Μια χαρά παίζει η κιθάρα, αλλά μόνο στο solo!

Johnny

Νέο μέλος
Μηνύματα
101
Πόντοι
16
Γεια χαρά,

Την Δευτέρα πέρασα σ' ένα track μου live clean guitar. Ο τρόπος που το έκανα ήταν μέσω mic 3cm απο τον ενισχυτή. Οι στάθμες όλες super και το take ακουγόταν σχεδόν τέλειο.

Το πρόβλημά μου όμως είναι:

α. Ακούγεται super το take σε solo κατάσταση. Στο σύνολο με τα λοιπά instruments ακούγεται λίγο σαν ξένο. Φυσικά έχω χρησιμοποιήσει compressor και reverb και το έχω σε λογική στάθμη (volume) ώστε να ακούγονται τα χαμηλά και να μην ξεφεύγουν τα δυνατά.

β. Επειδή διαπιστώνω (παρόλο του compressor) ότι υπάρχουν αυξομειώσεις σημαντικές σε διάφορα σημεία του track, τί μπορώ να κάνω?

Compressor έχω χρησιμοποιήσει ratio 4 με threshold -30. Παράλογο?

Johnny.

 
εχεις κομπρεσαρει ολο το αρχειο να δεις αν δενει καλυτερα???

επαιξες λιγο με το EQ της κιθαρας???

 
Η αλήθεια είναι πως δεν έχω πειράξει καθόλου τα eq της κιθάρας. Δεν έχω ξαναμιξάρει live guitar και δεν θέλω να χάσει καθόλου απο το original.

Να διευκρινίσω ότι όταν λέω "υπάρχουν σημαντικές αυξομειώσεις παρόλο του compresorα" μιλάω για την κιθάρα και όχι για το υπόλοιπο track.

Johnny.

 
το α ειναι κλασσικη περιπτωση. καλως ηρθες στην ηχοληψια :):):)

βαζεις μια φοβερη μεγαλη μποτα με ενα τρομερο λαμπερο μακρυ ταμπουρο και ενα ογκωδες ετσι φοβερο μπασο και μια απιστευτη με sustain και ογκο ηλ κιθαρα και ενα φοβερο και τρομερο και πλουσιο ατμοσφαιρικο pad και οταν πατας Play για να τα ακουσεις ολα μαζι, ακουγεται μια πατατα .....!

β. βασικα δε καταλαβα , εισαι σιγουρος οτι η κιθαρα κανει τις αυξομοιωσεις ή το υπολοιπο?

για τον κομπρεσορα το 4 ratio δεν ειναι παραλογο.

το -30 ομως δε μας λεει τιποτα γιατι δε ξερουμε που "χτυπαει " peak η κιθαρα σου.

αν ας πουμε δεν πηρες καλα gain (δηλαδη τσιμα τσιμα στην δυναμικη περιοχη) και αφησες "αερα" καμια τριανταρια db τοτε το - 30 threshold απλως τρωει τον αερα και δε κομπρεσαρει το σημα.

βεβαια παλι υπαρχει διαφορα στον ηχο , αλλα στην περιπτωση αυτη καλυτερα να εβαζες το ratio οσο μεγαλυτερο μπορουσες ωστε να χρησιμοποιησεις τον κομπρεσσορα κυριως σαν Limiter.

Γενικα διαβασε λιγο σχετικα με τον κομπρεσορα και οτι θες ρωτα . (λογικα ετσι μπουρδουκλωμενα που τα εγραψα δεν εγινα τελειως κατανοητος , ειμαι και απο τσιπουρακια δε μπορουσα καλυτερα....)

φυσικα ψαξε με το eq καλυτερα οπως ειπε πριν ο whitenoise / συνηθως ενα λαθος που κανουμε ειναι τα υπερβολικα μπασα στην κιθαρα τα οποια αλληλεπιδρουν ασχημα με το αληθινο μπασο. κοψε βαθμιαια κατα βουληση απο 300 και κατω (με το μαλακο , αλλα αν χρειαστει με το αγριο, μη φοβηθεις)

 
ουπς προλαβες και απαντησες πριν την ερωτηση μου για τις αυξομοιωσεις....

 
κόψε και με ένα high pass την "βρωμιά" στις χαμηλές όχι μόνο στο τρακ της κιθάρας αλλά και στα υπόλοιπα ξεχωριστά.Για να μην υπερβάλεις και στα comp setings κάνε volume automation στα σημεία που παρατηρείς τις αυξομειώσεις..Το comp στην συνολική σου μίξη που σου προτείνει ο white αν το προσέξεις σίγουρα θα βοηθήσει την κιθάρα σου να ενσωματωθεί καλύτερα στο σύνολο..

 
ουπς...σορρυ boοdy είμαι γέρος και γράφω αργά...με πρόλαβες :lol:

 
Thanx παιδιά,

Θα δοκιμάσω τα eq και ίσως να ανεβάσω λίγο το ratio.

Johnny.

P.S. Πολλά "ΟΥΠΣ" βλέπω. Μάλλον γέροι θα είστε ή πολλά τσιπουράκια θα πίνετε.

 
Φυσικά έχω χρησιμοποιήσει compressor και reverb
γιατι "φυσικα"?

το reverb σιγουρα δεν ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ,οσο για τον κομπρεσσορα και αυτος δεν ειναι ΠΑΝΤΟΤΕ απαραιτητος.

για το eq ΔΙΑΦΩΝΩ καθετα :!: :lol:

ΠΟΤΕ μου δεν κανω eq στις κιθαρες προτιμω να τις ΓΡΑΦΩ σωστα παρα να επεμβαινω με eq στο ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ σημα μου (σχεδον παντα αφαιρει κατι απο τον ηχο της κιθαρας & τον "πλαστικοποιει")

ΜΗ γραφεις με κομπρεσσορα,γραψε πρωτα FLAT & δοκιμαζεις τα compressor settings στο ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ σημα.

τι κιθαρα χρησιμοποιησες & τι ενισχυτη?επαιξες lead η rhythm?

τελος,και αυτο ειναι το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ,πως εχεις ΠΑΝΑΡΕΙ την κιθαρα??

 
SUPERFUNK

Έχω γράψει Flat. Έκανα πάρα πολλά takes. Πίστεψε με έχω κρατήσει τα καλύτερα κι απο θέμα παιξίματος και ηχογράφησης. Comresor και reverb τα έβαλα μετά. Αν αφήσω flat την κιθάρα τα αποτελέσματα είναι ακόμα χειρότερα για το track. Oi αυξομειώσεις (της κιθάρας μεγαλύτερες) οπότε αναγκαστικά πάμε στην περίπτωση του compresor, ενώ με το reverb κάνει να ακούγεται τηv κιθάρα λίγο πιο γλυκιά και κοντινή στο track.

Μην με ρωτάς τι κιθάρα και τι ενισχυτή. Δεν γνωρίζω και πολλά. Την κιθάρα την έπαιξε μουσικός (jazzήστας συγκεκριμένα) και απο τα λίγα που είπαμε (διότι γράφαμε συνέχεια) κατάλαβα οτι είναι οκ για live recording.

Τέλος Panαρισμα δεν έχω κάνει. Να σου πω την αλήθεια δεν γνωρίζω που πρέπει να Panαριστεί. Ti προτίνεις? Υπόψιν δεν παίζει μόνο chords, κάνει και solaρίσματα.

Johnny.

 
Συγγνωμη δεν ηξερα οτι δεν ασχολεισαι με κιθαρες! :oops:

Το παναρισμα ειναι ΠΟΛΥ σημαντικο για να "καθαρισει" το Mix σου.

Αν αυτη τη στιγμη τα εχεις ολα στο "κεντρο" σιγουρα οι μεσαιες συχνοτητες τις κιθαρας "τρωνε & τρωγονται" απο τα υπόλοιπα οργανα (αληθεια ποσα οργανα εχει το κομματι?).

Δοκιμασε να την παναρεις αριστερα η δεξια ξεκινωντας με 100% αριστερα και προχωρώντας προς τα δεξια ακουγοντας που "καθαριζει" καλυτερα.

Οι "αυξομειώσεις" που αναφερεις που φαίνονται πολυ περίεργες δεν εχω ακουσει ποτε κατι παρόμοιο.Σιγουρα το παιξιμο ηταν σταθερο και ο ενισχυτης σε καλη κατάσταση?

Ο ηχος απο οτι καταλαβα ειναι εντελως καθαρος?Ειναι πριμος,μπάσος,μεσαιος?

Αν οι δυναμικες του "παιχτη" δεν ηταν σταθερες ΚΑΝΕΝΑΣ κομπρεσορας δεν θα μπορεσει να τις σταθεροποιησει και να τις "επαναφερει".

Σε ρωτησα για τον τυπο της κιθαρας & του ενισχυτη γιατι καθε "σετ" κιθαρας/ενισχυτη αντιμετωπιζεται & συμπεριφερεται διαφορετικα :wink:

 
Για το eq συμφωνώ και γω...ποτέ άλλωστε δεν το χρησιμοποιώ σε "ωφέλιμες" συχνοτικές περιοχές μιας καλογραμμένης κιθάρας...ένα καλό όμως high pass όμως είναι βοηθός μου πάντα στα δύσκολα σαν "καθαρίστρια" ειδικά όταν τα takes έχουν γίνει σε κακομονωμένους χώρους ή απρόσεκτα στις χαμηλές...

και σαν comp όταν δεν βιάζομαι χρησιμοποιώ την "ζωγραφική" με το χεράκι volume εδώ volume εκεί (σεβόμενος την δυναμική περιοχή) εκτός αν γουστάρω για τον οποιαδήποτε λόγο τον χρωματισμό που θα επιφέρει στο σήμα κάποιος comp...Και σίγουρα το ευχής έργον πάντα είναι όσα λιγότερα, ην δυνατόν καμμία επέμβαση στο αρχικό take..Το mastering βέβαια στο τέλος είναι άλλη υπόθεση...Και συ ωρέ μην είσαι τόσο αυστηρός...δεν είναι για όλους το session εύκολη υπόθεση ούτε έχουν όλοι την εμπειρεία σου...

:lol: :wink: αν και το να παιδευεται ο καθένας λίγο παραπάνω αποφευγοντας τις εύκολες λύσεις μπορεί να είναι πιο επίπονο αλλά πάντα σε καλό του βγαίνει...

 
ένα ουπς ακόμα...σιγά μην και προλάβαινα να διαβάσω και να γράψω εγκαίρως.... :lol: :lol: :lol:

 
Για το paning προτείνω να το βάλεις εκεί που δεν είναι παναρισμένα τα άλλα&συνοδευτικά όργανα(όχι ντράμς και μπάσο). Π.Χ. αν έχεις πιανο παναρισμένο λίγο δεξια η κιθάρα πάει λίγο αριστερά. Προσωπικά προτιμό να όργανα συνοδείας οπουδήποτε πλήν κέντρο.

Είναι έπιθυμιτό για τις στάθμες, απ'ότι κατάλαβα, να ξεχωρήσεις το comping απ' τα&fills. Μια λύση είναι να κομπρεσάρεις όσο πάει το σήμα και να παίξεις με volume automation μεταξύ συνοδείας και γεμισμάτων. Βασικά με τις στάθμες άρχισε τη ρύθμιση από πολύ χαμηλά και ανέβαζε μέχρι να αρχίσει να σου αρέσει αυτό που ακούς. Μήν δίνεις γκάζι για να ακουστεί κάτι. Καλύτερα να κόβεις από γύρω παρά να ανεβάζεις.

Τέλος τσέκαρε τη σχέση της κιθάρας με τα άλλα όργανα που παίζουν συγχορδίες. Πολλές συγχορδίες ισοδυναμούν με θολούρα. Κοίτα μήπως μοιράσεις τη συνοδεία στα όργανα. Π.χ. πρώτο κουπλέ κιθάρα, δεύτερο πιάνο, τρίτο σίνθι κ.λ.π. ¶ν το κομμάτι έχει "χώρο" κάνε κάτι πρίεργο. Βάλε από μία συγχορδία σε κάθε όργανο. Απ'ότι κατάλαβα τη σούπα πρέπει να χαλάνε τα συνοδευτικά όργανα. Συνήθως αυτό γίνεται ότα αυτά παίζουν διαφορετικά ρυθμικά σχήματα σε συγχορδίες στο ίδιο τονικό ύψος. Θα έλεγα ακόμα να κρατήσεις κυρίως το όργανο συνοδείας που δίνει καλύτερα το κομμάτι και να ελατώσεις τα υπόλοιπα όργανα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top