Ποιο είναι το αντίθετο του DI ???

fanispap

Νέο μέλος
Μηνύματα
15
Πόντοι
1
Χαιρετώ τους φίλους noizάδες!

Θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος να με διαφωτίσει...

Υπάρχει συσκευή η οποία να μετατρέπει ένα balanced σήμα σε unbalanced;

Έστω ότι η έξοδος ενός synth είναι συνδεδεμένη σε ένα DI, και το balanced καλώδιο που φεύγει από το DI συνεχίζει για αρκετά μέτρα (οπότε μαζεύει θόρυβο στη διαδρομή). Στην άλλη άκρη θέλουμε να συνδέσουμε ένα μείκτη που δεν έχει διαθέσιμη balanced είσοδο, αλλά Line. Τι πρέπει να παρεμβληθεί έτσι ώστε να έχουμε τα οφέλη της balanced συνδεσμολογίας με μια line έξοδο;

Ελπίζω να έγινα κατανοητός!!!

 
Φίλε fanispap διαβάζω την ερώτησή σου ανάποδα.

Δηλαδή... αναφέρεις στο τέλος:

Τι πρέπει να παρεμβληθεί έτσι ώστε να έχουμε τα οφέλη της balanced συνδεσμολογίας με μια line έξοδο;
Να κάνω μιά διόρθωση. Εννοείς line είσοδο και όχι line έξοδο. Σωστά;
Από την στιγμή που ο "δέκτης" (κονσόλα) δεν έχει είσοδο balanced δεν μπορείς να έχεις αυτό το όφελος (μηδενισμό θορύβου) και όχι μόνο (διπλασιασμό σήματος). Αυτό διότι, δεν υπάρχει στην είσοδο της κονσόλας το ανάλογο κύκλωμα - εξάρτημα (operational amplifier) που θα κάνει την πράξη για μηδενισμό του θορύβου και παράλληλα διπλασιασμό του σήματος.

Θα προσπαθήσω με απλά νούμερα να σου δώσω να καταλάβεις πως λειτουργεί το balanced.

Έστω ότι το σήμα σου από την balanced έξοδο (3 pin) είναι (+8Σ) στον θετικό πόλο και (-8Σ) στον αρνητικό πόλο.

Το καλώδιο μεταφέρει το σήμα σου για παράδειγμα (+8Σ) και (-8Σ) αλλά στην διαδρομή μαζεύει και θόρυβο. Έστω ο θόρυβος για παράδειγμα (+3Θ) όπου πάει αναγκαστικά και στους δύο πόλους. Δηλαδή (+3Θ) στον θετικό πόλο και (+3Θ) στον αρνητικό πόλο.

Δηλαδή στο καλώδιο μεταφέρονται τα:

[(+8Σ) (+3Θ)] στον θετικό πόλο και

[(-8Σ) (+3Θ)] στον αρνητικό πόλο

Η κατάληξη του (balanced) καλωδίου πάει στην balanced είσοδο της κονσόλας.

Στην είσοδο της κονσόλας υπάρχει κύκλωμα όπου εκτελεί την παρακάτω πράξη (αφαίρεση).

[(+8Σ) (+3Θ)] - [(-8Σ) (+3Θ)] = [(+16Σ) (+0Θ)]

Ελπίζω να σου τα είπα καλά και απλά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φίλε Μανώλη, ίσως δεν το διατύπωσα σωστά. Αυτό που θέλω είναι ένα μηχάνημα που από τη μια μεριά να έχει balanced είσοδο, να περιέχει τον opamp που αναφέρεις και στην έξοδό του να παίρνεις line σήμα!

Μια άλλη διατύπωση του ερωτήματος μου μπορεί να είναι:

Πώς μπορώ να συνδέσω μια πηγή line ή instrument με ένα μείκτη που δεν διαθέτει bal εισόδους, όταν βρίσκονται σε σχετικά μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, χωρίς να έχω παρεμβολές (=θόρυβο) στο σήμα μου;

Σχηματικά θέλω κάτι σαν αυτό:

πηγή----<DI]===============================================[??>----Μίκτης

όπου --- unbalanced

      ===balanced

      [??> αυτό που ψάχνω (αν υπάρχει δηλαδή......)

Ευχαριστώ για το χρόνο σας! :)

 
Βασικά όσο το σήμα είναι balanced δεν μαζεύει θόρυβο αλλά το αντίθετο, τον απορρίπτει, τον βγάζει εκτός φάσης (καταλήγοντας σε balanced σύνδεση βεβαίως).

Όσο για την σύνδεσή σου, δοκίμασε να βάλεις στο τέλος του xlr έναν μεταλικό αντάπτορα θυληκό-θυληκό canon, και βάλε άλλο ένα di, και από εκεί με καρφί-σε-rca για τον μίκτη σου. Νομίζω ότι θα είσαι οκ και ο θόρυβος αν υπάρχει θα φύγει "παίζοντας" με κουμπάκι της γείωσης από τα di.

 
Φίλε fanispap, κατάλαβα τι θέλεις.

Δεν βρήκα κάτι από τα γνωστά σε μένα τουλάχιστον μοντέλα που να κάνει αυτό που θέλεις. Σίγουρα όμως πρέπει να υπάρχει.

Συγνώμη που δεν μπόρεσα να σε βοηθήσω.

Μιά ιδέα.

Ίσως καμιά φθηνή (καινούργια) κονσολίτσα με balanced εισόδους, κάνει την δουλειά σου αφού η τιμή αυτού που ζητάς με την τιμή μιάς κονσόλας σαν αυτή που λέω εγώ, μπορεί να είναι πολύ κοντά από πλευράς κόστους.

Ερώτηση.

Είσαι σίγουρος ότι η κονσόλα σου δεν έχει είσοδο balanced ?

Δεν είναι απαραίτητο να είναι βύσμα XLR. Κάποιες κονσόλες έχουν balanced είσοδο μορφής καρφί stereo. Δες το αυτό πριν κάνεις κάποια κίνηση.

Συγνώμη και πάλι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
νομιζω οτι καταλαβα τι ζητας , και η φθηνοτερη λυση  ειναι αυτη που προτεινε ο κος χναρακης παραπανω. παιρνεις ενα φθηνο μιξερακι που εχει balanced εισοδο  και καθαρισες . πχ αυτο

http://www.thomann.de/gr/samson_smix_5kanal_kompaktmixer.htm

επισης μπορεις να βαλεις αυτο . http://www.thomann.de/gr/millenium_sp3_splitter.htm

ειναι ενα σπλιτερακι με balanced εισοδο . εσυ θα χρησιμοποιησεις την μια εξοδο.

βεβαια για το συγκεκριμενο προιον εχω μια επιφυλαξη γιατι ενω στην περιγραφη του thoman γραφει balanced input επανω στο προιον γραφει σκετο input , και δε βλεπω τιποτα μπαταριες τροφοδοσιες κλπ . ισως η εισοδος να μην ειναι balanced και να ειναι απλως λαθος η περιγραφη.

παντως σιγουρα θα υπαρχει ενα προιον που κανει αυτο ακριβως που ζητας , εχει δηλαδη μια εισοδο balanced και μια εξοδο οτι ναναι , αλλα δε μπορεσα να το βρω.

 
fanispap είπε:
Χαιρετώ τους φίλους noizάδες!

Θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος να με διαφωτίσει...

Υπάρχει συσκευή η οποία να μετατρέπει ένα balanced σήμα σε unbalanced;

Έστω ότι η έξοδος ενός synth είναι συνδεδεμένη σε ένα DI, και το balanced καλώδιο που φεύγει από το DI συνεχίζει για αρκετά μέτρα (οπότε μαζεύει θόρυβο στη διαδρομή). Στην άλλη άκρη θέλουμε να συνδέσουμε ένα μείκτη που δεν έχει διαθέσιμη balanced είσοδο, αλλά Line. Τι πρέπει να παρεμβληθεί έτσι ώστε να έχουμε τα οφέλη της balanced συνδεσμολογίας με μια line έξοδο;

Ελπίζω να έγινα κατανοητός!!!
Για ποιο λόγο θέλεις να κάνεις κάτι τέτοιο ?

