Περί ενισχυτών πλήκτρων!

marathon

Κλικαδόρος
Μηνύματα
16,664
Πόντοι
398
Παρακολουθώντας κάποια χρόνια αυτό το forum, μου έχει δημιουργηθεί αυτή η απορία.

Ενώ οι κιθαρίστες λοιώνουν τα posts περί ενισχυτών, λάμπες, SS, twin, triple και δεν έχει σταματημό...

οι πληκτράδες ούτε που ασχολούνται.

Γιατί? Πως παράγουν ήχο από τα πλήκτρα τους? Γιατί σε αυτούς ο αλφα ή ο βήτα ενισχυτής δεν επηρεάζει τον ήχο τους και το μόνιμο πρόβλημά τους είναι το αναλογικό vs ψηφιακού? Γράφουν κατευθείαν σε κάρτες ήχου? σε κονσόλες? με ακουστικά?

Προφανώς και μιλάω για πιο home καταστάσεις (άντε studio) και όχι για live

 
δεν ειμαι πληκτρας, αλλα μια φορα βαλαμε με εναν φιλο ενα hammond (ΟΚ, οχι Β3) και ενα Rhodes πανω σε Marshall λαμπατερ κι εκανα ΚΑΚΑ απο τον ηχο...  :o  :o  :o 

...KAKA!   8)

 
alderbody είπε:
...KAKA!    8)
Εννοείς έβγαλε καλό ήχο ή κακό?

Υ.Γ Το Rhodes όπου και να το βάλεις, πάλι Rhodes θα είναι

 
εμενα μου αρεσε παρα πολυ παντως!

ιδιως οταν βρωμιζε ο Marshall...  αλλο πραμα!

 
Peruvian είπε:
Μπορει να βγαινουν απο μονιτορ...ή κατευθεειαν κονσολα!!!

Ακουστικα γαι προβα...ολα κομπλε!!!!!!
Είσαι πληκτράς? Η ερώτηση είναι κατά πόσον ένας ενισχυτής θα πρόσθετε στον ήχο του πλήκτρου (και κατ επέκταση στη προσωπικότητά του, όπως γίνεται στις κιθάρες). Σας αφήνει τόσο αδιάφορους? Μήπως ξέρετε κάτι που δεν ξέρουμε?

 
Kι εγώ να πω ότι μόλις βάλαμε πλήκτρα μου πάνω σε έναν Fender Quad Reverb, ένιωσα ότι δεν υπήρχε turning back...

To καλό που έχουν οι πληκτράδες πάντως είναι ότι έχουν πολύ πιο σταθερό ήχο από τους ψείρες τους κιθαρίστες, για αυτό και μπορούν να τα βγάλουν άνετα πέρα... και άλλο καλό της υπόθεσης είναι ότι τα κλιπάκια από το ίντερνετ δεν απέχουν πάρα πολύ από την πραγματικότητα (απέχουν μεν αλλά σε καμία περίπτωση δεν συμβαίνει το πανηγύρι των αστάθμητων παραγόντων μιας ηχογράφησης κιθάρας, είτε αυτή είναι ηλεκτρική είτε ακουστική).

 
Θα ελεγα οτι οι περισσοτεροι πληκτραδες επιλεγουν τρανζιστορατους ενισχυτες που να χρωματιζουν τον ηχο οσο δυνατον λιγοτερο. Απο φιλους μου στο πανεπιστημιο βλεπω τους περισσοτερους να κουβαλανε roland ΚC series ή κατι παρομοιο.

http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=583&ParentId=33

Τις προαλλες σε live ο πληκτρας μας κοτσαρε το nord πανω σε εναν τετοιο και μετα απο την εξοδο του ενισχυτη σε κονσολα.

Φανταζομαι σε καποιο λαμπατο ενισχυτη θα ακουγονται φοβερα, αλλα δε βλεπω πολλους να κουβαλανε twin κλπ για τα πληκτρα τους...ισως να μην αξιζει τον κοπο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με λίγα λόγια, φίλε bloody γράφεις κατευθείαν στη κάρτα (εάν κατάλαβα καλά). Συμφωνώ και εγώ μαζί σου ότι δεν έχεις αστάθμητους παράγοντες (πχ μικρόφωνα, ήχους περιβάλλοντος χώρου...) αλλά πάλι δεν καταλαβαίνω...από τη στιγμή που λές ότι δεν υπάρχει turning back...πως δεν σας τρώει το σαράκι (όπως τους έγχορδους). Όλος ο αγώνας δεν γίνεται για τον "τέλειο¨ ήχο?

Φίλε odis δεν μιλάω για live...eκεί ο ενισχυτής είναι "αναγκαίο κακό". Μιλάω για τους πληκτράδες του Noiz...ποτέ κανείς δεν ασχολήθηκε με το θέμα ενισχυτης

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μια και συνηθως το επιθυμητο συστημα ειναι full range, το κονσολα+μονιτορ δουλευει μια χαρα. και δε θα βρεις και πολλους πληκτραδες  που να θελουν να κουβαλουν ΚΑΙ ενισχυτη στα λαιβ αν μπορουν να το αποφυγουν

 
Alter είπε:
μια και συνηθως το επιθυμητο συστημα ειναι full range, το κονσολα+μονιτορ δουλευει μια χαρα. και δε θα βρεις και πολλους πληκτραδες  που να θελουν να κουβαλουν ΚΑΙ ενισχυτη στα λαιβ αν μπορουν να το αποφυγουν
Με αυτή τη λογική όμως, ούτε οι κιθαρίστες θα χρειαζόταν να κουβαλάνε ενισχυτές...προφανώς το κιθάρα καρφί στη κονσόλα δουλεύει, και με λιγότερες πηγές εισόδου (δηλ λιγότερες χαμένες γενιές ποιότητας). Το ερώτημα είναι...οι πληκτράδες είναι τεμπέληδες ή οι κιθαρίστες υπερβολικοί? (Πλάκα κάνω έτσι?)

