- Μηνύματα
- 192
- Πόντοι
- 16
Φιλε nikodemos! Ελπιζω να σε βοηθησω σχετικα με την non-environment studio σχεδιαση...
Κατ’αρχην εχω να παραθεσω 3 τυπους στουντιο οι οποιοι μπορουν να θεωριθουν ως 3 παραλαγες πανω στην ιδια λογικη. Αυτοι οι τρεις τυποι ειναι:
1) DEDE (Dead End Dead End) οπου μιλαμε για control rooms τα οποια ειναι πληρως αποροφητικα.
2) LEDE (Live End Dead End) οπου στην προκειμενη περιπτωση τα control ειναι αποροφητικα μπροστα και ανακλαστικα πισω.
3) Non-Environment η αλλιως Ν-Ε, τα οποια κατα μια εννοια προσομειωνουν την συμπεριφορα του ηχου στο ελευθερο πεδιο
Αυτα τα 3 ειδη εχουν μια κοινη λογικη. Θελουν να δωσουν στην θεση του ακροατη να διατηρει την δυνατοτητα του να ακουει τις πρωτες ανακλασεις του ηχογραφιμενου υλικου χωρις να εχει και την ακουστικη επιδραση του χωρου οπου γινεται η αναπαραγωγη.
Στην περιπτωση των LEDE o σχεσιασμος γινεται με τετοιο τροπο ωστε οι πρωτες ανακλασεις του χωρου να ερχονται 20ms μετα το direct. Mε βαση το φαινομενο Haas τα 20 πρωτα ms τα οποια ειναι τα πιο σημαντικα για την ακουστικη αντιληψη του χωρου. Ετσι με αυτο τον τροπο επιτυγχανεται στην θεση του ακροατη να φτανουν πρωτα οι πρωτες ανακλασεις του ηχογραφιμενου υλικου, και στην συνεχεια οι πρωτες ανακλασεις του χωρου αναπαραγωγης ωστε ο ακροατης να αντιλαμβανεται με μεγαλυτερη ευκολια τον χωρο που ηχογραφιθικε το υλικο...
Η λογικη της DEDE και Ν-Ε σχεδιασης ειναι να μην υπαρχουν καν πρωτες ανακλασεις στο χωρο αναπαραγωγης η να ειναι εξεραιτικα μειωμενες προσομοιωνοντας το ελευθερο πεδιο αντιστοιχα.
Τα αρνητικα στοιχεια των DEDE και N-E ειναι:
1) Απαιτουν πολυ μεγαλο χωρο ο οποιος μετα την προσθηκη των υλικων της ακουστικης σχεδιασης γινεται πολυ μικρος.
2) Μεγαλο κοστος κατασκευης λογο των πολλων υλικων και αρκετων τετραγωνικων μετρων ακριβων υλικων ηχοαποροφησης
3) Τελος τις ασχημες συνθικες εργασιας (βλεπε post http://www.noiz.gr/index.php?topic=158312.90 σελιδα 10 προς το τελος το μεγαλο με το διαγραμμα)
Τα θετικα δε ειναι οτι απλα δεν ειχαν σαν χωροι αναπαραγωγης πρωτες ανακλασεις λογο του οτι ηταν νεκροι οπως ειπαμε πιο πανω.
Τα LEDE απο την αλλη ειπαν οτι το μοναδικο μειονεκτιμα ειναι οτι οι επιφανειες των rack, κονσολων, κλπ ειναι ανακλαστικες επιφανεις και δρουν σε αντιθεση με την λογικη της σχεδιασης τους.
Παρολα αυτα σε ολες μα ολες τις περιπτωσεις εχουμε κοινο παρονομαστη την επιδραση των μηχανιματων ως ανακλαστικες επιφανειες... (studio ειναι, δεν θα εχει μια κονσολα βρε αδερφε; )
Σε αυτο το σημειο θα αποριψουμε την περιπτωση των DEDE λογο του οτι ειναι μια ιδιετερα ακραια περιπτωση, εννοοντας την εξαιρετικα μεγαλη αποροφηση του χωρου...
Και τωρα LEDE vs Ν-Ε
Ξεκινοντας απο την περιπτωση των Ν-Ε οι υπερμαχοι αυτη της σχεδιασης λενε οτι ειναι καλο να εχεις ελαχιστοποιημενη την επιδραση του χωρου ωστε να εχεις μια πιο αξιοπιστη αναπαραγωγη χωρις να χανεις κανενα απο τα ακουστικα χωρικα στοιχεια της ηχογραφησης.
Απο την αλλη οι υπερμαχοι των LEDE (και εγω) θεωρουν οτι η μουσικη προοριζεται να ακουστει σε χωρους χωρις καποια ακουστικη σχεδιαση και ειναι προτιμοτερο η αναπαραγωγη και επεξεργασια να γινεται σε εναν ακουστικα ελεγχομενα χωρο ο οποιος τεινει πιο πολυ στις πραγματικες συνθικες ακροασης…
Οπως καταλαβαινετε, δεν νομιζω οτι υπαρχει νικητης… θα ελεγα οτι ειναι θεμα νοοτροπιας και τροπου εργασιας του καθενα ξεχωριστα διοτι και οι δυο σχεδιασμοι στιριζονται σε αποδεκτες και ουσιαστικες υποθεσεις…
Αρα φιλε nikodemos... αν με ρωτουσες τι θα προτιμουσα θα σου ελεγα LEDE… τουλαχιστον ειναι πιο φθηνα και τεινουν πιο κοντα στις πραγματικες συνθικες ακροασης!!
Για περισοτερα στοιχεια περι πλεονεκτιματων μειοντεκτιματων δειτε το post http://www.noiz.gr/index.php?topic=158312.90 σελιδα 10 προς το τελος το μεγαλο με το διαγραμμα
Cheers!
