• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Ποιος τονος καλυτερος για φωνη σε τραγουδι;

Holystone

Νέο μέλος
16 Οκτωβρίου 2007
2,175
85
0
43
Everywhere and nowhere...
Όργανο
  1. Κιθάρα
Καλησπερα σε ολους και Καλα Χριστουγεννα!

Η αποροια μου λογικη για μενα, ισως περιττη για τους γνωστες μουσικης θεωριας, φωνητικων κτλ.

Οποτε γραφω ενα καινουργιο κομματι, τις περισσοτερες φορες βασιζομαι στο οτι το root key ακορντο θα ειναι αυτο που με βολευει στην ταστιερα. (Φανταζομαι και σε πολλους)

Και εγειρεται το ερωτημα (εμενα που δεν εχω σχεση με μαθηματα φωνητικης κτλ):

- Σε καθε φωνη που θα πει το τραγουδι (που βεβαια ο καθενας εχει και την δικη του εκταση) με τι κριτηρια επιλεγεται το root key του κομματιου;

Δηλ, πιο απλα,

αν μπορω να τραγουδησω το τραγουδι και απο B και απο C και απο D, υπαρχει κανονας που λεει οτι πχ "οσο πιο ψηλα τοσο πιο καλα" ή απλα ειναι τυχαια κατα ποσο βολευει τον τραγουδιστη;

 
κυριως στο τραγούδι θα εξαρτηθει απο το ποσο ο τραγουδιστής εχει την δυνατοτητα να ανταποκριθεί σωστα σε όλο το ευρος του και τις προόδους του, σε ολες τις αλλαγες τονων, μετατροπίες κλπ ετσι ωστε να διατηρειται η δυναμικη του και να βγαινει η απαραιτητη συναισθηματικη φορτιση ανάλογα με το υφος του σωστα στη φωνη.

Αρα θα επιλεξεις ασχετα σε ποιον τονο το εγραψες αρχικα και τι προοδο εχει αναλογα με τον τραγουδιστη που θα το δωσεις η την τραγουδιστρια.

Μετα παιζει ρολο και η ενορχηστρωση, δηλαδη το ιδιο το κομματι σε τι τονο αποδιδει καλυτερα ηχητικα απο τη φυση του, ποια οργανα χρησιμοποιούνται

και να βρεθει μια καλη φωνη που να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του.

αυτα απο εμενα

 
Εχω παρατηρησει οτι στα live οι περισσοτεροι τραγουδιστες τραγουδανε 1 ή 2 τονους κατω εκει που μπορουν για να μην κουραζονται φανταζομαι,

ή

Στο στουντιο τραγουδανε οσο πιο ψηλα μπορουνε δηλ εκει τους 1 ή 2 τονους πανω;!

 
δεν ειναι ευκολο ακόμα και για τον καλυτερο να χτυπάει πάντα με την ιδια ακρίβεια τις νότες στο ανώτερο εύρος του.

Σε καποια κομματια δε αμα το κανει συνεχεια για τις απαιτησεις ενος live η ενος tour θα διαλυσει τα λαρύγγια του σε καποια κομμάτια.

 
Ο κάθε τόνος έχει τη χάρη του. Για παράδειγμα μια μελαγχολική μπαλάντα ίσως να συγκινήσει περισσότερο από Cm (αντί για Dm) ή ένα F# να "αγριεύει" περισσότερο από καποιο άλλο ματζόρε.

 
mario είπε:
Ο κάθε τόνος έχει τη χάρη του. Για παράδειγμα μια μελαγχολική μπαλάντα ίσως να συγκινήσει περισσότερο από Cm (αντί για Dm) ή ένα F# να "αγριεύει" περισσότερο από καποιο άλλο ματζόρε.

αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ αν και πρέπει να έχει κάποια ψυχοακουστική βάση... έχεις κάποιες πηγές mario?

