Θέλω βοήθεια στη μίξη ενος κομματιού.

trigga

Jazzikofagos
Μηνύματα
3,571
Πόντοι
36
Το κομμάτι βρίσκεται εδώ  http://www.box.net/shared/6es7m09q2q

Έχω φάει 50 ώρες σε ηχογραφηση-επεξεργασια(melodyne,καθάρισμα και συγχρονισμός στο ρεφρεν) φωνητικών για να το κάνω έτσι όπως είναι αλλά δεν μου κάθεται.Ακούγονται με δυσκολία τα φωνητικα.

Πείτε μου τη γνώμη σας για το τί μπορώ να κάνω για να τα καθαρίσω κιάλλο στο ρεφρεν γιατί γίνεται πανικός.Μήπως να πείραζα κιάλλο τις μεσαίες απο το instrumental?Ίσως να ύψωνα την ένταση ή να κοιτούσα τα equalizer απο τα back τα γυναικεία?Μήπως να τα έκανα ένα πανάρισμα γιατί είναι δύο κοπέλες μαζί.Να έριχνα τη μια αριστερά την άλλη δεξιά τελείως?

Τις αρθρώσεις δεν ξέρω τι άλλο να τις κάνω σε κάποια σύμφωνα γίνεται πάρτυ εκεί μέσα.Και να φανταστέιτε έχω κάνει καμμιά 50ριά takes στα γυναικεία σύν την εξτρα επεξεργασία μετά.Δεν πατούσαν με τπτ ακριβώς στο παλικάρι.

Όποιος μου δώσει την λύση δώρο ένα ταψί μουσακά απ τα χεράκια την μάνας μου.(Τον κάνει και καλό)

 
Δοκιμάζω κάνα δυο πραγματάκια.. Όντως η φωνή είναι λίγο "χαμένη"... Δοκίμασε να ωγάλεις το όργανο που παίζει σαν σαξόφωνο (τα ξαφνικά χτυπήματα που παίζουν στο ρεφραίν).. Και αν δεν ικανοποιηθείς ξανανέβασέ το έτσι.. Επίσης αν δεν θέλεις να τα βγάλεις, χαμήλωσέ τα λίγο (είτε από το volume είτε με compressor που θα έχεις λιγότερες απώλειες..). Παίζει να αργήσω να στο στείλω γιατί μάλλον θα φύγω.. Αύριο πρωί το αργότερο θα έχεις το κομμάτι πάντως...

 
χαμήλωσε το πλήκτρο και λίγο το πνευστό δώσε και μεσαία στη φωνή και λογικά θα είσαι οκ

τώρα το πόσο θα δώσεις και πόσο θα κόψεις είναι καθαρά το τι ακούς και το πως το θες εγώ θα ανέβαζα και το volume της φωνής

 
http://rapidshare.com/files/68539387/Untitled__soft-mastered_.mp3.html

Για δες πώς σου φαίνεται αυτό σε σχέση με το αρχικό.. Τίποτα εξεζητημένο.. Εγώ όταν δουλεύω ένα κομμάτι μου κ χάνω τα φωνητικά, έχω δύο tracks. Ένα τα φωνητικά και ένα τη μουσική... Κάνω EQ δυναμώνοντας ένα σημείο και μετακινώντας το πάνω στο φάσμα των συχνωτήτων για να δω σε ποια συχνότητα παίζουν τα φωνητικά μου. Όταν το βρω, χαμηλώνω την ένταση (που ήταν υπερβολικά υψηλά για να ξεχωρίζει η αλλαγή στην ένταση και να διακρίνω ευκολότερα πού είναι η φωνή και την αφήνω λίίίγο πιο πάνω από το flat. Ύστερα πάω στο τραγούδι και χαμηλώνω τη συχνότητα αυτή (συνήθως όσο ανέβασα στα φωνητικά, τόσο κατεβάζω εδώ..). Αυτό κάνω και έχει καλά αποτελέσματα..

 
Κομπρεσσάρισμα / Limiting θέλει στις φωνές και eq (χώσε μεσσαία - βγάλε υψηλομεσσαία και υψηλά). και αν κάνεις το ίδιο με τα τύμπανα θα ''μπιστάει'' καλύτερα

 
Οταν φτασει ενα κομματι σε σημειο το οποιο απαιτουνται πολλα "πειραγματα",, 2 τινα μπορουν να συμβαινουν.

Ή καποιος εκανε χαλια ηχογραφησεις και περιμενει τωρα να "δεσουν" ολα κατα τη διαρκεια της μιξης ( λαθος λογικη εξαρχης ) ή καποιος εκανε καλες ηχογραφησεις και κατα τη διαρκεια της μιξης τα εκανε κουλουβαχατα.

Μια ειναι η λυση...Εαν δεν βαριεσαι παρε το απο την αρχη..

