Online mastering A-B test...πάλι...

cigaret13

Καπνιστής
Μηνύματα
7,491
Πόντοι
363
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Παιδεύομαι να κάνω, όσο γίνετε με τα μέσα και τα αυτιά που έχω, τα κομμάτια μου πιο εύηχα. Να ακούγονται παντού σχετικά καλά.

 Γι αυτό λοιπόν έκανα μια δοκιμή με ένα κομμάτι μου που ποτέ δεν μπόρεσα να το κάνω να ακούγετε όπως θα ήθελα.

 Του έκανα μια καινούρια μίξη κι ένα άλλο ψευτομάστεριγκ. Αυτή τη φορά στο master track έχω μόνο κομπρέσορα, λίμιτερ και ένα Eq μόνο και μόνο για να κόψω τις συχνότητες κάτω από τα 35-40 χερζ

Εδώ από κάτω...?  έχω το κομμάτι με το δικό μου μάστερ (το mine) και την "προσπάθεια" του bandlab.com    https://www.bandlab.com/mastering   (το net).

Εννοείτε ότι αυτό που ανέβασα στο bandlab ότι είχα στο μάστερ του το έσβησα. Μόνο τα όργανα στην μίξη νέτα σκέτα.

Ανεβάζω και μια φωτό με τα δυο Mp3 στο reaper για εξαγωγή συμπερασμάτων. Το Almost gypsy 2 (το κάτω) είναι το δικό μου και το Almost gypsy 4 του bandlab.

Προσωπικά το δικό μου ψευτομάστεριγκ στα ακουστικά μου άρεσε περισσότερο (παρόλα τα λιγότερα πρίμα), αλλά στο στέρεο του σαλονιού (καλούτσικο Hi fi) αυτό του νετ μάλλον υπερισχύει...

Στου νετ τα όργανα είναι πιο απλωμένα (μάλλον καλύτερη στερεοφωνία) και καλύτερος ήχος μπάσου (γενικού..).

Εάν δεν σας κάνει κόπος ακούστε και πείτε γνώμες.

.

Almost gypsy.png

Προβολή συνημμένου Almost gypsy mine.mp3

Εδώ το κομμάτι με το μάστεριγκ από το bandlab

Προβολή συνημμένου Almost gypsy net.mp3

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: John Tzinieris
Bandlab πολύ καλύτερο ("εύρος-ενδιαφέρον-ψυχολογική ευκρίνεια ήχου"). Σόρρυ μαν. :-( 

Από ηχεία Behringer MS16 και κάρτα ήχου onboard.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Ευχαριστώ
Reactions: cigaret13
Bandlab πολύ καλύτερο ("εύρος-ενδιαφέρον-ευκρίνεια ήχου"). Σόρρυ μαν. :-( 

Από ηχεία Behringer MS16 και κάρτα ήχου onboard.
Μ'έκανες την καρδιά περιβόλι.....  πλάκα κάνω.

Επειδή στα ακουστικά μου τα πρίμα του μου χτυπάνε, ας πούμε, άσχημα.. εσύ τα ακούς φυσιολογικά;

 
  • Haha
Reactions: John Tzinieris
Μ'έκανες την καρδιά περιβόλι.....  πλάκα κάνω.

Επειδή στα ακουστικά μου τα πρίμα του μου χτυπάνε, ας πούμε, άσχημα.. εσύ τα ακούς φυσιολογικά;


Σόρρυ, καταλαβαίνω.. :-) 

Ναι, τα πρίμα ΟΚ, ελάχιστα έως λίγο πιο τονισμένα στο bandlab - αυτή η μικροδιαφορά ίσως ενισχύεται στα ακουστικά (λέω εγώ τώρα..).

Φυσικά περιμένεις να ακούσεις κι άλλους. Μία άποψη = καμία..

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: cigaret13
Σόρρυ, καταλαβαίνω.. :-) 

Ναι, τα πρίμα ΟΚ, ελάχιστα έως λίγο πιο τονισμένα στο bandlab - αυτή η μικροδιαφορά ίσως ενισχύεται στα ακουστικά (λέω εγώ τώρα..).