 
    Oσοί από μας είμαστε κιθαρίστες βολευόμαστε πιστεύω στους κιθαριστικούς τονούς.ΛΑ ΜΙ ΡΕ ΣΟΛ ΣΙ ΝΤΟ.Εγώ προσωπικά μιας και έχω σχετικά μπασα χροιά με βολέυει πολύ εκέι.Ασε που κοιτάω επείδη είμαστε τρίο να έχει κάμποσα ανοιχτα ακόρντα για να τα πιάνω χωρίς να πολυκοιτάω .Αλλά γενικά πιστεύω ότι υπάρχουν τόνοι που η φωνή μας βγαίνει πιο αβίαστα αλλά πάλι έχει άμεση σχέση με την μελωδική γραμμή κτλ της κάθε σύνθεσης.Μέτα από τόσα χρόνια παιξίματος εμένα προσωπικά το χέρι πάει σε αυτά τα κουτιά αβίαστα και λογικά τα φτιάχνω όλα εκεί,Αν ήμουνα τζαζίστας ίσως να έπαιζα και αλλού.Τολμώ να πω ότι σε τόνους όπως σολ δίεση αν είχε και τπτ άλλο μέσα θα μπερδευόμουν στο σόλο.Αλλά νομίζω ότι με αυτά που λέω είμαι τελείως οφτοπικ.Απορώ γιατί τα γράφω.Τεσπα.Σορύ μαγκες.

 
Υπαρχει λογος που ο...θεος εφτιαξε αυτα τα φανταστικα αντικειμενα

images


ο τραγουδιστης πρεπει ΠΑΝΤΑ να τραγουδαει απο τον τονο στον οποιο αποδιδει τα μεγιστα,τοσο ερμηνευτικα οσο και φωνητικα.

 
Superfunk είπε:
Υπαρχει λογος που ο...θεος εφτιαξε αυτα τα φανταστικα αντικειμενα

images


ο τραγουδιστης πρεπει ΠΑΝΤΑ να τραγουδαει απο τον τονο στον οποιο αποδιδει τα μεγιστα,τοσο ερμηνευτικα οσο και φωνητικα.

Τι να γίνει ρε φίλως που μερικοί από μας παίζουμε μόνο φρέτλες... ακόμη και στα πλήκτρα  ;D ;D Και στη φωνή λόγω Σφαλτσου  ;D ;D

 
ο τραγουδιστης πρεπει ΠΑΝΤΑ να τραγουδαει απο τον τονο στον οποιο αποδιδει τα μεγιστα,τοσο ερμηνευτικα οσο και φωνητικα.
Ωραια, οποτε τι συνταγη ακολουθουμε;

Πχ κοιταμε το ευρος της φωνης του τραγουδιστη σε διαφορους τονους στο τραγουδι και προσπαθουμε να βρισκεται η μελωδικη γραμμη ισορροπημενα σε εκταση και προς τα κατω και προς τα πανω;

Δηλ (για να μην τραβατε τα μαλλια σας με αυτα που γραφω :D )

εχει καποιος εκταση απο πχ C2 εως C4 (τυχαια γραφω) θα κοιταξουμε να μην πλησιαζει ουτε πολυ προς τα κατω ουτε προς το μεγιστο του ευρους αλλα "τσακ στη μεση";!

ΥΓ: μπακατελιστικο, ξερω :(

 
Holystone είπε:
Ωραια, οποτε τι συνταγη ακολουθουμε;

Πχ κοιταμε το ευρος της φωνης του τραγουδιστη σε διαφορους τονους στο τραγουδι και προσπαθουμε να βρισκεται η μελωδικη γραμμη ισορροπημενα σε εκταση και προς τα κατω και προς τα πανω;

Δηλ (για να μην τραβατε τα μαλλια σας με αυτα που γραφω :D )

εχει καποιος εκταση απο πχ C2 εως C4 (τυχαια γραφω) θα κοιταξουμε να μην πλησιαζει ουτε πολυ προς τα κατω ουτε προς το μεγιστο του ευρους αλλα "τσακ στη μεση";!

