Ποια η σειρα σε ένα channel strip?

Anouvis_GR

Νέο μέλος
Μηνύματα
196
Πόντοι
16
Θέλω να φτιάξω μεσα στο cubase από plugins ένα channel strip για μικρόφωνο και οργανα που έχουν θορύβους και φυσήματα. Παρακαλώ κάποιος να μου πει ποια σειρα πράπει να ακολουθήσω και γιατι? Exp>Gate>PEQ> DQE>Comp>GEQ. καλά τα πάω?

 
παιδια το θεμα με ενδιαφέρει πολύ. όποις νομίζεςι πως έχει κάτι να πεί ας κάνει ένα κόπο να απαντήσει. ευχαριστώ

 
Οταν λες μικροφωνο και οργανο που εχουν φυσηματα, εννοεις ενα mix ή καναλι καναλι? Γιατι δεν ειναι κατανοητο οπως το θετεις.

 
Το έχεις μπερδέψει το θέμα κάπως. Να ξεκαθαρίσουμε:

- Καταρχήν είναι προτιμότερο να μην δουλεύουμε με ενα συγκεκριμένο path γιατί πχ μπορεί σε φωνές να κάνει καλή δουλειά ένα eq, ενώ σε κιθάρες ένα άλλο. Το ίδιο ισχύει για τους κομπρέσσορες κλπ.

- Το gate είναι σχεδόν άχρηστο σήμερα καθώς με το cubase σου δίνεται η δυνατότητα να καθαρίσεις με editing τα tracks. Χρειάζεται μόνο στην περίπτωση που θέλουμε να "κόψουμε" την ουρά πχ. της μπότας η του τομ κλπ και να δώσουμε λίγη ατάκα, αλλά και πάλι για αυτές τις δουλειές υπάρχουν καλύτερα εργαλεία όπως ένα transient designer ή ένας καλός compressor.

- Αν GEQ εννοείς Graphical equalizer, δεν έχω συναντήσει ποτέ σε channel strip.

Οπότε αν μιλάμε για συμβατική κονσόλα (όχι ssl/neve) που ΔΕΝ έχει ενσωματωμένους δυναμικούς επεξεργαστές αλλά τους βάζουμε σαν insert το ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ path είναι το εξής:

Gain,Insert (compressor/gate/whatever), EQ, Αux. Sends, Pan, Fader. To θέμα είναι ότι:

1) Σήμερα συνηθίζουμε να αλλάζουμε τη σειρά ανάλογα με το τι θέλουμε να κάνουμε.

2) Υπάρχουν έτοιμα channel strips σε plugin.

3) Channel strip είναι το ίδιο το κανάλι του cubase.

4) Επαναλαμβάνω ότι θεωρώ αδύνατο το να έχεις ένα κανάλι που κάνει για ό,τι του βάλεις (εκτός αν η κονσόλα μας ανήκει στην κατηγορία neve/ssl και δε συμμαζεύεται)

5) Καλό θα ήταν να έχεις σωστές πηγές από την αρχή παρά να τρέχεις να το μαζέψεις μετά.

Ελπίζω να εννοείς ότι θέλεις strip για ενα κανάλι και όχι για όλο το mix (που τότε μιλάμε για mastering) γιατί θα γράφω τόση ώρα τσάμπα :P

 
5) Καλό θα ήταν να έχεις σωστές πηγές από την αρχή παρά να τρέχεις να το μαζέψεις μετά.
Δασκαλε? Εσυ εδω? :lol:

Καλα καλα..πλακα κανω..Ακομα αντηχει αυτο στα αυτια μου:

"Κανονας πρωτος. Ποτε δεν γραφουμε αθλια μια πηγη και στη συνεχεια περιμενουμε απο την τεχνολογια να κανει θαυματα. Εαν δεν εχουμε τον εξοπλισμο να το κανουμε, τοτε καθομαστε σπιτι και κοιταμε τηλεοραση" :roll:

