Refreting ή υπάρχει άλλη λύση?

Alex_Under

Νέο μέλος
Μηνύματα
37
Πόντοι
6
Τα τάστα της κιθάρας μου έχουν αρχίσει (και αργήσαν) να δείχνουν σημαντικά σημάδια φθοράς μετά από 12 χρόνια (με μια μεγάλη αποχή 4 ετών) χρήσης.

Ιδίως στο 14ο, 15ο τάστο (ένεκα E minor pentatonic) έχω αρκετή πλάτυνση με αποτέλεσμα να τζαρτζάρουν (...γ@μ@τη λέξη :) ) οι χορδές όταν πατάω εκεί γιατί χαμηλώνουν περισσότερο απ' όσο θα έπρεπε.

Οι επιλογές (που ξέρω) είναι

1) Να την πάω για refreting.

  Ρώτησα σε κανα δυο καταστήματα εδώ στην θεσσαλονίκη. Οι τιμές που μου-παν είναι 100-120€. Ποσό υπερβολικό για να ξοδέψω για το μανίκι της Japan Strat μου.

2) Να πάρω από Thomann πλήρες σετάκι με τάστα και εργαλεία και να το κάνω μόνος μου. Επειδή δεν ξέρω ακριβώς τι χρειάζομαι, δεν ξέρω και ακριβώς πόσο θα μου βγει, οπότε ένα μεγάλο ερωτηματικό στην συγκεκριμένη επιλογή.Αν και πιάνουν τα χέρια μου και θα γούσταρα, φοβάμαι για το αποτέλεσμα μιας και δεν έχω κάνει κάτι παρόμοιο.

Υπάρχει κάτι άλλο που μου διαφεύγει?

Υπάρχει κάποια επιλογή "διορθώματος" συγκεκριμένων τάστων και όχι πλήρους refreting?

Και αν ναι, που μπορώ εδώ στην Σαλονίκη να βρω καλό μάστορα?

 
Παρε τοτε ή νεο μανικι ή νεα κιθαρα !

Κατα 99% αμα κανεις refretting μονο σου και δεν εχεις ξανακανει θα ειναι το αποτελεσμα απο μετριο εως απογοητευτικο και μετα θα χρειαστει να πληρωσεις και τον μαστορα . Δηλαδη :

Κιτ απο StewMac = 165 dollars

+

Μαστορας = 120 ευρω

.

.

.

.

.

.

.

.

Αξια  συμβουλης = ανεκτιμητη !

 
Υπάρχει μια "μέση λύση"? Όχι δλδ ολοκληρωτικό refreting αλλά "σουλούπωμα" κάποιων frets?

 
ZIKO είπε:
Παρε τοτε ή νεο μανικι ή νεα κιθαρα !
Nαι...πάρε μια "Τσέχα" με 189 ευρώ ;D ;D ;D. Εδώ έχουμε σχεδόν φτάσει να λέμε ότι ποιές Gibsonfender...Τσέχες και άγιος ο Θεός!

Δεν θα τις δοκιμάσω?...

 
Alex_Under είπε:
Υπάρχει μια "μέση λύση"? Όχι δλδ ολοκληρωτικό refreting αλλά "σουλούπωμα" κάποιων frets?
φυσικά..αν έχουν πρόβλημα συγκεκριμένα τάστα, μπορείς να επιδιορθώσεις ή και να αλλάξεις μόνο αυτα..αλλά μετά από τόσα χρόνια μήπως χρειάζεται ολικό refret?

 
allobarr είπε:
αλλά μετά από τόσα χρόνια μήπως χρειάζεται ολικό refret?
Η αλήθεια είναι ότι δελεάζομαι από την αλλαγή σε κάτι ποιο jumbo στυλ... Να δω με τα ίδια μου τα...χέρια την διαφορά που πολλοί ευαγγελίζονται.

 
εγω στη θεση σου θα επερνα ενα καινουργιο μανικι.γιατι οχι?με τα χρηματα που ζητανε για την δουλεια στα ταστα!

και μια και θα κανω ενα μανικι συντομα σε μαστορα εδω θεσ/νικη και η τιμη ειναι κοντα σε αυτες που ειπες ειναι καλο να κανεις και μια 2η σκεψη περα απο το refretting  ;) και στα spec's που εσυ το θες  

 
Δεν ειναι μονο καποιου αισθηση για τα jumbo ταστα . Απλα τα vintage ταστα κανουν το ιδιο πραγμα οπως και οι vintage κιθαρες . Ειναι μονο για να τις βλεπεις και οχι να παιζεις !  ;D

Και σου ξαναλεω , αμα σου φαινονται πολλα τα λεφτα για να αλλαξεις 20 μονο σιδερακια τοτε δωσε παραπανω και παρε εναν custom neck απο πχ Musikraft και βαλε και το μεγεθος που θελεις στα ταστα

 
Υποθέτω μιλάς για κάποιο no-name μανίκι...γιατί με 100€ δεν νομίζω να υπάρχει κάτι επώνυμο.

Το θέμα είναι ότι .... αγαπώ το Fender logo στο headstock (...κολλήματα)

 
12 χρονια? Φτηνα τη γλιτωσες τοσο καιρο. Και εγω καινουριο μανικι θα προτεινα, εφοσον λες οτι θα ηθελες να

δοκιμασεις και κατι διαφορετικο. Ριξε και εδω μια ματια http://www.guitarsupplies.nl/ εχει ποικιλια.

Alex_Under είπε:
Το θέμα είναι ότι .... αγαπώ το Fender logo στο headstock (...κολλήματα)
Αυτο ειναι το μονο ευκολο να γινει ;)

 
Alex_Under είπε:
Υποθέτω μιλάς για κάποιο no-name μανίκι...γιατί με 100€ δεν νομίζω να υπάρχει κάτι επώνυμο.

Το θέμα είναι ότι .... αγαπώ το Fender logo στο headstock (...κολλήματα)
μανικια υπαρχουν πολλα.....και λογκο υπαρχουν πολλα αμα σου κατσει το μανικι κολα και ενα λογκο της αρεσκειας σου  ;D

εμεις σου λεμε τις εναλακτικες στις καλητερες τιμες.

τωρα εσυ αν θες παρε ενα της fender απο ebay αλλα με αρκετα $$$ και εχεις και λογκο

 
Κατά πάσα πιθανότητα, όμως, ένα καινούριο μανίκι θα θέλει ένα fret dressing για να 'ρθει στα ίσα του... Δεν νομίζω ότι είναι το πιο συμφέρον...

Το λέω αυτό, γιατί είχα ακριβώς το ίδιο δίλημμα για την Tokai μου (30 χρονών αυτή), refret, ή άλλο μανίκι;

Αν πάρεις ένα φτηνό μανίκι μπορεί να τη βγάλεις με λιγότερα φράγκα, αλλά δεν ξέρεις πόσο θα σου κρατήσει... Αν η κιθάρα σε βολεύει στο χέρι, γιατί να φοβηθείς το refret;

 
Δεν λέω ρε παιδιά. Το να πάρω ένα καινούργιο μανίκι είναι πειρασμός...

Αλλά...

Μπαίνεις μετά σε ένα τριπάκι που δύσκολα βγαίνεις...

Λες...

"Και αυτό το σώμα, γ@μ@το χρώμα έχει...όπως το ονειρευόμουν πάντα, γιατί να μην πάρω και καινούργιο σώμα, φτηνό είναι"

Και συνεχίζεις και κατρακυλάς...

"Χρειάζομαι και tremolo, κλειδιά, καπάκι, μαγνήτες..."

Και συνεχίζεις...Βάλε και αυτό, βάλε και το άλλο,μπλα...μπλα...μπλα... Και στο τέλος σου βγαίνει ένα budget 500+€ και σκέφτεσαι...

Γιατί π.χ. δεν έδωσα εξ' αρχής 590€ να πάρω π.χ. αυτήν

http://www.thomann.de/gr/fender_deluxe_roadhouse_strat_mn_3ts.htm

Είναι σαν τα πατατάκια... Δεν αρκείσαι μόνο σε ένα....

 
kultura είπε:
Κατά πάσα πιθανότητα, όμως, ένα καινούριο μανίκι θα θέλει ένα fret dressing για να 'ρθει στα ίσα του... Δεν νομίζω ότι είναι το πιο συμφέρον...
Αν το παει σε μαστορες που χρεωνουν 100 το refret, οσο 5 μπυρες θα του κοστισει ;D

Το καλο με το καινουριο μανικι ειναι οτι σου μενει το παλιο και μπορεις να προσπαθησεις να του αλλαξεις ταστα

μονος σου... ή να το πουλησεις σε καποιον αλλο που θελει να δοκιμασει...

 
Kαταρχάς, 100€ για refret (προφανώς συνοδευόμενο από fret level/dress, γυάλισμα, πιθανό πείραγμα του nut, setup... ή όχι??) είναι αστείο ποσό. Δεδομένου ότι δεν είναι μια δουλειά που γίνεται στο άψε σβήσε, προσωπικά αν ήμουν επαγγελματίας και ζούσα απ'αυτό, θα το θεωρούσα περίπου αδιανόητο να δουλεύω για τέτοιο μεροκάματο (με δεδομένο το κόστος και του απαραίτητου εξοπλισμού και γενικά της επιχείρησης).

Στην Αθήνα οι τιμές κυμαίνονται στα 150-200€ για τα παραπάνω, εννοείται σε γνωστούς μάστορες που σέβονται τη δουλειά τους.

Επομένως θεωρώ ολίγον ανούσια, και να με συγχωρείς, την όλη συζήτηση, για το ό,τι θα σου κοστίσει ένα κατοστάρικο... στα 12 χρόνια, το να έχεις μια κιθάρα που θα παίζει άψογα.

Συμφωνώ με τα παιδιά που σου προτείνουν να επιλέξεις πιθανά διαφορετικά (πιο μοντέρνα) τάστα. Αν η ταστιέρα είναι rosewood και ο μάστορας... σωστός, μπορεί να στο συνδιάσει και με ένα πλανάρισμα της ταστιέρας ώστε να γίνει η τελευταία κωνική (compound), στα "νούμερα" που θα αποφασίσεις εσύ. Και σε maple γίνεται ασφαλώς, αλλά θα χρειαστεί πάλι βερνίκωμα.

 
funkysoul είπε:
εγω στη θεση σου θα επερνα ενα καινουργιο μανικι.γιατι οχι?με τα χρηματα που ζητανε για την δουλεια στα ταστα!

και μια και θα κανω ενα μανικι συντομα σε μαστορα εδω θεσ/νικη και η τιμη ειναι κοντα σε αυτες που ειπες ειναι καλο να κανεις και μια 2η σκεψη περα απο το refretting  ;) και στα spec's που εσυ το θες  
Εδώ χρειάζεται μια επισήμανση, γιατί κινδυνεύουν να την πατήσουν άνθρωποι που δεν είναι ίσως εξοικειωμένοι με το θέμα.

Αυτό που προτείνεις φίλε funky είναι, κατά τη γνώμη μου, καταστροφικό.

Πρώτ'απ'όλα, σχεδόν ΠΟΤΕ δεν ταιριάζει ακριβώς aftermarket μπράτσο σε εργοστασιακή κιθάρα. Όλο και κάποια ψιλοδουλειά πρέπει να γίνει στο neck pocket, και, βέβαια, κάποιος πρέπει να ανοίξει και τις τρύπες στο μπράτσο και να το κεντράρει σωστά, έτσι δεν είναι? Ποιος θα το κάνει και με ποιο κόστος? Ένα το κρατούμενο.

Δεύτερον, επίσης σχεδόν πάντα απαιτείται ένα fret leveling/dressing σε aftermarket μπράτσα, εκτός βέβαια αν σε βολεύει ένα πολύ ψηλό action. Λίγα είναι τόσο τέλεια που να μη χρειάζεται έστω ένα ελαφρύ τριψιματάκι. Ποιος θα το κάνει και με ποιο κόστος? Δύο τα κρατούμενα.

Τρίτον, το νέο μπράτσο θα χρειαστεί δουλειά στο nut και να περαστούν τα κλειδιά και τα string trees. Επισης κάποιος θα πρέπει να το κάνει και με κάποιο κόστος. Τρία τα κρατούμενα.

Τέταρτον, σε κάθε περίπτωση ένα νέο μπράτσο θα αλλάξει τον ήχο του οργάνου. Δε μπορεί κανείς μας να ξέρει αν θα το κάνει προς το καλύτερο, το χειρότερο, ή απλά το... διαφορετικότερο.  ;) Γίνανε τέσσερα τα κρατούμενα και μάλλον πάει πολύ.  ;)

Αυτά που προτείνεις ισχύουν για κάποιον που ξέρει τι θέλει ακριβώς και πιθανώς διαθέτει την εμπειρία και τα εργαλεία για να αναλλάβει το σύνολο ή ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς. Για κάποιον σαν το φίλο μας, αλλά και τους περισσότερους, δε θα έλεγα ότι είναι βιώσιμη λύση. Ειδικά όταν πρόκειται για την μοναδική τους κιθάρα και όχι κάποιο κουπί που έχουν για πειραματισμούς.

Συμπερασματικά θα έλεγα ότι αλλαγές μπράτσων σαν επιλογή έχουν νόημα όταν:

1) Θέλουμε κάτι διαφορετικό και απόλυτα προσδιορισμένο, στα μέτρα μας.

2) Μπορούμε να αντέξουμε το κόστος, ή να επωμιστούμε την ευθύνη της δουλειάς.

3) Κατ'εξαίρεση, είναι αναγκαίο βέβαια αν το υφιστάμενο μπράτσο έχει καταστραφεί πέραν κάθε λογικής επισκευής.

Δεν θέλω να φανώ απόλυτος ή ίσως και επιθετικός, αλλά νομίζω ότι όλη αυτή η ιστορία με τις καστομιές και το DIY μας αποπροσανατολίζει μάλλον από τον πρωταρχικό σκοπό του να έχουμε μια κιθάρα στην κατοχή μας, και που είναι να παίζουμε μουσική. Κατά τη γνώμη μου πάντα.  ;)

 
The Genius Loci Που εισαι κρυμμένος εσυ?Ωραία τα λες αλλα εδω εχουμε κ τις δυο μεριες.Οι "μουσικοί" και οι "μπομπ ο μάστορας".Σωστό το να διαχωρίζεις ως ενα σημείο το τι προσπαθεις να εισαι γιατι ο συνδιασμός των 2 δεν μπορεί να υπάρξει.

Ο φιλος μπορει να διαλέξει την κατηγορία που ανήκει κ να κανει την αντίστοιχη κίνηση.Λάρισα το ρεφρετ κόστισε 100 ευρώ επίσης και με σετάρισμα φουλ ολα κομπλέ κ τρίψιμο στην ταστιέρα λόγο σκευρώματος.Τέλειο αποτέλεσμα με αντοχή στο χρόνο και χωρις παράπονο κ μαστροκουτοπονηριά.

 

Απαντήσεις

Trending...

Back
Top