Ποιά γωνία μεταξύ πένας-χορδής εφαρμόζετε στο παίξιμό σας;

John Goumis

The Doomguy
Μηνύματα
2,216
Πόντοι
923
  Mε αφορμή την συζήτηση της σημασίας της επιλογής πένας στον ήχο, θα ήθελα και εγώ να ποστάρω ένα κατ'εμέ ΑΙΩΝΙΟ ερώτημα  ::)

  Ποιά είναι η σωστή γωνία μεταξύ πένας-χορδής ;;;

  'Αλλες φορές αισθάνομαι πως είναι καλύτερα να παίζω με την πένα παράλληλα στις χορδές, για λόγους ποιοτικού παιξίματος και καλύτερου note definition...και άλλες φορές λέω, μωρέ δεν γαμ#$ται, παίξε εκεί πέρα με μια κλίση 45ο για πιο γρήγορο altrnate picking  ;D

  Bέβαια, όταν πήγαινα μαθήματα ο δάσκαλος μου είπε πως το σωστό παίξιμο είναι με πένα παράλληλη στη χορδή...Και για του λόγου το αληθές μας έστιλε και ένα λινκ με αυτόν τον συμπαθητικό τυπάκο (που απ'ότι κατάλαβα δουλεύει σε εταιρία παραγωγής πενών  :) ) που εξηγεί γιατί το σωστό παίξιμο είναι το παράλληλο στην πένα :



  Aπό την άλλη βέβαια, υπάρχει και ο λίγο πιο γνωστός  ::)...βιρτουοζάκος κος Paul Gilbert, o oποίος προτείνει παίξιμο με γωνία 45ο

http://www.youtube.com/watch?v=8YvsOKTPaks

  Τι γίνετε τελικά ρε παιδιά?? Μήπως τελικά δεν είναι θέμα σωστής τεχνικής, αλλά πώς βολεύει τον καθένα? Εσείς ποια τεχνική χρησιμοποιείτε?  ???

 
Μια συμβουλη...

Όπως σε βολευει,οποτε σε βολευει...Νομιζω οτι ειναι το καλυτερο...

 
Η (οπως παντα ;D) ταπεινη μου γνωμη λεει το εξης:

Στην μουσικη οταν φτασεις σε ενα σημειο μετα απο μελετη προσαρμοζεις τα πραγματα στο δικο σου στυλ. Πχ στην αρχη σου μαθαινουν δαχτυλισμους και τετοια και πρεπει να τα τηρεις αυστηρα αλλα απο ενα σημειο και μετα το προσαρμοζεις οπως σε βολευει καλυτερα.

Καπως ετσι εξηγω και αυτο με την πενα οτι ειναι θεμα καθαρα προσωπικου στυλ ΑΛΛα θεωρω οχι και τοσο καλο καποιος που οταν θα πρωτοπαιξει να κραταει την πενα οπως ναναι η να πνιγει το λαιμο με τον αντιχειρα (παραδειγμα) .

 
Για γρήγορο παίξιμο υπο γωνία και note definition ένας καλός συμβιβασμός είναι μια πένα τύπου dunlop jazz III. Το ιδανικό ίσως να μπορείς να μεταβάλεις τη γωνία ενώ παίζεις, ώς άλλο ένα εκφραστικό μέσο ( ; )

 
Αν κοιτάξεις το βίντεο προσεκτικά, ο  Vinny Smith δεν παίζει παράλληλα, αλλά με ανάποδη γωνία, όπως ο Santana, Benson, κλπ. Δηλαδή βάζει δείχτη και μέσο πάνω στην πένα και παίζει ώστε στο downstroke η χορδή να έρχεται σε επαφή με το δεξί μέρος της πένας. Με αυτή την τεχνική, που μοιάζει και λίγο με την κίνηση που κάνει το χέρι όταν γράφει, μπορείς να παίξεις πολύ γρήγορα και με λίγο διαφορετικό ήχο. Βασικό μειονέχτημα είναι ότι είναι δύσκολο να κάνεις mute τις χορδές :)

Αντίθετα ο Mr Paul παίζει, όπως οι περισσότεροι απο μας :), ώστε να βρίσκει στο downstroke πρώτα το αριστερό μέρος της πένας στη χορδη.

Παράλληλα με τις χορδές είναι χρήσιμο μόνο για να παίζεις καμια δυο νότες για αλλαγή. Ο γεμάτος ήχος βγαίνει από συνδυασμό χτυπήματος και συρσιματος που κάνει η χορδή στην πένα , οπότε με τη γωνία ελέγχεις πως τρίβει η πένα τη χορδή. Μου κάνει εντύπωση που ο δάσκαλος σου σου είπε να παίζεις παράλληλα. ???

 
Παραληλλα εμενα μου φαινεται αδυνατο να παιξεις πολλα πραγματα.

Παντα η πενα θα εχει καποια κλιση αναλογα με το παιξιμο του καθενος.

Εγω ειμαι της αποψης οτι ο σωστος τροπος ειναι αυτος που καταφερνεις να παιξεις αυτα που θελεις και υπαρχει βεβαια και συνεχης προοδος στην τεχνικη.

Αλλωστε βλεπεις οτι ολοι οι μεγαλοι παιχτες πιανουν η χτυπουν διαφορετικα την πενα ο καθενας.Δεν νομιζω να μην μπορουν να παιξουν πραγματα.... ;D ;D ;D ;D

 
Παράλληλα, μου φέρνει στο μυαλό παίξιμο johnny marr και andy summers σε στύλ arpeggio, χωρίς να ξέρω όμως άν εκείνοι όντως την κρατάνε έτσι.

 
Όπως σε βολευει,οποτε σε βολευει...Νομιζω οτι ειναι το καλυτερο...
  Νομίζω ότι πάνω κάτω κάτι τέτοιο ισχύει  ;D πιστεύω ότι για τρίηχα και αρπέτζιος είναι καλύτερα με ''παράλληλες'' πενιές...και για δέκατα-έκτα και γενικά γρήγορο παίξιμο με ''πλάγιες πενιές''...ακόμα το ψάχνω βέβαια!  :)

 
Στην μουσικη οταν φτασεις σε ενα σημειο μετα απο μελετη προσαρμοζεις τα πραγματα στο δικο σου στυλ. Πχ στην αρχη σου μαθαινουν δαχτυλισμους και τετοια και πρεπει να τα τηρεις αυστηρα αλλα απο ενα σημειο και μετα το προσαρμοζεις οπως σε βολευει καλυτερα.
  Παρότι παίζω..αρκετά χρονάκια τώρα τελευταία με έχει πιάσει...κρίση προσωπικού στυλ!  ;D  Πήγα μαθήματα πέρσυ για να διευρύνω τους ορίζοντες μου και επειδή είχα αρκετό ελεύθερο χρόνο..αλλά κατέληξα να μπερδευτώ περισσότερο(στο συγκεκριμένο θέμα μόνο φυσικά, σε όλα τα υπόλοιπα βοήθησε  :) ), έχεις απόλυτο δίκιο!

[Για γρήγορο παίξιμο υπο γωνία και note definition ένας καλός συμβιβασμός είναι μια πένα τύπου dunlop jazz III
  Ή ακόμα χειρότερα, οι dunlop big thumpin' 2.0mm(έτσι νομίζω πως λέγονται  :))...και στις πένες περνάω κρίση...τις αλλάζω συνέχεια  :)

Μου κάνει εντύπωση που ο δάσκαλος σου σου είπε να παίζεις παράλληλα.

Παραληλλα εμενα μου φαινεται αδυνατο να παιξεις πολλα πραγματα
 Συμφωνώ σε όλα όσα λέτε, εκτός από αυτό  ;D

Μπορείς να παίξεις νομίζω και ''παράλληλα'' γρήγορα, η κλίση πιστεύω έχει να κάνει πιο πολύ με την ποιότητα του ήχου και με το καλό definition...αν χρησιμοποιείς σωστά τον καρπό και τον ''σπας'' σωστά την ώρα παίζεις μπορείς να παίζεις γρήγορα...πάνω απόλα το πως βολεύει τον καθένα και πιο είναι το προσωπικό του στυλ βεβαίως βεβαίως!!  ;)  ;)  

 
36 μοίρες και 29 λεπτά ακριβώς.....σε οποιαδήποτε διακύμανση από το προαναφερθέν νούμερο....ζαλίζομαι , γίνομαι πρεζάκιας , πέφτω κάτω... ;D

 
customidis είπε:
36 μοίρες και 29 λεπτά ακριβώς.....σε οποιαδήποτε διακύμανση από το προαναφερθέν νούμερο....ζαλίζομαι , γίνομαι πρεζάκιας , πέφτω κάτω... ;D
;D
 
Εγώ χρησιμοποιώ μια μικρή κλίση στην πένα.Γλιστράει καλύτερα και έχω το "body" απο την πενιά.

Αν θες να πάιξεις παράλληλα παίξε μόνο αν είσαι σίγουρος ότι αυτό θες να ακούσεις.

