μείξη σε κονσόλα ή controller

NoControl

Νέο μέλος
Μηνύματα
62
Πόντοι
6
Γεια και χαρά σε όλους και πάλι.

Πριν λίγο καιρό είχα δημοσιεύσει post στο οποίο ζητούσα πληροφορίες/σχέδια για τη διαμόρφωση χώρου σε studio πρόβας και ηχογράφησης. Τώρα που ο χώρος έχει σχεδόν διαμορφωθεί, αισθάνομαι την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας αυτά που τελικά επιλέξαμε να κατασκευάσουμε (περιληπτικά), καθώς επίσης να ρωτήσω κάποια ακόμα πράγματα σχετικά με το σετάρισμα του recording.

Λοιπόν, η κατασκευή έχει ως εξής χονδρικά: Ο εξωτερικός τοίχος (πέτρα πάχους 0.5m) έχει επενδυθεί εσωτερικά με διπλή στρώση πετροβάμβακα και γυψοσανίδα από πάνω. Στη γυψοσανίδα τοποθετήθηκε ricofon πάχους 5cm. Το πάτωμα που κατασκευάσαμε στηρίζεται σε καδρόνια 5*7 cm, τα οποία ακουμπούν σε λαστιχένιες λωρίδες πάχους 5mm. Στο ταβάνι, λόγω διαφόρων προβλημάτων και έλλειψης χρημάτων, αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε απλά ένα αλεξίπτωτο, κξαι το μέλλον θα δείξει. Tο χώρισμα μεταξύ play room και control room έγινε με ξυλοκατασκευή πάχους 0.5m γεμάτη πετροβάμβακα, και ένα διπλό τζάμι.

Σιγά σιγά θα σετάρουμε το recording, και θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιος τρόπος να γίνεται η ηχογράφηση σε pc, αλλά η μίξη να γίνεται στην κονσόλα. Προσοχή: Δεν εννοώ να χρησιμοποιηθεί η κονσόλα ως controller κάποιου software, αλλά να χρησιμοποιηθεί απλά το pc σαν ένα είδος ADAT, με inverter ή κάτι τέτοιο, ώστε η μίξη να μη γίνεται σε κάποιο από τα γνωστά προγράμματα εξομοίωσης, αλλά με τον «παραδοσιακό» τρόπο, όσο αυτό είναι βέβαια δυνατό με εργαλεία όπως είναι μια ψηφιακή κονσόλα κτλ.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και ζητώ συγγνώμη αν ρωτάω κάτι κουφό ή ανεφάρμοστο.

Φιλικά, NoControl

 
Θα χρειαστείς ένα audio interface με τουλάχιστον 8 εισόδους (αν υποθέσω ότι η κονσόλα σου γκρουπάρει στα 8 ) και πολλές εξόδους. Αν δεν βρεις κάτι τέτοιο, θα πρέπει να εγκαταστήσεις μία συστοιχεία από audio κάρτες ώστε να φτάσεις τον αριθμό εισόδων/εξόδων που ζητάς.

Με αυτόν τον τρόπο στέλνεις τα 8 γκρουπ της κονσόλας στον υπολογιστή για ηχογράφηση, και κατά την αναπαραγωγή τα δρομολογείς στις εξόδους του audio interface που πρέπει να βγαίνει σε αντίστοιχες εισόδους της κονσόλας σου.

Παραδείγματα:

Digidesign 192 I/O

Motu 1296

Υπάρχουν και πιο φτηνές λύσεις.

Γεράσιμος

 
Κοίταξε, δεν έχω αγοράσει ούτε την κονσόλα ακόμα, με τη λογική να πάρω ολόκληρο το σύστημα μαζί. Απλά, προσανατολίζομαι στην ψηφιακή της Behringer, λόγω της τρελής ευκολίας στα χρήματα. Απ' όσο ξέρω, γκρουπάρει στα 4, κάνω λάθος;

Παρ' όλα αυτά, η αλήθεια είναι ότι έλπίζω σε κάτι πιο απλό από τη συστοιχία καρτών που περιγράφεις.

Σ' ευχαριστω

 
Αυτό σημαίνει ότι θα ηχογραφείς maximum 4 κανάλια, εκτός και αν προσφέρει direct out η συγκεκριμένη κονσόλα, οπότε μπορείς να κάνεις και άλλες μανούβρες. Drums πως θα γράφεις; Στα 4; Αν ναι, τότε ΟΚ. Από την άλλη δεν χρειάζεσαι A/D μετατροπείς, οπότε έχεις μία ευχέρεια και από εκεί. Στείλε ένα link της κονσόλας να πούμε περισσότερα. Ουσιαστικά, θέλεις πολλές εξόδους.

Γεράσιμος

 
Κάτσε τώρα...

Λοιπόν, θέλεις να κάνεις "παραδοσιακή μίξη" χρησιμοποιώντας digital μηχανήματα; Νόμιζα ότι θέλεις πλήρως αναλογικό front-end.

¶ρα, θέλεις ένα control surface για το PC σου, ώστε να μπορείς να δουλεύεις με sliders και knobs και όχι με πληκτρολόγιο και mouse. Πάμε καλά μέχρι εδώ;

Τι software δουλεύεις και πόσα κανάλια in χρειάζεσαι;

 
Λοιπόν πάμε πάλι:

Κατ'αρχήν μη νομίζεις ότι είμαι κάποιος που ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει. Και εξηγούμαι: Μέχρι τώρα έκανα κάποιες μίξεις χρησιμοποιώντας CuBase και Cool Edit.

Θέλω να ξεφύγω από τη λογική του "ποντικιού", και αν είναι δυνατόν από τη λογική του software γενικότερα.

Όπως εύκολα θα κατάλαβες, βρίσκομαι σε παραλήρημα και μάλλον στην πορεία δεν έχω κατάλαβει βασικά πράγματα. Πιστεύω ότι η περίπτωσή μου είναι χαρακτηριστική μιας γενιάς που μαθαίνει στο προσομειωμένο περιβάλλον του pc και της διαφευγουν τα βασικά.

Sorry και πάλι για την κούραση, θα προτιμούσα να επανέλθουμε στις αμιγώς αναλογικές λύσεις.

thanx

 
Προσοχή: Δεν εννοώ να χρησιμοποιηθεί η κονσόλα ως controller κάποιου software' date=' αλλά να χρησιμοποιηθεί απλά το pc σαν ένα είδος ADAT, με inverter ή κάτι τέτοιο, ώστε η μίξη να μη γίνεται σε κάποιο από τα γνωστά προγράμματα εξομοίωσης, αλλά με τον «παραδοσιακό» τρόπο, όσο αυτό είναι βέβαια δυνατό με εργαλεία όπως είναι μια ψηφιακή κονσόλα κτλ. [/quote']

¶ρα, να υποθέσω ότι αυτό που έγραψες δεν ισχύει... ΟΚ! :)

Θα επανέλθω σε λίγο.

Γεράσιμος
 
Λοιπόν πάμε πάλι:
Κατ'αρχήν μη νομίζεις ότι είμαι κάποιος που ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει. Και εξηγούμαι: Μέχρι τώρα έκανα κάποιες μίξεις χρησιμοποιώντας CuBase και Cool Edit.

Θέλω να ξεφύγω από τη λογική του "ποντικιού"' date=' και αν είναι δυνατόν από τη λογική του software γενικότερα.

Όπως εύκολα θα κατάλαβες, βρίσκομαι σε παραλήρημα και μάλλον στην πορεία δεν έχω κατάλαβει βασικά πράγματα. Πιστεύω ότι η περίπτωσή μου είναι χαρακτηριστική μιας γενιάς που μαθαίνει στο προσομειωμένο περιβάλλον του pc και της διαφευγουν τα βασικά.

