Ποιο μικρόφωνο για φωνή υψίφωνου σε studio;;;

reverbfun

Νέο μέλος
Μηνύματα
139
Πόντοι
16
Καλησπέρα φίλοι μου.

Έχω την εξής απορία:

Θέλω να ηχογραφήσω στο home studio μου βυζαντινούς ύμνους.

Η αντρική φωνή που θα ηχογραφήσω είναι οξύς υψίφωνος (λυρικός - λετζέρος τενόρος), με πολύ δυνατή ένταση. 

Έχω στην κατοχή μου το πυκνωτικό Rode Nt1a, το οποίο όμως είναι ως γνωστόν  αρκετά bright με τονισμένες τις ψηλές συχνότητες.

Φοβάμαι λοιπόν ότι το άκουσμα θα παραμορφωθεί  λόγω  της φύσης της φωνής και της φύσης του μικροφώνου που είναι και τα δύο αρκετά bright ως σύνολο.

Τι να κάνω;;;

Να χρησιμοποιήσω ένα άλλο πυκνωτικό μικρόφωνο δηλαδή το Se Electronics X1, που είναι λιγότερο bright ή το πρώτο μικρόφωνο και να παίξω με το equalizer;;

Η κάρτα ήχου είναι μία focusrite 2i2 scarlett και λογισμικό cubase 5.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την όποια βοήθεια.

 
Αν ο σκοπός σου είναι να γράψεις πιστά, το Rode μια χαρά θα τα καταφέρει. Αν όμως έχεις δεύτερο μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος μπορείς να το συγκρίνεις επι τόπου. Το αν υπάρξει πρόβλημα θα το δεις στην πράξη. Προσωπικά δεν το πιστεύω. Δες και το σχετικό βοηθητικό διάγραμμα.

index.php


freq_range.jpg

 
Καλημέρα!!Ευχαριστώ για την απάντηση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να δώσω τόσο την "πιστή" αποτύπωση της φωνής του η οποία είναι πολύ τσιριχτή!!

Θα ήθελα λίγο να την "επιτηδεύσω", να την αναδείξω χωρίς να τονίσω  τις ψηλές της.

Αυτό είναι το δεύτερο πυκνωτικό μεγάλου διαγράμματος:

https://www.gearslutz.com/board/reviews/675022-se-electronics-x1.html

 
reverbfun είπε:
Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να δώσω τόσο την "πιστή" αποτύπωση της φωνής του η οποία είναι πολύ τσιριχτή!!

Θα ήθελα λίγο να την "επιτηδεύσω", να την αναδείξω χωρίς να τονίσω  τις ψηλές της.
Eq και compressor είναι φίλοι σου. :)

 
Είναι προτιμότερο να έχεις μια πιστή καταγραφή της πηγής (όταν μιλάμε για φωνή) και μετά να επέμβεις "δημιουργικά" με EQ κ.α. Αρα το αυτί σου είναι ο "φίλος" σου.

2 μικρόφωνα έχεις, βάλε τα δίπλα και κρίνε επι τόπου ποιο ή γιατί όχι και τα δύο.

Δεν είναι πως έχεις κάποια συλλογή για να έχεις διλήμματα.

Happy recording!

 
reverbfun είπε:
Καλημέρα!!Ευχαριστώ για την απάντηση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να δώσω τόσο την "πιστή" αποτύπωση της φωνής του η οποία είναι πολύ τσιριχτή!!

Θα ήθελα λίγο να την "επιτηδεύσω", να την αναδείξω χωρίς να τονίσω  τις ψηλές της.
για την περίπτωσή σου και για τα μέσα που διαθέτεις οι φίλοι μου σε κάλυψαν ως προς τις επιλογές σου...

καθαρά εγκυκλοπαιδικά τώρα , αν βρισκόσουν σε ένα studio, για να "λειάνεις" με φυσικό τρόπο τα artifacts που αναφέρεις η πρώτη σου επιλογή θα ήταν να δοκιμάσεις κάποια "λαμπάτα" μικρόφωνα από τη "συλλογή" σου... μια καλή και σχετικά φθηνή λύση το κλασικό πια K2 της Rode...

 
Σίγουρα αν είχα ένα λαμπάτο όπως αυτό που αναφέρεις θα είχε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα σε μία τέτοια φωνή.

