Shredding guitar specs - απορίες

  • Thread starter Thread starter ikon
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 55
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 5K

ikon

Νέο μέλος
Μηνύματα
585
Πόντοι
18
Καλησπέρα και καλό μήνα σε όλους!

Θα ήθελα σας παρακαλώ τα φώτα σας για κάποιες απορίες που έχω.

Μου έχει μπει μια ιδέα τον τελευταίο καιρό να βρω (ή να φτιάξω) μία κιθάρα που να είναι πάρα πάρα πολύ άνετη στο lead playing (solos etc).

Το έψαξα λίγο και βρήκα τα εξής χαρακτηριστικά που "πρέπει" να έχει μια "shredding" κιθάρα.

1 -  χαμηλό action

2 -  jumbo frets (όχι 100% απαραίτητο αλλά βοηθάει)

3 -  σχετικά λεπτή ταστιέρα

4 -  μεγάλο radius ταστιέρας (πχ 16'')

5 -  25.5'' scale length

6 -  24 τάστα (προαιρετικό)

Οι απορίες μου είναι οι εξής:

- Οι shredding κιθάρες έχουν και μεγαλύτερο spacing χορδών στη γέφυρα και στο nut?

- Υπάρχει tun-o-matic bridge για 16'' radius ταστιέρας, ή η καλύτερη λύση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι οι flat fixed string trough bridges https://www.btnmusic.co.uk/product/hipshot-6-string-fixed-guitar-bridge/  (στις οποίες ρυθμίζεις πιο εύκολα ύψος χορδών κτλ)

-Οι περιπτώσεις compound fretboards τι σας λένε? πχ 12 - 16

Ευχαριστώ!

Υ.Γ. Σας παρακαλώ όχι απαντήσεις του στυλ ο Malmsteen παίζει με fender ή πήγαινε στα μαγαζιά να δεις ή o παίχτης μετράει και όχι η κιθάρα. Ψάχνω περισσότερο για technical και όχι theoretical info.

 
σχετικά λεπτή ταστιέρα


Μήπως εννοείς μπράτσο;

Η ταστιέρα είναι η "φλούδα" ξύλου που είναι κολλημένη πάνω στο μπράτσο.

Κατά τα άλλα οι "shred" κιθάρες έχουν τα specs που γράφεις.

Το compound radius βοηθά σε ακόμα χαμηλότερο action

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλησπέρα και καλό μήνα to you, too.

Το "πήγαινε να δοκιμάσεις" δεν cliche.

Είναι η πιο σωστή αντιμετώπιση.

Παράδειγμα:





Που σημαίνει, με ό,τι νιώθεις άνετα.

Προσωπικά, όχι ότι παίζω τίποτα σοβαρό, αλλά, όλα αυτά που θεωρητικά έχει μια shredding κιθάρα δεν με βόλεψαν ποτέ και μου αρέσει να προσπαθώ να παίζω γρήγορα ή τεχνικά ή πολύπλοκα ή πιο μοντέρνα ή πες το όπως θες.

Ούτε το φαρδύ nut, ούτε το μεγάλο radius ( ένιωθα ότι τα δάχτυλα πήγαν σε γκρεμό να αυτοκτονήσουν), ούτε οι λεπτοί λαιμοί, γιατί με πονούσε η μισή παλάμη προς το μέρος του αντίχειρα, όσο έβαζα δύναμη για να μπορώ να κοντράρω στο μπράτσο.

Τα μεγαλύτερα τάστα πιθανόν να είναι το μόνο must.

Πχ. κάποια στιγμή έπεσε στα χέρια μου μια Jem του '87.

Πολύ καλό όργανο με full shred προδιαγραφές.

Δεν την κράτησα πάνω από μια εβδομάδα γιατί δεν μπορούσα καν να την πιάσω σωστά, δεν με βόλεψε καθόλου.

Οι γέφυρες με ρυθμιζόμενα saddles (το καθένα ξεχωριστά καθ' ύψος) σε βοηθάν όντως περισσότερο να ρυθμίσεις.

Compound radius έχω σε κάποιες κιθάρες και δεν έχω καταλάβει αν όντως κάνει δουλειά ή αν είναι απλά καλοφτιαγμένες.

Για παράδειγμα, η κιθάρα με την οποία νιώθω πιο άνετα απ'όλες είναι μια MusicMan Axis Supersport με σταθερή γέφυρα.

Και όποτε την πιάνω να παίξω είναι σαν προέκταση των χεριών.

Και μου αρέσουν πάρα πολύ οι κιθάρες με το μικρότερο nut width, 1 5/8.

Ο μάστορας από πάνω, που παίζει παπάδες, χρησιμοποιεί Gibsonοειδές, που, γενικά, δεν προσφέρεται για τέτοια παιξίματα.

Δεν ξέρω τι παιξίματα έχεις κατά νου, αλλά, το βασικότερο με όλα είναι εσύ να νιώθεις άνετα με ό,τι κρατάς.

Ελπίζω να βοήθησα, κάπως.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μήπως εννοείς μπράτσο;

Η ταστιέρα είναι η "φλούδα" ξύλου που είναι κολλημένη πάνω στο μπράτσο.

Κατά τα άλλα οι "shred" κιθάρες έχουν τα specs που γράφεις.

Το compound radius βοηθά σε ακόμα χαμηλότερο action
Ναι ναι συγγνώμη! Μπράτσο εννοούσα!

4 minutes ago, Flotzen said:

Καλησπέρα και καλό μήνα to you, too.

Το "πήγαινε να δοκιμάσεις" δεν cliche.

Είναι η πιο σωστή αντιμετώπιση.

Παράδειγμα:




Σ'ευχαριστώ πολύ για το reply και τις πληροφορίες. Ναι είναι πολύ πιθανό πριν κάνω οτιδήποτε να πιάσω πρώτα μια τέτοια κιθάρα στα χέρια μου, απλά ήθελα να βγάλω πρώτα από το μυαλό μου κάποιες απορίες κτλ. Από την εμπειρία μου προς το παρόν, το μόνο που θεωρώ 100% must είναι το μεγάλο scale length.

 
Από την εμπειρία μου προς το παρόν, το μόνο που θεωρώ 100% must είναι το μεγάλο scale length.
Και 'γω το προτιμώ, αλλά, και το 25" που έχουν οι PRS είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αλλά, όλα αυτά που θεωρητικά έχει μια shredding κιθάρα δεν με βόλεψαν ποτέ


Ακριβώς...

Αν θες απλά μια κιθάρα για να παίζεις γρήγορα δεν σημαίνει ότι θα σε βολεψει μια shred κιθάρα...

Σκέψου απλά ότι οι "γρηγορότεροι" κιθαρίστες του πλανήτη είναι οι COUNTRY κιθαρίστες και σχεδόν όλοι παίζουν με telecaster και μάλιστα με vintage radius και μικρά ή medium τάστα....

 
Σκέψου απλά ότι οι "γρηγορότεροι" κιθαρίστες του πλανήτη είναι οι COUNTRY κιθαρίστες και σχεδόν όλοι παίζουν με telecaster και μάλιστα με vintage radius και μικρά ή medium τάστα....
Albert Lee, MusicMan!!!!!!

Και σε πιο σοβαρό τόνο όλοι οι υπόλοιποι Tele.

Danny Gatton, The Hellecasters (play the hell out of our Telecasters), Brad Paisley, Greg Koch (το τέρας), to name a few.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οι COUNTRY κιθαρίστες και σχεδόν όλοι παίζουν με telecaster


Δεν εχουν και αλλη επιλογη. Φαντασου τον παιχτη με τα παραδοσιακα καουμποϊκα και να κουβαλα κανα καγκουρικο σρενδοκιθαρο. Χαλα ολο το ιματζ. Ασε που δεν θα εχει twang.

Και 'γω το προτιμώ, αλλά, και το 25" που έχουν οι PRS είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον.


Εξαιρετικα γρηγορα μανικια σε σχεση με tele και strat.

 
Δεν εχουν και αλλη επιλογη. Φαντασου τον παιχτη με τα παραδοσιακα καουμποϊκα και να κουβαλα κανα καγκουρικο σρενδοκιθαρο. Χαλα ολο το ιματζ.
Το κάνει ο Hiland, με MusicMan, PRS και πλέον με Kiesel.

Βέβαια, αυτός ό,τι και να κρατάει φαίνεται μινιατούρα, οπότε το image πάει στον οξαποδώ, τηλεκατευθυνόμενο...

(Χαριτολογώντας, μην παρεξηγηθώ...)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ένα άλλο θέμα που ανοίγετε τώρα και που επίσης με ενδιαφέρει πολύ είναι το σχήμα & το look της κιθάρας

Οι μεταλλάδικες καγκουροκιθάρες δεν μου αρέσουν και η tele δεν μου φαίνεται ότι ταιριάζει πολύ σε shredding κιθάρα (αν και το χρησιμοποιούν πολλοί το σχήμα της). Το απόλυτο σχήμα για εμένα είναι το single cut της les Paul αλλά -κι εδώ είναι το θέμα-

πως θα φαίνεται ένα σώμα les Paul με long scale length μπράτσο...? Νομίζω οι Duesenberg είναι έτσι οι οποίες όμως έχουν λίγο μεγαλύτερο σώμα από les paul. 

 
Θα τολμήσω να γίνω λίγο προκλητικός.

Πήγα στην Αγγλία και νοίκιασα μια πόρσε,αλλά δεν με βόλευε να μπαίνω στην στροφή "τάπα". Εδώ στο χωριό μου,το ζάσταβα μου με βολεύει περισότερο,άρα καλύτερα να τρέχω με το ζάσταβα γιατί είναι καλύτερο απο την πόρσε.

Που θέλω να καταλήξω;

Κάτι μας βολεύει γιατι έτσι έχουμε συνηθίσει,όμως δεν πάει να πει οτι είναι πάντα και η καλύτερη επιλογή.

Πάρε πχ μια strandberg να "σρεντάρεις" κανα χρόνο,και μετά πες μου άμα μια tele σε βολεύει στο "σρεντάρισμα" περισότερο.

 
Γενικά αυτό που κάνει το μπράτσο πιο γρήγορο, επομένως κατηγοριοποιεί μία κιθάρα σε shred και άλλες σε λιγότερο ή περισσότερο shred, τουλάχιστον για τους περισσότερους κιθαρίστες, είναι το radius σε συνδυασμό με το πάχος-σχήμα των τάστων, medium, jumbo κλπ.  

Δεν είναι τυχαίο που οι γρήγοροι κιθαρίστες (οκ όχι όλοι προφανώς αλλά αρκετοί αν όχι οι περισσότεροι), χρησιμοποιούν scalloped necks, jumbo frets και πολύ πιο flat μπράτσα από το 12ο τάστο και μετά, που στην ουσία τι κάνουν όλα αυτά; Δίνουν την αίσθηση ότι παίζεις με ακόμα πιο χοντρά και ψηλά τάστα και πιο flat λαιμό και επίσης βολεύουν στα γρήγορα bends.

Δες ας πούμε για παράδειγμα η fender, από κάτι 7,5 radius και κάτι vintage τάστα, έβγαλε σταδιακά jumbo frets, scalloped necks. Αυτό το αποδεικνύουν τα signature μοντέλα πχ της fender η οποία απευθύνεται παραδοσιακά σε μη shredders (βλ. πχ τα μοντέλα signature Malmsteen, Eric Johnson, Dave Murray που μάλλον τους λες γρήγορους κιθαρίστες). Χρησιμοποιώ το παράδειγμα της fender γιατί όταν χρειάστηκε να απευθυνθεί σε πιο γρήγορους κιθαρίστες, άλλαξε τα κλασσικά της specs. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θα τολμήσω να γίνω λίγο προκλητικός.

Πήγα στην Αγγλία και νοίκιασα μια πόρσε,αλλά δεν με βόλευε να μπαίνω στην στροφή "τάπα". Εδώ στο χωριό μου,το ζάσταβα μου με βολεύει περισότερο,άρα καλύτερα να τρέχω με το ζάσταβα γιατί είναι καλύτερο απο την πόρσε.

Που θέλω να καταλήξω;

Κάτι μας βολεύει γιατι έτσι έχουμε συνηθίσει,όμως δεν πάει να πει οτι είναι πάντα και η καλύτερη επιλογή.

Πάρε πχ μια strandberg να "σρεντάρεις" κανα χρόνο,και μετά πες μου άμα μια tele σε βολεύει στο "σρεντάρισμα" περισότερο.
Λογικό σε βρίσκω αδερφέ. Εγώ το ξεκίνησα αρχικά στο μυαλό μου ακολουθώντας την κοινή πεποίθηση ότι οι shredding κιθάρες είναι πιο άνετες στα σολαρίσματα κτλ. Ναι, έχω συνηθίσει στην tele και με βολεύει ως ένα βαθμό αλλά θεωρητικά οι ειδικά σχεδιασμένες κιθάρες πάνω στο άνετο σολάρισμα, λογικά είναι θα όντως πιο άνετες (για την πλειοψηφία τουλάχιστον αλλιώς δεν θα υπήρχαν ως είδος και σε τέτοιο εύρος). Φυσικά όμως είναι απόλυτα λογικό να πιάσω μία στα χέρια μου πριν τα σκάσω.