 
βρε συ Marathon ενδιαφερον εχει η απορια σου ...κανε τον τιτλο του thread λιγο πιο ελκυστικο για τους πληκτραδες μπας και πλακωσει κανενας γιατι κατι τετοια θεματα περι ενισχυτη τα αποφευγουν σαν το διαολο το λιβανι αν μυριστουν κιθαροκατασταση... μας εχουν μαθει πλεον και δεν κανουν καν τον κοπο  ;D ;D ;D

 
Με λίγα λόγια, φίλε bloody γράφεις κατευθείαν στη κάρτα (εάν κατάλαβα καλά). Συμφωνώ και εγώ μαζί σου ότι δεν έχεις αστάθμητους παράγοντες (πχ μικρόφωνα, ήχους περιβάλλοντος χώρου...) αλλά πάλι δεν καταλαβαίνω...από τη στιγμή που λές ότι δεν υπάρχει turning back...πως δεν σας τρώει το σαράκι (όπως τους έγχορδους). Όλος ο αγώνας δεν γίνεται για τον "τέλειο¨ ήχο?
σε γενικες γραμμες οι πληκτραδες, οι οργκανιστες ,οι μπασιστες δεν κωλονουν.Θα πειραματηστουν αλλα δεν θα εγκλωβιστουν σε στερεοτυπα. Αλλοι θα παιξουν με marshall  αλλοι με fender αλλοι σε ενα strip της neve, αλλοι οσο ποιο φλατ γινεται κτλ κτλ...

Βεβαιως και υπαρχει αγωνας για τον τελειο ηχο αλλα ετυχως δεν εχουν πεσει στη παγιδα του ''λαμπα και ξερο ψωμι'',''vintage stomp boxes'' κτλ... (βλεπε κιθαριστες).

Δυστυχως ο κιθαριστας (το 99% των περιπτωσεων) θελει λαμπατο ενισχυτη με ενα sm57 μπροστα προκειμενου να νιωσει ασφαλεια και παρ ολα αυτα λιγοι ειναι αυτοι που θα βγαλουν ενα αξιοπρεπη ηχο.Αν για παραδειγμα δεις τους μπασιστες και τις διαφορες τεχνικες ηχοληψιας του οργανου θα δεις οτι micing του ενισχυτη τεινει να εξαφανιστει (ενω σε καμμια περιπτωση δεν εχουν σταματησει να ψαχνουν τον ηχο τους, βλεπε αναριθμητα, πραγματικα καινοτομα, προιοντα) ενω την ιδια στιγμη ενας κατασκευαστης ενισχυτων κιθαρας θα το σκεφτει πολυ σοβαρα να βγαλει ενα high end solid state amp δεδομενου του οτι θα ειναι σιγουρα καταδικασμενος στην αγορα.

 
Φίλε Kankudai, θα πρέπει να ξεχωρίσουμε (το έγραψα) τις συνθήκες. Συμφωνώ ότι ο κιθαρίστας στο live (εκεί φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο ασφαλής) θέλει να έχει την ασφάλεια. Αλλά εγώ κυρίως επικεντρώνομαι στις Home καταστάσεις ή σε κατάσταση ηχογραφήσεων. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι όσο λιγότερα στάδια υπάρχουν μεταξύ του οργάνου και της εγγραφής τόσο πιο καλό ήχο θα πάρεις (και ελεγχόμενο)...άρα λές ότι μύθος που συντηρείται φέρνει και πωλήσεις?

 
Alter είπε:
μια και συνηθως το επιθυμητο συστημα ειναι full range, το κονσολα+μονιτορ δουλευει μια χαρα. και δε θα βρεις και πολλους πληκτραδες  που να θελουν να κουβαλουν ΚΑΙ ενισχυτη στα λαιβ αν μπορουν να το αποφυγουν
Αυτό βεβαίως τα συνοψίζει σταράτα & άψογα.  :) Έγραψα ότι δεν υπάρχει turning back γιατί ο Τwin, εκτός από την καθαρότητά του, έδινε ένα ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΟ χρωμάτισμα στον ήχο που ποτέ δεν το περίμενα ότι θα ήταν εφικτό. Αλλά πράγματι η default λύση είναι αυτό που λέει ο Alter.

 
Φίλε Kankudai, θα πρέπει να ξεχωρίσουμε (το έγραψα) τις συνθήκες. Συμφωνώ ότι ο κιθαρίστας στο live (εκεί φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο ασφαλής) θέλει να έχει την ασφάλεια. Αλλά εγώ κυρίως επικεντρώνομαι στις Home καταστάσεις ή σε κατάσταση ηχογραφήσεων. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι όσο λιγότερα στάδια υπάρχουν μεταξύ του οργάνου και της εγγραφής τόσο πιο καλό ήχο θα πάρεις (και ελεγχόμενο)...άρα λές ότι μύθος που συντηρείται φέρνει και πωλήσεις?
μα εκει ακριβως αναφερομαι,

στο live ενταξη δεν μπορεις να περασεις το pod στη κονσολα... αλλα το περιεργο ειναι οτι οι περισσοτεροι κιθαριστες θα προτιμησουν τη ''λαμπα'' σε συνθηκες home recording σε δωματιο 2χ2 δεδομενου του οτι δεν υπαρχει περιπτωση να πετυχεις κατι καλυτερο απο το να χρησημοποιουσες πχ το amplitube.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top