Ο jordan rudess, και οι τεχνικές του.

Konstantinos Dritsas

cos_dr

Ο Άρχοντας των Συνθεσάιζερς
Μηνύματα
15,622
Λύσεις
1
Πόντοι
1,603
Φέτος το καλοκαίρι τον γνώρισα καλύτερα μέσα από την σειρά μαθημάτων του με τις keyboard exercise του.

Να πω την αλήθεια , ακούω και παίζω πολύ μουσική αλλά δεν γνωρίζω τους καλλιτέχνες, δηλαδή δεν γνωρίζω ποιοί είναι οι καλοί Έλληνες και Ξένοι Πληκτράδες.

Αυτός ο τύπος μου έχει κάνει εντύπωση και απο κάποια κομμάτια των dream theater και κυρίως απο τα δικά του καθώς και τα ντέμο για τα synth της Korg, που ο τύπος τα κάνει ότι θελει.

Είναι πολύ δύσκολο να μιμηθείς το παίξιμό του, αλλά εν μέρει όχι ακατόρθωτο, αν και ορισμένα του riffs στον χρόνο που τα κάνει δεν νομίζω να μπορεί να τα κάνει κανένας μας, και δεν θεωρώ τον εαυτό μου άσχετο (η αλήθεια είναι οτι πια δεν είμαι μετριόφρων , νομίζω οτι παίζω πλήκτρα απίστευτα πιά και μπορώ να το αποδείξω σε όποιον αμφιβάλλει, δεν φοβάμαι πια, είμαι σίγουρος)

Βρίσκω τις συνθέσεις του ευρηματικές, βρίσκω τις επιλογές στους ήχους του καταπληκτικές, βρίσκω την τεχνική του απαράμιλλη..

Μπορώ να πώ οτι είναι πρότυπό μου, και κάποια μέρα θα παίζω ακριβώς σαν αυτόν,

Θα ήθελα την γνώμη άλλων πληκτράδων για να δώ αν φωράω παρωπίδες απ την πόρωση και τον βλέπω τέλειο, η αν θεωρείτε οτι όντως είναι τέλειος και εσείς, αν τέλος πάντως αξίζει, αν είναι ο master? :roll:

 
Απο αποψη δεξιοτεχνειας, θα ηθελα παρα πολυ να ειμαι rudess. Ομως, απο την αλλη, σκεφτομαι οτι θα καταντησουν οι πληκτραδες να ειναι σαν τη νεα γενια κιθαριστων, που θεωρει οτι ενα riff στα 600bps ειναι καλυτερο απο ενα απλο σολο.

Βεβαια, πρεπει να παραδεχτω οτι ειμαι αρνητικος απεναντι στους δεξιοτεχνες μουσικους. Προτιμω τους πιο μελωδικους μουσικους. Οχι, ομως οτι δεν παραδεχομαι οτι οι ανθρωποι ( δεξιοτεχνες ) παιζουν τρελα πραγματα.

Σαν προτυπο εγω θα προτιμουσα τον Wright ( Pink Floyd ). Συνδυαζει τα στοιχεια που θελω καποια στιγμη να αποκτησω..Ηχοι, μελωδικοτητα και τεχνικη στο hammond ( Underground, το εισαγωγικο εφφε του The Wall Live το κανει με 2 Leslie ενισχυτες σε διαφορετικη ταχυτητα και χαμηλο volume.. :wink: )

 
Last edited:
Καταρχην Cos, και εμενα ειναι ενας απο τους αγαπημενους μου και τον θεωρω απο τους καλυτερους. Θα προσπαθησω και εγω να ξεπερασω πρωτα εσενα και μετα αυτον .... :lol:

Τις τεχνικες που ειπες τις εχεις απο το βιβλιο που εβγαλε(το οποιο το πηρα) η απο τα on line μαθηματα που κανει ?

Με ενδιαφερει πολυ η απαντηση .....

Freemind, ευχαριστω για την πληροφορια αλλα εννοεις στην αρχη του In the Flesh η στην αρχη του the Wall.

Φυσικα και ο Wright ειναι ενας απο τους αγαπημενους μου(για τους λογους που λες) αλλα θελω να τον μελετησω περισοτερο.

Θα τα πουμε πιο αναλυτικα εμεις οι δυο ........