ΥΓ: μπακατελιστικο, ξερω :(
γιατι εχεις τύψεις για τις απορίες αυτές? Φυσιολογικότατες τις βρισκω. Μην ανησυχεις γι αυτο. Dont worry about it. Smile!!

 
Holystone είπε:
Ωραια, οποτε τι συνταγη ακολουθουμε;

Πχ κοιταμε το ευρος της φωνης του τραγουδιστη σε διαφορους τονους στο τραγουδι και προσπαθουμε να βρισκεται η μελωδικη γραμμη ισορροπημενα σε εκταση και προς τα κατω και προς τα πανω;
ναι δοκιμαζεις διαφορους τονους μεχρι να βρεις τον καλυτερο,μην ανησυχεις οταν τον βρεις θα το ξερεις....

Τι ειναι αυτο? Stirella?
ναι,παρε και εναν γνωστο σιδερωτη

albertcollins3-400.jpg


 
AuditoryDriving είπε:
αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ αν και πρέπει να έχει κάποια ψυχοακουστική βάση... έχεις κάποιες πηγές mario?
Δεν το έχω ψάξει ακαδημαϊκά παρά μόνο εμπειρικά. Αλλά ΜΕ έδωσες ωραία ιδέα για ψάξιμο. Να μια καλή αρχή:

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_psychology

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustics

http://en.wikipedia.org/wiki/Biomusicology

Eδώ και δεκαετίες έρευνες έχουν δείξει ότι μουσικές με μέτριο tempo και ψαλιδισμένα τα μπάσα και τα πρίμα αυξάνουν την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετs.  ;)

Προς το παρόν πάντως καμία έρευνα δεν έχει αποδείξει ότι τα "ουσάκ" είναι πιο νταλγκαδιάρικα από Gm

http://youtu.be/8J87yIQwwlY

έως Am


;D

 
Οταν λες επιλογη τονικοτητας, εχεις ηδη τη μελωδια/φωνη και θελεις να το ενορχηστρωσεις; Η κλασσικη επιλογη θα ηταν η ΛΑ, αλλα(!) εξαρταται σε μεγαλο βαθμο τι εκταση εχει η μελωδια, τι εκταση εχει αυτος που θα την τραγουδησει και τι στυλ θα ειναι το τραγουδι. Γενικα οι ψηλοτερες νοτες ειναι για να περνας πιο εντονα συναισθηματα, να δινεις ενταδη στο κομματι κτλ. χωρις αυτο να ειναι απολυτο. Ο τυπος της φωνης ειναι επισης σημαντικος αφου ενας μπασος δε θα μπορει να αποδοσει σε ψηλοτερες νοτες οπως ενας τενορος και το αντιθετο.

Γνωμη μου ειναι δοκιμαζε συνεχεια τονικοτητες και μεινε οπου ικανοποιηθεις φωνητικα, την κιθαρα τη ρυθμιζεις ευκολα, τη φωνη οχι. Βαλε και αυτο το μαραφετι αν χρειαστει, κοιτα να "βολεψεις" τη φωνη πρωτα ωστε να αποδιδει τα μεγιστα.

Στα περισσοτερα live συνηθως παιζουν 1 ημιτονιο/ενα ταστο (πολυ σπανια περισσοτερα) κατω επειδη ο τραγουδιστης εχει να βγαλει προγραμμα 1-1,5 ωρα και τα λαθη δε συγχωρουνται. Στο στουντιο μπορει να αφιερωσει την ιδια ωρα για να ηχογραφισει μονο και μονο μια φραση απο ενα τραγουδι, εχει χρονο να κανει διαλλειμα και περιθωριο για λαθη.

 
Νομίζω το πιο σημαντικό απο όλα είναι το σε τι κομμάτι απευθύνεσαι και δεν εννοω είδος.Εννοώ κάτι πολύ απλό,αν είναι δικό σου και θες να προσθέσει τα φωνητικά του κάποιος άλλος ή αν είναι παιγμένο το κομμάτι ήδη.Την περίπτωση να γράψεις κάτι και ταυτόχρονα να ψάχνεις τον τόνο για τη δική σου φωνή δεν την υπολογίζω γιατί νομίζω ότι η φωνή μας στα άπαιχτα τραγούδια κατα κάποιο τρόπο κουμπώνει μόνη της,άνευ εύρους.

