software:μουσική τεχνολογιά ή "μπλιμπλίκι" ?

Maxos

Νέο μέλος
Μηνύματα
185
Πόντοι
16
Πιστεύετε ότι το software έχει καταφέρει να πλησιάσει τον ήχο του hardware?

Μιλήστε από εμπειρία ανάλογα την ειδικότητα σας, για instruments και effects.

Είναι σε θέση το software στην μορφή που βρίσκετε τώρα να το πάρει σοβαρά ένας επαγγελματίας?

Ναι το ξέρω μοιάζει με παλιότερες συζητήσεις που έχουμε εξαντλήσει, αλλά μην ξεχνάτε ότι η (μουσική) τεχνολογία εξελίσσετε ραγδαία...

Κατά την ταπεινή μου γνώμη έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα από τις εταιρίες λογισμικού δίνοντας μας μια πληθώρα από αξιόλογα προγράμματα τα οποία καλύπτουν και το πιο απαιτητικό, αρκεί ο hardwareας να ξεπεράσει την φετιχιστική σχέση που έχει με το hardware, και θα δει άλλους ορίζοντες να ανοίγονται μπροστά του, δεν απαιτώ να αποχωριστούμε και να καταργήσουμε το hardware, απλά πιστεύω ότι το software δεν είναι για τα μπάζα όπως ισχυρίζονται πόλοι.

 
Φυσικά και η software τεχνολογία δεν είναι για τα μπάζα,αν σκεφτείς ότι πλέον αποτελούν ξεχωριστό τομέα αγοράς,που σημαίνει ότι πολλοί επαγγελματίες την χρησιμοποιούν.Oι music engineers που ξεκίνησαν αυτή την τεχνολογία,προσπαθούσαν να προσομοιώσουν ουσιαστικά ένα hardware instrument σε software περιβάλλον.Δηλαδή να αντιγράψουν κατά κάποιο τρόπο τα όργανα.Φυσικά η αντιγραφή ποτέ δεν μπορεί να είναι καλύτερη από το αυθεντικό.Μετά όμως από την μαζική υιοθέτηση της software ιδέας από επαγγελματίες και μη,οι μηχανικοί που δημιουργούν τέτοια προγράμματα,άλλαξαν δρόμο και από τον δρόμο της αντιγραφής και της εξομοίωσης πέρασαν στον δρόμο της δημιουργίας.Έτσι,έχουμε φτάσει στο σημείο να μπορούμε πιστεύω να πούμε ότι το software έχει αγγίξει το επίπεδο του hardware.Πλέον η διαφορά πιστεύω ότι έγκειται,όχι στο αν είναι εξίσου καλά,αλλά τί βολεύει τον μουσικό.¶λλο να βλέπεις χρώματα,μπάρες και "undo" και άλλο να βλέπεις διακόπτες,λάμπες και κουμπάκια που πραγματικά μπορείς να τα πατήσεις με το χέρι και όχι με το τρωκτικό.Δεν λέω ότι είναι καλύτερο,απλά είναι διαφορετικό.Ότι βολεύει τον καθένα.Απο την άλλη οι ευκολίες που προσφέρουν τα software προγράμματα είναι σε πεπερασμένο αριθμό,είτε αφορούν το οικονομικό,είτε ευκολία χρήσης,είτε οτιδήποτε.Επαναλαμβάνω ότι το θέμα δεν είναι ποιο είναι πιο καλό,αλλά τι βολεύει τον καθένα.Βέβαια, ο συνδυασμός και των δύο μάλλον είναι το ιδανικό

 
και τα δυο ειναι πολυ χρησιμα και απαραιτητα μουσικα αντικειμενα - εργαλεια - και εξισου ενδιαφεροντα , αλλα βεβαια αρχαιοτερα , και αλλα πολυ νεοτερα και τεχνολογικα μεταγενεστερα .

αμφοτερα παντως με μειονεκτηματα και πλεονεκτηματα εξισου

τα παντα εναποκεινται στο γουστο του ενδιαφερομενου , αναλογα στο τι αρεσει και τι βολευει τον καθενα περισσοτερο , αναλογα την αισθητικη του , το αυτι του , την τσεπη του , τις μουσικες του προτιμησεις , την νοοτροπια του , τις συνηθειες του , ισως αν θελετε ακομα την ηλικια του και τις γνωσεις του .

ενα ειναι το σιγουρο , οτι και τα δυο αποτελουν υποκειμενικες επιλογες , και παιζουν το ρολο του φυσικου μεσου που βρισκεται παντοτε ενδιαμεσα στον ηχητικο - μελωδικο αποτελεσμα ή ακουσμα και στον χρηστη - εκτελεστη μουσικο .

δεν θα ξεχασω ομως ποτε μια ατακα ενος γνωστου και πολυ αγαπημενου μου καλλιτεχνη μουσικου

" με φασον και με πατρον δεν κανεις μουσικη "

 
Τελικά τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά (αφού το καθόλου δεν ψηφίσθηκε από κανέναν σας), δεν άκουσα την γνώμη του feather ακόμα...

Επίσης συμφωνώ με τις απόψεις σας...

Και ο επίλογος στα posts σας τα λέει όλα, τελικά μάλλον ο συνδυασμός και των δύο είναι το ιδανικό...

Ίσως και να ναι υποκειμενικό αλλά οι ψήφοι σας δείχνουν ότι συμφωνείτε όλοι...

 
Virus powercore, korg legacy, v-station, moog modular,minimoog ειναι μερικα απο τα πολλα emulation h 100% port που εχουν γινει απο "hardware". Aλλα και παλι τα 3 πρωτα ... ειναι software σε ενα κουτι hardware. Για αυτο και η Tc powercore μπορει να τρεχει αλγορυθμους απο δικα της hardware(σε software μορφη) + οτι το virus τρεχει και αυτο σε motorolla chip.

Aρα ο τομεας "synthesis" εχει πλησιασει παρα πολυ τα hardware. To ιδιο και στον τομεα effects.

To προβλημα βρισκεται στις non linear εφαρμογες, ειτε ειναι λαμπες, tape κτλ κτλ. (αν και εκει υπαρχουν πολλες επιτυχεις αποπειρες ιδη).

η διαφορα για μενα βρισκεται στο χωρο του performance και του playbility, οχι τοσο στον ηχο. Πιο πολυ στην μουσικη παρα 100% στα εργαλεια.

Αρα κατα τη γνωμη μου, software/hardware δεν ειναι αντιμετωπα και την καλυτερη δουλεια την κανουμε οταν χρησιμοποιυμε τα καλυτερα και απο τους δυο κοσμους.

 
I have had a fair amount of experience with quite a few soft synths and hardware synths over the past few years. Although the software sound has gotten better and indeed the Virus powecore version is sounding like the Virus B that lived in my studio for a good few months, the software emulations of analog synths (and even though software developers claim otherwise, but that's marketing for you) are not convincing at all!

The sound of a transistor ladder filter, a CEM 3320 filter, a WASP filter that abuses digital inverters, an SSM2040/2044 filter, a diode filter, a completely descrete filter, the sound of a Moog VCO, a CEM 3340 VCO, or even better a totally descrete VCO are yet to be 1:1 or even touched by software.

It does not stop there, the sound of an analog ring modulator, a phase shifter, a delay or flanger module, a Bode type frequency shifter, a spring reverb... from my experience software sounds like cheap plastik toys compared to the real thing.

Even my CEM ADSRs sound punchier than any digital ADSR I've heard. Don't ask me how this is since surely software ADSRs should be lightning fast, but getting punchy filter sounds with a bit of fast decay on the cut-off takes more than simply applying EG modulation of software synths.

You can even tell with hardware synths like the Studio Electronics SE-1 that is an analog synth with digital envelopes that let it down a lot in that department...even the Andromeda suffers from its digital multistage EGs.

Even hardware digital effects are sounding better than software. Surely its all a matter of processing power but whilst software does not come even close to the sound of the Eventide Eclipse (reverbs and pitch/modulation algorithms), the very cheap Lexicon MPX-1 pisses and shits all over software reverbs!

