συγκερασμός

indianos

Νέο μέλος
Μηνύματα
134
Πόντοι
16
δεν ειναι λιγοι αυτοι οι οποιοι ανα τον κοσμο εξωθουνται στο να κατασκευασουν εξ ολοκληρου , και απο την αρχη νεα διαταξη πληκτρων σε πιανο , και σε πληκτροφορα οργανα γενικοτερα .

βεβαια αυτο προυποθετει απο τους γενναιους και φιλοδοξους οραματιστες , αριστες εως απεραντες γνωσεις , και αρκετη ισως δοση

τρελας ή αγανακτισης .

ειναι πολλοι επισης αυτοι που πιστευουν οτι η "μουσικη επεκτασιμοτητα " εξαντλειται , και ισως να εφτασε η ωρα να αρχισει

σιγα - σιγα , στα επομενα 10 - 20 - 30 χρονια , η αλλαγη στον συγκερασμο .

μιας και εχουμε και καθηγητες και πολλους φιλους - ες με πτυχια στην παρεα μας και αναμεσα μας , θα ηθελα πολυ να ακουσω την δικη τους γνωμη τους επ ΄αυτου .

ο μανιτου εχει μεγαλη απορια .

 
Όντως αρκετοί έχουν χρησιμοποιήσει όργανα εναλακτικά, τα έχουν πειράξει, ή έχουν φτιάξει τα δικά τους.

θα σε πάω πίσω στις αρχές του 20 αιώνα και συγκεκριμένα στον ιταλό Luigi russolo. Βέβαια τα πράγματα έχουν αλλάξει από τότε. θα έλεγα ότι τα πάντα έχουν παιχτεί, σχεδόν. Όλων των ειδών ήχοι πλέον έχουν επιστρατευτεί σε αρκετά είδη μουσικής. Το θέμα είναι αν αυτή η αλλαγή που περιγράφεις είναι ως αποτέλεσμα πρωτότυπων εμπνεύσεων, έλλειψης έμπνευσης, ένας συνδυασμός και των 2 ή απλά μιας δίψας για κατι καινούργιο(?). Αν θες δώσε παραδείγματα.

 
θεωρω φιλε οτι τα πραματα εκει οδηγουνται . σε μεγαλο βαθος χρονου βεβαια . για αυτο και θετω και την χρονικη αποσταση εως και τα 40 - 50 χρονια .

δεν γνωριζω και εχω τις επιφυλαξεις μου κατα ποσο θα το επιτρεψουν καποιοι να γινει αυτο .

μιλαμε οτι θα αλλαξει ολη η θεωρια της μουσικης , εννοειται οτι θα αλλαξουν ολα τα βιβλια της μουσικης , οτι ειχε γινει οταν αλλαξε την τελευταια φορα ο συγκερασμος .

αλλα σε περιπτωση που γινει αυτο , ολα αυτα που λες heartcore θα λαβουν λογικα χωρα , οπως νεα ειδη μουσικης , νεα στυλ , νεες κλιμακες , νεα πρωτοτυπα ακουσματα ,νεοι κανονες , νεα στανταρ , και οτι ολα αυτα συνεπαγονται .

ΙΝΔΙΑΝΟ ΕΥΧΕΤΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΖΗΣΕΙ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΣΥΓΚΕΡΑΣΜΟ .

 
πολυ ενδιαφεροντα αυτα που σκεφτηκες ινδιανε και πραγματικα μπορουν να γινουν καινουργια πραγματα ετσι στην μουσικη αλλα δεν υπαρχουν τοσο τεραστια περιθωρια οσο νομιζεις, διοτι ο τελευταιος συγκερασμος οπως το λες δεν εγινε καθολου τυχαια και βασιζεται πανω σε φυσικες ιδιοτητες του ηχου οι οποιες υπαγορευουν και την συγχρονη αρμονια.

Βεβαια εχουμε προτυποποιησει στο μυαλο μας ολο αυτο το ακουσμα και δυσκολα μπορουμε να ξεφυγουμε , αλλα με ενθουσιαζει η ιδεα να γραφεται μουσικη στο μελλον η οποια να βασιζεται σε αλλα διαστηματα συχνοτητων , διαφωνα (για την υπαρχουσα θεωρια) διαστηματα τα οποια θα προκαλουν αλλες εντυπωσεις στο αυτι μας(διακροτηματα πχ) η οποια θα δωσει μια σπρωξια στη μουσικη για ενα καινουργιο ταξιδι.

 
Στα πληκτροφόρα όργανα, με τον συγκερασμό αποφεύγεται ο μεγάλος αριθμός πλήκτρων. Έτσι αυτά χορδίζονται με τη μέθοδο του ισομερούς συγκερασμού σύμφωνα με την οποία η οκτάβα διαιρείται σε δώδεκα μέρη απολύτως ίσα μεταξύ τους .

Όργανα όμως όπως της οικογένειας του βιολιού δεν έχουν σύστημα συγκερασμού και ο εκτελεστής καθορίζει , ελέγχοντας με το αυτί, το ύψος του ήχου.

Με αυτόν το συγκερασμό είναι εύκολο το παίξιμο σε οποιαδήποτε κλίμακα και είναι εύκολη η μετατροπία. Πριν από τον « Ίσο συγκερασμό για τα πιάνα και λίγο αργότερα για τα εκκλ. Όργανα), το πιο συνηθισμένο σύστημα ήταν του ανισομερούς συγκερασμού, σύμφωνα με το οποίο κάποιες κλίμακες ήταν ανεκτές, άλλες λιγότερο και άλλες σε πλήρη αχρηστία Η μη συγκερασμένη κλίμακα είναι γνωστή και ως κλίμακα απόλυτης ακρίβειας. .Μερικοί συνθέτες μάλιστα χρησιμοποίησαν την

«απόλύτη ακρίβεια» σε μικροτονικές κλίμακες. Και ακόμη περισσότεροι χρησιμοποίησαν είτε « προετοιμασμένα» όργανα ( που παράγουν απρόσμενα ηχητικά ύψη) είτε ηλεκτρονικά συστήματα ή υπολογιστές.

Οπότε για ποια νέα αλλαγή συγκερασμού μπορούμε να μιλήσουμε όταν αυτή ήδη είναι δυνατή κατ’ επιλογή πια. Το να αλλάξει εντελώς ο συγκερασμός ας πούμε στα πληκτροφόρα κλασσικά όργανα θα σήμαινε αλλαγή όλης της κοσμοθεωρίας της μουσικής γραφής καταργώντας πιά ότι έχει γραφτεί έως τώρα όπως επίσης και όλα τα όργανα που γνωρίζουμε πως από κατασκευής έχουν τον συγκεκριμένο συγκερασμό. Η εξέλιξη της τεχνολογία μας δίνει την δυνατότητα πειραματισμών και δημιουργίας επιλεκτικά διαφορετικού συγκερασμού αλλά καλά θα ήταν να προχωράμε χωρίς να καταργούμε θεμελιώδης αρχές γιατί κατά τη γνώμη μου κινδυνεύουμε να χάσουμε το νόημα της μουσικής.

Μήπως τελικά αυτό που λείπει από τη μουσική είναι η ψυχή και όχι η « μαθηματικη νέα σχέση» των ήδη υπαρχόντων ήχων. Ας μην ξεχνάμε πως το πιο δύσκολο αλλά και ομορφότερο είναι το απλό…

 
Στα πληκτροφόρα όργανα' date=' με τον συγκερασμό αποφεύγεται ο μεγάλος αριθμός πλήκτρων. Έτσι αυτά χορδίζονται με τη μέθοδο του ισομερούς συγκερασμού σύμφωνα με την οποία η οκτάβα διαιρείται σε δώδεκα μέρη απολύτως ίσα μεταξύ τους .[/quote']
Συγνώμη για την μακροσκελή μου απάντηση :)

ΠΑΡΑΘΕΣΗ:

(...) Το πιο αρμονικό διάστημα είναι η οκτάβα. Το διάστημα αυτό ορίζεται από 2 φθόγγους με λόγο συχνοτήτων 2:1. (...) Ένα άλλο σύστημα αρμονικών τόνων επιτυγχάνεται παίζοντας ντο, μι και σολ, που σχηματίζουν το λεγόμενο μεγάλο διάστημα τρίτης, με λόγους συχνοτήτων 4:5:6. Το διάστημα από τον ντο στον σολ, με λόγο συχνοτήτων 3:2, είναι μία τέλεια πέμπτη. Από τον ντο στον μι, με λόγο συχνοτήτων 5:4, είναι μία μεγάλη τρίτη κ.ο.κ. Αυτοί οι συνδυασμοί είναι εύηχοι γιατί αποτελούνται από τόνους που έχουν πολλές κοινές αρμονικές (σ.σ. εξηγεί προηγουμένως τις αρμονικές). (...)