 
5) Καλό θα ήταν να έχεις σωστές πηγές από την αρχή παρά να τρέχεις να το μαζέψεις μετά.
Δασκαλε? Εσυ εδω? :lol:

Καλα καλα..πλακα κανω..Ακομα αντηχει αυτο στα αυτια μου:

"Κανονας πρωτος. Ποτε δεν γραφουμε αθλια μια πηγη και στη συνεχεια περιμενουμε απο την τεχνολογια να κανει θαυματα. Εαν δεν εχουμε τον εξοπλισμο να το κανουμε' date=' τοτε καθομαστε σπιτι και κοιταμε τηλεοραση" :roll:[/quote']

Δεν ξέρω ποιος είναι αλλά έχει δίκιο! :lol:
 
Ενας επαγγελματιας ηχοληπτης. Και το "η" με κεφαλαια :)
Αφου λέει αυτήν την ατάκα, αν είναι και "Δάσκαλος" σε σχολή παίζει και να τον ξέρω καλά! Anyway...

 
Το έχεις μπερδέψει το θέμα κάπως. Να ξεκαθαρίσουμε:
- Καταρχήν είναι προτιμότερο να μην δουλεύουμε με ενα συγκεκριμένο path γιατί πχ μπορεί σε φωνές να κάνει καλή δουλειά ένα eq' date=' ενώ σε κιθάρες ένα άλλο. Το ίδιο ισχύει για τους κομπρέσσορες κλπ.

- Το gate είναι σχεδόν άχρηστο σήμερα καθώς με το cubase σου δίνεται η δυνατότητα να καθαρίσεις με editing τα tracks. Χρειάζεται μόνο στην περίπτωση που θέλουμε να "κόψουμε" την ουρά πχ. της μπότας η του τομ κλπ και να δώσουμε λίγη ατάκα, αλλά και πάλι για αυτές τις δουλειές υπάρχουν καλύτερα εργαλεία όπως ένα transient designer ή ένας καλός compressor.

- Αν GEQ εννοείς Graphical equalizer, δεν έχω συναντήσει ποτέ σε channel strip.

Οπότε αν μιλάμε για συμβατική κονσόλα (όχι ssl/neve) που ΔΕΝ έχει ενσωματωμένους δυναμικούς επεξεργαστές αλλά τους βάζουμε σαν insert το ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ path είναι το εξής:

Gain,Insert (compressor/gate/whatever), EQ, Αux. Sends, Pan, Fader. To θέμα είναι ότι:

1) Σήμερα συνηθίζουμε να αλλάζουμε τη σειρά ανάλογα με το τι θέλουμε να κάνουμε.

2) Υπάρχουν έτοιμα channel strips σε plugin.

[b']3) Channel strip είναι το ίδιο το κανάλι του cubase.[/b]

4) Επαναλαμβάνω ότι θεωρώ αδύνατο το να έχεις ένα κανάλι που κάνει για ό,τι του βάλεις (εκτός αν η κονσόλα μας ανήκει στην κατηγορία neve/ssl και δε συμμαζεύεται)

5) Καλό θα ήταν να έχεις σωστές πηγές από την αρχή παρά να τρέχεις να το μαζέψεις μετά.

Ελπίζω να εννοείς ότι θέλεις strip για ενα κανάλι και όχι για όλο το mix (που τότε μιλάμε για mastering) γιατί θα γράφω τόση ώρα τσάμπα :P
3) Channel strip είναι το ίδιο το κανάλι του cubase. για αυτό μιλάω. γαι το κανάλι της εισοδου. δεν θα βάζω τα ίδια σε καθε ηχογραφηση αλλά ρωτάω ποια είναι η λογική της σειράς τοποθέτησης. απλά θα νισχήσω το σήμα από προενισχυτή και μετα τα υπόλοιπα από το channel του cubase

 
Αφου λέει αυτήν την ατάκα' date=' αν είναι και "Δάσκαλος" σε σχολή παίζει και να τον ξέρω καλά! Anyway...[/quote']

Σορυ που θα το παίξω κακός, αλλά αυτή είναι η βασικότερη αρχή της ηχοληψίας. Με άλλα λόγια σιγά την πρωτότυπη ατάκα.