Γενικά αυτό που κάνει το μπράτσο πιο γρήγορο, επομένως κατηγοριοποιεί μία κιθάρα σε shred και άλλες σε λιγότερο ή περισσότερο shred, τουλάχιστον για τους περισσότερους κιθαρίστες, είναι το radius σε συνδυασμό με το πάχος-σχήμα των τάστων, medium, jumbo κλπ.  

Δεν είναι τυχαίο που οι γρήγοροι κιθαρίστες (οκ όχι όλοι προφανώς αλλά αρκετοί αν όχι οι περισσότεροι), χρησιμοποιούν scalloped necks, jumbo frets και πολύ πιο flat μπράτσα από το 12ο τάστο και μετά, που στην ουσία τι κάνουν όλα αυτά; Δίνουν την αίσθηση ότι παίζεις με ακόμα πιο χοντρά και ψηλά τάστα και πιο flat λαιμό και επίσης βολεύουν στα γρήγορα bends.

Δες ας πούμε για παράδειγμα η fender, από κάτι 7,5 radius και κάτι vintage τάστα, έβγαλε σταδιακά jumbo frets, scalloped necks. Αυτό το αποδεικνύουν τα signature μοντέλα πχ της fender η οποία απευθύνεται παραδοσιακά σε μη shredders (βλ. πχ τα μοντέλα signature Malmsteen, Eric Johnson, Dave Murray που μάλλον τους λες γρήγορους κιθαρίστες). Χρησιμοποιώ το παράδειγμα της fender γιατί όταν χρειάστηκε να απευθυνθεί σε πιο γρήγορους κιθαρίστες, άλλαξε τα κλασσικά της specs. 
Πωπω τα scalloped necks τα θεωρώ απαίσια στην όψη... Φαντάζομαι η ιδέα είναι να μην ακουμπάς καθόλου ξύλο αλλά ίσως σε ένα βαθμό αυτό το πετυχαίνεις και με τα jumbo frets. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα jumbo ταστα βοηθανε να μπορεις να κανεις bend με χαμηλο action. Δεν ξερω εαν βοηθουν να παιξεις γρηγορα.

Τα χαμηλα ταστα (πχ prs) βοηθουν πολυ στο γρηγορο παιξιμο, αλλα θα πρεπει να αυξησεις το action εαν θες να κανεις vibrato.

Ειναι σιγουρα θεμα συνηθειας. Θεωρω οτι η κιθαρα δεν κανει τον παιχτη. Οι δυνατοτητες και η εμπειρια του θα κανει την διαφορα σε οποια κιθαρα και εχει κανεις. Δηλαδη, εαν πχ εχεις "κολλησει" με την tele, δεν θεωρω οτι θα δεις τεχνικη εξελιξη με καποια "γρηγορη" κιθαρα. Το πολυ πολυ να σου κανει τη ζωη ευκολη. Θελει δουλεια. Αυτα που θα κανεις αργοτερα στην γρηγορη κιθαρα, θα τα κανεις ανετα και στην τελε, διοτι εχεις εξελιχθει ως παιχτης.

Δεν μιλω για τον op, προσωπικα. Γενικα μιλαω.

 
Θεωρώ πως τα jumbo frets βοηθούν εξαιρετικά στην ταχύτητα πέρα από τα bends, εξάλλου τα scalloped necks έχουν την αίσθηση ακόμα μεγαλύτερου τάστου, ο λόγος ότι για να ακουστεί η νότα, ο παίχτης ακουμπάει με τη λιγοστή απαραίτητη δύναμη τη χορδή, επομένως γλυτώνει χρόνο (εκατομμυριοστά αλλά συνολικά..μαζεύονται) για να πάει στην επόμενη νότα. To έχει πει και ο Yngwie Malmsteen αυτό έμμεσα,

 Basically, it's like having very high frets. But more extreme because I have carved out wood and high frets. You can put a fuckin' train on these things

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/yngwie_malmsteen_how_i_got_into_scalloped_fretboards.html

 
ο λόγος ότι για να ακουστεί η νότα, ο παίχτης ακουμπάει με τη λιγοστή απαραίτητη δύναμη τη χορδή, επομένως γλυτώνει χρόνο (εκατομμυριοστά αλλά συνολικά..μαζεύονται) για να πάει στην επόμενη νότα.