(σ.σ. εδώ αρχίζει το ζουμί)

Αν θελήσουμε όμως να παίξουμε μεγάλες τρίτες σε ένα πληκτροφόρο όργανο όπως το πιάνο ή το αρμόνιο ξεκινώντας από διάφορους τόνους, παρουσιάζονται δυσκολίες. Θα πρέπει είτε να προσθέσουμε σε κάθε οκτάβα πάρα πολλά πλήκτρα για να προσεγγίσουμε με ικανοποιητική ακρίβεια τις συχνότητες που χρειαζόμαστε, ή να τροποποιήσουμε λίγο τις συχνότητες. Η συνηθέστερη τροποποίηση που εφαρμόζεται στο χόρδισμα ενός πιάνου οδηγεί στην συγκερασμένη κλίμακα (ισορύθμιση), στην οποία κάθε ζεύγος γειτονικών πλήκτρων (λευκό ή/και μαύρο) ρυθμίζεται να έχει τον ίδιο λόγο συχνοτήτων, 2^1/12. Το διάστημα αυτό ονομάζεται ένα ημιτόνιο. Επομένως 12 διαδοχικά ημιτόνια σχηματίζουν ένα διάστημα με λόγο συχνοτήτων (2^1/12)^12:1 = 2:1, που είναι ακριβώς μία οκτάβα. Η τέλεια πέμπτη υποδιαιρείται σε επτά ημιτόνια, με αντίστοιχο λόγο συχνοτήτων 2^7/12:1 = 1,4983:1. Ο λόγος αυτός είναι μία ικανοποιητική προσέγγιση του ιδανικού λόγου 3:2 = 1,5000:1 μιας τέλειας πέμπτης, αν και ένα μουσικά καλλιεργημένο αυτί μπορεί να διακρίνει τη διαφορά.

Επομένως, ένα πιάνο χορδισμένο συγκερασμένα δεν είναι καλά χορδισμένο, με τους κατάλληλους λόγους συχνοτήτων για κάθε ένα πλήκτρο. Είναι όμως εξίσου καλά (ή κακά) χορδισμένο σε όλα τα πλήκτρα. Μια εναλλακτική μέθοδος θα ήταν να χορδίσουμε τα λευκά πλήκτρα ώστε να σχηματίζουν ιδανικά διαστήματα. Αυτή η ρύθμιση θα απέδιδε μουσικά καλύτερα ένα κομμάτι στην κλίμακα του ντο, αλλά οι μουσικές συνθέσεις σε κάποια κλίμακα άλλου τόνου θα ακούγονταν χειρότερα σε σύγκριση με το σύστημα των ίσων διαστημάτων. Γι’αυτό τον λόγο, όταν ένα πληκτροφόρο όργανο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε μουσικές συνθέσεις σε διάφορα κλειδιά, χορδίζεται συνήθως στην συγκερασμένη κλίμακα (ισορρύθμιση).

Πάντως κατά την περίοδο του Baroque, σπάνια χρησιμοποιούνταν κλίμακες με περισσότερες από τρεις διέσεις ή υφέσεις, και εφαρμόζονταν διάφορες μέθοδοι ρύθμισης των συχνοτήτων που ευνοούσαν τα συνθέστερα χρησιμοποιούμενα κλειδιά. Τα αρμόνια ή τσέμπαλα που πρόκειται να παίξουν κυρίως μουσική Baroque, χορδίζονται συχνά σε μία από αυτές τις κλίμακες των άνισων διαστημάτων. Ο μεγάλος μουσικός J.S. Bach ευνοούσε αυτά τα συστήματα και όχι τα ισορυθμισμένα. Η σύνθεσή του «The Well-Tempered Clavier» περιέχει πρελούντια και φούγγες σε όλες τις μείζονες και τις ελάσσονες κλίμακες, αλλά προσοχή, να μην γίνεται σύγχυση ενός καλο-ρυθμισμένου με ένα ισορυθμισμένο όργανο!

Από το βιβλίο της Πανεπιστημιακής Φυσικής (Τόμος Α) του Hugh D. Young.
 
Μπορώ να πώ οτι είναι το πιο όμορφα ενδιαφέρον θέμα που έχω διαβάσει στο noiz. Βίωσα στις απαντήσεις άνάλυση, προβληματισμό, όραματισμό, ανησυχία, ιστορικά στοιχεία. Δεν αντεχα να μην το σχολιάσω..... :lol: Μπράβο παιδιά.

Ελπίζω να πληθύνουν τέτοια θέματα που να συνδυάζουν και τεχνική ανάπτυξη.... αλλά καί άποψη.

Ο indianos που ξέρω οτι μελετά την μουσική παράλληλα και σε επίπεδο έρευνας με φιλοσοφική προέκταση σχεδόν με τελετουργική ευλάβεια, έδωσε ενα θέμα που με άγγιξε πολύ.