Στα υπόλοιπα που λες στην αρχή απλά συμφωνώ.

Τώρα ανουβι σε αυτο

3) Channel strip είναι το ίδιο το κανάλι του cubase. για αυτό μιλάω. γαι το κανάλι της εισοδου. δεν θα βάζω τα ίδια σε καθε ηχογραφηση αλλά ρωτάω ποια είναι η λογική της σειράς τοποθέτησης. απλά θα νισχήσω το σήμα από προενισχυτή και μετα τα υπόλοιπα από το channel του cubase
Απλά να σου πω ότι πλέον είναι πολλοί είναι αυτοί που στην είσοδο δεν βάζουν τπτ. Τα κάνουν όλα μετά. Αυτό έγκειται στο γεγονός ότι έστω και ηχογραφήσεις ήχο και του πετάξεις εφε (κομπρεσορες εκουαλιζερ...), ο οποίος δεν πολυκάθεται καλά στην μίξη, τότε δεν μπορείς να κάνεις πολλά να το διορθώσεις. Αν όμως το περάσεις με όσα λιγότερα, τότε στην πορεία κάνεις ότι θες και στήνεις τον ήχο σου όπως θες.
 
Απλά να σου πω ότι πλέον είναι πολλοί είναι αυτοί που στην είσοδο δεν βάζουν τπτ. Τα κάνουν όλα μετά. Αυτό έγκειται στο γεγονός ότι έστω και ηχογραφήσεις ήχο και του πετάξεις εφε (κομπρεσορες εκουαλιζερ...)' date=' ο οποίος δεν πολυκάθεται καλά στην μίξη, τότε δεν μπορείς να κάνεις πολλά να το διορθώσεις. Αν όμως το περάσεις με όσα λιγότερα, τότε στην πορεία κάνεις ότι θες και στήνεις τον ήχο σου όπως θες.[/quote']

Η ατάκα ήταν συγκεκριμένη και αναφερόμουν στο "κάτσε δες τηλεόραση καλύτερα"

Όσο για το άλλο που λες, θα διαφωνήσω. Καθώς είναι πολύ καλύτερο να "φέρνεις" τον ήχο πριν την ηχογράφηση εκεί που θέλεις ΑΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ (πολύ σημαντικό) για τους εξής λόγους:

1) NBO: Nothing Beats Outboard.

Αν γράφεις με κανάλι της προκοπής και γράψεις με compressor/eq, ΚΑΝΕΝΑ plugin δεν είναι σε θέση να σου δώσει τον ίδιο ήχο.

2) Στο compression, όσο περισσότερα είναι τα στάδια τόσο πιο ομαλό. Οπότε από το να το σκίσουμε στην μίξη καλύτερα είναι να έχουμε κομπρεσάρει στην ηχογράφηση.

3) Γλιτώνεις επεξεργαστική ισχύ για αυτονόητους λόγους.

4) Εννοείται ότι ξέρεις από πριν πως θέλεις να ακούγεται αυτό που θέλεις να ηχογραφήσεις και πως περίπου θα αλληλεπιδράσει με τα υπόλοιπο ηχογραφημένο υλικό μέσα στη μίξη. Αλλιώς δεν έχεις άποψη. Πως κάνεις παραγωγή;

5) Την επεξεργασία κατά την ηχογράφηση την κάνεις για τεχνικούς λόγους και για λόγους αρτιότητας και φυσικότητας του ήχου. Δηλαδή αν είναι μουντή η ακουστική μου κιθάρα και το ακούω, γιατί να μην της δώσω λίγες ψηλές στην ηχογράφηση και μετά στη μίξη να είναι πιο κοντά σε αυτό που θέλω; Είναι προτιμότερο από το να βάζουμε eq +12 dB στη μίξη που θα ακουστεί αφύσικο ή να κομπρεσσάρω με 12 dB reduction που θα ακουστούν αφύσικα και τα 2.

