Μουσική για ταινία

gmoukou

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,417
Πόντοι
438
Χαιρετώ τη κοινότητα. 

Πρόσφατα μου εμπιστεύτηκαν τη σύνθεση μουσικής για ταινία μεγάλου μήκους. 

Φυσικα είμαι σούπερ χαρούμενος και σούπερ χεΖμένος γιατί η

μονη εμπειρία που έχω μέχρι στιγμής είναι η σύνθεση (κατά παραγγελία) για ταινία μικρού μήκους και δη animation (κοινως not even close)

Ανοιγω λοιπόν αυτό το topic με σκοπό να μαζέψω από πιο έμπειρους συμβουλές γύρω από το θέμα. 

Συμβουλές και tips που ο καθενας θεωρεί χρήσιμα είναι ευπρόσδεκτα και σίγουρα δε θα πάνε χαμένα. 

Απο το πως να στήσεις το project, να δουλεύεις με timecode ή templates μέχρι το ποια κούπα για τον καφέ είναι πιο εργονομική.  :classic_tongue:

Ενα θέμα για το οποίο θέλω να προλάβω πριν βρεθώ προ των πυλών είναι το οικονομικό και τι θα χρειαστεί να κάνω προκειμενου να τσουλήσει όσο πιο ομαλά γίνεται και χωρίς παρατράγουδα.

Σε αυτό δηλώνω μαυρα μεσάνυχτα. 

Τέλος, προς πιθανή τροφή για συζήτηση, να αναφέρω ότι αυτή τη στιγμή έχουν γίνει οι κινήσεις με ντέμο, με έχουν επιλέξει και δεν έχει βγει ακόμα κάποιο budget. 

Επίσης σκοπεύω να δουλέψω σε Cubase 10 Pro (ακούς @dimsonic ?)

 
Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με μουσική για ταινίες αλλά από τα λίγα που ξέρω θα πρέπει να βρεις ένα κυρίως θέμα και εκεί πάνω να χτίσεις παραλλαγές ανάλογα τις σκηνές.

από εκεί και πέρα η μουσική πάει ανάλογα τη ροή, τις εναλλαγές σκηνών (στο πόσο γρήγορα αλλάζει το καρέ δηλ) και το είδος της σκηνής αν είναι action, mellow,sad, intro, pass σε άλλη scene οπότε καλή έμπνευση με όλα αυτά!

 
Επίσης σκοπεύω να δουλέψω σε Cubase 10 Pro (ακούς @dimsonic ?)


βασικά είμαι σούπερ ζηλιάρης και εύχομαι (και είμαι σίγουρος) για τα καλύτερα.

Τώρα για cubase 10 pro, τι να σου πω...να δουλέψεις.

Το έχω 3 μήνες και το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι είναι φανταστικά μπροστά, από παλιές εκδόσεις και για μένα που δεν έχω εμπειρία αλλού είναι το μόνο που μπορώ κάτι να φτιάξω.

Δεν έχω δουλέψει κάτι με βίντεο, αλλά οι δυνατότητές του με ξεπερνάνε και θα με ξεπερνάνε για πολλάααα χρόνια.

 
Ωραίος ο παίκτης! ?

Ο,τι και να συμβεί μέχρι το τέλος να δείξεις ψυχραιμία! ?

 
Δεν έχω εμπειρία με σύνθεση soundtrack, αλλά θα σου αναφέρω κάποια πράγματα που ίσως να σου δώσουν λίγη τροφή για σκέψη. Υπάρχουν εκατομμύρια ost εκεί έξω. Κάθε συνθέτης προσεγγίζει διαφορετικά την εκάστοτε ταινία. Υπάρχουν μέτρια ost, κακά, αλλά και καταπληκτικά. Υπάρχουν συνθέτες που γράφουν πάνω στην ταινία βλέποντάς την και άλλοι που κοιμόντουσαν κατά την προβολή της και έγραψαν καταπληκτική μουσική μετά (ναι, αυτό το έκανε ο Nino Rota στο 8 1/2 του Φελίνι). Το θέμα είναι η μουσική να εξυπηρετεί την ταινία. Ούτε να την επισκιάζει, ούτε να είναι background. Πολύ σημαντικό επίσης είναι το timing. Άλλοι σε κρίσιμες σκηνές κορυφώνουν τις μελωδίες υπογραμμίζοντας τη δραματουργία και άλλοι επιλέγουν την απόλυτη παύση, μιας και η σιωπή επιδρά εξίσου αντίστοιχα. Σημαντικό δε είναι, κατ' εμέ, να μην παίζει διαρκώς μουσική, γιατί και αυτό μπορεί να είναι παγίδα από μόνο του. Καλό είναι να βρεις ένα βασικό θέμα, και να κάνεις και παραλλαγές. Έχει γίνει σε πολλά ost. Τέλος, θα σου πρότεινα να ακούσεις κάποια εναλλακτικά ost από τους εξής:

Nick Cave & Warren Ellis - The Road & The assassination of Jesse James

Neil Young - Dead man

The secret life o Walter Mitty ost

Sherlock Holmes (2009) - Hans Zimmer

Les intouchables ost - Ludovico Einaudi

Akira Yamaoka - Silent hill ost

Αυτά τα ολίγα. Ελπίζω να βοηθήσουν κάπου κάπως. Α, και καλή επιτυχία!

 
Αν ακούσεις ένα τραγούδι τι εικόνες σου έρχονται;

Εσυ πρέπει να κάνεις το αντίθετο.

Είναι πιο tricky.

 
Σημαντικό είναι να τεσταριστεί το workflow πριν ξεκινήσεις να δουλεύεις. Επικοινώνησε με ανθρώπους του post production, για να κάνετε μερικά τεστ σε imports/exports. Να σταντάρετε τα φορμάτ που θα σου δίνουν υλικό και πως θα τους γυρνάς πίσω. 

Πολλοί μοντάρουν με κομμάτια οδηγούς και έτσι η δουλειά του μουσικού γίνεται κάπως πιο συγκεκριμένη: ξέρει χρόνους (cues, tempo), μουσικό ύφος κλπ. 

Καλό είναι να διαβάσεις αρκετά το σενάριο, θα σου δώσει ιδέες που θα γεννήσουν μουσικά θέματα. Έστω και πρόχειρα γραμμένα, βοηθάει πολύ να είναι διαθέσιμα από την αρχή στο μοντάζ. 

 
Καλό είναι να διαβάσεις αρκετά το σενάριο
νομίζω επειδή είναι αρχάριος καλό θα ήταν να είχε την ταινία μπροστά του να παίζει-μελετήσει και να χτίσει τη μουσική επάνω στις σκηνές με καθημερινή εργασία 4-6 ωρών πχ

αυτό που λες είναι για πιο προχωρημένο στάδιο μουσικών που ήδη έχουν ασχοληθεί με το άθλημα.

 
Συγχαρητήρια,

Ρίξε μια ματιά στο Arcade της Output. Είναι πολύ καλό για να πάρεις ιδέες, πρόσεξε μη το παρακάνεις.

Καλή επιτυχία.

 
πέραν όλων όσων σου προείπαν οι φίλοι μας, το σημαντικότερο για μένα είναι να "παντρευτείς" τον σκηνοθέτη καθ όλη την διάρκεια της συνεργασίας σας... στόχος να μοιραστείς το "όραμά" του και το έργο σου να λειτουργήσει ως "θετική συνιστώσα" στο αποτέλεσμα κι όχι, όπως πολλές φορές συμβαίνει, ως ένα απλά ωραίο μουσικό θέμα ξεκομμένο από τα δρώμενα της ταινίας...

γι αυτόν τον λόγο πρέπει να εμπλακείς συναισθηματικά με τον οποιοδήποτε τρόπο στο στόρυ.... αξιοποίησε συχνές κατά το δυνατόν  "συζητήσεις" με τον σκηνοθέτη (πέραν από τα απλά briefing ξεπέτα) κι αν δεν τον βλέπεις πρόθυμο, "κυνήγα" τον... πέραν των τεχνικών στάνταρ που καλό θα ήταν εξαρχής να συμβαδίσεις (όπως σου είπε ο φίλος μας παραπάνω), αναζήτησε  όλους τους τυχόν υπάρχοντες "πιλότους", παρακολούθα επισταμένα το αμοντάριστο υλικό για να μπαίνεις και στο εικαστικό κλίμα που δεν θα σου δώσει το σενάριο και δούλευε παράλληλα... προσωπικά θα σου πρότεινα να παρίστασαι και σε γυρίσματα κατά το δυνατόν, ώστε να ενσωματωθείς στο team και στο όλο κλίμα της παραγωγής...

είναι επίσης σημαντικό πριν φτάσετε στο post production να έχεις ήδη συνθέσει το βασικό θέμα (και όσα ανεξάρτητα sub themes από την βασική μελωδία τυχόν χρειαστούν), για να επικεντρώσεις στο τέλος στις διαδραστικές παραλλαγές που θα "τονίζουν" τις όποιες σκηνές θα τις χρειάζονται μια και σε αυτές τις περιπτώσεις το "χειρουργικό καστομάρισμα" θα ναι πολύ απαιτητικό και στους χρόνους και στις δυναμικές... για την απειρία μην πολυανησυχείς μια και θέλω να πιστεύω ότι θα σε βοηθήσουν οι τεχνικοί (φρόντισε καλού κακού να τα έχεις καλά και μαζί τους και μην ντρέπεσαι να τους γίνεσαι φορτικός μια και το καλό αποτέλεσμα δεν το αφορά το τακτ σου)...?

τώρα για τις ώρες που θα απαιτηθούν να αφιερώσεις για ένα καλό αποτέλεσμα (πόσω μάλλον αν είσαι "πρωτάρης"), βρίσκω πολύ αισιόδοξο τον Σταύρο... μάλλον δεν θέλει να σε τρομάξει...?

καλή τύχη αλλά κυρίως έμπνευση και όρεξη...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το θέμα είναι κατά την γνώμη μου, να δεις την ταινία μαζί με τον σκηνοθέτη, να σου μιλάει σε κάθε σκηνή για το πώς φαντάζεται τα συναισθήματα που θέλει να δώσει.

Ηχογραφείς την συνομιλία, και βλέπεις πολλές φορές την ταινία μόνος σου, ακούγοντας ξανά και ξανά, την ηχογραφημένη φωνή να δίνει το εσωτερικό τοπίο κάθε σκηνής.

 
Τα κάλυψαν όλα οι προλαλήσαντες!

Εύχομαι να σε εμπνεύσει το σενάριο και το θέμα της ταινίας,να εκφραστείς.

 
@gkourmoul1 @John Tzinieris @Ledge @LK @WrTsXxx @npap @Αετός @fusiongtr σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για τις ιδέες και την εμψύχωση.
Πραγματικά το εκτιμώ!

@panorios ρε τι φανταστικό το Arcade της Output!
Θαρρώ αναμενόμενο να ξεπετάγονται τέτοια εργαλεία με όλη τη ρετρίλα που παίζει το τελευταίο καιρό.

ίσως αυτό σου δώσει κάποιες ιδέες !


Πάρα πολύ ενδιαφέρον!
Ακόμα και απο εγκυκλοπαιδικής σκοπιάς αξίζει να το δεί κανείς!

 
Κάποτε είχα την ευκαιρία να φτιάξω μουσικά θέματα για ένα θεατρικό θρίλερ, ερασιτεχνικού θιάσου με πολύ κέφι. Μάλιστα σε όλη την διάρκεια της παράστασης υπήρχε τεχνική βροχή για να γίνεται περισσότερο βαριά η ατμόσφαιρα....

Ο σκηνοθέτης έδωσε τόσο καλές οδηγίες που τα θέματα ήταν σαν να φτιάχτηκαν μόνα τους. Τότε κατάλαβα ότι ο σκηνοθέτης πρακτικά έχει το αποτέλεσμα συνολικά στο κεφάλι του και προσπαθεί να το περάσει στους συντελεστές. Στο θέμα της μουσικής όμως δεν μπορεί να σου πει ούτε ηχοχρώματα ούτε μελωδίες ούτε αρμονίες, μπορεί όμως να σου πει τι αίσθηση θέλει να βγάλει.

Ωραία εμπειρία. 

Μιλώντας πριν λίγα χρόνια με τον Alexandre Desplat, τον ρώτησα: τι είναι πιο εύκολο; Να γράφεις ελεύθερα μουσική ή να επενδύεις μουσικά μία ταινία; Η απάντηση ήταν κάθετη: ΦΥΣΙΚΑ το δεύτερο, γιατί δεν ξεκινάς από το μηδέν.

Όπως διάβασα παραπάνω, πρέπει να προχωρήσεις παράλληλα με τον σκηνοθέτη. Έτσι, η άσκηση ίσως είναι περισσότερο να βρεις τι θέλει ο σκηνοθέτης παρά τι ταιριάζει στην ταινία. Εκτιμώ ότι καταλαβαίνοντας την απαίτηση μετά η έμπνευση θα έρθει μόνη της.

Α, και κάτι τελευταίο: να θυμάσαι πάντα τη σημασία του ηχητικού κενού και της σιωπής, ειδικά σε δραματικές ταινίες. 

Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία. Εύχομαι να ευχαριστηθείς την κάθε στιγμή του επόμενου καλλιτεχνικού σου βήματος!

ΥΓ Για τι ύφους ταινία λέμε;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Χαιρετώ τη κοινότητα. 

Πρόσφατα μου εμπιστεύτηκαν τη σύνθεση μουσικής για ταινία μεγάλου μήκους. 

Φυσικα είμαι σούπερ χαρούμενος και σούπερ χεΖμένος γιατί η

μονη εμπειρία που έχω μέχρι στιγμής είναι η σύνθεση (κατά παραγγελία) για ταινία μικρού μήκους και δη animation (κοινως not even close)

Ανοιγω λοιπόν αυτό το topic με σκοπό να μαζέψω από πιο έμπειρους συμβουλές γύρω από το θέμα. 
Σε ζηλεύω!Είναι κατι που το φαντασιώνομαι χρόνια.Εχω μόνο γράψει για παιδικό θέατρο παλιότερα.Καλή επιτυχία και κράτα μας ενήμερους!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top