Φυσικά περιμένεις να ακούσεις κι άλλους. Μία άποψη = καμία..
Ευχαριστώ John, υποχρεωμένος....

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: John Tzinieris
 από τα δυο λιγότερο χειρότερο το bandlab.

Εγω θα ήθελα αλλιώς ή θα έκανα αλλιώς.

Το έτοιμο τσιμπάει λίγο πρίμα, αλλά έχει βελτιώσεις σε περισσότερα πράγματα

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: cigaret13
 από τα δυο λιγότερο χειρότερο το bandlab.

Εγω θα ήθελα αλλιώς ή θα έκανα αλλιώς.

Το έτοιμο τσιμπάει λίγο πρίμα, αλλά έχει βελτιώσεις σε περισσότερα πράγματα
Δημήτρη πέρα από τα πρίμα, όσο το ακούω, τόσο περισσότερο μου αρέσει αυτό του bandlab. 

Ένα ακόμη όμως που άκουσα τώρα είναι και ο ήχος του ταμπούρου που άλλαξε μάλλον προς το χειρότερο, θυμίζει snare 80,s..

 
πιστεύω ότι με ένα mastering εργαλείο με λογικό ποσό θα κάνεις καλύτερη δουλειά.

πχ το chanel strip του Scheps της waves ή το abbey road tg mastering που χρησιμοποιώ κάνουν καλύτερη δουλειά από τα ετοιματζήδικα. Και αυτές τις μέρες τα δίνουν 28 ευρω

και βασικά έχεις τον έλεγχο.

Δες το chanel strip σε youtube βίντεο που το εξηγεί ο ίδιος, να δεις πως αλλάζεις ήχο στο snare και όχι μόνο....

 
  • Συμφωνώ
Reactions: cigaret13
Ένα ακόμη όμως που άκουσα τώρα είναι και ο ήχος του ταμπούρου που άλλαξε μάλλον προς το χειρότερο, θυμίζει snare 80,s..


Να σου πω τι πιστεύω.

Άλλαξε το eq του κομματιού (αν βάλεις και το κομπρεσάρισμα στις ανάλογες συχνότητες παίρνεις το αποτέλεσμα του online μαστερά).

Το eq έγινε χαμόγελο (σε γενικές γραμμές λιγότερα μεσαία, τονισμός μπάσων / πρίμων), αλλά με ανάλογο κομπρεσάρισμα επίσης.

Τώρα για τις συχνότητες που τονίστηκαν και αυτές που υποβιβάστηκαν δεν μπορώ να βοηθήσω, καθότι είμαι εντελώς κουφός.

Γι' αυτό σου ακούγεται έτσι το ταμπούρο, έχασε σώμα, κέρδισε άκρες.

πιστεύω ότι με ένα mastering εργαλείο με λογικό ποσό θα κάνεις καλύτερη δουλειά.

πχ το chanel strip του Scheps της waves ή το abbey road tg mastering που χρησιμοποιώ κάνουν καλύτερη δουλειά από τα ετοιματζήδικα.


Δεν νομίζω ότι είναι θέμα εργαλείων εδώ, αλλά τρόπου χειρισμού τους, εμπειρίας, και προσωπικού γούστου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: cigaret13
το mastering θέλει εργαλεία.

Αν ήταν έτσι θα μένανε όλοι με το τελικό μιξ

 
το mastering θέλει εργαλεία.

Αν ήταν έτσι θα μένανε όλοι με το τελικό μιξ
Διαφωνώ...! Αυτιά θέλει.  Εργαλεία υπάρχουν σε όλα τα DAW πλέον, αλλά και πολλά free και καλά εκεί έξω.

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
το mastering θέλει εργαλεία.

Αν ήταν έτσι θα μένανε όλοι με το τελικό μιξ


Σύμφωνοι.

Εγώ εννοούσα ότι ο Φώτης δεν νομίζω ότι έχει έλλειψη εργαλείων.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: cigaret13
Σύμφωνοι.