 
Μουσικες με εναλλακτικο διαχωρισμο τις οκταβας υπαρχουν απο την αρχαιοτητα. Πρωτα απ ολα η Βυζαντινη μουσικη με τα 54 μορια(!!). Επειτα η ινδικη και η αραβικη με quartertones κλπ. Ακομα και στην Πολυνησια συνανταμε "τρελους" τροπους κουρδισματος, με διαφορετικες υποδιαιρεσεις στην καθε οκταβα! Το θεμα ειναι ομως αλλο...

Ο indianos τρωγοντας το μανιταρακι του :) είχε μια θεια επιφωτηση, και μιλησε για την εξαντληση της μουσικης επεκτασημοτητας. Ναι, πραγματι ειναι μια αποψη που "παιζει" πολυ, και εχει καποια βαση, οχι ομως στην "μοντερνα" μουσικη. Εκει ο λογος που υπαρχει τελμα ειναι καθαρα η δομη. Πραγματι, αν επι 40 χρονια εχεις πολυεθνικες εταιριες- κολλοσους, να κυκλοφορουν εκατομυρια δισκους απο οποιον εχει μια στοιχειωδως καλη εμφανιση, ακολουθωντας στο 99% των περιπτωσεων την δομη ΑΒΑΒΑΒΒ (κουπλε ρεφραιν)... και επιπλεον (στο 99%)η αρμονια του κομματιου να μην ξεπερναει την πρωτη ταξη (συγχορδιες σε ευθεια κατασταση... αντε και καμμια αλυσιδα...) η οποια αντιστοιξη να απαγορευεται δια ροπαλου (μονο παραλληλες κινησεις... μην μπερδεψουμε και τους ακροατες... τοσο καιρο καναμε να τους χαζεψουμε... :twisted: ) κλπ, κλπ.

Τι θελω να πω: Προτου απορριψουμε το συγκερασμενο συστημα ως ξεπερασμενο, καλο θα ειναι να συνειδητοποιησουμε πως τα περισσοτερα συγχρονα ειδη μουσικης δεν χρησιμοποιουνε ουτε το 10% των δυνατοτητων του. Θα φερω ενα παραδειγμα: Υπαρχει ενα ωραιο group που λεγονται MUSE. Λοιπον, οταν ειχε βγει το πρωτο album τους, ειχε τυχει να διαβασω μια κριτικη σε ενα περιοδικο. Εκει ο συντακτης εδειχνε ενθουσιασμενος (καλη φαση) και περιεγραφε τον ηχο του γκρουπ σαν μια αισθηση πτησης, και γενικα σαν κατι καινουργιο. Στην πραγματικοτητα οι Muse δεν εχουν κατι το τοσο διαφορετικο απο αλλα παρομοια γκρουπ (οσο αφορα τον ηχο) ... ηλεκτρικη κιθαρα-μπασο-ντραμς, κουπλε-ρεφραιν... ολη αυτη η διαφορετικοτητα, και το στοιχειο που εδεινε μια προτοτυπια ειναι απλως οτι ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΙΕΣ. Ε βεβαια, αυτο ειναι μετα το πρωτο ετος αρμονιας... Απαγορευεται να εφαρμοζεται απο εδω και απο εκει... μονο κατα λαθος σε κανα σημειο και μετα γρηγορα-γρηγορα πισω στην τονικη μη τυχον και χασουμε το νοημα...

Με αυτες τις προυποθεσεις innovative μουσικη δεν γινεται... και οχι μονο αυτο, αλλα ειμαστε και καταδικασμενοι να φτανουμε στο σημειο να γεμιζουμε το thread με τις "ομοιοτητες κομματιων". Και στην τελικη ολα αυτα πανε τσαμπα... ανοιξε τερμα το φιλτρο, βαλε overdrive και pumping compressor και τι συγκερασμοι και μ***κιες...

 
(hey you warrior , you never fight alone )

maniac

μια χρωματικη μετατροπια απο μονη της δεν μπορει να δωσει λυσεις και ενδιαφερον σε οποιοδηποτε ακουσμα , και σε οποιοδηποτε group , ειτε ελληνικο ειτε ξενο .

σαφως και ειναι κατι πολυ σπανιο , κατι που το ακους και το συναντας σημερα ελαχιστα ( αρκει να καταλαβαινει κανεις τι ακουει ) , σε ολες αυτες τις "μουσικες πανδαισιες " που μας περιβαλλουν και μας στοιχειωνουν .

οκ λοιπον καποιος μαγκας , κανει και μια χρωματικη μετατροπια στο ρεφρεν , so what ??? after that ???

μονο και μονο για να κανει τελικη ή αυθεντικη πτωση σε φθογγο ξενο απο τον φθογγο της τονικης ??

κλαπ κλαπ κλαπ , bravissimo .