I can say the same for the budget MPX-100...it sounds far better than say the WAVES software reverbs that cost something like 5 times its price.

So far the only software developer that is doing an ok job is Creamware. It needs a its own DSP to run the synths, but it is still 0's and 1's. The Minimax is ok, the Pro-1 is kinda ok, but the original CEM 3340 VCO, going through that CEM 3320 VCF and the Pro-1's VCA just gives a sound that is more alive.

The only soft synth that stands out for me is Absynth. It does not try to emulate anything, it just sounds very good and the breakpoint envelopes are great fun.

I am not even going to go to the inspiration factor as I hate looking at toy like GUIs and having to map CC's, automate parameters all the time, I HATE zipper noise and having to use a mouse for tweaking synths is like having to paint a painting with the brush stuck between your buttchicks.

Tsiou.

 
Από πλευράς ήχων, το software είναι πλέον ο νικητής ή έστω το επόμενο βήμα.

Δες το Gigastudio, τις εκδόσεις sampler Kompakt, intakt της ΝΙ, το Halion αλλά και τις βιβλιοθήκες σε format kontakt, ή τα VSTi της Spectrasonics, τις τεράστιες επενδύσεις σε βιβλιοθήκες όπως η Vienna Libray κ.λπ.

Αρκεί να αγοράσει κανείς ένα mother 88 keys και από εκεί και πέρα όλoι οι ήχοι software.

Από πλευράς επεξεργαστών ήχων, νομίζω πως το υψηλότερο επίπεδο το επιτυγχανεις μόνο με τα hardware effects.

Βέβαια να πούμε την αλήθεια ότι από πλευράς ελληνικών studio πολύ συχνά, κομμάτια ηχογραφήσεων γίνονται σε σπίτια με software, αν βέβαια κάποιο μέλος ασχολείται με τα PC, και τα μεταφέρουν σε CD ή DAT για πέρασμα στο τελικό mix. Αν ακούγονται καλά, τα κρατάν και κανείς δεν σε ρωτάει πως τα έφτιαξες.

 
Από πλευράς ήχων' date=' το software είναι πλέον ο νικητής ή έστω το επόμενο βήμα.
Δες το Gigastudio, τις εκδόσεις sampler Kompakt, intakt της ΝΙ, το Halion αλλά και τις βιβλιοθήκες σε format kontakt, ή τα VSTi της Spectrasonics, τις τεράστιες επενδύσεις σε βιβλιοθήκες όπως η Vienna Libray κ.λπ.

Αρκεί να αγοράσει κανείς ένα mother 88 keys και από εκεί και πέρα όλoι οι ήχοι software.

[/quote']

Everything you've mentioned is sample libraries, including the Spectrasonics products which are basically soft ROMplers (they sampled *a lot* of analogue synths for the libraries ;)) and have some of the worst sounding filters, even in the software realm.

Tsiou.
 
Κατάλαβα, εννοείς αν υπάρχει software που να "παράγει" και τον ήχο και όχι να χρησιμοποιεί samples από hardware.

Δεν ξέρω αν το έχει δοκιμάσει κανείς, αλλά σε δουλειές κάποιου φίλου κιθαρίστα που έχει δισκογραφία, μου έχει εμπιστευτεί κάποια παιξίματα που τα έκανα σπίτι μου και χρησιμοποιώ χωρίς κανένα πρόβλημα το FM7 και το B4 (και μάλιστα σε σόλο hammond).

Επίσης ο ίδιος έχει χρησιμοποιήσει με midi guitar το REAKTOR με εκπληκτικά αποτελέσματα.

Αν η NI μπορεί να φτιάξει τόσο καλό software synth που περνάει άνετα σε δισκογραφικές δουλειές, σημαίνει ότι πράγματι υπάρχουν τα εργαλεία να πραγματοποιηθούν σοβαρά software instuments.

Bέβαια από την άλλη υπάρχουν και κάποια φτωχά σε ήχο freeware ή μη VSTi, όπως όμως υπάρχουν και φτηνά μετριότατα hardware synths. Aς μην απαξιώνουμε εντελώς το software με βάση αυτά.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα