Mixing Keyboards-Piano (για metal κυρίως και όχι μόνο)

psixanwmalos

Νέο μέλος
Μηνύματα
259
Πόντοι
16
Καλησπέρα. Καταρχήν συγγνώμη αν έχει ξανά ανοίξει τέτοιο θέμα αλλά στο search δεν ήξερα τι λέξεις κλειδιά να βάλω ώστε να βγει ένα σωστό αποτέλεσμα.

Ξέρω πως έναν από τους τρόπους ηχογράφησης κιθάρας είναι να κάνεις από 2 και πάνω takes και να κάνεις to κατάλληλο panning. Ξέρω πως με το μπάσο συνήθως ένα take αρκεί και να βρίσκεται στο κέντρο είναι μία από τις σωστές συνταγές.

Αλλά δεν έχω ιδέα πως mix-άρουμε πλήκτρα.

Ερωτήσεις που έχω είναι οι εξής:

1) Ποιο είναι το κατάλληλο panning ώστε να απλωθεί όμορφα στο stereo field. Κέντρο όπως το μπάσο ή προς αριστερά-δεξιά όπως οι κιθάρες?

2) 1 take είναι αρκετό αν σκοπεύουμε να τα "χωρίσουμε"? Η 2 και πάνω takes?

3) Συνήθως σε metal κομμάτια (βλέπε Rammstein) τα πλήκτρα μπαίνουν σε χαμηλότερη ένταση από τις κιθάρες αν δεν κάνω λάθος? (ξέρω πως καθαρά και μόνο το κομμάτι καθορίζει πως θα μπει το καθετί απλά ρωτάω ποια είναι η πιο χρησιμοποιημένη τεχνική σε metal κυρίως μπάντες με πλήκτρα.)

4) Για καθαρό ήχο πιάνου πιστεύω 1 take και στο κέντρο αρκεί. Αν όχι τι είναι καλύτερο?  (π.χ 1 take Center και 1 take 40% Left)

5) Όπως καταλάβατε κυρίως το panning και το stereo field με νοιάζει όχι τόσο ο ήχος.

Υ.Γ: Αν έκανα double topic κράξτε με αλλά δώστε μου και το κατάλληλο link ;D

Ευχαριστώ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν υπαρχει κατι το οποιο ειναι στανταρτ. Δηλαδι δεν σημαινει οτι 3 take ειναι καλυτερα απο 1 take. Τωρα αφου εσυ λες δεν σε ενδιαφερει ο ηχος δεν υπαρχει και λογος να κανεις παραπανο απο 1 take.

 
koxcygr είπε:
Δεν υπαρχει κατι το οποιο ειναι στανταρτ. Δηλαδι δεν σημαινει οτι 3 take ειναι καλυτερα απο 1 take. Τωρα αφου εσυ λες δεν σε ενδιαφερει ο ηχος δεν υπαρχει και λογος να κανεις παραπανο απο 1 take.
εννοείται πως με ενδιαφέρει ο ήχος απλά ξέρω πιστεύω να το φτιάχνω για αυτό δεν σας ρώτησα για τον ήχο.

το panning είναι κυρίως αυτό που με ενδιαφέρει.

μπορείς να με βοηθήσεις σε αυτό?

 
Τι ακριβος θελεις να σου πω???? Που θα τοποθετησεις το πιανο???? Αυτο ειναι επιλογη του καθενος.

 
Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω...

Το panning δε μπορείς να το κάνεις ότι ώρα θές, στον Η/Υ? Γιατι παιδεύεσε από πριν. Κάνε μια δοκιμή και δες. Τσάμπα να πάει ένα take, δε χάθηκε ο κόσμος...

 
Αν ειναι για ενα πιανο,το καλυτερο ειναι ενα ωραιο στερεο sample κεντραρισμενο και μετα ενα ωραιο και σωστο βα8ος.

Αν πχ εχεις τιποτα εντονα βιολια να παιζουν κανα θεμα,η κανα main synth που αποτελειται απο 2 layers τοτε μπορεις να το γραψεις midi και να βαλεις να παιχτουν απο δυο διαφορετικους ηχους που ΜΕΤΑ θα παναρεις λ/ρ το κα8ε layer ωστε να εχει και νοημα το panning.

 
jobforacowboy είπε:
Αν ειναι για ενα πιανο,το καλυτερο ειναι ενα ωραιο στερεο sample κεντραρισμενο και μετα ενα ωραιο και σωστο βα8ος.

Αν πχ εχεις τιποτα εντονα βιολια να παιζουν κανα θεμα,η κανα main synth που αποτελειται απο 2 layers τοτε μπορεις να το γραψεις midi και να βαλεις να παιχτουν απο δυο διαφορετικους ηχους που ΜΕΤΑ θα παναρεις λ/ρ το κα8ε layer ωστε να εχει και νοημα το panning.
thanks for the tips θα τα δοκιμάσω  :)

 
Πραγματικά νομίζω πως δεν έχει νόημα η σύγκριση επεξεργασίας της στερεοφωνικής θέσης της κιθάρας σε σχέση με τα πλήκτρα. Η κιθάρα είναι μονοφωνικό όργανο και επομένως έχει όντως νόημα να γράψεις δύο takes τα οποία θα πανάρεις δεξιά/αριστερά. Οι περισσότεροι ήχοι πλήκτρων (πιάνα/organs/βιολιά/pads κλπ) είναι συνήθως στερεοφωνικοί, με έτοιμα εφέ τα οποία χρησιμεύουν στη διεύρυνση της στερεοφωνικής εικόνας, όπως delay, chorus, reverb κλπ.

Γιατί δεν πειραματίζεσαι με διάφορες ρυθμίσεις στα patch σου, με τα εφέ σου; Στα πλήκτρα έχεις όλους τους ήχους σε ψηφιακή μορφή και τις νότες σου σε MIDI πληροφορίες. Μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις.

Ένα ακόμα τέχνασμα που μπορεί να χρησιμεύσει και σε πλήκτρα και σε κιθάρες, και γενικά στα περισσότερα συνοδευτικά όργανα, είναι να μπει στο ένα άκρο της στερεοφωνικής εικόνας ο ήχος (τέρμα δεξιά ή τέρμα αριστερά) και να τον περάσουμε από ένα cross delay το οποίο θα δίνει τις επαναλήψεις από την άλλη πλευρά. Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να "ξακρίσουμε" τον ήχο τέρμα δεξιά ή τέρμα αριστερά. Αρκεί να είναι εμφανώς τοποθετημένος προς το ένα άκρο.

Μετά από το delay μπορεί να έχουμε ένα reverb ειδικά για τον ήχο αυτό (σαν insert, με κατάλληλα ρυθμισμένο το ποσοστό dry/wet mix) ή να το στείλουμε στο reverb send στο οποίο περνούν ταυτόχρονα και άλλοι ήχοι. Αυτός ο τρόπος αποφέρει καλά αποτελέσματα κυρίως σε pads, strings κλπ.

 
cyclops είπε:
Η κιθάρα είναι μονοφωνικό όργανο και επομένως έχει όντως νόημα να γράψεις δύο takes τα οποία θα πανάρεις δεξιά/αριστερά. Οι περισσότεροι ήχοι πλήκτρων (πιάνα/organs/βιολιά/pads κλπ) είναι συνήθως στερεοφωνικοί, με έτοιμα εφέ τα οποία χρησιμεύουν στη διεύρυνση της στερεοφωνικής εικόνας, όπως delay, chorus, reverb κλπ.
πήρα ακριβώς την απάντηση που ήθελα. δεν έχω ασχοληθεί με πλήκτρα ξανά και δεν έχω ηχογραφήσει πλήκτρα ξανά για αυτό και δεν ήξερα πως να κάνω πιο σωστά την ερώτηση.

thanks mate :)

 
Εγω εαν καταλαβα θες πιο ζεστο ηχο αποτι σου δινει το οργανο σου κατα την ηχογραφιση. Δεν νομίζω οτι για να πάρεις πιο γεμάτο ήχο  θα βοηθήσουν τα πολλαπλά takes και μετα τα πειραματα με pans. Εαν δεν σε ικανοποιεί ο ήχος που παίρνεις line out με το καταλληλο mixing που θα κανεις μετά, τότε δοκίμασε να κάνεις (εαν εχεις βεβαια τα καταλληλα εργαλεια) εξωτερική ηχογραφιση απο ενισχυτές και μονιτορς/PA full range.

 
Ο φίλος μιλάει για πιάνο/πλήκτρα. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν ενδείνκυται αυτός ο τρόπος ηχογράφησης. Αν μιλούσαμε για κιθάρα/μπάσο/ακουστικά όργανα, τότε ναι μάλιστα.

Υπάρχουν ένα σωρό εργαλεία για τον εμπλουτισμό του ήχου, όπως κάποιο vintage warmer, κάποιο tube amp, αλλά όχι για ήχο πιάνου. Για ηλεκτρικά πιάνα, organs, αναλογικού τύπου ήχους κλπ, εννοείται ότι είναι ό,τι καλύτερο.

Επίσης βοηθάει αρκετά το chorus.

 
Και εγω για πιανο-πλήκτρα μιλάω. Εγώ μίλησα για κατι διαφορετικό που μπορει να δοκιμάσει εαν τον ενδιαφέρει να πάρει παραπάνω "ζεστασιά" στον ήχο. Η ηχογραφιση με μικρόφωνα δεν ειναι αποκλειστικό προνόνομιο των κιθαρόβιων κτλ. Ακόμα και για το πιανο. Εγω προσωπικά πήρα πολυ καλύτερο ηχο πιανου απο ενα μετριο rack που ειχα ηχογραφώντας εξωτερικά παρα με line in. Τωρα γιατι λες οτι δεν ενδεικνυται δεν μπορώ να το καταλάβω... Ειναι σαν μου λες θα παρω χειροτερο ήχο εαν ηχογραφήσω hammonds με οverdrive ενός Nord Electro απο line in και μετα με fx plugins παρότι απο καμπίνα με μικρόφωνα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άλλο το ακουστικό πιάνο, άλλο το ηλεκτρικό πιάνο, τα όργανα και γενικά τα ηλεκτρομηχανικά πληκτροφόρα (clavinets κλπ). Το ακουστικό πιάνο θα πρέπει να είναι κρυστάλινο και με πλήρες εύρος, χωρίς χρωματισμένο ήχο.

Ένα ηλεκτρικό πιάνο εννοείται ότι μπορείς να το περάσεις και από ενισχυτές με λάμπες και δε συμμαζεύεται. Εξάλλου τα πιο συνηθισμένα εφέ που συνοδεύουν κλασικούς ήχους ηλ. πιάνου, hammonds κλπ, έχουν να κάνουν με τη βρωμιά και ζεστασιά ταυτόχρονα που δίνουν τα vintage μηχανήματα, όπως ενισχυτές κιθάρας κλπ.

 
thanks για τις απαντήσεις σας guys. απλά σκέφτομαι σε ένα metal κομμάτι να βάλω και πλήκτρα και δεν το έχω κάνει ποτέ μου για αυτό και οι τόσες πολλές ερωτήσεις μου.

ξέρετε κανένα καλό vst για να πιάσω παρόμοιο ήχο στα synth?


 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top