Να ρωτήσω κάτι, δεδομένου ότι έχουμε μία οξεία με ένταση φωνή, θα ήταν καλό να τον είχα μακριά από το μικρόφωνο για να μην παραμορφωθεί η ηχογράφηση ή θα χάσω σε όγκο;;;

 
reverbfun είπε:
Να ρωτήσω κάτι, δεδομένου ότι έχουμε μία οξεία με ένταση φωνή, θα ήταν καλό να τον είχα μακριά από το μικρόφωνο για να μην παραμορφωθεί η ηχογράφηση ή θα χάσω σε όγκο;;;
Ο όγκος δεν προέρχεται απο παραμόρφωση στην ηχογράφηση, εκτός και αν είναι κάποιος κακώς εννοούμενος όγκος. Πρώτο μέλημα και υποχρέωση του ηχολήπτη είναι να γράψει χωρίς παραμόρφωση.

Αυτή είναι η δική μου τακτική φυσικά.

Η σωστή τοποθέτηση απέναντι στο μικρόφωνο είναι το Α και το Ω.

Μικρή κλίση για να μην χτυπά το διάφραγμα ο αέρας και pop shield αλλά και απόσταση ανάλογα με την ένταση του τραγουδιστή. Με μεγάλο διάφραγμα και πυκνωτικό μικρόφωνο δεν πας για proximity effect σαν αυτό που θα σου έδινε ένα δυναμικό Shure SM58.

 
Δοκίμασε και πειραματίσου με το ύψος του μικροφώνου, για τον όγκο που αναφέρεσαι στήσε το λιγο πιο ψηλά από το ύψος του στόματος, για τονισμό στα πρίμα-χαμηλότερα.

Μπάσα-ψηλά, πρίμα-χαμηλά, έχει να κάνει με το πως ανακλάται η φωνή στην κοιλότητα του στόματος.

 
Σκέφτομαι πράγματι να παίξω με το ύψος του μικροφώνου αλλά και με την απόσταση.

Δηλαδή να το έχω πιο ψηλά από το ύψος του στόματος, με ελαφρά κλίση και σε απόσταση περίπου λίγο παραπάνω από 20 εκ. από το στόμα του.

Και μετά ανάλογα το αποτέλεσμα να επέμβω με eq κλπ αλλά θα ήθελα να πετύχω καλό πρωτογενές αποτέλεσμα χωρίς πολύ επεξεργασία.

Πριν πω ότι "πάμε να ηχογραφήσουμε κανονικά", θα πειραματιστώ να δω πως βγαίνει και να ακούσει και εκείνος πως του φαίνεται.

 
Αν θες την ταπεινή μου άποψη μιας και η ενασχόληση μας ταιριάζει (δεν εννοω ότι ασχολούμαι με βυζαντινή μουσική) αλλά γενικά καταλαβαίνω πολύ καλά το τι θες να κανείς ,τώρα όσο άφορα την γνώμη μου γενικά το rode σαν brand για ηχογραφησει θα έλεγα όχι εγώ προσωπικά .σαν εταιρία βάση των προϊόντων της έχει προσφέρει στον τομέα κάμερα/βιντεοσκόπηση όσο καμία άλλη εταιρία ,αλλά και γενικά άλλα  της προϊόντα χρησιμοποιούνται σε θέατρα/ορχήστρες σαν πυκνωτικά μικρόφωνα και οχι σαν δυναμικά ,και ο λόγος είναι ότι σαν λειτουργεία έχουν σκοπό την πλήρη καταγραφή του ήχου και στην συνέχεια δίνετε η επιθυμητή ένταση από ηχολήπτη .το λέω για θέατρα/ορχήστρες.

 
GeorgeVocal είπε:
Αν θες την ταπεινή μου άποψη μιας και η ενασχόληση μας ταιριάζει (δεν εννοω ότι ασχολούμαι με βυζαντινή μουσική) αλλά γενικά καταλαβαίνω πολύ καλά το τι θες να κανείς ,τώρα όσο άφορα την γνώμη μου γενικά το rode σαν brand για ηχογραφησει θα έλεγα όχι εγώ προσωπικά .σαν εταιρία βάση των προϊόντων της έχει προσφέρει στον τομέα κάμερα/βιντεοσκόπηση όσο καμία άλλη εταιρία ,αλλά και γενικά άλλα  της προϊόντα χρησιμοποιούνται σε θέατρα/ορχήστρες σαν πυκνωτικά μικρόφωνα και οχι σαν δυναμικά ,και ο λόγος είναι ότι σαν λειτουργεία έχουν σκοπό την πλήρη καταγραφή του ήχου και στην συνέχεια δίνετε η επιθυμητή ένταση από ηχολήπτη .το λέω για θέατρα/ορχήστρες.
:o :o :o
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top