Εκει δεν εχουν να κανουν τα jumbo, αλλα το ποσο χαμηλο action εχει κανεις. Και το παχος των χορδων επηρεαζει αρκετα.

Το scaloped θεωρω οτι χρησιμευουν απλα για να υπαρχει καλυτερος χειρισμο στη χορδη (για bends κυριως). Για να τη γραπωνουν καλυτερα. Αυτο ειχα διαβασει σε συνεντευξη του blackmore.

Βεβαια, δεν εχω ποτε παιξει με scalloped για να εχω δει στην πραξη τα υπερ και τα κατα.

 
Πράγματι, οι περισσότεροι που shred-αρουν παίζουν με κιθάρες με τα specs που αναφέρεις γιατί απλά τους βολεύουν περισσότερο.

Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που βοηθάει πολύ αυτό είναι το χαμηλό action που συνήθως το πετυχαίνουν σε κιθάρες με μεγάλο radius.

Όλα όμως είναι σχετικά όπως έχεις καταλάβει.

 
Βρυκόλακας με Ibanez και λαιμό οδοντογλυφίδα





Ένα πιο κοντινό παράδειγμα θα ήταν:

Έχω ακούσει ότι οι Porsche παν τάπα, αλλά, μήπως να πάω να οδηγήσω και κάνα-δυο ακόμα πριν αγοράσω;

Συμπέρασμα: Με ό,τι νιώθεις πιο άνετα.

 
Θα ήθελα να σε ρωτήσω το εξής.

- Τι εννοείς "shreding"

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να σρεντάρεις, και διαφορετικές τεχνικές.

Πχ, αλλιώς ήταν το σρέντιν στα 90s αλλιώς είναι τώρα

Όμως επειδή τα πάντα τυποποιούνται, θα δεις διαφορετικές σχολές shreding με διαφορετικές τεχνικές, να χρησιμοποιούν διαφορετικά όργανα.

Δεν μπορώ προσωπικά να καταλάβω το scale length (γιατί δηλαδή 25.5?) και τα jumbo τάστα (σε γλιστρήματα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη αντίσταση στο δάχτυλο που εφάπτεται με την ταστιέρα και κάνει το γλίστρημα).

Αλλά εγώ έτσι έμαθα.

Πιο εύκολα θα παίξω ένα γρήγορο single note run σε medium τάστα και μικρότερο scale length.

Από την άλλη, συνήθως οι shreders παίζουν με αρκετή παραμόρφωση και αυτό πρέπει να το λάβεις πολύ σοβαρά υπόψιν σου.

Γιατί εκεί ακούγονται τα πάντα (από το να αφήσεις μια χορδή, μέχρι και να ανασάνεις πάνω της).

Που σημαίνει ότι πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το E to e σε τι απόσταση θα είναι.

Πολύ μικρή ίσως έχεις πρόβλημα να ακουμπάς κατά λάθος διπλανή χορδή, πολύ μεγάλη θα σε δυσκολέψει, ειδικά στο string skipping.

Πιο σημαντικό από όλα λοιπόν είναι η υπάρχουσα τεχνική σου, γιατί είναι κρίμα να αρχίσεις να μαθαίνεις πάλι την κιθάρα τεχνικά με άλλου είδους όργανο από ότι έχεις συνηθίσει.

Το radius πάλι παίζει (για μένα 12+ και πάνω), και έχει να κάνει με την όλη λογική κατασκευής του μπράτσου.

Σε 12άρι μπορεί να είμαι πιο άνετος από 16άρι, ανάλογα με το μπράτσο.

Το compound radius έχει να κάνει με την άνεση να παίζεις ακκόρντα και σόλο, επειδή τα ακκόρντα παίζονται συνήθως σε τάστα πιο κοντά στα κλειδιά και το σόλο πιο κοντά στους μαγνήτες.

Η γνώμη μου είναι η εξής.

Βρες 4-5 δύσκολες φράσεις (που χρειάζονται διαφορετικές τεχνικές), και δοκίμασε κιθάρες γνωρίζοντας τα specs τους.

Όταν κάποια σε δυσκολεύει περισσότερο από αυτήν που έχεις τώρα, δες γιατί.

Το ίδιο όταν κάποια την αισθάνεσαι πιο άνετη.

Σταδιακά θα βρεις σε τι σε βολεύει εσένα να σρεντάρεις

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top