Από αυτό που έχω καταλάβει, όταν ο παραγωγός είναι γνωστός ή όταν πληρώνει κάποια δισκογραφική τότε αναφέρεται μόνο αυτός σαν "produced by .."
Όταν χρηματοδοτεί το προτζεκτ το ίδιο το γκρουπ και είναι λιγότερο γνωστός ο παραγωγός, τότε αναφέρονται και οι δύο. Μερικές φορές αναφέρονται και οι 2 γιατί όντως και οι 2 έχουν δουλέψει δημιουργικά στην παραγωγή της μουσικής και όχι μόνο εκτελεστικά και στιχουργικά/συνθετικά.
Άλλες φορές ο πραγματικός παραγωγός αναφέρεται σαν απλός ηχολήπτης και το credit του παραγωγού το παίρνει κάποιος από τη δισκογραφική ή κάποιος "γνωστός" στο ευρύ κοινό που έτυχε να περάσει για καφέ από το στούντιο και να δώσει 2 συμβουλές.
Το τι είναι σωστό και τι όχι, κρίνετε εσείς...
Από αυτά που γνωρίζω τώρα, ο άνθρωπος τέλος πάντων που είναι υπεύθυνος για να μεταφέρει όσο καλύτερα μπορεί το όραμα της μπάντας (καλά το είπε ο στουντιάρχης σου Nikolas
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
) θα πρέπει καταρχήν να έχει την εμπιστοσύνη της μπάντας για αυτό που κάνει αλλά και το κυριότερο είναι πως ο ίδιος θα πρέπει να είναι άξιος κριτής των δυνατοτήτων των ίδιων των μελών της μπάντας, να δει τις δεξιότητες του καθενός από αυτούς και να τις χρησιμοποιήσει ώστε να φτιάξει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα. Τι εννοώ.
Ο παραγωγός λοιπόν θα πρέπει να γνωρίζει τεχνικά όσο το δυνατόν περισσότερα, από πως να κουρδίζει τα τύμπανα και τα μουσικά όργανα, εώς το πως θα επεμβαίνει στην ενορχήστρωση και το τι μικρόφωνο θα επιλέξει τελικά για τον ενισχυτή κιθάρας που θα μπει για το δεύτερο ρεφρέν π.χ.
Όμως αν τα κάνει όλα μόνος του, τότε η μπάντα δεν θα κάνει τίποτα και όλες οι εκάστοτε μπάντες του παραγωγού θα ακούγονται ίδιες.
Γιαυτό λοιπόν, ο παραγωγός πρέπει να διακρίνει για το πότε θα "εκμεταλλευτεί" το ταλέντο το μουσικού και θα το ακολουθήσει πιστά, και πότε θα επέμβει ο ίδιος για να το βοηθήσει να παράγει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Κατά τη γνώμη μου δηλαδή πρέπει να επεμβαίνει όσο το δυνατόν λιγότερο ώστε να αναδεικνύεται ο προσωπικός χαρακτήρας της μπάντας όσο το δυνατόν περισσότερο.
Δηλ, όσο καλύτερη η μπάντα σε αυτό που παίζει, στο πόσο ξέρει να χειρίζεται τα μηχανήματα και τα όργανά της και όσο πιο καλή τεχνικά άποψη έχει για τον ήχο, τόσο και πιο original ήχο θα έχει χωρίς την σφραγίδα του παραγωγού. Ωφείλει όμως να δίνει προτεραιότητα στην άποψη του παραγωγού για το τι πρέπει τελικά να γίνει σε οποιοδήποτε στάδιο της παραγωγής/ηχογράφησης στο στούντιο.
Πρέπει δηλαδή και η μπάντα να ξέρει σε ποιον εμπιστεύεται την δουλειά της και ακολούθως να τον εμπιστευτεί στις επιλογές του όταν/αν χρειαστεί να διαφωνήσουν σε κάτι.
Αυτά έχω καταλάβει εγώ σε γενικές γραμμές για τον ρόλο του υπεύθυνου εκτέλεσης παραγωγής (επιτέλους βρήκα ένα τίτλο που αρμόζει στην περίσταση.
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
) στις μουσικές ηχογραφήσεις.