ'αρέσει. Στην τελική το δοκιμάζεις κι αν δεν σου αρέσει τον ξηλώνεις και κοτσάρεις ένα νέο pg και τέλος.
Κάτι ανάλογο σκέφτηκα και εγώ...

 
Εχω εγω κοπια του ατιτουντ2 με καποιες μετατροπες στα ηλεκτρικα.

Αντι για τον dp147 εχω dp127 γιατι μου ταιριαζει περισοτερο ο ηχος.

Ο μαντμπακερ ειναι κολητα με 19 ταστα (ενταξει γινωτα και 5mm πιο κολητα)

και μπορω να τον σπλιταρω και να αλλαζω φαση.Δινει πολυ ογκο.Θες καμπινα που να μην μπουμαρει ευκολα και ειναι πιο καθαρος απο οτι φανταζεσε.Σε εναν μαγνητη δεν παιζει μονο η θεση ρολο,το ειδος και η αντισταση ειναι εξησου σημαντικα.Με το στερεο μπωρεις να χρεισημοποιησεις εφε πχ στον ενα μαγνητη η και διαφορετικες ρυθμισεις ενισχυτη.Και η ρικενμπεικετ βγαζει στερεο και σειμουρ μαγνητη παλι αρκετα μπροστα.Τα πλεονεκτηματα ειναι παρα πολλα αν κατσεις να τα ψαξεις και να τα εφαρμωσεις.

 
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Δεν νομίζω βέβαια να το κάνω stereo το μπάσο γιατί ποιος κουβαλάει 2 ενισχυτές και ποιος ηχολήπτης θα μιξάρει 2 σήματα μπάσου... Κανά switch για να επιλέγω μαγνήτη μου φαίνεται αρκετό.

 
Δεν παίζει και τόσο ρόλο αν θα τον βάλεις εντελώς κολλητά στο μπράτσο ή 5 χιλιοστά πιό κάτω, ηχητικά θα είναι το ίδιο.

Επίσης, υπάρχουν πάρα πολλοί μαγνήτες τύπου "Mudbucker". Βαθιά ανάσα:

1) O κλασικός της Gibson. Έξοδος 29Κ-31Κ περίπου, είναι sidewinder. Ηχητικά δεν έχει ίχνος πρίμων, και επίσης έχει ελάχιστα μεσαία. Φαντάσου κάτι σε χροιά εκκλησιαστικού οργάνου στις χαμηλές του. Gibson string spacing ΑΑΑυστηρά. Τον βρίσκουμε βιδωμένο σε παλιά μοντέλα της Gibson ή στο ebay. Τιμαί λογικαί, μισό νεφρό και άνω.

2) Οι Dimarzio. Έξοδος περίπου στα 12Κ από όσο ξέρω, είναι κλασικός side-by-side humbucker και υπάρχει για δύο string spacings (Gibson/Fender). Ηχητικά είναι λίγο πιό καθαρός από τον Gibson, και αρκετά πιό μεσαίος. Έχουν γύρω στο 80ρι νομίζω.

3) Τα reissue της Gibson. Έξοδος γύρω στα 10Κ, είναι κλασικός side-by-side humbucker. Ουσιαστικά η Gibson πήρε ένα μαγνήτη από το Thunderbird, και του πρόσθεσε το χρωμιωμένο καπάκι. Ηχητικά καμία σχέση με τον παλιό φυσικά, πολύ πιό μεσαίος μαγνήτης, ο οποίος βγάζει μπόλικα μπάσα κυρίως λόγω θέσης. Gibson string spacing φυσικά. Τον βρίσκουμε βιδωμένο στα reissue μοντέλα της Gibson ή στο ebay, γύρω στο 100ρικό ίσως. Η παναγιά μαζί σας.

4) Το reissue της Epiphone. Ιδιάιτερος μαγνήτης, με έξοδο 1,2Κ (ναι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος), είναι sidewinder τυλιγμένος με αρκετά πιό χοντρό σύρμα, γιαυτό και το χαμηλό DC. Κατασκευάζονται από την Gotoh και βγαίνουν σε Gibson string spacing. Είναι ένας αρκετά καθαρός μαγνήτης, που βελτιώνεται πολύ κατά την γνώμη μου με αλλαγή του μαγνητικού υλικού με άλλο ισχυρότερο. Τον βρίσκουμε στα ΕΒ-0/3 της Epiphone ή στο ebay, από 30ρι και άνω.

5) Το reissue της Artec. Είναι ότι πιό κοντινό στον κλασικό Gibson Mudbucker, με μία διαφορά: βγαίνει μόνο σε Fender string spacing. Τον βρίσκουμε μόνο στο ebay, γύρω στο 30ρι και αυτός.

6) Οι Tele bass humbuckers της Fender. Έξοδος πάνω από 15Κ οι παλιοί, σχεδόν 20Κ αυτοί στα reissue της Fender/Squier. Κλασικοί side-by-side humbuckers, καμία σχέση ηχητικά με τους Gibson φυσικά, αρκετά μεσαίοι και αυτοί, πιό καθαροί ή καλύτερα πιο "ένρινοι". Τους βρίσκουμε είτε βιδωμένους πάνω σε παλιές σανίδες με χορδές :P ή στα reissue που λέγαμε πριν.

7) Custom βρίσκεις από διάφορους κατασκευαστές, ο Curtis Novak για παράδειγμα φτιάχνει και κλασικούς, αλλά και ότι άλλο γουστάρεις, με ότι υλικό μαγνήτη ποθείς και σε ότι έξοδο αγαπάς. Τιμαί άνω του 250ρικου.

Κατά την γνώμη μου αν θές ήχο κοντά στο αυθεντικό, πάρε τον Artec, είναι και η πιό λογική επιλογή. Αφτα, ελπιζο να βοειθησα. Regards.

 
Ο καθε σοβαρος ηχολιπτης θα σε μιξαρει.Ακομα ομως μπορεις αν χρεισημοποιεις εφε ειδικα ντιστορτιον και φαζ να τα βαλεις στον Ρ με κομμενα τα μπασα τερμα και μετα με ενα πεταλακι που θα εχεις κανει εσυ με 5€ να το μιξαρεις και να στειλεις μονοφωνικο.Θα εκπλαγεις με το αποτελεσμα

 
Βαλε εναν μεγαλο πικνωτη και να δεις αν μεινουν πριμα μετα..

 
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας. Μάλλον πάω για Dimarzio που είναι η πιο οικονομική λύση.

Θα ποστάρω φωτογραφίες μόλις ολοκληρωθεί το project.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top