 
To Rhythm Of Time παντως στα αυτια μου ακουστηκε μη ουσιωδες και αρκετα κουραστικο.....και πιστεψτε με τον παρακολουθω αρκετο καιρο τον εν λογω κυριο...εστω και αν ειμαι κιθαριστας.

Οι πλκητραδες θα ηθελα την γνωμη σας για τον Vitalij Kuprij....εχω ολα τα αλμπουμ του και τον θεωρω ιδιατερα ταλαντουχο αν και ολιγον τι shredaσθενη....

Επισης ο δικος μας ο Bob Katsionis...θεωρω οτι εχει βγαλει δυο πολυ ομορφα αλμπουμ που αξιζουν τον κοπο...

Εχετ καποια καλη προταση για ορχηστρικο δισκο κυριως πληκτροοδηγουμενο;;; :D :D

 
Οι πλκητραδες θα ηθελα την γνωμη σας για τον Vitalij Kuprij....εχω ολα τα αλμπουμ του και τον θεωρω ιδιατερα ταλαντουχο αν και ολιγον τι shredaσθενη....

Επισης ο δικος μας ο Bob Katsionis...θεωρω οτι εχει βγαλει δυο πολυ ομορφα αλμπουμ που αξιζουν τον κοπο...

Εχετ καποια καλη προταση για ορχηστρικο δισκο κυριως πληκτροοδηγουμενο;;; :D :D
Χμ..αυτος ο Vitalij παιζει σε καποια μπαντα? Ή ειναι αυτονομος πληκτρας?! Θα με ενδιεφερε να βρω γι'αυτον!

Ο Bob ειναι μεν καλος, αλλα κατανταει κουραστικος με τις δεξιοτεχνειες του..

Για αρχη, δες μουσικη του Hans Zimmer για κινηματογραφο. Θα μεινεις εκπληκτος απο το ποσο καλα διαχειριζεται τα samples,.

 
Οι πλκητραδες θα ηθελα την γνωμη σας για τον Vitalij Kuprij....εχω ολα τα αλμπουμ του και τον θεωρω ιδιατερα ταλαντουχο αν και ολιγον τι shredaσθενη....

Επισης ο δικος μας ο Bob Katsionis...θεωρω οτι εχει βγαλει δυο πολυ ομορφα αλμπουμ που αξιζουν τον κοπο...

Εχετ καποια καλη προταση για ορχηστρικο δισκο κυριως πληκτροοδηγουμενο;;; :D :D
Χμ..αυτος ο Vitalij παιζει σε καποια μπαντα? Ή ειναι αυτονομος πληκτρας?! Θα με ενδιεφερε να βρω γι'αυτον!

Ο Bob ειναι μεν καλος' date=' αλλα κατανταει κουραστικος με τις δεξιοτεχνειες του..

Για αρχη, δες μουσικη του Hans Zimmer για κινηματογραφο. Θα μεινεις εκπληκτος απο το ποσο καλα διαχειριζεται τα samples,.[/quote']

Επαιζε αν δεν απατωμαι με τους Symphony X......

Hans Zimmer-Gladiator κτλ αν θυμαμαι καλα...οκ Thanks Θα ψαξω περισσοτερα!!!!!

....επισης ο ορχηστρικος δισκος First Touch του Κορκολη ειναι απλα φοβερος.....
 
Nαί, ο hans zimmer είναι ένας απο τους αγαπημένους μου συνθέτες, εξάλλου είχα πεί πως παλιά νόμιζα οτι είμαι αυτός.

Επικός, μελωδικός, όντως μεγάλος sampladoros, και με πολλά επιτυχημένα soundtrax. Τον Brad Fiedel? Τον ξέρετε? και αυτός ........

Τώρα για την σειρά μαθημάτων δεν μπορώ να σου πώ λόγω [παράβασης κανόνων λειτουργίας. (ΜΟΝΟ PM) :wink:

 
Να πω κι εγώ κι ας είμαι κιθαρίστας;

Ο Rudess είναι αναμφίβολα ένας αρτιότατος μουσικός, που κάνει αίσθηση σε κάθε τομέα που άπτεται της δραστηριότητας του. Ας μην ξεχνάμε πως είχε και το προνόμιο να παίξει σε έναν από τους καλύτερους δίσκους των τελευταίων χρόνων (Metropolis Pt II: Scenes From A Memory των Dream Theater).