Sorry και πάλι για την κούραση, θα προτιμούσα να επανέλθουμε στις αμιγώς αναλογικές λύσεις.

thanx[/quote']

You can easily use the computer as a hard disk recorder and nothing else. Once you get an audio interface that has the number of I/Os that you need, you simply record enable enough audio tracks in the sequencer and if the desk has enough busses that can cater for the job, you route the sources to the corresponding busses. Otherwise you use the desk's direct outs.

Once you record each track individually, you can easily "throw back" on the desk's "tape returns" the corresponding audio tracks, flip the channels to "tape/return", mix everything and then record group mixes or a final stereo mix back into the computer.

Just think of the computer as a multitrack, just like you would with tape...instead of reels, tape and magnetic flux, you have a screen/case/keyboard, a siver hard disk and 1's and 0's.

Tsiou.
 
To βρισκω λιγο παραλογο να χασεις την εσωτερικη floating point αναλυση του υπολογιστη για να περασεις το σημα απο μια behringer. Θελω να πω πως ενταξει, αμα ειχες καμια SSL (:o) τοτε θα ησουν απαραδεκτος αν ΔΕΝ εβγαινες απο το PC... αλλα με το ζορι να βαλεις το σημα σου να υποβληθει σε ασκοπα convertions... Αν το προβλημα σου ειναι το ποντικι, απλα παρε ενα controller, και τα λεφτα της κονσολας δωστα σε ενα ΚΑΛΟ outboard οπως σε ενα channel strip ή κατι αναλογο...

 
Το λοιπόν,

1. Καταρχήν, έχεις ήδη κάποιον αναλογικό εξοπλισμό που θα ήθελες να χρησιμοποιήσεις; Κάποιο εφφέ για παράδειγμα;

Ας δούμε το audio interface, δηλαδή το σύστημα που μετατρέπει το σήμα σου από αναλογικό (πηγή του ήχου - φωνές. κιθάρες κλπ) σε ψηφιακό (κατά την ηχογράφηση στον υπολογιστή) και από ψηφιακό σε αναλογικό για την δρομολόγηση του σε αναλογικές διατάξεις (π.χ. τα ηχεία που θα ακούς, κάποια εξωτερική μονάδα εφφέ κλπ)

2. Πρέπει να ορίσεις πόσα κανάλια εισόδου (ηχογράφησης) θέλεις. Αν για παράδειγμα πρόκειται να ηχογραφήσεις drums, ίσως να χρειαστείς γύρω στα 8, και με 4 κάνεις δουλειά για home παραγωγές (μπότα, ταμπούρο και 2 overhead). Αλλιώς, τα 2 κανάλια είναι αρκετά. Πόσα λοιπόν χρειάζεσαι;

3. Αν δεν σκοπεύεις να περάσεις το σήμα σου από κανένα αναλογικό μηχάνημα, δεν θα χρειαστείς πάνω από 2 κανάλια εξόδου.

Πάμε τώρα στο sequencer, δηλαδή στο πρόγραμμα που (α) θα αποθηκεύει τις ηχογραφήσεις σου (β) θα επεξεργάζεσαι κάθε ένα κανάλι και (γ) θα μιξάρεις...(και πολλά άλλα ακόμα).

4. Σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις μόνο ψηφιακά μέσα; Δηλαδή, αν κατάλαβα από τις απαντήσεις σου μέχρι τώρα, δεν θέλεις να έχεις αναλογικά μηχανήματα, μόνο ψηφιακά.

Και τώρα το σημαντικό: ο έλεγχος!

Για να δούμε αν έχω καταλάβει σωστά, θέλεις όλα αυτά να μπορείς να τα χειρίζεσαι από κάποια κονσόλα. Μην φανταστείς ότι αυτό θα γίνει 100%. Θα πρέπει λοιπόν να προμηθευτείς ένα control surface, δηλαδή κάτι σαν κονσόλα εμφανισιακά, ίσως όμως χωρίς εισόδους και εξόδους. Αυτό που θα μπορείς να κάνεις είναι ουσιαστικά να κοντρολάρεις το sequencer με τα κουμπιά της κονσόλας. Προσοχή, όχι όλη την λειτουργικότητα του sequencer. Τα βασικά από αυτά είναι:

  • τα volume και το pan των καναλιών, πολύ χρήσιμο για την μίξη, ώστε να συγκεντρώνεσαι καλύτερα: όταν δεν δουλεύει η όραση, η ακοή οξύνεται. Αν μιξάροντας κοιτάς την οθόνη, έχεις μειωμένη ακουστική αντίληψη - Γεράσιμος! :)


  • τα control αναπαραγωγής (play, stop, record κλπ), καλό αλλά όχι ουσιαστικό, καθώς το keyboard κάνει πολύ συχνά αυτή τη δουλειά (τώρα μιλάει η εμπειρία :) ). Ειδικά το spacebar είναι το πιο χρήσιμο πλήκτρο.


  • παραμέτρους των εφφέ...μεγάλος μύθος: το κόλπο δουλεύει, αλλά τελικά είναι δύσχρηστο για κάποιον "αναλογικό" μουσικό και τελικά προτιμάς να γυρίσεις στο mouse.


Μην πιστεύεις ότι θα καταργήσεις το mouse. Δεν μπορείς να κάνεις editing χωρίς το mouse.

Μην πιστεύεις ότι θα καταργήσεις το πληκτρολόγιο. Απλά, θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του, καθώς θα μπεις πλέον στην διαδικασία να μάθεις απ'έξω όλα τα shortcuts που διαθέτει το sequencer για να κάνει την ζωή σου πιο εύκολη (π.χ. να κάνεις zoom σε μία περιοχή, να δημιουργείς καινούργια κανάλια, να εισάγεις κάποιο εφφέ κλπ, χωρίς να μπλέκεις με τα μενού).

Γενικά, το control surface θέλει πολύ προσοχή για να πιάσουν τόπο τα λεφτά του. Πρέπει να είναι εργονομικό και να ανταποκρίνεται στην αισθητική σου, ώστε να τραβήξεις πραγματικά την προσοχή σου από την οθόνη και να ασχοληθείς με τον ήχο (δες και το ρητό παραπάνω :) ).

Ελπίζω να πήρες μία ιδέα, πες μου τουλάχιστον αν είμαστε στον σωστό δρόμο :D

Γεράσιμος

 
I've used the Houston controller in college and I tell you, learning the key commands of your QWERTY will yield faster results using your sequencer. Besides having instant access to basic transport functions, you get instant access to a lot of functions regarding the arrangement window, the regions/events and with a lot of audio parameters.

Get a mouse with a roll bar on top so you can zoom in and out at your desired point ultra fast.

Also once you get your sequencer set up a default arrangement with your desired screen sets stored on the QWERTY's numeric keypad. It'll only take a few minutes and you'll only do it once and save it as the autoload song (your customised default set-up/enviroment).

These little but basic things will take a day to learn but will mean that your workflow will be flying later.

Tsiou.

 
Λοiπόοοοον...

Κατ' αρχήν σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και την καλή διάθεση.

Γεράσιμε:

Όντως με ενδιαφέρει να μπορώ να χρησιμοποιήσω outboard εξοπλισμό. Ένα Lexicon το έχω ήδη και το γουστάρω τρελά σε σχέση με τα reverbs που προσφέρονται σε software (μόνο τα Waves με ικανοποιούν, αλλά και πάλι το προτιμώ), και επίσης πολύ σύντομα σκοπεύω να αγοράσω έναν Focusrite προενισχυτή για φωνές, ο οποίος αποτελεί διακαή πόθο μου εδώ και 3-4 χρόνια.

Τώρα, σχετικά με τα κανάλια που χρειάζομαι, μη φρικάρεις, αλλά θέλω 16, 12 κατ' ελάχιστον. Κι αυτό γιατί θέλω να πειραματιστώ με live ηχογράφηση όλοκληρης της μπάντας (τρίο+2 φωνές), και η λύση των 4αρων μικροφώνων για τύμπανα πιστεύω πως δεν καλύπτει την αισθητική του ήχου που έχουμε στο μυαλό μας. Ή τουλάχιστον δε νομίζω ότι θα κατάφερνα εγώ να τα φέρω όπως θα ήθελα.