Εαν βαριεσαι, πηγαινε ξανα στο βασικο κομματι, που δεν εχεις μιξαρει και δεν εχεις περασει effect και αρχισε ξανα τη μιξη..

Οσο το δυνατον λιγοτερα effect, τοσο πιο καθαρο αποτελεσμα  ;)

 
freemindgr είπε:
Οταν φτασει ενα κομματι σε σημειο το οποιο απαιτουνται πολλα "πειραγματα",, 2 τινα μπορουν να συμβαινουν.

Ή καποιος εκανε χαλια ηχογραφησεις και περιμενει τωρα να "δεσουν" ολα κατα τη διαρκεια της μιξης ( λαθος λογικη εξαρχης ) ή καποιος εκανε καλες ηχογραφησεις και κατα τη διαρκεια της μιξης τα εκανε κουλουβαχατα.

Μια ειναι η λυση...Εαν δεν βαριεσαι παρε το απο την αρχη..

Εαν βαριεσαι, πηγαινε ξανα στο βασικο κομματι, που δεν εχεις μιξαρει και δεν εχεις περασει effect και αρχισε ξανα τη μιξη..

Οσο το δυνατον λιγοτερα effect, τοσο πιο καθαρο αποτελεσμα  ;)
Χωρίς να έχω ακούσει το κομμάτι ακόμα, συμφωνώ με τον freemindgr και επαυξάνω.

Φρόντισε η ενορχήστρωση να μην έχει συγκρουόμενα όργανα στο ίδιο μέρος του ηχητικού φάσματος.

Τα πολλά EQ είναι παραμόρφωση.

Δεν ισχύει το "I'll fix it in the mix".

 
Πρίν κάνω export to intstrumental το είχα περάσει απο eq για τα μεσαία του σε πολλά μεμονωμένα όργανα αλλά γενικά έριξα και κάποια db στα μεσαία στο master χωρίς πολύ q σε συγκεκριμένες περιοχές.Μήπως φταίει αυτό και δεν κάθονται τα φωνητικά καλά?Τα φωνητικά τα είχα πάρει uncompressed και flat eq στην ηχογραφηση.

Τα φωνητικά μόνο όπως είναι τώρα με εφέ και κομπρεσάρισμα http://www.box.net/shared/fm4c0oqhzf

Το μουσικό μέρος μόνο του και αυτό έτοιμο απο κομπρέσορες κ eq http://www.box.net/shared/sdoife9h16

Όλα μαζί όπως είναι τώρα μεσα στο nuendo http://www.box.net/shared/bdq7qb3270

Μήπως τα φωνητικά επείδη είναι 3 άτομα μαζί και δεν κάθονται καλά οι αρθρώσεις παίζει να δημιουργείτε το μπάχαλο?

 
Αν θα το πάρω απ την αρχή τη να προσέξω στη μουσική δεν ξέρω τι άλλο να της κάνω.Μόνη της είναι καλά.Όταν μπαινει το ράπ μόνο του είναι επίσης αρκετα καλά.Όταν μπαίνουν τα φωνητικά γίνεται ο πολεμος.

Να μειώσω εξ αρχής τις συχνότητες στη μουσική με το ρεφρέν?Και πόσο κιάλο να τις ρίξω ήδη είναι 3-4 db στις περιοχες κάτω.Μετά θα ακούγεται πολύ loudness το πράμα.

Μήπως να κάτσω να βάλω τα φωνητικά να πατάνε σε όλες τις λέξεις ακριβώς?Αυτό μήπως είναι το βασικό πρόβλημα και όχι οι ορισμένες συχνότητες στο μουσικό κομμάτι?

Έχω δοκιμάσει τα πάντα εκτός απο ultrex.

 
Το πρόβλημα που λές με τις αρθρώσεις δεν είναι πρόβλημα. Έχω ακούσει πολλές παραγωγές που αυτό γίνεται επίτηδες.

Τραγουδάει μια φορά (take 1) και πανάρετε αριστερά

Τραγουδάει δεύτερη φορα (take 2) και πανάρετε δεξιά

χαρακτηριστικό παράδειγμα το Έρωτα ή πόλεμο - Βίσση + Goin Through (το ξέρω ντροπή μου, αλλα για να καταλάβει ο άνθρωπος.

Και υπολογιστής να είσαι οι συλλαβές δεν θα πέσουν ποτέ ταυτόχρονα, οπότε μην παιδεύεις τις κοπέλες.

Εγώ εντοπίζω το πρόβλημα στην συγκρουση συχνοτήτων. Τόσο ο ήχος organ που είναι συνέχεια μπροστα (ούτε σολο να τανε) όσο και το baritone sax. Δεν είναι ότι δεν ακούγονται οι φωνές, αλλα αυτά τα όργανα σου τραβάνε την προσοχή και χάνεις την φωνή! Παίζουν σε συχνότητες κοντινές στο αυτί και αυτό μπερδεύει τον ακρπατή.

