- Μηνύματα
- 3,887
- Πόντοι
- 563
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
Η ιδεα πισω από αυτό το thread ξεκινησε από μια συζήτηση που ειχα με ένα φιλο ηχοληπτη πριν πολλα χρονια..και το πώς αυτος μετα από χρονια ηχογραφησεων, ειχε καταφερει όταν ακουει μουσικη να μπορει να απομονώνει τα οργανα στο μυαλο του σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας. Περασα σχεδον ένα καλοκαιρι καθισμενος διπλα του στο control , παρατηρωντας τον να δουλευει την μιξη ενός cd που δουλευαμε τοτε ...και σιγα –σιγα ξεκινησα να καταλαβαινω τι εννουσε..
Λιγο μετα, αποφασισα να το κανω σαν ασκηση σπιτι μου.
Επειδη ξερω ότι η μελετη δεν είναι παντα εφικτη το καλοκαιρι …εχω να σας προτεινω λοιπον την αγαπημενη μου ασκηση ¨διακοπων¨ . Προσωπικα επειδη ειμαι λατρης των ταξιδιων, μου αρεσει να την χρησιμοποιω σε πολυωρα ταξιδια με αεροπλανο - αλλα μπορειτε να την χρησιμοποιησετε στο πισω καθισμα ενός αυτοκινητου ή στην ξαπλωστρα της παραλιας ή του καταστρωματoς ενός καραβιου .
Τα μονα που απαιτει είναι ενα mp3 γεματο με μουσικη , ένα ζευγαρι ακουστικα, ένα κομματι χαρτι και στυλο, και αφθονο χρονο διαθεσιμο μπροστα μας .Το δυσκολο σε αυτην την ασκηση είναι, ότι αυτην τη μιση ή μια ωρα που θα την κανετε - πρεπει να ειστε πληρως συγκεντρωμενος -η… Μεσα από αυτήν την ασκηση ισως ανακαλυψετε πολλους ντραμμερ αλλα και μουσικες που ως τωρα δεν ειχατε εκτιμησει, ή ισως δεν ειχατε βρει το χρονο ως τωρα να εμβαθυνετε.
Καταρχην ..πριν φυγετε για διακοπες, προσπαθηστε να γεμισετε το Mp3 Player σας με μουσικες που σε άλλες συνθηκες δεν θα ακουγατε ποτε.. Χωρις παρωπιδες και με ανοιχτο μυαλο.. Μην ξεχνατε ότι ο καλος μουσικος είναι ανοιχτος σε ολα και αφηνει την τεχνη του να επηρεάζεται από όλα. Προσπαθηστε επισης να εκτεθείτε σε γνωστους και καταξιωμενους στο χωρο τους ντραμμερ , ακομα και αν δεν σας κανει το στυλ που ασχολουνται. Ολοι ξερουμε ποιοι είναι αυτοι.
Αυτό που προσπαθουμε να επιτυχουμε με αυτην την ασκηση είναι αρχικα να καταφερουμε να “κλειδωσουμε” τα αυτια μας σε ένα μονο συγκεκριμενο μουσικο οργανο του κομματιου που ακουμε.
Καθιστε αναπαυτικα..βαλτε ένα οποιοδήποτε κομματι να παιζει , κλειστε τα ματια και προσπαθηστε να ¨κλειδωσετε¨ τα αυτια σας , αρχικα στο μπασο. Αφου το ακουσετε μερικες φορες , προσπαθηστε να το τραγουδησετε και γραψτε στο περιπου τι αξιες παιζει.. Βαλτε το κομματι από την αρχη και αυτή τη φορα κλειδωστε στο πιανο και προσπαθηστε να καταλαβετε τις εναλλαγές των συγχορδιων.. Σημειωστε στο χαρτι καθε ποτε αλλαζουν. Καθε ημιση?..Καθε τεταρτο?? Την επομενη φορα ακουστε την ρυθμικη κιθαρα, τη μελωδια της φωνης κ.ο.κ . Αναλυστε τα παντα στο χαρτι αξιακα σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας.
Η επομενη κινηση είναι να προσπαθησετε να κλειδωσετε στο ταμπουρο…μετα στην κασσα και μετα στο Hihat.. Ναι καλα διαβάσατε..Προσπαθηστε να ακουσετε μόνο το Hihat καθ’ ολη τη διαρκεια του κομματιου. {Θα καταλαβετε γιατι τοσος ντορος για τον Stewart Copeland των Police η για τον Buddy Rich με την ορχηστρα του}
θα δειτε ερωτηματικα αλλα και νεες διαστασεις να αρχισουν να γεννιουνται σε κομματια που μεχρι τωρα πιθανον να ειχατε ακουσει χιλιες φορες.…
- Γιατι ενώ παιζει 8α ..τονιζει τις αρσεις το bass line??
- Σε ποιες αξιες του μπασου παταει η κασσα..? - Αυτό το riff της κιθαρας ποσο εξυπνα δομημενο είναι..θα μπορουσα να το κανω το σχημα που θα παιζω στο hihat.??.
- Τι οργανο είναι αυτό που ακουγεται στο βαθος.??
- Ποιος είναι αυτος ο σαξοφωνιστας??
- Γιατι δεν εκανε break εκει….ενώ ειχε χωρο.??
- ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΤΙΧΟΣ..???..{Καθοριστικης σημασιας πριν ξεκινησουμε να παιξουμε οποιοδηποτε beat…μιας και σαν ντραμμερ τείνουμε να κοιταμε μονο το ρυθμικο κομματι ενώ ο τραγουδιστης μπορει να λεει τα σωψυχα του.. }
- Γιατι παιζει τοσο πολλα.. ή.. γιατι παιζει τοσα λιγα.???
- Πανω σε τι αξιες παταει η φωνη…Θα είναι μερικα από τα ερωτηματα που θα αρχισουν να γεννιουνται.
Τι θα σας δωσει αυτή η ασκηση και για πιο λογο την προτεινω.
Σε παιχτικο επιπεδο , αυτη η ασκηση με βοηθησε να μπορω να κανω ¨focus¨ το αυτι μου την ωρα της προβας η του live..οχι πλεον μονο σε εμενα..αλλα και στα υπολοιπα μελη της ορχηστρας. Με βοηθησε να ανακαλυψω τι φταιει ή ποιος φταιει οταν το groove δεν τραβαει..οταν το κομματι πεφτει ή επιταχυνει…{γιατι σιγουρα δεν φταιει παντα και μονο ο drummer}…Με βοηθησε επισης να διακρινω τον καλο απο τον κακο μουσικο {η σολιστα} μεσα στη μπαντα , που για μενα είναι εξισου σημαντικο. Τελος με εκανε να αναθεωρησω και να επαν-ανακαλυψω κομματια του σετ που τα θεωρούσα βοηθητικα η δεύτερα , όπως το hihat ή το Ride , κομματια που δεν ειχα δωσει ιδιαιτερη σημασια μεχρι τοτε....
Με βοηθησε επισης να καταλαβω και να συνειδητοποιησω ότι πολλες φορες άλλα επαιζα - άλλα νομιζα ότι ακουγοντουσαν…και άλλα στην ουσια ακουγοντουσαν σε σχεση με την υπολοιπη ορχηστρα.
Με λιγη περισσοτερη εξασκηση ανακαλυψα καθοριστικης σημασιας λεπτομερειες μεσα στα κομματια που μεχρι τωρα λογω ταχυτητας ή εντασεων της μιξης , δεν ειχα προσεξει ποτε.
Θεωρω ότι ειναι πολύ σημαντικο σαν drummer να μπορουμε να διασπαμε την μουσικη στον εγκεφαλο μας…και σιγουρα είναι κατι που μπορουμε να τον εκπαιδευσουμε να κανει....Θεωρω οτι η μουσικη σαν ενα φιλικο αλισβερισι , μια συνομιλια μουσικων λεξεων και φρασεων που ανταλλασουμε μεταξυ μας όλα τα μελη της μπαντας. Όχι ενας αποστειρωμενος εγκλωβισμος στον εαυτο μας.. Και πιστευω οτι αυτή η ασκηση θα σας κανει ένα συνειδητο μελος της ορχηστρας ..με αυτια …
Στην μουσικη οπως ξερουμε.. οποιος εχει αυτια…εχει αποψεις και προτασεις. Σε ένα group , αποψη μου είναι ότι ενώ ΕΝΑΣ πρεπει να εχει τον τελευταιο λογο.. 5 αποψεις πρεπει να πεφτουν στο τραπεζι.
Ελπιζω να σας βοηθησει οσο βοηθησε και εμενα.
Με εκτιμηση προς ολους τους φιλους που εκαναν το κοπο να διαβασουν αυτό το thread.
Ευχες για καλο καλοκαιρι
Β. Μουλακάκης.
Λιγο μετα, αποφασισα να το κανω σαν ασκηση σπιτι μου.
Επειδη ξερω ότι η μελετη δεν είναι παντα εφικτη το καλοκαιρι …εχω να σας προτεινω λοιπον την αγαπημενη μου ασκηση ¨διακοπων¨ . Προσωπικα επειδη ειμαι λατρης των ταξιδιων, μου αρεσει να την χρησιμοποιω σε πολυωρα ταξιδια με αεροπλανο - αλλα μπορειτε να την χρησιμοποιησετε στο πισω καθισμα ενός αυτοκινητου ή στην ξαπλωστρα της παραλιας ή του καταστρωματoς ενός καραβιου .
Τα μονα που απαιτει είναι ενα mp3 γεματο με μουσικη , ένα ζευγαρι ακουστικα, ένα κομματι χαρτι και στυλο, και αφθονο χρονο διαθεσιμο μπροστα μας .Το δυσκολο σε αυτην την ασκηση είναι, ότι αυτην τη μιση ή μια ωρα που θα την κανετε - πρεπει να ειστε πληρως συγκεντρωμενος -η… Μεσα από αυτήν την ασκηση ισως ανακαλυψετε πολλους ντραμμερ αλλα και μουσικες που ως τωρα δεν ειχατε εκτιμησει, ή ισως δεν ειχατε βρει το χρονο ως τωρα να εμβαθυνετε.
Καταρχην ..πριν φυγετε για διακοπες, προσπαθηστε να γεμισετε το Mp3 Player σας με μουσικες που σε άλλες συνθηκες δεν θα ακουγατε ποτε.. Χωρις παρωπιδες και με ανοιχτο μυαλο.. Μην ξεχνατε ότι ο καλος μουσικος είναι ανοιχτος σε ολα και αφηνει την τεχνη του να επηρεάζεται από όλα. Προσπαθηστε επισης να εκτεθείτε σε γνωστους και καταξιωμενους στο χωρο τους ντραμμερ , ακομα και αν δεν σας κανει το στυλ που ασχολουνται. Ολοι ξερουμε ποιοι είναι αυτοι.
Αυτό που προσπαθουμε να επιτυχουμε με αυτην την ασκηση είναι αρχικα να καταφερουμε να “κλειδωσουμε” τα αυτια μας σε ένα μονο συγκεκριμενο μουσικο οργανο του κομματιου που ακουμε.
Καθιστε αναπαυτικα..βαλτε ένα οποιοδήποτε κομματι να παιζει , κλειστε τα ματια και προσπαθηστε να ¨κλειδωσετε¨ τα αυτια σας , αρχικα στο μπασο. Αφου το ακουσετε μερικες φορες , προσπαθηστε να το τραγουδησετε και γραψτε στο περιπου τι αξιες παιζει.. Βαλτε το κομματι από την αρχη και αυτή τη φορα κλειδωστε στο πιανο και προσπαθηστε να καταλαβετε τις εναλλαγές των συγχορδιων.. Σημειωστε στο χαρτι καθε ποτε αλλαζουν. Καθε ημιση?..Καθε τεταρτο?? Την επομενη φορα ακουστε την ρυθμικη κιθαρα, τη μελωδια της φωνης κ.ο.κ . Αναλυστε τα παντα στο χαρτι αξιακα σαν να ηταν σε καναλια μιας κονσολας.
Η επομενη κινηση είναι να προσπαθησετε να κλειδωσετε στο ταμπουρο…μετα στην κασσα και μετα στο Hihat.. Ναι καλα διαβάσατε..Προσπαθηστε να ακουσετε μόνο το Hihat καθ’ ολη τη διαρκεια του κομματιου. {Θα καταλαβετε γιατι τοσος ντορος για τον Stewart Copeland των Police η για τον Buddy Rich με την ορχηστρα του}
θα δειτε ερωτηματικα αλλα και νεες διαστασεις να αρχισουν να γεννιουνται σε κομματια που μεχρι τωρα πιθανον να ειχατε ακουσει χιλιες φορες.…
- Γιατι ενώ παιζει 8α ..τονιζει τις αρσεις το bass line??
- Σε ποιες αξιες του μπασου παταει η κασσα..? - Αυτό το riff της κιθαρας ποσο εξυπνα δομημενο είναι..θα μπορουσα να το κανω το σχημα που θα παιζω στο hihat.??.
- Τι οργανο είναι αυτό που ακουγεται στο βαθος.??
- Ποιος είναι αυτος ο σαξοφωνιστας??
- Γιατι δεν εκανε break εκει….ενώ ειχε χωρο.??
- ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΤΙΧΟΣ..???..{Καθοριστικης σημασιας πριν ξεκινησουμε να παιξουμε οποιοδηποτε beat…μιας και σαν ντραμμερ τείνουμε να κοιταμε μονο το ρυθμικο κομματι ενώ ο τραγουδιστης μπορει να λεει τα σωψυχα του.. }
- Γιατι παιζει τοσο πολλα.. ή.. γιατι παιζει τοσα λιγα.???
- Πανω σε τι αξιες παταει η φωνη…Θα είναι μερικα από τα ερωτηματα που θα αρχισουν να γεννιουνται.
Τι θα σας δωσει αυτή η ασκηση και για πιο λογο την προτεινω.
Σε παιχτικο επιπεδο , αυτη η ασκηση με βοηθησε να μπορω να κανω ¨focus¨ το αυτι μου την ωρα της προβας η του live..οχι πλεον μονο σε εμενα..αλλα και στα υπολοιπα μελη της ορχηστρας. Με βοηθησε να ανακαλυψω τι φταιει ή ποιος φταιει οταν το groove δεν τραβαει..οταν το κομματι πεφτει ή επιταχυνει…{γιατι σιγουρα δεν φταιει παντα και μονο ο drummer}…Με βοηθησε επισης να διακρινω τον καλο απο τον κακο μουσικο {η σολιστα} μεσα στη μπαντα , που για μενα είναι εξισου σημαντικο. Τελος με εκανε να αναθεωρησω και να επαν-ανακαλυψω κομματια του σετ που τα θεωρούσα βοηθητικα η δεύτερα , όπως το hihat ή το Ride , κομματια που δεν ειχα δωσει ιδιαιτερη σημασια μεχρι τοτε....
Με βοηθησε επισης να καταλαβω και να συνειδητοποιησω ότι πολλες φορες άλλα επαιζα - άλλα νομιζα ότι ακουγοντουσαν…και άλλα στην ουσια ακουγοντουσαν σε σχεση με την υπολοιπη ορχηστρα.
Με λιγη περισσοτερη εξασκηση ανακαλυψα καθοριστικης σημασιας λεπτομερειες μεσα στα κομματια που μεχρι τωρα λογω ταχυτητας ή εντασεων της μιξης , δεν ειχα προσεξει ποτε.
Θεωρω ότι ειναι πολύ σημαντικο σαν drummer να μπορουμε να διασπαμε την μουσικη στον εγκεφαλο μας…και σιγουρα είναι κατι που μπορουμε να τον εκπαιδευσουμε να κανει....Θεωρω οτι η μουσικη σαν ενα φιλικο αλισβερισι , μια συνομιλια μουσικων λεξεων και φρασεων που ανταλλασουμε μεταξυ μας όλα τα μελη της μπαντας. Όχι ενας αποστειρωμενος εγκλωβισμος στον εαυτο μας.. Και πιστευω οτι αυτή η ασκηση θα σας κανει ένα συνειδητο μελος της ορχηστρας ..με αυτια …
Στην μουσικη οπως ξερουμε.. οποιος εχει αυτια…εχει αποψεις και προτασεις. Σε ένα group , αποψη μου είναι ότι ενώ ΕΝΑΣ πρεπει να εχει τον τελευταιο λογο.. 5 αποψεις πρεπει να πεφτουν στο τραπεζι.
Ελπιζω να σας βοηθησει οσο βοηθησε και εμενα.
Με εκτιμηση προς ολους τους φιλους που εκαναν το κοπο να διαβασουν αυτό το thread.
Ευχες για καλο καλοκαιρι
Β. Μουλακάκης.