Μaniac:

Σίγουρα έχεις δίκιο σχετικά με την άσκοπη μεταφορά απο κονβέρτορα σε κονβέρτορα κτλ. Οι βασικότεροι λόγοι όμως που θέλω να φύγω απο το pc είναι αφ'ενός ότι με ενοχλέι γενικά να δουλεύω με την οθόνη, και αφ' ετέρου ότι όσο καλός και να είναι ο υπολογιστής, πάντοτε μου έχουν προκύψει προβλήματα του τύπου κόλλημα κτλ.

Αυτά για τώρα, thanx και πάλι φίλοι :P

 
Αλλο πραγμα ειναι να θες ενα λειτουργικο PC και αλλο να θες να φυγεις απο το PC. Υπαρχουν αξιολογες λυσεις σε πολυκαναλα και κονσολες για να δουλεψεις χωρις PC. Αλλα πιστεψε με, μην νομιζεις οτι θα ειναι πιο ευκολη η δουλεια με αυτα. Για την ακριβεια, υπερχουν καποιες λυσεις με μεγαλη λειτουργικοτητα, αλλα και μεγαλο κοστος. Ετσι οπως περιγραφεις τις αναγκες σου, και με δεδομενο οτι τα λεφτα δεν σου...τρεχουν απο τα παντζακια, θα σου προτεινα να δοκιμασεις καποια απο τα καινουργια "κονσολοπολυκαναλα" οπως της Korg και της Roland. Πιστευω πως κατι τετοιο, για πολλες εισοδους και αξιοπιστη εγγραφη, σε συνδιασμο με ενα PC στο USB για πιο ψαγμενο editing ισως να σε βολευε.

Παντως το PC ειναι ενας αρκετα ευκολος τροπος εργασιας, αρκει να εχεις δωσει τον χρονο που χρειαζεται. Και μην ξεχνας πως η αξιοπιστια του μπορει να ειναι πολυ μεγαλη, αν σεταριστει σωστα και προπαντων ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για μουσικη. ( Και το 32καναλο της KORG παντως βγαινει σε ενα ωραιο μπλεδακι... 8) )

 
Αυτά τα "κονσολοπολυκάναλα" όπως τα λες φαίνονται όντως πολύ συμπαθητικά. Έχω ακούσει όμως ότι χρησιμοποιούν κάποια δικά τους formats τα οποία δεν υποστηρίζονται από τα softwares όπως το CuBase πχ. Αυτό Ισχύει;

 
Αυτά τα "κονσολοπολυκάναλα" όπως τα λες φαίνονται όντως πολύ συμπαθητικά. Έχω ακούσει όμως ότι χρησιμοποιούν κάποια δικά τους formats τα οποία δεν υποστηρίζονται από τα softwares όπως το CuBase πχ. Αυτό Ισχύει;
Look into a cheap digital desk like the Yamaha 01V. You'll get a mixer and controller as well, since Cubase has sort of "controller presets" that have been made to allow some of the digital desks on the market, to be used as controllers too.

Tsiou.

 
Tο Roland που πρότινε ο Γεράσιμος, το έχει ένας φίλος μου και είναι πολύ καλό και σαν controller και σαν interface - κάρτα. Και μπορεί και κάνει πολύ σοβαρή δουλειά

Roland SI-24

 
Φυσικά και θέλει την pci κάρτα, το thomman τα δίνει πακέτο. Γιαυτό και είπα

οτι είναι καλό και σαν controler αλλά και η κάρτα σαν interface - κάρτα ήχου

είναι πολύ καλή. Μπορεί να μην κάνει του NoControl αλλά το σχόλιό μου ήταν

στην πρόταση του γεράσιμου. Μπορεί κάποιος άλλος να μην χρειάζεται 12 αλλά

να του φτάνουν τα 8 inputs. :wink:

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top