εχεις δικιο και συμφωνω σε οτι λες , αλλα αυτο δεν νομιζω να εχει σχεση με τον συγκερασμο . χρωματικες μετατροπιες μπορουν να γινουν και με καποιο αλλο καινουριο συστημα συγκερασμου . αρκει κανεις να εχει διαβασει ( οχι σπουδασει ) λιγο απο μουσικη .

για να ξεφυγουμε επιτελους απο το 1η - 4η - 5η και αντε παλι απο την αρχη . θεμα παιδειας ειναι και οχι θεμα συγκερασμου .

κι αν χρειαστει να αλλαξει ολη η μουσικη , και ολη η θεωρια της μουσικης , και ολα τα οργανα του κοσμου , προκειμενου να δουμε και να ακουσουμε κατι καινουριο , προκειμενου να αντικρυσουν οι μουσικοι μπροστα τους καινουρια μονοπατια δημιουργιας και εμπνευσης ΑΣ ΓΙΝΕΙ .

 
Μάλλον, Ινδιάνε, κατάλαβες πολύ λίγα από όσα είπε ο Maniac... ξαναρίξε μια ματιά στα όσα έγραψε.

 
indiano δεν καταλαβε τι ειπε maniac

skatemporas δεν καταλαβε τι ειπε indiano

μια χρωματικη μετατροπια απο μονη της δυστυχως δεν

μπορει να σωσει την παρτιδα ( και ενα κομματι βεβαια εννοειται )

η χρωματικη μετατροπια απο μονη της δεν φερνει την ανοιξη

ουτε σε ενα track , ουτε στην μουσικη .

βεβαια για τα ελληνικα δεδομενα οι χρωματικες μετατροπιες

μπορει να ειναι κατι το super μοναδικο και πρωτογνωρο .

σιγα τωρα μην ξερει ο καθε φοιβος να κανει χρωματικη

μετατροπια , αλλα και να ηξερε , εκανε τα κακα της η φατμε

στο γενι τζαμι . εκει πιστευεται οτι ειναι μονο το προβλημα ??

δεν νομιζω οτι πρεπει να υποκλιθει κανεις σε καποιον μουσικο

που γνωριζει να χειριζεται καλα , καθε ειδους μετατροπια .

ο συγκερασμος ειναι πολυ πιο μακρυα απο ολα αυτα .

skatempora αν θελεις πες μας και εσυ την γνωμη σου

για το θεμα , γιατι μαλλον εμεις δεν καταλαβαινουμε και πολλα

πολλα .

απο την στιγμη που συμφωνησα με τον φιλο maniac

πως ειναι δυνατο να μην τον καταλαβα τι ειπε ? :?:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μήπως τελικά αυτό που λείπει από τη μουσική είναι η ψυχή και όχι η « μαθηματικη νέα σχέση» των ήδη υπαρχόντων ήχων. Ας μην ξεχνάμε πως το πιο δύσκολο αλλά και ομορφότερο είναι το απλό…
ΑΚΡΙΒΩΣ!!!

Ετσι κι αλλιώς όλη η Ανατολή ΔΕΝ χρησιμοποιεί το δυτικό συστημα αλλα το βυζαντινό ή παραλλαγές του (με πολύ περισσότερα διαστήματα) εδω και χρόνια. Δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ακούστε οποιονδήποτε συγχρονο τούρκικο cd (ασύληπτοι μουσικοί οι Τούρκοι αλλά αυτό είναι άλλο θέμα....)

το συγκερασμένο δυτικό σύστημα χρησιμοποιείται λόγω ευκολίας και γενικής παραδοχής.

Το μουσικό αποτέλεσμα σίγουρα δεν εξαρτάται από το συστημα αλλα από το ταλέντο και την ψυχή του συνθετη...(εδω αφρικανικά μονόχορδα ακούμε και μας σηκώνεται η τρίχα..)

και να αλλάξει το σύστημα αυτό πάλι κάποιο ΑΛΛΟ σύστημα θα έρθει στη θέση του με κάποιους περιορισμούς..........

Τι τα θες τα πράγματα είναι απλά... είτε έχει κάποιος ταλέντο απο γεννησημιού του στη σύνθεση είτε δεν έχει :wink:

και δυστυχώς (ή ευτυχώς ) το ταλέντο δεν διδάσκεται σε κανένα ωδείο..

 
indiano δεν καταλαβε τι ειπε maniacskatemporas δεν καταλαβε τι ειπε indiano

μια χρωματικη μετατροπια απο μονη της δυστυχως δεν

μπορει να σωσει την παρτιδα ( και ενα κομματι βεβαια εννοειται )

η χρωματικη μετατροπια απο μονη της δεν φερνει την ανοιξη

ουτε σε ενα track ' date=' ουτε στην μουσικη .

βεβαια για τα ελληνικα δεδομενα οι χρωματικες μετατροπιες

μπορει να ειναι κατι το super μοναδικο και πρωτογνωρο .

σιγα τωρα μην ξερει ο καθε φοιβος να κανει χρωματικη

μετατροπια , αλλα και να ηξερε , εκανε τα κακα της η φατμε

στο γενι τζαμι . εκει πιστευεται οτι ειναι μονο το προβλημα ??

δεν νομιζω οτι πρεπει να υποκλιθει κανεις σε καποιον μουσικο

που γνωριζει να χειριζεται καλα , καθε ειδους μετατροπια .

ο συγκερασμος ειναι πολυ πιο μακρυα απο ολα αυτα .

skatempora αν θελεις πες μας και εσυ την γνωμη σου

για το θεμα , γιατι μαλλον εμεις δεν καταλαβαινουμε και πολλα

πολλα .

απο την στιγμη που συμφωνησα με τον φιλο maniac

πως ειναι δυνατο να μην τον καταλαβα τι ειπε ? :?:[/quote']

1. Σε παρακαλώ κόψε την ειρωνία.... mmmmk?

2. Νομίζω πως δεν κατάλαβες τι εννοεί ο Maniac γιατί όπως γράφεις "εχεις δικιο και συμφωνω σε οτι λες , αλλα αυτο δεν νομιζω να εχει σχεση με τον συγκερασμο . χρωματικες μετατροπιες μπορουν να γινουν και με καποιο αλλο καινουριο συστημα συγκερασμου". Αυτό που κατάλαβα από τα όσα έγραψε ο Maniac είναι ότι έχουμε ακόμα μέλλον μπροστά μας μέχρι να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες του σύγχρονου σύστηματος συγκερασμού και ότι για αυτόν ακριβώς το λόγο, καλό θα ήταν να βαδίσουμε προς τα εκεί (δηλ. προς την εξάντληση του σύγχρονου συστήματος) και όχι να κάνουμε ένα άλμα στην εξέλιξη της μουσικής προσπερνώντας πολύ ενδιαφέρουσες περιοχές της.

3. Ειρωνία is no good (και η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως) ;)
 
φιλε σκατεμπορα

1 . δεν νομιζω να ειρωνευτηκα απολυτως κανεναν , σου ζητησα απλα την γνωμη σου επι του θεματος .

2 . πολυ μελλον μπροστα μας για να εξαντλησουμε τις δυνατοτητες του συγχρονου συστηματος συγκερασμου , δυστυχως ΟΧΙ δεν εχουμε .

3. εξελιξη και λυση στην μουσικη δεν αποτελουν οι χρωματικες μετατροπιες , ας μην κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας , επειδη δεν ξερουν καποιοι πως να τις χρησιμοποιουν στην ελλαδα , αυτο δεν σημαινει πως ειναι το α και το ω στη μουσικη .

4. η επαναληψη ειναι η μητερα της μαθησεως ... αρκει να υπαρχει ηδη η μαθηση :wink:

πολυ φιλικα και μουσικα . :lol:

 
Η μουσική είναι μία από τις βαθύτερες ψυχικές εκδηλώσεις του ανθρώπου. Δεν είναι τυχαίο πως με τον όρο "μουσική" οι αρχαιότεροι -- πριν απο τον Πίνδαρο -- Έλληνες πρόγονοι μας, εννοούσαν την παιδεία και την καλλιέργεια, ό,τι δηλαδή απέδιδαν στις Μούσες και ό,τι προστάτευαν οι Μούσες. Σιγά σιγά και με το πέρασμα του χρόνου, πήρε η μουσική το νόημα που της δίνουμε σήμερα.

Την μουσική οι ιδεαλιστές και οι ρομαντικοί, τη θέλησαν γλώσσα της ψυχής ή, τέχνη που εκφράζει τα συναισθήματα του ανθρώπου. Αντίθετα, οι πρακτικοί και οι ορθολογιστές τη θέλησαν απλά τέχνη των ήχων.

Για να κατανοήσουμε το φαινόμενο της μουσικής και της καταγωγής της, δεν χρειάζεται να μελετήσουμε τις πρωτόγονες τελετουργίες και τους τρόπους επίκλησης των πνευμάτων, ούτε χρειάζεται να μυηθούμε στα μυστικά της αρχαίας μαγείας. Το να ζητάμε απο την ιστορία ή την προϊστορία να μας διαφωτίσει, μοιάζει σ'αυτή την περίπτωση με την προσπάθεια ν'αγγίξουμε κάτι που δεν πιάνεται.

¶ν πέρναμε σαν μοναδικό μας οδηγό τη λογική, θα μας οδηγούσε κατευθείαν σε λάθη, γιατί δεν θα μπορούσε πλέον να την βοηθήσει το ένστικτο. Το ένστικτο είναι αλάνθαστο. 'Αν μας ξεγελούσε δε θα ήταν πλέον ένστικτο.

Γι' αυτό ίσως, οι ειδικοί επιστήμονες και οι μουσικολόγοι περιορίζονται μόνο στο να περιγράφουν ή να αναλύουν τα μέσα με τα οποία εκφράζεται η Μουσική, δηλαδή τις ανθρώπινες φωνές, τα μουσικά όργανα, τα συστήματα της μουσικής σύνθεσης, ή τα συναισθήματα, τις ιδέες, τα σύμβολα, που στην υπηρεσία τους η Μουσική θέτει τη Θεία τέχνη της.

Μένει κανείς με την εντύπωση ότι η Μουσική όπως και τόσες μεγάλες από τις Αξίες και τις Αλήθειες του κόσμου μας, κρατάει ζηλότυπα τα μυστικά της βαθύτερης σημασίας της φυλαγμένα μέσα στο ίδιο αδιαπέραστο σκοτάδι που σκεπάζει τα μυστικά της Ζωής ή της γένεσης του Σύμπαντος.

Όταν τα απαλά δάχτυλα της Μουσικής χτυπούν την πόρτα των συναισθημάτων μας, ξυπνούν μνήμες που βρίσκονται για καιρό πολύ καλά κρυμένες στα βάθη του Παρελθόντος.

Η Ψυχή της μουσικής ανήκει στο Πνεύμα και ο νους της ανήκει στην καρδιά.

Ο ¶νθρωπος, με την κατανόησή του, δεν μπορεί να καταλάβει τι λέει η βροχή όταν πέφτει πάνω στα φύλλα των δέντρων. Δεν μπορεί να ξέρει τι λέει η αύρα στα λουλούδια των αγρών. Αλλά η Καρδιά του Ανθρώπου μπορεί να νοιώσει και να συλλάβει το νόημα αυτών των ήχων, όταν περνάει και μεταφράζεται μέσα από το όργανο των συναισθημάτων του. Τότε η Ψυχή και η Φύση συνδιαλέγονται, ενώ ο ¶νθρωπος στέκει άφωνος και αμήχανος.

Μέσα σε όσα χρόνια είχα ην τιμή να προσπαθώ να προσεγγίσω έστω και λίγο το μεγαλείο της Τέχνης της μουσικής δεν μπόρεσα να βρω πιο όμορφα και αντιπροσωπευτικά λόγια που να το περιγράφουν όσο αυτά ενός μεγάλου Δασκάλου που είπε:

Θεία Μουσική!

Κόρη της Ψυχής, της Αγάπης.

Δοχείο πίκρας και

Αγάπης.

Όνειρο της καρδιάς της ανθρώπινης, καρπός

της θλίψης.

Λουλούδι χαράς, άρωμα και

άνθος της συγκίνησης.

Γλώσσα των εραστών, αποκαλυπτή των

μυστικών.

Μητέρα των δακρύων της κρυφής

αγάπης.

Εμπνευστή ποιητών, συνθετών,

αρχιτεκτόνων.

Ενότητα σκέψεων μέσα σε θραύσματα

λόγων.

Δημιουργέ της αγάπης απ' την ομορφιά

της χαρούμενης καρδιάς κρασι

που αγαλιάζει σ' ένα κόσμο

ονείρων.

Εγκαρδιωτή των πολεμιστών,

ενισχυτή ψυχών

Ωκεανέ του ελέους, και της

τρυφερότητας θάλασσα.

Ω! Μουσική

Στα βάθη σου εναποθέτουμε την καρδιά

και την ψυχή μας

Εσύ μας έμαθες με τ' αυτιά μας

να βλέπουμε

και με την καρδιά μας ν' ακούμε.

ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ

 
O "προφητης" τα ειπε παλι ολα.. "Εσυ μας εμαθες με τα αυτια μας να βλεπουμε και με την καρδια μας να ακουμε".

Πραγματι, η διαδικασια της ακροασης περιεχει ενα ειδος μυησης. Ο ακροατης συνδεεται αορατα με τον δημιουργο της μουσικης, ο οποιος του περνα τα αισθηματα του, που μεταφραζονται σε εικονες στο μυαλο του δεκτη. Ειναι αυτο το αισθημα που μας εκανε να ασχοληθουμε με την μουσικη.