Εγώ εννοούσα ότι ο Φώτης δεν νομίζω ότι έχει έλλειψη εργαλείων.
Το ξαναλέω.... αυτιά (άντε και γνώσεις) θέλει!?  (πέρα από καλά ακουστικά και μόνιτορς....)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτιά θέλει. 


Φώτη μου θα σου πω κάτι πάνω σ' αυτό.

Μιλούσα με ηχολήπτη κάποια στιγμή, και ρωτούσα πώς στο καλό ξέρει ποιες συχνότητες να τονίσει και ποιες να υποβιβάσει για να πετύχει το αποτέλεσμα που θέλει.

Όταν άκουγε ένα κομμάτι μπορούσε σχεδόν αμέσως να εντοπίσει με ακρίβεια "προβληματικές" συχνότητες και μπορούσε (την ώρα που άκουγε το κομμάτι) να σου πει με ακρίβεια πώς θα φτάσεις σε κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα (με χειρισμό συγκεκριμένων συχνοτήτων).

Μου είπε το εξής.

"Εσύ ως μουσικός έχεις μάθει να ακούς νότες και μπορείς να ξεχωρίσεις τι παίζει κάποιος αν τον ακούσεις. Εγώ είμαι ηχολήπτης και έχω μάθει να ακούω και να ξεχωρίζω συχνότητες όπως εσύ ακούς νότες."

 
Φώτη μου θα σου πω κάτι πάνω σ' αυτό.

Μιλούσα με ηχολήπτη κάποια στιγμή, και ρωτούσα πώς στο καλό ξέρει ποιες συχνότητες να τονίσει και ποιες να υποβιβάσει για να πετύχει το αποτέλεσμα που θέλει.

Όταν άκουγε ένα κομμάτι μπορούσε σχεδόν αμέσως να εντοπίσει με ακρίβεια "προβληματικές" συχνότητες και μπορούσε (την ώρα που άκουγε το κομμάτι) να σου πει με ακρίβεια πώς θα φτάσεις σε κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα (με χειρισμό συγκεκριμένων συχνοτήτων).

Μου είπε το εξής.

"Εσύ ως μουσικός έχεις μάθει να ακούς νότες και μπορείς να ξεχωρίσεις τι παίζει κάποιος αν τον ακούσεις. Εγώ είμαι ηχολήπτης και έχω μάθει να ακούω και να ξεχωρίζω συχνότητες όπως εσύ ακούς νότες."
άρα αυτιά θέλει..... εντάξει και μια κάποια πείρα!

 
  • Συμφωνώ
Reactions: fusiongtr
Μα και συ, θες να τσεκάρουμε μάστερ σε mp3 και 192kbps? ?

Εγώ θα διάλεγα κάτι ενδιάμεσο. Το νετ βγάζει ψηλές, ιδιαίτερα στο ταμπούρο, και γενικά μου καταντάει κουραστικό στο αριστερό μου αυτί, λογικά λόγω του hi-hat. Το δικό σου είναι λίγο πιο μουντό (γι αυτό και το bandlab τσίμπισε τα ψηλά), αλλά κατ'εμέ πιο ισορροπημένο. Με λίγο EQ θα το έφερνες πολύ καλύτερα, αλλά εγώ θα έκανα και άλλα.

Άκουσα σε Focal Alpha 65 σε Focusrite Scarlett 2i2 Gen2

Έκανα ένα λίγο πρόχειρο βασισμένο στο δικό σου. Έβαλα λίγο παραπάνω compression, πείραξα λίγο το spectral shape, έβαλα δυναμικο EQ στις χαμηλές, και μετά πείραξα αρκετά το EQ. Τέλος Του έδωσα και λίγο παραπάνω ένταση με limiter. Θα έβαζα και λίγο saturation αλλά θέλει τεστ και βαριέμαι...

Προβολή συνημμένου Almost gypsy alex.mp3
 

 
άρα αυτιά θέλει..... εντάξει και μια κάποια πείρα!


Και γνώση των εργαλείων βέβαια.

Αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει να συνηθίσεις (μέσω της εμπειρίας) να ακούς και συχνότητες εκτός από νότες.

 
  • Haha
Reactions: cigaret13

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα