Ταινίες που αξίζουν!

theStratWithin είπε:
Tideland 2005 -Φριχτό, πανέμορφο, ευαίσθητο, μόνο σε μένα άρεσε...
Όχι. Άρεσε και σε 'μένα. Οπότε ναι, καλά κατάλαβες. Άρεσε σε δύο.

Κι η τελευταία του.

The_Zero_Theorem-876619438-large.jpg


 
atreu73 είπε:
Όχι. Άρεσε και σε 'μένα. Οπότε ναι, καλά κατάλαβες. Άρεσε σε δύο.
Πολύ χαίρομαι, γιατί ώρες-ώρες νιώθω περίεργος.

Άρεσε και στον Κρόνενμπεργκ, αν αυτό σου λέει κάτι... Οπότε είμαστε τρεις.

Κρίμα που οικονομικά πήγε εντελώς άπατο (όπως και ο Μυνχάουζεν άλλωστε).

Το zero theorem καλό;

 
gdevelek είπε:
To interstellar πρέπει να είναι από τις χειρότερες "διάσημες" ταινίες που έχω δει ποτέ, κατέβαλα προσπάθεια για να το δώ ως το τέλος
Δεν έχω δει το Interstellar, αλλά "επιστημονική φαντασία" είναι "φαντασία" μεν, που στηρίζεται όμως σε γνήσια επιστημονικά δεδομένα δε. Από αυτή την άποψη, οι ταινίες που αναφέρεις (των οποίων είμαι φανατικός φίλος) δεν είναι ταινίες επιστημονικής φαντασίας.. ανήκουν μάλλον στην κατηγορία "αφιόνισα τον εγκέφαλό μου και άναψα το καταγραφικό".

"Επιστημονική φαντασία", είναι το "2001, Οδύσσεια του Διαστήματος" και το "Gravity" - απ' ότι μου λένε είναι επίσης το Interstellar. Ειδικώς οι ταινίες του Gilliam είναι εντελώς άσχετες με "επιστημονική φαντασία" - είτε αφορούν στο παρελθόν, είτε στο μέλλον, είτε σε κάποιο απροσδιόριστο χρονικά πλαίσιο.

Μικρή παρένθεση, για την επισήμανση μίας διαρκούς παρεξήγησης που κρατάει δεκαετίες.

 
trolley είπε:
"επιστημονική φαντασία" είναι "φαντασία" μεν, που στηρίζεται όμως σε γνήσια επιστημονικά δεδομένα δε.
Όχι ακριβώς. Αυτό είναι μόνο μία κατηγορία από το χώρο της επιστημονικής φαντασίας (στο εξής ΕΦ). "ΕΦ" είναι τόσο ευρύς όρος σαν να λέμε "ροκ" ή "χορευτική μουσική". Κατα κύριο λόγο ΕΦ σημαίνει ιστορίες που στηρίζονται λίγο ή πολύ στην υπόθεση κάποιας επιστημονικής πρόοδου - ρεαλιστικής ή και όχι - για να δημιουργήσουν καταστάσεις που δεν είναι δυνατές στον πραγματικό κόσμο για λόγους τεχνολογικούς αλλά πολλές φορές και ηθικοκοινωνικούς.

Οι ταινίες που ανέφερε ο φίλος μας είναι όλες ΕΦ. Το Blade Runner κάνει την υπόθεση ότι έχουμε την τεχνολογία να φτιάξουμε αντίγραφα ανθρώπων και εξετάζει τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Αν και τοποθετείται σε ένα πιο προηγμένο τεχνολογικά μέλλον, η κοινωνία που περιγράφει δεν διαφέρει από τη δική μας.

Παρόμοια και το 12 Monkeys χρησιμοποιεί ένα αφηγηματικό "τέχνασμα" της ΕΦ για να δημιουργήσει καταστάσεις και προβληματισμούς που δεν θα ήταν το ίδιο ισχυροί ή πιστευτοί αν υπόκειντο στους περιορισμούς ενός εντελώς ρεαλιστικού κόσμου.

Το Matrix αποτελεί το άλλο άκρο της ΕΦ, μιας και είναι ένας τελείως φανταστικός κόσμος σε ένα μέλλον τεχνολογικά πολύ απομακρυσμένο από το δικό μας, έστω και αν μέρος της ιστορίας διαδραματίζεται σε μία εξομοίωση του σήμερα. Να σημειωθεί ότι το στόρυ στην αρχική του μορφή, πριν απλοποιηθεί τελικά στην ταινία, ήταν αρκετά πιο τεχνολογικό και "επιστημονικό".

Το Interstellar είναι και ΕΦ και ταινιάρα. Οπως και το 2001 έτσι και το Interstellar είναι πιο υψηλού concept, αν και τελικά κάνει στροφή και επικεντρώνεται στο δράμα ενός ανθρώπου και όχι της ανθρωπότητας.

 
JohnGam είπε:
Όχι ακριβώς.
Δεκτή η τοποθέτηση, αλλά κάπως άκεφα, διότι όταν αρχίζουμε με "κάποιος υποθέτει ότι", τότε καθένας μπορεί να υποθέτει οτιδήποτε, συνεπώς δεν υπάρχει ορισμός του είδους. Είναι όπως (στην Ελλάδα) ο όρος "θρίλερ" νομίζουν οι περισσότεροι ότι σημαίνει "ταινία τρόμου".

Αντιστοίχως, "επιστημονική φαντασία" έχουν βαφτίσει οτιδήποτε αφορά το "μέλλον". Ο "Πόλεμος Των Άστρων" δεν είναι επιστημονική φαντασία, απλά ένα παραμύθι με μελλοντολογικό (τεχνολογικά) σκηνικό. Σου λέει ο άλλος "ε, στο μέλλον δεν θα πετάνε τα αυτοκίνητα;", οπότε αφού πετάνε (στην ταινία) θεωρείται επιστημονική φαντασία.

 
trolley είπε:
διότι όταν αρχίζουμε με "κάποιος υποθέτει ότι", τότε καθένας μπορεί να υποθέτει οτιδήποτε, συνεπώς δεν υπάρχει ορισμός του είδους.
Α μπράβο, αλλά το αυτό ισχύει και δι εσέ, κάπως απρόθυμα και βαριεστημένα, γιατί δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο, ούτε οι 50 αποχρώσεις του γκρρρρρρρρρρρρ μαζί στο ενδιάμεσο ;D και ούτε έχω όρεξη να διαφωνώ και να τσακώνομαι μαζί σου, ρε Αργύρη Ζήλο  ;D με τις απολυτότητές σου και τους απαράβατους κανόνες και ορισμούς σου

 
samy paraga είπε:
Α μπράβο, αλλά το αυτό ισχύει και δι εσέ, κάπως απρόθυμα και βαριεστημένα, γιατί δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο, ούτε οι 50 αποχρώσεις του γκρρρρρρρρρρρρ μαζί στο ενδιάμεσο ;D και ούτε έχω όρεξη να διαφωνώ και να τσακώνομαι μαζί σου, ρε Αργύρη Ζήλο  ;D με τις απολυτότητές σου και τους απαράβατους κανόνες και ορισμούς σου
Ναι, αλλά αν δεν ήταν ο Αργύρης Ζήλος και το επιτελείο του, ούτε τον Greg Sage, ούτε τον Johnny Thunders*** θα ξέρατε(με). Εκτός αν έχεις την ανάμνηση ότι τους άκουσες από τον Μαστοράκη, ή τον Παπαδάκη... :) :) :)

Άλλωστε ο ορισμός δεν είναι δικός μου (και ευτυχώς που δίνεις την ευκαιρία να το γράψω), αλλά του Άρθουρ Κλαρκ.

