πολικότητα μεγαφώνου (Laney Cub 10)

theStratWithin

Νέο μέλος
Μηνύματα
609
Πόντοι
16
Μόλις άλλαξα μεγάφωνο στον Laney Cub 10 μου (βλ. ομώνυμο thread). Έβαλα το jensen mod 10/70. Παρατήρησα τα εξής:

-τοποθετώντας τα καλωδιάκια του ενισχυτή στα + και - του μεγαφώνου, όπως ήταν τοποθετημένα στο στοκ μεγάφωνο, το jensen είναι πιο καθαρό, πιο πρίμο κι έχω...αυτόματα feedback (αφύσικο βασικά) με distortion στον bridge μαγνήτη, όποτε πλησιάζω τον ενισχυτή.

-τοποθετώντας τα αντίστροφα, ο ήχος είναι πιο γεμάτος, αλλά κατιτίς λιγότερο καθαρός, και λιγότερο πρίμος. Feedback μηδέν.

Θα ήθελα να μπορώ να καθορίσω τη "σωστή" πολικότητα (τον πήρα μτχ/νο κι ο προηγούμενος δεν ξέρω αν τα'χε αλλάξει) γιατί τόσο εύκολο feedback μου φαίνεται αφύσικο. Ή αν κάποιος συμφορουμίτης έχει πειραματιστεί με την πολικότητα μεγαφώνου και του ακούγονται οικεία αυτά, ας πει!

Σκέφτηκα μήπως είναι κάποια λυχνία μικροφωνική και κάνει feedback αλλά με το κλασσικό χτυπηματάκι με μολύβι στις λυχνίες δεν άκουσα κάτι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κανονικά, όπου μπαίνει ένα μεγάφωνο η πολικότητα δεν θα πρεπε να μας ενδιαφέρει (μόνο αν σκοπεύεις να συνδέσεις εξτρά καμπίνα).

Αν το πάρεις με το "γράμμα του νόμου", βάζοντας το σήμα στο +, σε κάθε θετική ημιπερίοδό του ο κώνος πρέπει να πετάγεται προς τα έξω.

Αλλά ο ήχος είναι ουσιαστικά ο ίδιος.

Διάβασα οτι παίζει ρόλο το αν η είσοδος του ενισχυτή (το χτύπημά σου στις χορδές) είναι σε φάση με την τελική έξοδο, και αν το μεγάφωνο έχει συνδεθεί "προβλεπόμενα" είναι πιθανό να γίνεται positive feedback loop μεταξύ ενισχυτή και κιθάρας.

Κάποιοι το αναγάγουν στη σφαίρα του φανταστικού, κάποιοι το ακούνε...

Θεωρητικά πιστεύω έχει βάση, αλλά είναι και θέμα συνθηκών (πχ να παίζεις κοντά σην καμπίνα για να γίνεται το feedback).

Στην τελική, συνδεσέ το όπως σε βολεύει καλύτερα...  8)

 
alderbody είπε:
βάζοντας το σήμα στο +, σε κάθε θετική ημιπερίοδό του ο κώνος πρέπει να πετάγεται προς τα έξω.

Αλλά ο ήχος είναι ουσιαστικά ο ίδιος.

...είναι θέμα συνθηκών (πχ να παίζεις κοντά στην καμπίνα για να γίνεται το feedback).
βοηθα και κανενα καπακι μαγνητη ;D και και και...
Ο ενισχυτης σου εχει ανοικτη καμπινα. Διαφορα στην τοποθετηση του απο τους τοιχους

γυρω του μπορει να σου δωσει λιγοτερα η περισσοτερα χαμηλα. Πολλες φορες η αυξηση

των χαμηλων μας δινει την εντυπωση της ελαττωσεως των υψηλων. Το ιδιο αντιστοιχα

συμβαινει και κατα την αυξηση των υψηλων. Φαντασου εναν ζυγο, η μια τραμπαλα και

φαντασου το συχνοτικο γραφημα με κεντρο τους 1000 κυκλους να "βαραινει" σε μια απο

τις δυο ακρες.

Αντιλαμβανομαστε την σχεση και οχι παντα τα απολυτα νουμερα.

 
digisilence είπε:
βοηθα και κανενα καπακι μαγνητη ;D και και και...
Για το feedback λες? Καλά ΟΚ, πολλά παίζουν...

Φαντασου εναν ζυγο, η μια τραμπαλα και

φαντασου το συχνοτικο γραφημα με κεντρο τους 1000 κυκλους να "βαραινει" σε μια απο

τις δυο ακρες.

Αντιλαμβανομαστε την σχεση και οχι παντα τα απολυτα νουμερα.
Ντάξει, η αύξηση/μείωση των μπάσσων δεν σημαίνει κατ' ανάγκη μείωση/αύξηση των πρίμων.

Ίσως σε υλοποιήσεις tone τύπου Baxandall να γίνεται κάτι τέτοιο, αλλά πχ σ' ενα Fender style tonestack δεν παίζει.

Η αίσθηση στο αυτί είναι πάντα υποκειμενική, αλλά ΟΚ σε κάποια extremes (...Τσιτα πρίμα) μπορεί να ισχύσει αυτό που λές.

 
alderbody είπε:
Αν το πάρεις με το "γράμμα του νόμου", βάζοντας το σήμα στο +, σε κάθε θετική ημιπερίοδό του ο κώνος πρέπει να πετάγεται προς τα έξω.
Το δοκίμασα με το παλιό μεγάφωνο έξω απ'την καμπίνα (για να το βλέπω) και δεν μπόρεσα να δω διαφορά (αν χτυπώντας μια χορδή ο κώνος κινείται πρώτα μέσα ή έξω).

Αλλά ο ήχος είναι ουσιαστικά ο ίδιος.
Ρε συ αφού το ακούω! Έχει διαφορά , κυρίως στην αίσθηση. Και είναι κ το feedback αδιάψευστος μάρτυρας -στη μία σύνδεση υπάρχει, στην άλλη όχι. (Όλες οι άλλες συνθήκες είναι οι ίδιες.)

Στην τελική, συνδεσέ το όπως σε βολεύει καλύτερα...  8)
Σωστός!  8)

Πολλες φορες η αυξηση των χαμηλων μας δινει την εντυπωση της ελαττωσεως των υψηλων.
Την αυτή εντύπωση έχω κι εγώ.

...Έχουμε κάποια άλλη ιδέα σε τι μπορεί να οφείλεται το feedback;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα