Θα σου απαντησω καθαρα βασει προσωπικης εμπειριας, οποτε μπορει να πω και λαλακιες...!
Χρονικα, το βαθος αναλυεται σε δυο περιοδους: Τις πρωτες ανακλασεις (early reflections) και την 'ουρα' (decay time).
Οι πρωτες ανακλασεις, αναλογα με τον τυπο του βαθους (π.χ. plate, room, hall) συνηθως εχουν τελειως διαφορετικη συμπεριφορα και ακουγονται και διαφορετικα.
Συνηθως, οταν χρησιμοποιω δυο βαθη, το ενα ειναι short reverb (με ελαχιστο εως και καθολου decay time) και το αλλο ειναι long reverb (με μεγααααλη ουρα, πηγαδισια
)
Μου εχει τυχει να εχω βρει ενα πολυ ωραιο βαθος με μεγαλη ουρα, ζεστο κτλ. κτλ., αλλα να μην με ικανοποιουν αρκετα οι πρωτες του ανακλασεις. Δηλαδη, η ουρα που αφηνει ηταν μια χαρα, αλλα κατι δεν μου πηγαινει καλα στην 'αρχη' του. Σε αυτην την περιπτωση, κραταω μονο την ουρα απο αυτο το βαθος, κοβοντας τελειως τις πρωτες ανακλασεις του, και βρισκω ενα αλλο βαθος με πιο ωραιες, πιο ευδιακριτες πρωτες ανακλασεις και απο αυτο κοβω τελειως την ουρα του.
Αυτο που πετυχαινεις ετσι, κατα τη γνωμη μου, ειναι το να 'συνθετεις' το δικο σου βαθος, οπως εσυ το θελεις. Γιατι, καλη η μεγαλη ουρα, αλλα και οι πρωτες ανακλασεις παιζουν σημαντικο ρολο στο ποσο ωραια ακουγεται ενα βαθος..
Βεβαια, αν δεν απατωμαι, με τα δυο βαθη μπορεις επισης με καποια 'τεχνικη' (βασει ψυχοακουστικης) να τοποθετησεις την πηγη σου πιο ευδιακριτα στο χωρο. Το αν βρισκεται in your face ή καπου πιο μακρια στο βαθος. Και με το ενα βαθος μπορεις να το κανεις αυτο, αλλα νομιζω οτι με τα δυο βαθη γινεται πιο...'επαγγελματικα'.
Αυτα απο μενα, ελπιζω καποια στιγμη να μιλησουν κι οι guru και να στα πουν πιο σωστα!