Προσωπικά, προτιμώ τους δύο προκατόχους του στους DT, Kevin Moore και Derek Sherinian, κυρίως επειδή είχαν πιό "πιανιστικό" παίξιμο, αλλά και επειδή έχουν δώσει πολύ καλά δείγματα γραφής και στην ζωή μετά τους DT (ειδικά για τον Moore, τί να λέμε...).

Μια χαρά και ο Jordan λοιπόν, απλά νομίζω ότι έδωσε μεγάλη έμφαση στην δεξιοτεχνία και άφησε την ουσία λιγάκι παραπίσω...

 
O rudess afth ti stigmh einai pistevw o artioteros texnika xeirisths pliktroforou organou (den ixera pws alliws na to pw gia na eimai mesa!)

den nomize oti mporei na ton krinei sxedon kanenas... alla kati den mou aresei, to opoio den mporw na ekfrasw me logia.

mono na to metadwsw ws exhs : diskos Extraction apo tous greg howe, dennis chambers, victor wooten, track name Contigo.

akouste to solo piano. o typos pou to paizei onomazetai dave cook

kai exei san main douleia tou tis jazz - fusion paragoges.

alla se afto to disko paizei hammond, piano etc. akouste ton kai vreite ti exei pou leipei apo ton rudess. h kouventa vevaia an yparxoun apantiseis tha odigithei sti fash "poios ton exei makrytero" pou den mou aresei alla en pasei periptwsh makritero ton exei o bartens apo tous camel gia na valoume kai kapoia pragmata sth thesh tous pou prohghtai kata miso ekatosto tou pliktra twn kansas!!!! xefiga pali alla tha exei plaka!

 
Θα προτιμησω και γω τον Moore στην προκειμενη περιπτωση. Ο Rudess ειναι πιο μπροστα τεχνικα, αλλα o Moore πιστευω ειχε πιο χαρακτηριστικο και ουσιωδες παιξιμο, και αφησε περισσοτερο το στιγμα του στην μπαντα.

O Sherinian επισης φοβερος, ψαξτε να βρειτε το Ytsejam σε σολο πιανο (!). Παιζει ακομα και τα σολο της κιθαρας.

 
Επαναφέρω το θέμα για τρείς λόγους:

Πρώτον, δεν το είχα δει (πιθανότατα ήταν οι μέρες που δεν προλάβαινα λόγω διαβάσματος να μπαίνω στο Noiz) και δεν γίνεται, πρέπει να γράψω σε αυτό το thread! :lol:

Δεύτερον, θα πω κι εγώ με τη σειρά μου ότι ο άνθρωπος είναι απλά απίστευτος! Όχι μόνο είναι εκπληκτικά γρήγορος αλλά σκίζει και σε πιανιστικά θέματα (ακούστε το ragtime-style σόλο πιάνου στο Dance of Eternity και τα λέμε) και βέβαια είναι φοβεροί οι χρωματισμοί και οι εκφράσεις που μπορεί και επιτυγχάνει, αναφέρομαι σε χειρισμό pitch wheel, ribbon controller, δυναμικές και λοιπά.

Έχω σε επίσης πολύ μεγάλη εκτίμηση τον Kevin Moore, φανταστικός κι αυτός! Πιθανότατα πιο μελωδικός και ουσιώδης αλλά αρκετά πίσω σε τεχνική. Το Sherinian δεν ξέρω, ποτέ δεν τον χώνεψα. Πολύ "λίγος" σε σύγκριση με Rudess και Moore...

Τρίτον (όχι Korg) και τελευταίο, πριν κάποιες μέρες μου έκαναν δώρο το βιβλίο "Dream Theater - Keyboard Anthology" με παρτιτούρες των keyboard parts από διάφορα κομμάτια των Theater. Αφενός μιλάμε για απόλυτη ακρίβεια στο trancsription, υπάρχουν μέχρι και αναλυτικές οδηγίες για το tapping στο ribbon και την επιλογή των ήχων. Αφετέρου, αποφάνθηκα ότι μόνο με ένα θαύμα θα παίξω όπως παίζουν αυτοί οι μουσικοί. Είδα κάτι 9ηχα σε 32α, πλακωμένα στο πείραγμα με το pitch wheel και έμεινα τελείως μαλ@κας!

