RealTime Χρηση Εξωτερικου Εφφε

Chris.Dem.

Νέο μέλος
Μηνύματα
178
Πόντοι
16
Καλη σας ημερα.

Μηπως ξερει κανενα καλο παιδακι αν και πως μπορω να χρησιμοποιησω καποιο εξωτερικο εφφε στη μιξη μου?

Το ζητουμενο ειναι να μπορω να επεμβω και μετα την ηχογραφιση σε πραγματικο χρονο οποια στιγμη θελω,οπως με ενα plugin.

Το κακο ειναι πως η καρτα μου (lexicon omega) περαν των left-right main outs δεν εχει καποια αλλη εξοδο,αλλα ρωταω γιατι ειναι πιθανη και η αντικατασταση της.

Εχω 2 πανεμορφα εφφε κι ειναι κριμα να μην τα παιζω.

Αν οχι,καποια εναλλακτικη θα ηταν ευπροσδεκτη.

Ευχαριστω

 
Eνας πολυ απλος τρόπος είναι από κάποια απο τις εξόδους (και των ακουστικών) να στέλνεις το σήμα σε ενα εξωτερικό εφέ και απο εκεί σε μία απο τις εισόδους της κάρτας. Θα επιλέγεις απο το πρόγραμμα να ηχογραφεί τη συγκεκριμένη είσοδο και είσαι έτοιμος (εκτός αν δεν καταλαβα καλα την ερωτηση).

Δες σε αυτό το θεμα , πως εκανε ο 12ΑΧ7 το τεστ του και θα καταλαβεις :

http://www.noiz.gr/index.php?topic=159075.0

 
Οχι,δεν μιλαω για κατι τετοιο.Αυτο ειναι οντως απλο.

Θελω να χρησιμοποιησω οπως χρησιμοποιουμε ενα plugin,να επεμβαινω οποτε θελω,δεν ξερω πως να το θεσω πιο απλα.

Ενα fx channel στο cubase,οπου στη θεση του εφφε θα ειναι καποιο εξωτερικο,καπως ετσι.

Αυτο που λες θα ειναι η τελευταια λυση,οπου απ τη στιγμη που θα περασεις το σημα απ το εφφε κι επειτα το γραψεις,δεν θα μπορεις να αλλαξεις κατι.

 
Λυπάμαι, δεν καταλαβαινω τι θελεις να κανεις...

Δεν θα το γραψεις το wet σήμα κάποτε? Θα το κανεις σε διαφορετικο καναλι απο το dry και θα μπορεις να επεμβαίνεις εξωτερικα καθε φορα που θα ανοιγεις το project (παλι ηχογραφωντας το wet σε καινουριο καναλι κοκ).

 
blue είπε:
Δεν θα το γραψεις το wet σήμα κάποτε?
Οχι.

Αυτο ζηταω.Να μην το γραφω.Να στελνω οτι θελω,οποια στιγμη θελω και να "γραφεται" κατα το εξπορτ αναλογως,οπως θα το εχω ρυθμισει.

Αλλα απ τα λεγομενα σου σκεφτηκα να γραφω απλα το βαθος για καθε τρακ

(με τον 1ο τροπο) και να το εχω κι αυτο σε τρακ,και να ρυθμιζω χροιες και εντασεις οποτε θελω,χωρις ομως να μπορω να επεμβω σε χρονους και λοιπες παραμετρους.

Για κατι τετοιο δεν μιλας κι εσυ?

 
Φυσικά και μπορείς να ενσωματώσεις την χρήση hardware επεξεργαστών στο DAW, αρκεί να υπάρχουν τα ανάλογα διαθέσιμα I/O και να υπάρχει η δυνατότητα να υπολογιστεί η καθυστέρηση από την έξτρα διαδρομή του σήματος. Αυτή η μεθοδος χρησιμοποιήται από χιλιάδες ηχολήπτες κάθε μέρα για να είναι εφικτό το "πάντρεμα" τεχνολογιών αλλά και η χρήση εξωτερικών επεξεργαστών, αναλογικών και ψηφιακών με ιδιαίτερο χαρακτήρα και ηχόχρωμα.

Σε ότι αφορά το πρώτο είναι καθαρά θέμα διαθέσιμων εισόδων και εξόδων (αναλογικών αλλά και ψηφιακών - πολλοί εξωτερικοί ψηφιακοί επεξεργαστές δίνουν την δυνατότητα του ψηφιακού I/O) του interface που χρησιμοποιείς.

Σε ότι αφορά το δεύτερο (δηλαδή την χρονική καθυστέρηση) αρκετά DAW ενσωματώνουν αυτή την λειτουργία (δηλαδή τον αυτόματο υπολογισμό της καθυστέρησης και την αντίστοιχη καθυστέρηση όλων των υπόλοιπων tracks) ενώ για τα υπόλοιπα υπάρχουν αντίστοιχα plugins ( αλλά η υπόλοιπη διαδικασία θα πρέπει να γίνει "χειροκίνητα").

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαθέσιμα τα ανάλογα I/O και το DAW υποστηρίζει την συγκεριμένη διεργασία τα πράγματα είναι πολύ απλά και ουσιαστικά αντιμετωπίζεις τον εξωτερικό επεξεργαστή όπως ακριβώς θα έκανες και με κάποιο plugin , δηλαδή  είτε ως aux send , είτε ως insert κλπ

Βασική διαφορά......οι ρυθμίσεις του επεξεργαστή δεν σώζωντε και πιθανότατα η χρήση ενός recall  sheet (η ακόμη καλύτερα μιας ψηφιακής φωτό  ;)) με τις εκάστοτε ρυθμίσεις να είναι επιβεβλημένη για να μπορεί να υπάρξει ανάκληση των ρυθμίσεων.

 
Κατ αρχην Νικοδημε σ' ευχαριστω πολυ για τον χρονο σου και τις πολυτιμες πληροφοριες σου,επισης κι εσενα Blue.

Κατατοπιστηκα πληρως.

Θα ηθελα να γνωριζω,αν για την υλοποιηση και για την απροβληματιστη χρηση,αρκει η ισχυς ενος μεσου,συγχρονου 32bit συστηματος,η υπαρχουν επιπλεον απαιτησεις?

Και τελος,γνωριζεις αν το cubase sx3 ενσωματωνει αυτον τον αυτοματο υπολογισμο καθυστερησης, η θα χρειστει αναβαθμιση του daw?

Ενδεικτικα,τα εφφε που θελω να χρησιμοποιησω ειναι ενα TC M2000 (πιθανον και τις 2 μηχανες του ταυτοχρονα)  κι ενα D-TWO της ιδιας εταιριας για delay.

 
nikodemos είπε:
Βασική διαφορά......οι ρυθμίσεις του επεξεργαστή δεν σώζωντε και πιθανότατα η χρήση ενός recall  sheet (η ακόμη καλύτερα μιας ψηφιακής φωτό  ;)) με τις εκάστοτε ρυθμίσεις να είναι επιβεβλημένη για να μπορεί να υπάρξει ανάκληση των ρυθμίσεων.
Επειδή με ενδιαφέρει κι εμένα το θέμα...

Αυτή η μέθοδος όμως δεν σε περιορίζει, από την άποψη του ότι δεν μπορείς να έχεις automation στο εφέ σου;

 
Μπορεις να μου εξηγησης τι εννοεις με τον ορο automation?

Ο Νικοδημος,αν αντεληφθην σωστα,εννοει,πως αν εχεις να δουλεψεις 10 20 χ ψ αριθμο εργων,αλλα ακομη και για ενα,δεν μπορεις να σωσεις τις ρυθμισεις του εφφε στο daw,οποτε για καθε ενα απο αυτα,θα πρεπει να τις επαναφερεις.

 
Εννοώ ότι αν θες οι παράμετροι του εφέ σου να μεταβάλλονται, δεν υπάρχει τρόπος να το καταγράψεις αυτό για να το επαναλάβεις.

Ή μήπως δεν κατάλαβα καλά...

Για παράδειγμα, θες κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγής ενός track με το dry signal, να παίζεις π.χ. με το delay level του εξωτερικού εφέ σου και αυτό με κάποιον τρόπο να καταγράφεται;

 
dmilo είπε:
να παίζεις π.χ. με το delay level του εξωτερικού εφέ σου και αυτό με κάποιον τρόπο να καταγράφεται;
Το να μεταβαλεις το εφφε κατα τη διαρκεια της αναπαραγωγης,και να καταγραφεται νομιζω δεν γινεται ουτε με εσωτερικο-software εφφε.Ισως να γνωριζω και λαθος.

Οταν θελω να κανω κατι τετοιο,κοβω και κανω νεα τρακς και κανω την εκαστοτε επεξεργασια,αν εχω καταλαβει σωστα.

 
sound_crew είπε:
Το να μεταβαλεις το εφφε κατα τη διαρκεια της αναπαραγωγης,και να καταγραφεται νομιζω δεν γινεται ουτε με εσωτερικο-software εφφε.
Γινεται και ειναι το automation που ρωτησες νωριτερα :)

Επισης, με τον απλο τροπο του reamping που περιγραψαμε αρχικα, ειναι αυτονοητο οτι γινεται.

Αλλα, παλι μαλλον δεν εχω καταλαβει :

Εστω οτι εχεις ενα ηχογραφημενο dry σημα και θελεις να του προσθεσεις delay:

βγαζεις αυτο το σημα απο μια εξοδο, το περνας απο το πεταλι delay και απο την εξοδο του delay πας στο line in της καρτας σου. Ηχογραφείς αυτή την είσοδο σε νέο κανάλι και την ώρα που γράφεις πειράζεις και τα knobs του πεταλιού. Κατι τετοιο δεν θελεις να κανεις?

 
blue είπε:
Γινεται και ειναι το automation που ρωτησες νωριτερα :)
Δλδ για παραδειγμα,μπορω σε ενα τρακ με φωνη,στο 0:50 να εχω delay με 400ms και 3 επαναληψεις και στο 1:10  800ms με 2 επαναληψεις,στο ιδιο τρακ,με 1 μονο εφφε?