:)

*** Ειδικώς αυτό, ας το επισημάνει κάποιος και στον ανήλικο που με έβριζε πρόσφατα.

 
trolley είπε:
Ναι, αλλά αν δεν ήταν ο Αργύρης Ζήλος και το επιτελείο του, ούτε τον Greg Sage, ούτε τον Johnny Thunders*** θα ξέρατε(με). Εκτός αν έχεις την ανάμνηση ότι τους άκουσες από τον Μαστοράκη, ή τον Παπαδάκη... :) :) :)

Άλλωστε ο ορισμός δεν είναι δικός μου (και ευτυχώς που δίνεις την ευκαιρία να το γράψω), αλλά του Άρθουρ Κλαρκ.

:)

*** Ειδικώς αυτό, ας το επισημάνει κάποιος και στον ανήλικο που με έβριζε πρόσφατα.
;D ;D
*** Εγώ το έβαλα το ανήλικο τεκνό να σε προβοκάρει για να ειδώ αντιδράσεις ;D ;D ;D .........που λέει ο λόγος  :D

 
trolley είπε:
Δεκτή η τοποθέτηση, αλλά κάπως άκεφα, διότι όταν αρχίζουμε με "κάποιος υποθέτει ότι", τότε καθένας μπορεί να υποθέτει οτιδήποτε, συνεπώς δεν υπάρχει ορισμός του είδους. Είναι όπως (στην Ελλάδα) ο όρος "θρίλερ" νομίζουν οι περισσότεροι ότι σημαίνει "ταινία τρόμου".

Αντιστοίχως, "επιστημονική φαντασία" έχουν βαφτίσει οτιδήποτε αφορά το "μέλλον". Ο "Πόλεμος Των Άστρων" δεν είναι επιστημονική φαντασία, απλά ένα παραμύθι με μελλοντολογικό (τεχνολογικά) σκηνικό. Σου λέει ο άλλος "ε, στο μέλλον δεν θα πετάνε τα αυτοκίνητα;", οπότε αφού πετάνε (στην ταινία) θεωρείται επιστημονική φαντασία.
Εντάξει, κάπως έπρεπε να δώσω μία σύντομη περιγραφή. Για αυτό επέλεξα και την παρομοίωση με ορισμούς εξαιρετικά ευρείς και ασαφείς από το χώρο της μουσικής.

Εύστοχο παράδειγμα το Star Wars. Οι ταινίες αυτές ανήκουν στο (υπο)είδος ΕΦ που ονομάζεται space opera. Ο νεαρός ήρωας ντυμένος στα λευκά, η πριγκίπισσα, ο κακός μάγος ντυμένος στα μαύρα, ιππότες και σπαθιά... αλλά με διαστημόπλοια. Στη space opera εξαφανίζεται οποιοσδήποτε ρεαλισμός και συνοχή στο τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά και τεχνικές λεπτομέρειες συνήθως δεν παίζουν κανένα ρόλο στην ιστορία.

Για σύγκριση: στον κόσμο του Star Trek, ενώ είναι και αυτό "ελαφριά" ΕΦ με φανερή έμφαση στη φαντασία, οι πρωταγωνιστές καθοδηγούνται όχι μόνο από τον ηρωισμό τους αλλά και από τους περιορισμούς και δυνατότητες που τους δίνει η τεχνολογία. Η τεχνολογία και η επιστήμη στο Star Trek διέπονται από μία συνοχή (και ενίοτε από προσπάθεια για ρεαλισμό) γιατί αποτελούν στοιχεία που παίζουν βασικό ρόλο στην δομή κάθε ιστορίας. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται όχι σαν εντυπωσιακό σκηνικό όπως στη space opera, αλλά για να επεκτείνει τα όρια του τι είναι δυνατό και να εξερευνήσει νέα μονοπάτια στην ανθρώπινη σκέψη.

Αυτή η εξερεύνηση, η διεύρυνση της σκέψης, η αναζήτηση αλλά και το βίωμα των ανθρώπινων συναισθημάτων από μια διαφορετική οπτική είναι το ζητούμενο στη "σοβαρή" ΕΦ.