Μακάρι ο cos να τον φάει λάχανο τον Ιορδάνη, ας το καταφέρει αυτός γιατί εγώ... :(

 
Το Sherinian δεν ξέρω' date=' ποτέ δεν τον χώνεψα. Πολύ "λίγος" σε σύγκριση με Rudess και Moore...([/quote']
Αν μιλάμε μόνο για Theater, ας μην ξεχνάμε ότι δεν πρόλαβε να κάνει ιδιαίτερα πράγματα. Από εκεί και πέρα, κυριολεκτικά ξεδιπλώθηκε:

Από Planet X μεριά μπορείς να ακούσεις πολύ πλούσιο -αν και κουραστικό σε σημεία- μοντέρνο prog-fusion, ενώ ως σολίστας βγάζει album "Η-Χαρά-Του-Ποζερά-Κιθαρίστα" με τη λογική που γουστάρω, δηλ "Ελάτε-Όλη-Η-Παρεούλα-Να-Κάνουμε-Δίσκο". Πάρε συμμετοχές : Al DiMeola (ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ, Ο ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΙΣ), Steve Lukather, John Petrucci, Yngwie Malmsteen, Zakk Wylde, με rhythm section-ντουβάρι και πολλή πιανοδουλειά...Κάπως έτσι δεν ξεκίνησε το fusion έτσι κι αλλιώς...;

ΟΚ, συμφωνώ ότι ο DS θέλει κατά βάθος να γίνει για τα πλήκτρα ότι οι προαναφερθέντες για την κιθάρα, και ότι είναι προτιμότερο να τον ακούς απ'ότι να τον βλέπεις... :lol: αλλά το έχει...
 
Πάρε συμμετοχές : Al DiMeola (ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ' date=' Ο ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΙΣ), Steve Lukather, John Petrucci, Yngwie Malmsteen, Zakk Wylde, με rhythm section-ντουβάρι και πολλή πιανοδουλειά...Κάπως έτσι δεν ξεκίνησε το fusion έτσι κι αλλιώς...;[/quote']
Χμμμ, και τι κοινό έχουν όλοι αυτοί; Ότι εννίοτε είναι απίστευτα αμετροεπείς, και (κατά τη γνώμη μου) είναι ακριβώς αυτή η αμετροεπής πτυχή τους που συναντιέται με την φλυαρία και τον εγωκεντρισμό του Rudess.

Το πρόβλημα (για τον Rudess) είναι ότι, ενώ αυτοί έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κάνουν αριστουργήματα, ο Ruddess δεν το έχει κάνει ακόμη.

Δεν πειράζει.
 
Πάρε συμμετοχές : Al DiMeola (ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ' date=' Ο ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΙΣ), Steve Lukather, John Petrucci, Yngwie Malmsteen, Zakk Wylde, με rhythm section-ντουβάρι και πολλή πιανοδουλειά...Κάπως έτσι δεν ξεκίνησε το fusion έτσι κι αλλιώς...;[/quote']
Χμμμ, και τι κοινό έχουν όλοι αυτοί; Ότι εννίοτε είναι απίστευτα αμετροεπείς, και (κατά τη γνώμη μου) είναι ακριβώς αυτή η αμετροεπής πτυχή τους που συναντιέται με την φλυαρία και τον εγωκεντρισμό του Rudess.

Το πρόβλημα (για τον Rudess) είναι ότι, ενώ αυτοί έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κάνουν αριστουργήματα, ο Ruddess δεν το έχει κάνει ακόμη.

Δεν πειράζει.
OK, I'm misunderstood, επαναδιατυπώνω:

Η αναφορά στις συμμετοχές στους δίσκους του Sherinian (και όχι του Rudess), έγινε με διάθεση να καταδείξω την "πανηγυριώτικη" λογική που -καλώς κατ'εμέ- (πρέπει να) έχει ένας δίσκος συμμετοχών και όχι αυστηρά...βιοπορισμού.

Με την εξαίρεση του DiMeola, το μόνο κοινό των υπολοίπων κυρίων είναι ότι, θένε δε θένε, εξέλιξαν αυτό που ξεκίνησαν οι "guitar heroes" των 70s :Coryell, MacLaughlin, DiMeola.