Για τις άλλες δυο περιπτώσεις όμως η διαφορά θεωρώ πως είναι η εξής:

Έχωντας έναν τραγουδιστή ο οποίος να σκαμπάζει απο θεωρία,φαίνεται σχεδόν απο την αρχή αν θα κουμπώσει πάνω στο καινούργιο σου κομμάτι η όχι.Αν το κομμάτι έχει ήδη παιχτεί τότε οφείλει ο ίδιος να ξέρει απο τι τόνο θα το πει.Τουλάχιστον στο περίπου.Και για να spice things up λίγο,σας δίνω λίγη τροφή για σκέψη.Τόσες μπάντες που παίζουν ή και αναμασούν κομμάτια στους ίδιους τόνους πχ FIREWIND που έχω τώρα στο μυαλό μου,το κάνουν για την ευκολία της φωνής η για βολικό και εύηχο αποτέλεσμα σαν σύνολο?Εγω προσωπικά θεωρώ ότι η φωνή κουμπώνει πάνω στο κομμάτι και όχι όλη η μπάντα πάνω στη φωνή.Φυσικά αν σεσσιονάρεις αλλάζει το θέμα... :)

 
Δεν υπαρχει καποιος κανονας να κανει τα πραγματα πιο απλα. Τεχνη κανεις...οτι σου κατεβει.  ;) Απο εκει και μετα εξαρταται απτο ποσο εμπειρος τραγουδιστης εισαι, αλλα και εκει ο μονος κανονας ειναι να μπορεις να τραγουδησεις την νοτα κατα προτιμηση για ωρα χωρις να βγαζεις νοκ αουτ την φωνη σου.

 
Ωραιες απαντησεις παιδες!

Κοιταξτε απο που πηγαζει το προβλημα:

Ωντας 33χρονων σημερα, ξεκινώντας στα 14 απο heavy metal παιζοντας σε μπαντα με τον δίδυμο στα lead και τον μεγαλύτερο αδερφο στα ντραμς, και παράλληλα απο τα 17 στα λαικά (απο ρεμπετικα, λαικά σε μαγαζια στου Ψυρρη για το μεροκάματο και αλλου, με την αλογοουρα και οι τρεις βεβαια  ;D ),

Στο hard rock και blues σημερα (καλά για τα "εντεχνα" ωραια φαση τοτε, να πέσουν και τα θηλυκά ;) ), σημερα παράλληλα σε πιο παραδοσιακο στυλ (ΟΛΑ ΜΑΖΙ), εχει αλλάξει αρκετα η φωνή μου από τοτε ::)

Σημερα, φυσικά δεν μπορω να πω τα ρεμπετικα/ λαικα κτλ στους ιδιους τονους με οταν ημουν 17, και φυσικά κανω transpose. Δεν εχω κανενα προβλημα με αυτο, και γενικα ειμαι λιγο αντιθετος στην χρηση καποτα-στου, νομιζω πως με περιοριζει... στο να κυριευσω την ταστιερα  ;D (στην κιθαρα μονο, εεε, ειπαμε!!!)

Οποτε ενστικτωδως προβαροντας ανεβοκατεβαζω τους τονους. Απλά μην εχωντας γνωσεις ορθοφωνιας/ φωνητικων κτλ, ψαχνω ενα μπουσουλα να ακολουθησω τους...κανονες

 
νομιζω πως με περιοριζει... στο να κυριευσω την ταστιερα
δεν σε εμποδιζει καθολου να...κυριευσεις την ταστιερα,απλα σου δινει ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΚΟΡΝΤΑ σε τονους που δεν μπορεις να τα εχεις.

και κακα τα ψεμματα ΑΛΛΟ ΗΧΟ εχουν τα ανοικτα ακκορντα ειδικα στην ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ κιθαρα.

 

Trending...

Νέα θέματα