Δοκίμασε να τα χαμηλώσεις λοιπόν, ή να διαγράψεις ένα απο τα δύο και δες πως ακούγεται.

 
Άκουσα και τίς φωνές μόνες τους.

Η αναπνοη του άντρα, ακούγεται ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ πολυ... Cut cut cut!

Κοίτα πόσο πιο μπροστά ήρθε η φωνή, χαμηλώνοντας απλώς τις μεσαίες συχνότητες απο τη μουσική!

http://www.box.net/shared/9pi492uojq

Αρα αν χαμηλώσεις τα όργανα organ και το σαξόφωνο θα είσαι ΟΚ πιστεύω!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όταν λές μεσαίες ποιές πείραξες δηλαδή.Όλο το μεσαίο φάσμα?Η κατέβασες κάπου συγκεκριμένα?

Τις ανάσες να τις κόψω με noise gate ή να επεξεργαστώ το wav?Δηλαδή ποιός είναι ο πιο σωστός τρόπος για τις ανάσες γενικα?Να τις κόβεις χειροκίνητα ή να βάζεις gates και παρεμφερή εφέ?

 
Εγώ τις κόβω χειροκίνητα. Με το ψαλιδάκι του nuendo. Την άλλη μέθοδο που λές δεν την γνωρίζω!

Απλώς κατέβασα στ μέση περίπου το eq του καναλιού στο nuendo. Τπτ παραπάνω. Κάντο κ με το αυτί θα το βρείς που ακριβώς είναι.

Δεν είπα ότι είναι αυτή η λύση. Το έκανα για να δείς πώς ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ θα είναι αν χαμηλώσεις τα όργανα.

 
Το άκουσα. Λοιπόν...

Μπράβο πολύ καλό!

1.Το σκληρό panning left right στις φωνές αδυνατίζει τον όγκο της φωνής.Μάζεψε τα λίγο στο παρα δέκα και... και δέκα. έστω κι αν δεν είναι τόσο εντυπωσικά.

2.Το αρμόνιο που παίζει τη μελωδία βρίσκεται στο ίδιο σημείο του φάσματος με τη φωνή και τα μπερδεύει. Δοκίμασε να το αφαιρέσεις ή να βάλεις άλλο ήχο πάνω ή κάτω σε οκτάβες.

3.Όταν γράφουμε φωνητικά είναι πολύ σημαντικό να συμπίπτουν στο attack τουλάχιστον. Και εδώ υπάρχει πρόβλημα. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Αν μπορείς να τα φέρεις (μπρος - πίσω) στο multitrack ώστε να συμπίπτουν οι αρχές των λέξεων, θα δείς διαφορά.

Ενας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις (αν έχεις εξωτερικό gate) to key function. Δηλαδή συνδέεις το πρώτο μικρόφωνο (ή το κανάλι με την πρώτη φωνή) στο key, ώστε να ανοίγει το gate και να ηχογραφεί μόνο όταν έρχεται σήμα από την πρώτη φωνή.

Ετσι θα συμπίπτουν τέλεια τα φωνητικά μεταξύ τους.

Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν αφαιρούμε ούτε προσθέτουμε συχνότητες από το EQ για να διορθώσουμε ενορχηστρωτικά και ηχοληπτικά λάθη.

Φροντίζουμε το tracking να είναι σωστό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω πάντως ότι το πρόβλημα οφείλεται και ΣΤΙΣ φωνές και την ηχογράφηση. Τα σ είναι πολύ πολύ έντονα. Στα backing δεν υπήρχε λόγος να προφέρεται τόσο έντονα το σ. Επιπλέον ίσως να έχει κάνει και με το mic και το placement του. Τέλος, εγώ πιστεύω θα άνοιγα λίγο το panning στα backing (όχι στο lead).

Ως προς τα υπόλοιπα όργανα θα χαμήλωνα το sax-οειδές λίγο, και επίσης θα του έκοβα λίγο ψηλές. Και το synth, θα μάζευα λίγο τον όγκο του. Το sax πάντως μου αρέσει, δε θα το έκοβα με τπτ.

 
yameth κάτι σε software για αυτη τη δουλειά?

Σ'αυτο όμως δεν ΄χανεις γράμματα αν αργήσει λίγο να μπεί ο τραγουδιάρης?

 
Τα σπορώ να τα βάλω desser πώς λέγεται αυτό δεν το θυμάμαι ακριβώς αλλά κάνει δουλειά.Στην πρώτη έκδοση που ανέβασα είχα μέσα και δεν φαινόταν πολύ το σ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top