Η παρουσία του DiMeola στον δίσκο Black Utopia ενώνει αν θες δύο γενιές. Και θυμίζει, σε όσους θέλουν να το δουν, πόσο χάθηκε η μπάλα στη στείρα αναζήτηση της ταχύτητας/τεχνικής.

Tρανό παράδειγμα το The Sons Of Anu από τον εν λόγω δίσκο, ένα κομμάτι αποτελούμενο από τρία -ευδιάκριτα- μέρη, όπου στα δύο πρώτα ο Malmsteen έχει βάλει φωτιά στην ταστιέρα του, και στο τρίτο έρχεται ο DiMeola με ένα εξωπραγματικό solo σε κλασσική και ένα πλακωμένο πλην ουσιώδες lead στη συνέχεια να δείξει ποιός έχει το real thing... :wink:

Δεν θέλω να κρυφτώ, ποτέ δεν συμπάθησα την σύγχρονη σχολή των fretboard warriors, τους βαριέμαι θανάσιμα. Κρίνω όμως πως έχει ενδιαφέρον να τους ακούς όλους μαζί -πολλώ δε μάλλον παρουσία και ενός θρύλου του χώρου-, τουλάχιστον εγώ στους δίσκους του Sherinian μπορώ (more or less) να τους ακούσω. Στις προσωπικές τους δουλειές...δεν θα πάρω ούτε τώρα.

Στο σχόλιο περί αμετροέπειας συμφωνώ εξ'ολοκλήρου όπως θα κατάλαβες, τόσο για Rudess & Sherinian όσο και για τους λοιπούς... :P
 
Το πρόβλημα (για τον Rudess) είναι ότι' date=' ενώ αυτοί έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κάνουν αριστουργήματα, ο Ruddess δεν το έχει κάνει ακόμη.

Δεν πειράζει.[/quote']

Η διαπίστωσή σου,

έρχεται πάλι στο θέμα που έχω προσπαθήσει να συζητήσω εδώ μέσα

πολλές φορές, ανεπιτυχώς.

Είδαμε τις τεχνικές του Ιορδάνη, αλλά δεν είδαμε την τέχνη του. :wink:

Για μένα ο Ιορδάνης είναι κλασικό παράδειγμα τεχνίτη.

Θα μπορούσε να κάνει τέχνη και με τις μισές νότες και με την μισή ταχύτητα.

Αρκεί να είχε κάτι να πεί. :wink:
 
..Θα μπορούσε να κάνει τέχνη και με τις μισές νότες και με την μισή ταχύτητα. Αρκεί να είχε κάτι να πεί. :wink:
Αυτό που κάνει, αυτό ακριβώς έχει να πει.. απλά είναι λίγο φαφλατάς και μιλάει πολύ και γρήγορα :)

 
Εγω θα μιλήσω στο τέλος πάντως,

Τα post πάντως και οι σκέψεις μέχρι στιγμής για το θέμα είναι υπέροχες/

Τέλεια!!!

 
Λοιπόν, και εδώ παρατηρώ κάτι που πραγματικά μου τη σπάει. Αναφέρομαι στην απαξίωση κάποιων μουσικών που πραγματικά δεν μας παίρνει να κριτικάρουμε τόσο χαλαρά.

Δέχομαι σαφώς να μου πει κάποιος "δεν μου αρέσει ο Rudess" ή οτιδήποτε έχει να κάνει με υποκειμενική κρίση. Αλλά όχι και να βγάζουμε άσχετο έναν από τους κορυφαίους πληκτράδες στον κόσμο! Ναι ρε παιδιά, όσο και να μην το γουστάρουμε, ο άνθρωπος είναι τρομερός. Μπορεί να είναι φλύαρος, επιδειξιομανής, ποζεράς, όπως θέλετε πείτε το αλλά ας συνθέσει/παίξει κάποιος τα κομμάτια και τα σόλα που έγραψε ο Ιορδάνης και μετά ας βγει και ας τον ξεφτιλίσει επειδή είναι καλύτερος πληκτράς! Αν παρ' όλα αυτά δεν σας αρέσει, μαγκιά σας και καλά κάνετε. Μόνο μην πέφτετε στη λούμπα να μιλάτε σαν να κάνει κάτι εύκολο γιατί δεν είναι και το ξέρετε... 8)

Εσύ cos πρέπει να μου δώσεις ποσοστά που σου έκανα τζίρο στο thread αλλά τέσπα... :lol:

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top