6) Είμαι off topic :oops: και σταματάω :lol:
 
Το EQ το χρησιμοποιώ στην είσοδο για να κάνω τον ήχο να ακούγεται μέσα από το cubase όπως τον ακούω με το αφτί μου κατ ευθείαν από την πηγή. Μετά με έναν comp ή δυναμικό eq πατάω λίγο την περιοχή που θεωρώ προβληματική. καλά το κάνω?

 
Όσο για το άλλο που λες' date=' θα διαφωνήσω. Καθώς είναι πολύ καλύτερο να "φέρνεις" τον ήχο πριν την ηχογράφηση εκεί που θέλεις ΑΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ (πολύ σημαντικό) για τους εξής λόγους[/quote']

Πόσοι ξέρουν τι κάνουν;

Τες πα αν ξέρεις τότε ναι. Αν έχεις την παραμικρή υποψία άστο καλύτερα. Βάλτο dry να μην παιδεύεσαι μετά.

Για το 2ο που λες (για το κομπρέσορα) μπορείς να βάλεις μετά πολλούς να τρέχουν με ήπιες ρυθμίσεις, παρά 1 (εκτός και αν το χρησιμοποιήσεις ως εργαλείο για σύνθεση).

Εξάλλου δεν είναι απαραίτητο ότι θα φας επεξεργαστική ισχύ. Outboard βάζεις και μετά. Το υποστηρίζουν όλα τα daws κάμποσο καιρό τώρα. Δεν είναι ανάγκη να παίζεις μόνο με plugins :wink: (για το 1ο και το 3ο που είπες)

Και για το 5ο συμφωνώ. Αλλά όταν λέω ότι πολλοί προτιμούν το στεγνό σήμα, δεν μιλάω για πασιφανή πράγματα σαν το παράδειγμά σου. Αλλά για σκέψου να το κομπρεσάρεις και να του βάλεις εκουαλιζερ και μετά να καταλάβεις ότι δεν σου κάθεται καλά!
 
βαλε ενα παραμετρικο eq πρωτα μετα ενα expander (ανεβαζοντας το ratio πλησιαζεις στο noise gate) ή ενα multiband expander για ακομη καλυτερα.μετα βαλε ακομη ενα eq .

δε μπορω να φανταστω καποια αλλη αλυσιδα για τον λογο που θες.

φυσικα συμφωνω με τον ytsestef στις τοποθετησεις του(με mute automation πλεον κανεις θαυματα και δε χρειαζεσαι gates κλπ) , σου προτεινω αυτην την σειρα ετσι για να εχεις και μια ιδεα τι θα εβαζα εγω και πως

 
εβαλα και πριν και μετα. ειπες να κανουμε ενα channel strip γενικης χρησης. Αμα εχεις ενα πχ μπασο (ηλεκτρικο , συνθ, κλπ) με φυσημα, με ενα πειραγμα του eq θα εχεις κανει την μιση δουλεια χωρις να χαλασεις σχεδον καθολου το οργανο.

τεσπα δεν ειναι μεγαλη η συζητηση "eq πριν το expander ή μετα?"

μεγαλη νομιζω συζητηση οτι ειναι η "eq πριν τον compressor ή μετα?" , αλλα εδω μιλαμε για φυσημα και θορυβο οποτε δε μας απασχολει ο κομπρεσορας

 
μεγαλη νομιζω συζητηση οτι ειναι η "eq πριν τον compressor ή μετα?"
γιαυτό ακριβώς και δεν θα ήταν καλύτερο να ηχογραφήσει πρώτα και μετά να τα εφαρμόσει και να αλλάξει την σειρά κατά το δοκούν, παρά να ηχογραφήσει, αλλά τελικά δεν του βγει το αποτέλεσμα και τρέχει και δεν φτάνει;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top