Δεν υπάρχουν άλλες mic είσοδοι στην κονσόλα ?

Για πόσα μέτρα απόσταση μιλάμε ?

 
Πρώτα απ' όλα να σας ευχαριστήσω όλους για τις απαντήσεις!

Η κονσόλα μου είναι αυτή http://www.thomann.de/gr/behringer_pmp5000.htm

Έχει 12 mic εισόδους και 4 stereo, οι τελευταίες έχω την εντύπωση ότι είναι unbalanced. Σκεφτόμουν λοιπόν ότι αν πάρω αυτό: http://www.thomann.de/gr/the_sssnake_sk415-30_multicore.htm θα περισσεύουν 4 mic καλώδια τα οποία θέλω να τα συνδέσω σε 2 stereo εισόδους της κονσόλας.

Αυτά τα καλώδια θα μεταφέρουν το σήμα των πλήκτρων (2 synth, στερεοφωνικά). Θα ήθελα δηλαδή να έχω ελεύθερες τις 12 εισόδους για μικρόφωνα. Αλλά το γεγονός ότι οι είσοδοι stereo είναι unbal θα έχει επίπτωση στον ήχο...

Απ' ότι βλέπω, όμως οι λύσεις είναι κάπως ακριβές (tascam)....

edit: Λέτε να υπάρχει κάτι σε DIY;;;

 
Μία λύση, αντί να πάρεις αυτό που ψάχνεις, είναι να βάλεις μια μικρή κονσόλα για τα σύνθια και απο την έξοδό της, που θα πρέπει να κοιτάξεις να είναι balanced (μερικές πολύ μικρες δεν έχουν balanced outputs), να στείλεις 2 καλώδια XLR σε δύο κανάλια της μεγάλης κονσόλας έτσι ώστε να έχεις το στέρεο σήμα που θες.

Το ίδιο σενάριο μπορεί να παίξει και για μία ντράμς, που χρειάζονται πολλά μικρόφωνα.

Ετσι θα έχεις, στα ίδια χρήματα περίπου, μια χρήσιμη μικρή κονσόλα για ότι προκύψει.

 
Φίλε fanispap

Τσάμπα φάγαμε τον χρόνο μας.  ???

Κακώς που δεν σε ρώτησα από την αρχή ποιά κονσόλα έχεις.

Απ'ότι είδα η κονσόλα διαθέτει balanced εισόδους.

Τώρα, εάν για κάποιο λόγο δεν σε φτάνουν οι είσοδοι πάρε άλλη μιά κονσόλα μικρή μόνο για τα σύνθια σου με balanced εισόδους και εξόδους της ίδιας εταιρείας. Όπως σου είπα και χθες πιό φθηνά θα σου έρθει.

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Τσάμπα φάγαμε τον χρόνο μας.  ???
ουπς!!  :-[ sorry!

Δηλαδή οι stereo είσοδοι είναι balanced? Στο manual αναφέρει ότι όλες οι line είσοδοι/έξοδοι είναι unbalanced εκτός από αυτές των 12 μονοφωνικών καναλιών. Τι ισχύει τελικά;

 
Οι line είσοδοι στα 12 μονοφωνικά κανάλια είναι balanced.

Οι 13-16 είσοδοι είναι unbalanced και γίνονται switch μεταξυ TS (βύσμα καρφί) και RCA (βυσμα παραδοσιακού στερεφωνικού).

 
--akyro post--

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τι έγινε ωρε harry?...κάνεις "λευκή" απεργία?... ;D ;D ;D

 
Αυτό τί σας λέει;

opamp7.gif


Το βρήκα σε αυτή τη σελίδα: http://headwize.com/projects/opamp_prj.htm

Φαίνεται εύκολο και ανέξοδο σαν κατασκευή.

 
Αυτό είναι ένα τμήμα από είσοδο κονσόλας. Αν "πιάνουν" τα χέρια σου φτειάχτο.

Ερώτηση. Τί τροφοδοτικό θα βάλεις? ... εκτός αν δουλέψει με μπαταρία.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top