 
@Νικοδημος...(edit: και βεβαια αν καποιος αλλος μπορει να ριξει λιγο φως θα ημουν ευγνωμων)

Γνωριζεις πως μπορουμε να υπολογισουμε το latency των 2 μετατροπων (DA--->AD)?

H σκεψη μου παει σε καποιο impulse...ή μηπως οι μετατροπεις εχουν καποια στοιχεια στα εγχειριδια τους....(δυστυχως εχω μεσανυχτα)....

ΑΛΛΑ ξερω οτι προχτες ημοyn σε ena στουντιο και σε σεναριο παραλληλης επεξεργασιας με hardware ειχαμε προβλημα με το latency που ειχαν οι μετατροπες (το daw εχει latency compensation).

Να υπενθυμισω οτι δεν αναφερομαι στο latency του DAW αλλα στους DA/AD convertors

-----------------

μπορεις να αλλαζεις σετινγκς μεσω midi αν το FX processor δεχεται sysex.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
sound_crew είπε:
Δλδ για παραδειγμα,μπορω σε ενα τρακ με φωνη,στο 0:50 να εχω delay με 400ms και 3 επαναληψεις και στο 1:10  800ms με 2 επαναληψεις,στο ιδιο τρακ,με 1 μονο εφφε?
Υποθέτω ότι μπορεί να γίνει, αν ελέγχεις το delay με έναν midi controller και καταγράφεις το automation. Σαν software delay plugin, δηλαδή.

 
sound_crew είπε:
Δλδ για παραδειγμα,μπορω σε ενα τρακ με φωνη,στο 0:50 να εχω delay με 400ms και 3 επαναληψεις και στο 1:10  800ms με 2 επαναληψεις,στο ιδιο τρακ,με 1 μονο εφφε?

Nαι.

Δες ενα παραδειγμα volume automation :

http://video.google.com/videoplay?docid=4088219704703910798#

Βαλε σε ενα καναλι καποιο software delay και ακολουθησε τα παραπανω βηματα, θα δεις οτι μπορεις να το κανεις και με automation.

 
bigbassrules είπε:
@Νικοδημος...(edit: και βεβαια αν καποιος αλλος μπορει να ριξει λιγο φως θα ημουν ευγνωμων)

Γνωριζεις πως μπορουμε να υπολογισουμε το latency των 2 μετατροπων (DA--->AD)?

H σκεψη μου παει σε καποιο impulse...ή μηπως οι μετατροπεις εχουν καποια στοιχεια στα εγχειριδια τους....(δυστυχως εχω μεσανυχτα)....

ΑΛΛΑ ξερω οτι προχτες ημοyn σε ena στουντιο και σε σεναριο παραλληλης επεξεργασιας με hardware ειχαμε προβλημα με το latency που ειχαν οι μετατροπες (το daw εχει latency compensation).

Να υπενθυμισω οτι δεν αναφερομαι στο latency του DAW αλλα στους DA/AD convertors

-----------------

μπορεις να αλλαζεις σετινγκς μεσω midi αν το FX processor δεχεται sysex.
Η σκέψη σου είναι σωστή  ;)

Το DAW ουσιαστικά δημιουργεί ένα εικονικό plugin το όποιο στέλνει ένα impulse στο I/O routing που έχεις δημιουργήσει με τον εξωτερικό επεξεργαστή και πίσω στο DAW, "μετράει" την καθυστέρηση της μετατροπής και στην συνέχεια το προσαρμόζει στο συνολικό delay compensation του project.....

 
@blue

Επομένως τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι τα εξής:

1) Πώς μπορεί να ελεγχθεί ένα hardware effect και το αντίστοιχο automation να καταγράφεται

2) Πώς θα γίνεται τελικά η διαδικασία αναπαραγωγής/ηχογράφησης. Φαντάζομαι η διαδικασία θα είναι κάπως όπως είπες, δηλ. θα αναπαράγεται το dry signal, το οποίο θα βγαίνει στο εξωτερικό εφέ και το σήμα θα ξαναμπαίνει στο προτζεκτ και θα γράφεται σε άλλο track. Βέβαια, κάθε φορά που θα αλλάζεις τις παραμέτρους του εφέ, ξαναγράφεις το τρακ.

 
1) αυτό δεν το γνωρίζω καθόλου

2) μπακαλίστικα, εγώ αυτό θα έκανα (και το έχω κάνει). Btw ετσι έχει γραφτεί το σόλο του Paranoid Android :

Mutronics MutatorAn envelope filter rack unit issued in 1996. Jonny used it to record the 4th movement of Paranoid Android: he recorded the solo dry then he ran it in the Mutator twice while playing with the settings.
http://www.sigur-ros.it/franz/RHG/Jonny/jonnyeffects.html

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top