Καλησπέρα. Όπως ανέφερε και ο τύπος στο video, αυτές οι κατασκευές έχουν απορροφητικές ιδιότητες (όπως και τα ρικοφόν/χαλιά/κουρτίνες) στις μεσαίες και τις ψηλές συχνότητες. Όποιο και αν διαλέξεις, θα έχεις ακόμα πρόβλημα στις χαμηλές, και το γεγονός ότι το δωμάτιο είναι πολύ μικρό (και το πάτωμά τετράγωνο) δεν βοηθάει και πολύ. Το αντίθετο μάλιστα...
Απ'ότι ξέρω, το ξύλο έχει καλούτσικες απορροφητικές ιδιότητες στα χαμηλά, αλλά δεν ξέρω αν απλές λεπτές τάβλες κάνουν τη δουλειά, ή αν χρειάζεται αρκετό βάθος (πχ. 4-5 πόντους) Διασταύρωσέ το από κάπου, και αν μπορείς να αντέξεις το κόστος (δεν θα είναι πάνω από 30τ.μ. για τοίχους και ταβάνι) σκέψου το να "ντύσεις" τους τοίχους με ξύλο, ή τουλάχιστον τα σημεία ακριβώς μπρος-πίσω και δεξιά-αριστερά, απ'το μικρόφωνο.
Βέβαια το ξύλο είναι αρκετά ανακλαστικό στις ψηλές, και σε ένα τόσο μικρό χώρο ίσως γίνει χαμός. Αν το κάνεις, θα πρέπει να ισορροπήσεις την εξτρά ανάκλαση με απορρόφηση από χαλιά/κουρτίνες ή ρικοφόν. Για χαλιά προτίμησε όσο πιο χοντρά γίνεται, με επίστρωση από κάτω, ή/και για κουρτίνες βαμβακερό βαρύ ύφασμα με πολλές πτυχώσεις.
Επίσης τα τσιμεντότουβλα έχουν καλές απορροφητικές ιδιότητες στις χαμηλές συχνότητες. Δες αν μπορείς να στοιβάξεις μερικά σε 3-4 στήλες, μήκους το πολύ ενός μέτρου και ύψους λίγο πιο πάνω απ'το μικρόφωνο, στα σημεία που ανέφερα και προηγουμένως. Δεν είναι ότι πιο καλαίσθητο στο μάτι, αλλά λογικά κάνουν καλή δουλειά.
Να έχεις στο νου σου ότι στα vocal booth, το ζητούμενο δεν είναι μόνο να εξισορροπήσεις τη συχνοτική απόκριση του δωματίου, αλλά και να μειώσεις δραστικά τον χρόνο αντήχησης του.
Εφ'όσον έχεις ένα σχετικά "flat" μικρόφωνο, μπορείς να κάνεις μετρήσεις της αντήχησης του χώρου σου, ηχογραφώντας πχ. ένα μπαλόνι να σκάει, ώστε να μελετήσεις το χρόνο της αντήχησης και το φάσμα της για να ξέρεις πώς να "κινηθείς". Αν σε ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, πες μου να το αναλύσω περισσότερο.
Επίσης, δεν υπάρχει καμιά μαγική συνταγή που να δουλεύει πάντα. Παίξε δοκιμαστικούς τόνους σε κάθε νότα και πρόσεξε μήπως κάποιες ακούγονται ασυνήθιστα δυνατά ή χαμηλά, ή μήπως κάποιες "σβήνουν" πολύ πιο αργά. Αν υπάρχει έντονο πρόβλημα, ίσως χρειαστεί ειδική αντιμετώπιση σε αυτές τις συχνότητες, αλλά αυτό εξαρτάται απ'το πόσο "καλή" δουλειά θες να κάνεις.