 
Η ιδεα ειναι να αλλαζεις κλιση αναλογα με τον ηχο που θελεις να βγαλεις και τι σε βολευει στο χερι.Εγω αλλαζω μεταξυ σολιστικου παιξιματος και ρυθμικου το κρατημα μου ωστοσο νομιζω οτι οσον αφορα στην ταχυτητα,τα 16α τα τριηχα 16ων κτλ γιατι δεν δοκιμαζεις και λεγκατο ? Ο Σατριανι το κανει συνεχεια.Αν πας να παιξεις το κομματι με το γρηγορο ανεβασμα με 16α στο σολο του crushing day θα δεις οτι αν το κανεις με legato ειναι πολυ πιο ευκολο απο το να λιωσεις τζιγκι τζιγκι ολο πεννα.

 
Μα... ειναι σοβαρη ερωτηση αυτη τωρα? ???... ποια γωνια?

Οπως σε βολευει, και... βλεποντας(ακουγοντας) και... κανοντας! :)

 
Εγω παιδια μετα απο διαφορους τροπους που δοκιμασα να κραταω την πενα, εψαξα, κοιταξα, εμαθα και κατεληξα οτι ο καλυτερος (κατ'εμε) τροπος για να την κρατας και να εχεις "γρηγορο" παιξιμο, και παραλληλα να ακουγεται αυτο που παιζεις πεντακαθαρα (αλλιως δεν εχει νοημα), ειναι να χτυπας την χορδη ουσιαστικα απο κατω!!Δηλαδη να κρατας την πενα οπως σε βολευει, μαλλον με λιγη κλιση, και να "στριψεις" την πενα ωστε η μυτη να κοιταζει πανω!!Και ετσι χτυπας τις χορδες απο το κατω μερος τους!!

Ειναι λιγακι περιεργο και ισως και επιπονο στην αρχη, αλλα μολις το μαθεις το shreding και τα sweep θα ακουγονται νερακι!! (αν βεβαια και το αριστερο χερι ειναι σε θεση να ακολουθησει :P)

Αν απ την αλλη δεν μιλαμε για shreding και arpeggio και γενικα "γρηγορες" τεχνικες, αλλα πιο blues, hard rock καταστασεις, νομιζω οτι ισχυουν αλλα πραγματα..

 
Εχω κανει "γυμναστικη" και με τις τρεις προσεγγισεις, δηλαδη και παραλληλα, και υπο (μικρη) γωνια προς τα κατω και υπο (μικρη) γωνια προς τα πανω. Τελικα κατεληξα πως και με τους δυο τροπους μπορεις να εχεις την ταχυτητα που θελεις. ΟΛΑ ειναι θεμα εξασκησης, και πως συνηθιζει ο καθενας. Αλλωστε οπως ανεφεραν και παραπανω καποιοι συμφορουμιτες σχεδον ΚΑΘΕ μεγαλος παιχτης εχει την δικη του προσεγγιση και ολοι παιζουν παπαδες. Αν θελω να γινω ΠΟΛΥ σχολαστικος...ΙΣΩΣ υπο γωνια να εχεις καποιες λιγες ποσοστιαιες μοναδες ταχυτητας παραπανω, αλλα τπτ το φοβερο, μην τρελαθουμε κιολας...

Εμενα ΑΛΛΗ ερωτηση με απασχολει βασικα αυτο τον καιρο... Ειναι καλυτερα αλτερνατε με σπασιμο καρπου ΜΟΝΟ ή/και μικροκινησεις (μαλλον κυκλικες) των δαχτυλων που κρατανε την πενα???

 
Εμενα ΑΛΛΗ ερωτηση με απασχολει βασικα αυτο τον καιρο... Ειναι καλυτερα αλτερνατε με σπασιμο καρπου ΜΟΝΟ ή/και μικροκινησεις (μαλλον κυκλικες) των δαχτυλων που κρατανε την πενα???
Εδω κι αν εχει σηκωσει η επιστημη τα χερια ψηλα.Υπαρχουν ταχυτατοι κιθαριστες που παιζουν σαν να εχουν ενα μικρο μοτορι στον καρπο του δεξιου χεριου(Petrucci , Marco Sfogli) και αλλοι που παιζουν εξισου γρηγορα με μικροκινησεις των δαχτυλων(κι ο Malmsteen αλλωστε καπως ετσι παιζει ).Και εδω δεν υπαρχει σωστος και λαθος τροπος.Οπως σε βολεψει οταν σε βολεψει.

Τωρα για τη γωνια της πενας ο Guthrie Govan  ειχε πει καπου οτι δεν υπαρχει σωστο και λαθος και πως ο ιδιος αλλαζει το κρατημα του αναλογα με το πως θελει να ακουστει!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top