Οι κατηγορίες είναι πολλές και οι ορισμοί χάνουν το νόημά τους όταν βγούμε από εξειδικευμένες συζητήσεις. Αντίστοιχα για το θρίλερ που αναφέρεις υπάρχει το υπερφυσικό θρίλερ, το πολιτικό θρίλερ, αστυνομικό, ερωτικό κτλ. Για τον κόσμο που δεν πολυασχολείται, θρίλερ σημαίνει αίματα.

Για το "κάποιος υποθέτει ότι" δες και τον όρο speculative fiction που επιχειρεί να είναι πολύ πιο ευρύς ακριβώς για να περιγράψει αυτό το είδος αφήγησης (αυτό δηλαδή όπου δεχόμαστε μία ή περισσότερες υποθεσεις και εξετάζουμε πως διαμορφώνουν τον κόσμο μας και τους χαρακτήρες μας) χωρίς να το περιορίζει με έννοιες όπως η επιστημονική ακρίβεια.

Τέλος, ένας πολύ σημαντικός διαχωρισμός στην ΕΦ και άμεσα σχετικός με τα σχόλια που κάναμε παραπάνω είναι αυτός μεταξύ "σκληρής" ΕΦ (hard science fiction) και "ήπιας" ΕΦ. Επείδή έγραψα πολύ σας παραπέμπω στη Wikipedia για αυτό - για όποιον ενδιαφέρεται για το είδος αξίζει το click through: http://en.wikipedia.org/wiki/Science_fiction#Categories

 
JohnGam είπε:
Εντάξει, κάπως έπρεπε να δώσω μία σύντομη περιγραφή.
Βεβαίως. Δεν διαφωνούμε σε τίποτε.

:)

 
Σε οποιον αρεσουν οι 12 πιθηκοι και ψαχνει κατι αντιστοιχο στις υπολοιπες ταινιες του Gilliam…  να πω οτι το θεμα με αυτη τη ταινια ειναι ο Bruce Willis που παιζει το ρολο της ζωης του κατα την γνωμη μου και ο Brad Pitt που παιζει εναν απο τους ρολους της ζωης του συν μια φοβερη ιστορια… πραγματα που δεν εχω συναντησει ξανα σε αλλες ταινιες του Gilliam

καποια ακομα sci fi με την κοινη εννοια, που ενδεχομενως να αρεσουν σε οποιον αρεσουν και οι 12 πιθηκοι το δε ματριξ και το μπλειντ ρανερ

Gattaca (1997) http://www.imdb.com/title/tt0119177/ εχω θεμα με ολους τους ηθοποιους που παιζουν εδω, οποτε μπορει να μην ειμαι πολυ αντικειμενικος, την θεωρω αριστουργημα.

Contact (1997) http://www.imdb.com/title/tt0118884/ εδω η Jodie Foster σε μια παρομοια ιστορια με το interstellar που του ριχνει ομως σε υποκριτικη οπως και οι γυρω ρολοι της, τελικα κατεληξα οτι οι ηθοποιοι εκαναν την κοιλια στο interstellar  για εμενα, δεν το καταλαβα κατευθειαν γιατι κοιταζα την μαυρη τρυπα…

 
blue monk είπε:
Gattaca (1997) http://www.imdb.com/title/tt0119177/ εχω θεμα με ολους τους ηθοποιους που παιζουν εδω, οποτε μπορει να μην ειμαι πολυ αντικειμενικος, την θεωρω αριστουργημα.
Παρομοίως, κι εγώ είμαι αντικειμενικός  ;D ;D.

Contact (1997) http://www.imdb.com/title/tt0118884/ εδω η Jodie Foster σε μια παρομοια ιστορια με το interstellar που του ριχνει ομως σε υποκριτικη οπως και οι γυρω ρολοι της, τελικα κατεληξα οτι οι ηθοποιοι εκαναν την κοιλια στο interstellar  για εμενα, δεν το καταλαβα κατευθειαν γιατι κοιταζα την μαυρη τρυπα…
Κι εδώ μαζί σου, ίσως είναι λίγο νωρίς να εκφέρω κατασταλλαγμένη άποψη για το Interstellar, όμως η πρώτη μου αίσθηση είναι πως προτιμώ το Contact.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top