Ομως τωρα ειμαστε στην αλλη μερια. Πλεον εμεις ειμαστε οι δημιουργοι. Και οπως καποιος βλεπει ενα ωραιο κτιριο, και δεν ξερει τι κοπο, τι λασπη και ιδρωτας χρειαστηκε για να γινει, ετσι και τωρα βλεπουμε "εκ των εσω" την διαδικασια που χρειαζεται για να φτιαχτει μια μουσικη.

Πραγματι, στον ακροατη η λογικη θα του αφαιρεσει την μαγεια της μυησης. Αρκετοι απο εμας το εχουμε παθει κατα καιρους, οταν ακουμε με επικριτικη σταση ενα κομματι, το αναλυουμε και λεμε "σιγα, ευκολο ειναι". Εκει η λογικη μας εμποδιζει.

Οταν ομως απεναντι σου εχεις ενα αδειο χαρτι, τοτε για να το γεμισεις με κατι αξιολογοτερο της σιωπης, χρειαζεσαι οση βοηθεια μπορεις να εχεις. Η σπιθα της εμπνευσης δεν πιανεται- ειναι χαρισμα που ο Θεος δινει οπου Aυτος θελει. Η ταπεινη λογικη και η μεθοδος ομως ειναι εκει για οποιον ενδιαφερθει να την αποκτησει. Και προσφερει πραγματα χρησιμα και μοναδικα: Δρομους, εκει που πριν εβλεπες σκοταδι. Εξοδους απο σκοτεινα μερη. Και εναν τροπο, ο χρονος που περναμε μπροστα σε ενα οργανο να μας πηγαινει ολο και πιο περα και οχι καθε φορα να ξεκιναμε απο το ιδιο σημειο.

Indian, φυσικα μια χρωματικη μετατροπια δεν μπορει να σωσει ενα κομματι. Αν ειχες ακουσει ομως Μuse θα καταλαβενες οτι δεν ειναι ΜΙΑ μετατροπια. Ειναι πολλες συνεχομενες, που με την βοηθεια της μιμησης σχηματιζουν μετατροπιακες αλυσιδες, πολυ ενδιαφεροντα ακουσματα, λατρης (και μεγας εφαρμοστης) των οποιων ηταν ο Bach. Ετσι, μια γνωστη τεχνικη συνδιαζεται για να φτιαχθει ενα ωραιο ρεφρεν, και ως γνωστο, ενα ωραιο ρεφραιν σωζει ενα κομματι. Αρα, σε επεκταση, ενα ΕΙΔΟΣ μετατροπιας ακομη στο οπλοστασιο του συνθετη εκανε την διαφορα.

Το προβλημα οπως προειπα δεν ειναι ο συγκερασμος. Το προβλημα ειναι η δομη. Εχουμε συνηθησει τοσο πολυ στην μετριοτητα, που καθε τι περα απο τις συνηθησμενες ΦΑΣΟΛΛΑδες μας φαινεται αξιοπεριεργο. Προσωπικα δεν βλεπω την λυση στο να αλλαξουμε το Φα-Σολ-Λα με κατι σαν Φα(παρα κατι)-Σολ(και κατι ψιλα)-Λα(στα 440,5Ηz) :)

 
καλε φιλε maniac

θελω να πιστευω οτι οσοι γενναιοι πολεμιστες βρισκομαστε εδω μεσα

δεν μας φαινεται αξιοπεριεργο οταν ακουμε κατι περα απο το συνηθισμενο φασολλα οπως λες . ετσι θελω να πιστευω .

παραυτα αν σε καποιον απο μας παρεπιπτοντως συμβαινει αυτο , τι να πω κακως , κατι δεν παει καλα .

σαφως και δεν πρεπει τωρα που βρισκομαστε εμεις στη μερια των δημιουργων να χρησιμοποιουμε "φτηνα υλικα" για να σηκωσουμε την μουσικη μας οικοδομη .

τι σημαινει αυτο ???

οτι οταν βλεπουμε λοιπον καλυτερες και πιο γερες "μουσικες οικοδομες" απο τις δικες μας , να μην απορουμε και να μην θαμπωνομαστε για το ποσο ωραια φτιαχτηκαν , και για το που βρεθηκαν ολα αυτα τα ωραια υλικα ( εκει που δεν ψαξαμε εμεις ), οπως επισης οταν αντικρυζουμε με το αυτι μας χειροτερα "μουσικα κτιρια" , να μην επαναπαυομαστε στα δικα μας που τυγχανει να ειναι λιγο καλυτερα , αλλα να ψαχνουμε παντα για καινουρια και για διαφορετικα που θα αντηχουν καλυτερα στο ματι ολονων .

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top