Μειωμένη διαθεσιμότητα μουσικών οργάνων

Clouseau

Νέο μέλος
Μηνύματα
540
Πόντοι
18
Καταλαβαίνω ότι ο covid εχει επηρεάσει το supply chain σε όλο τον κόσμο και υπάρχουν καθυστερήσεις στο να παραχθούν και να διανεμηθούν καινούρια μουσικά όργανα. Επίσης αυξήθηκε η ζήτηση με τα lockdowns και ισως είναι ακόμα αυξημένη.

Συγκεκριμένα τις Gibson ES335 και τα Rickenbacker 4003 δεν τα βρίσκω ούτε με το κυάλι. Στον Thomann είναι sold out και delivery date unknown αντίστοιχα και στα περισσότερα που χαζεύω (guitarguirar, andertons κλπ) έχουν παρόμοιο status.

Ξέρει κάποιος τι παίζει ακριβώς και πότε θα υπάρχει πιο ομαλή ροή στην αγορά;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι ένα φοβερά πολύπλοκο ζήτημα αυτό του supply chain και ουδείς μπορεί να ξέρει πότε θα εξομαλυνθεί. Χοντρικά, ένα ιδανικό supply chain φτιάχνεται για να μπορεί να αντέξει διακυμάνσεις +/- 10%. Άντε να βάλουμε 20%. Αυτό που έχει συμβεί όμως τώρα είναι πρωτοφανές και έχει δημιουργήσει bottlenecks σε μια σειρά από διάφορους κρίκους: Απ τα εργοστάσια παραγωγής συσκευασιών, στο διαθέσιμο tonnage πλοίων για τη μεταφορά προϊόντων, στα τελωνεία, στους χώρους αποθήκευσης κλπ...

Επειδή αφενός σε πολλά σημεία του αυτό το supply chain είναι ανελαστικό (πχ ένα πλοίο θέλει δυο χρόνια τουλάχιστον για να φτιαχτεί) και αφετέρου οι τεράστιες επενδύσεις που χρειάζεται να γίνουν θα είναι εξαιρετικά επισφαλείς (πχ ένα πλοίο κοστίζει πες 70εκ. και πρέπει να δουλεύει καλά μια 15ετία χοντρικά για να αξίζει τον κόπο. Άρα αν μετά το φετινό μπάμ η αγορά "κάτσει", τί θα το κάνεις;) και επειδή η διεθνής οικονομία προέρχεται από μεγάλα πατατράκ όπερ σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση για ρίσκα, μένει μόνο μία προφανής για μένα λύση: Να μειωθεί η ζήτηση.   

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι ένα φοβερά πολύπλοκο ζήτημα αυτό του supply chain και ουδείς μπορεί να ξέρει πότε θα εξομαλυνθεί. Χοντρικά, ένα ιδανικό supply chain φτιάχνεται για να μπορεί να αντέξει διακυμάνσεις +/- 10%. Άντε να βάλουμε 20%. Αυτό που έχει συμβεί όμως τώρα είναι πρωτοφανές και έχει δημιουργήσει bottlenecks σε μια σειρά από διάφορους κρίκους: Απ τα εργοστάσια παραγωγής συσκευασιών, στο διαθέσιμο tonnage πλοίων για τη μεταφορά προϊόντων, στα τελωνεία, στους χώρους αποθήκευσης κλπ...

Επειδή αφενός σε πολλά σημεία του αυτό το supply chain είναι ανελαστικό (πχ ένα πλοίο θέλει δυο χρόνια τουλάχιστον για να φτιαχτεί) και αφετέρου οι τεράστιες επενδύσεις που χρειάζεται να γίνουν θα είναι εξαιρετικά επισφαλείς (πχ ένα πλοίο κοστίζει πες 70εκ. και πρέπει να δουλεύει καλά μια 15ετία χοντρικά για να αξίζει τον κόπο. Άρα αν μετά το φετινό μπάμ η αγορά "κάτσει", τί θα το κάνεις;) και επειδή η διεθνής οικονομία προέρχεται από μεγάλα πατατράκ όπερ σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση για ρίσκα, μένει μόνο μία προφανής για μένα λύση: Να μειωθεί η ζήτηση.   


Σίγουρα, έτσι είναι. Μου έκανε εντύπωση που δεν υπάρχει καν ενημέρωση ως προς το πότε θα εμφανιστούν τα επόμενα όργανα. Στον Thomann π.χ. το "sold out", είναι κάπως τρομακτικόν, συνήθως έχουν μια εκτίμηση, ακόμα και όταν πρόκειται να πάρει μήνες. Ίσως δεν έχουν ασχοληθεί τα καταστήματα παρολαυτά αφού το dv247 έχει συγκεκριμένες ημερομηνίες που θα κανει re-stock.

 
Την 339?

Γιατί η 335 υπάρχει μόνο σε LH στον κατάλογο.
Πριν λίγες μέρες την έβγαλαν. Την είχαν πόσο καιρό σε "In stock within x weeks" και δεν ήρθε ποτέ. Τελικά στο wishlist που την είχα λέει "out of stock" και πλέον είναι εκτός καταλόγου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εδώ και ένα χρόνο έχω παρατηρήσει να συμβαίνει αυτό, όχι μόνο σε κιθάρες, αλλά και σε μαγνητες, ενισχυτες κλπ.

Λένε ότι παραλαμβάνουν σε τρεις μήνες και τον τελευταίο μήνες δίδουν νέα παράταση 6 μηνών. Και φυσικά, μέχρι και σήμερα δεν έχουν παραλάβει το προϊόν.

Δεν βλέπω, παντως, φως στον ορίζοντα. Δεν ξέρω πότε θα επανέλθει η παραγωγή/εφοδιασμός στα φυσιολογικά επίπεδα.

 
Ξέρει κάποιος τι παίζει ακριβώς και πότε θα υπάρχει πιο ομαλή ροή στην αγορά;


Υψηλή ζήτηση, πρόβλημα στην παραγωγή λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού (π.χ.η NIKE προχθές δεν μπορούσε να λειτουργήσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο της στο Βιετνάμ και η Toyota έχει ρίξει την παραγωγή στα 2/3),πολύ υψηλές τιμές μεταφορικών οπότε οι πλοιοκτήτες δεν καίγονται να αυξήσουν τα δρομολόγια αφού βγάζουν με ένα πλοίο ότι έβγαζαν με πέντε  κτλ,κτλ.

Σε κάνα 8μηνο υπολογίζω θα ισορροπήσει το backlog που έχει δημιουργηθεί και σε κάνα 12μηνο θα είμαστε στα επίπεδα των αρχών του 2020.

 




Η ζήτηση έχει αυξηθεί 30% απο την προ Covid εποχή και δεν βρίσκουν ούτε container για να μεταφέρουν!

Υπολογίζουν να συνεχιστεί 3 τέρμινα η έλλειψη στα καινούργια.

Φωτιά στα μεταχειρισμένα μήπως;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι τεράστιο το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και που ξεκίνησε από τις ελλείψεις chip, καθώς πλέον η αλυσίδα έχει επηρεαστεί σε όλους τους κλάδους και όλοι είναι εκτεθειμένοι απέναντι σε πελάτες. Για τα αυτοκίνητα είναι γνωστό το πρόβλημα. Αντίστοιχα δεν υπάρχουν αντιδραστήρια, μηχανήματα CNC κλπ. Στον κύκλο μου ένας χάνει το πιστοποιητικό του γιατί δεν μπορεί να ολοκληρώσει εγκαίρως τους ελέγχους κι ένας άλλος μπαίνει μέσα επειδή δεν παραδίδει μηχανήματα και ίσως γίνουν απαιτητά τα penalties από τις ρήτρες.

Ή θα έχουμε μαζικές διευθετήσεις/παρατάσεις προθεσμιών ή θα σκάσουν πολλές εταιρείες που κατά τα άλλα είναι υγιείς. 

 
Πάει πάνω από έτος που έχουν ξεκινήσει οι μετατροπές - τροποποιήσεις.

Όσοι είχαν κάνει τις... """σωστές"""... επιλογές απλά συνεχίζουν, όσοι μπορούν να αλλάξουν κάποια πράγματα ακολουθούν υπό νέες βάσεις και όσοι δεν μπορούν (ας πούμε λόγω κόστους) απλά περιμένουν...

Η ιστορία θα δείξει!

 
........που ξεκίνησε από τις ελλείψεις chip, ........Για τα αυτοκίνητα είναι γνωστό το πρόβλημα.
Τσιπς στο αμάξι, αυτό είναι;

Έχω!

κορολα.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λατρεύω αυτά τα θέματα (και τις μειωμένες διαθεσιμότητες σε κούτσουρα)... Διότι με πάνε πίσω σε άλλα threads, χρόνια πριν. Βέβαια τότε η "κεντρική ιδέα" ήταν ότι στο εγγύς μέλλον θα έχουμε ελλείψεις στα κούτσουρα λόγω... ξύλων (ξέρω... ξέρω... πιπέρι στο στόμα). Μας την έφεραν τα τσιπάκια- λεπτομέρειες. ?

Βέβαια αυτό καταρρίπτει (τα τσιπάκια) την θεϊκή ατάκα που έλεγε από τα '90s ο τιτάνας Κώστας Χάτσιος (οι παλιότεροι θα τον θυμάστε), "πάρτε κιθάρες, τελειώνουν τα ξύλα". Που να φανταζόταν ότι θα μας την "έφερναν" τα... τσιπάκια. O tempora o mores.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top