Κατ’αρχην εχω να παραθεσω 3 τυπους στουντιο οι οποιοι μπορουν να θεωριθουν ως 3 παραλαγες πανω στην ιδια λογικη. Αυτοι οι τρεις τυποι ειναι:
1) DEDE (Dead End Dead End) οπου μιλαμε για control rooms τα οποια ειναι πληρως αποροφητικα.
2) LEDE (Live End Dead End) οπου στην προκειμενη περιπτωση τα control ειναι αποροφητικα μπροστα και ανακλαστικα πισω.
3) Non-Environment η αλλιως Ν-Ε, τα οποια κατα μια εννοια προσομειωνουν την συμπεριφορα του ηχου στο ελευθερο πεδιο
Αυτα τα 3 ειδη εχουν μια κοινη λογικη. Θελουν να δωσουν στην θεση του ακροατη να διατηρει την δυνατοτητα του να ακουει τις πρωτες ανακλασεις του ηχογραφιμενου υλικου χωρις να εχει και την ακουστικη επιδραση του χωρου οπου γινεται η αναπαραγωγη.
Στην περιπτωση των LEDE o σχεσιασμος γινεται με τετοιο τροπο ωστε οι πρωτες ανακλασεις του χωρου να ερχονται 20ms μετα το direct. Mε βαση το φαινομενο Haas τα 20 πρωτα ms τα οποια ειναι τα πιο σημαντικα για την ακουστικη αντιληψη του χωρου. Ετσι με αυτο τον τροπο επιτυγχανεται στην θεση του ακροατη να φτανουν πρωτα οι πρωτες ανακλασεις του ηχογραφιμενου υλικου, και στην συνεχεια οι πρωτες ανακλασεις του χωρου αναπαραγωγης ωστε ο ακροατης να αντιλαμβανεται με μεγαλυτερη ευκολια τον χωρο που ηχογραφιθικε το υλικο...
Η λογικη της DEDE και Ν-Ε σχεδιασης ειναι να μην υπαρχουν καν πρωτες ανακλασεις στο χωρο αναπαραγωγης η να ειναι εξεραιτικα μειωμενες προσομοιωνοντας το ελευθερο πεδιο αντιστοιχα.
Τα αρνητικα στοιχεια των DEDE και N-E ειναι:
1) Απαιτουν πολυ μεγαλο χωρο ο οποιος μετα την προσθηκη των υλικων της ακουστικης σχεδιασης γινεται πολυ μικρος.
2) Μεγαλο κοστος κατασκευης λογο των πολλων υλικων και αρκετων τετραγωνικων μετρων ακριβων υλικων ηχοαποροφησης
3) Τελος τις ασχημες συνθικες εργασιας (βλεπε post http://www.noiz.gr/index.php?topic=158312.90 σελιδα 10 προς το τελος το μεγαλο με το διαγραμμα)
Τα θετικα δε ειναι οτι απλα δεν ειχαν σαν χωροι αναπαραγωγης πρωτες ανακλασεις λογο του οτι ηταν νεκροι οπως ειπαμε πιο πανω.
Τα LEDE απο την αλλη ειπαν οτι το μοναδικο μειονεκτιμα ειναι οτι οι επιφανειες των rack, κονσολων, κλπ ειναι ανακλαστικες επιφανεις και δρουν σε αντιθεση με την λογικη της σχεδιασης τους.
Παρολα αυτα σε ολες μα ολες τις περιπτωσεις εχουμε κοινο παρονομαστη την επιδραση των μηχανιματων ως ανακλαστικες επιφανειες... (studio ειναι, δεν θα εχει μια κονσολα βρε αδερφε; )
Σε αυτο το σημειο θα αποριψουμε την περιπτωση των DEDE λογο του οτι ειναι μια ιδιετερα ακραια περιπτωση, εννοοντας την εξαιρετικα μεγαλη αποροφηση του χωρου...
Και τωρα LEDE vs Ν-Ε
Ξεκινοντας απο την περιπτωση των Ν-Ε οι υπερμαχοι αυτη της σχεδιασης λενε οτι ειναι καλο να εχεις ελαχιστοποιημενη την επιδραση του χωρου ωστε να εχεις μια πιο αξιοπιστη αναπαραγωγη χωρις να χανεις κανενα απο τα ακουστικα χωρικα στοιχεια της ηχογραφησης.
Απο την αλλη οι υπερμαχοι των LEDE (και εγω) θεωρουν οτι η μουσικη προοριζεται να ακουστει σε χωρους χωρις καποια ακουστικη σχεδιαση και ειναι προτιμοτερο η αναπαραγωγη και επεξεργασια να γινεται σε εναν ακουστικα ελεγχομενα χωρο ο οποιος τεινει πιο πολυ στις πραγματικες συνθικες ακροασης…
Οπως καταλαβαινετε, δεν νομιζω οτι υπαρχει νικητης… θα ελεγα οτι ειναι θεμα νοοτροπιας και τροπου εργασιας του καθενα ξεχωριστα διοτι και οι δυο σχεδιασμοι στιριζονται σε αποδεκτες και ουσιαστικες υποθεσεις…
Αρα φιλε nikodemos... αν με ρωτουσες τι θα προτιμουσα θα σου ελεγα LEDE… τουλαχιστον ειναι πιο φθηνα και τεινουν πιο κοντα στις πραγματικες συνθικες ακροασης!!
Για περισοτερα στοιχεια περι πλεονεκτιματων μειοντεκτιματων δειτε το post http://www.noiz.gr/index.php?topic=158312.90 σελιδα 10 προς το τελος το μεγαλο με το διαγραμμα
Cheers!
Τελευταία επεξεργασία από moderator: