Μετασχηματίζοντας ένα ζωγραφικό πίνακα σε μουσική σύνθεση

  • Thread starter Thread starter blue
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 12
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 3K
Πολύ ενδιαφέρον.. Κι εγώ είμαι περίεργος για το αποτέλεσμα..

 
Πολύ ενδιαφέρον. Νομίζω ότι δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί (για κάποιον που έχει τις αντίστοιχες γνώσεις εννοείται) και δεν το υποβαθμίζω λέγοντάς το, προς Θεού! Το δύσκολο κατά τη γνώμη μου θα ήταν να ομαδοποιηθούν εικόνες - σημεία του πίνακα (ένα σπίτι ας πούμε από ένα τοπίο) ώστε να αποτελέσει μόνο του μια μουσική φράση με δομή και δικό της ήχο (μέσα απ΄΄ο μια μεγάλη τράπεζα ήχων σαν αυτές που χρησιμοποιούνται από τα διάφορα VST μετατρέποντας το midi score σε ήχο).

Όπως και νε έχει μπράβο τους, πολύ έξυπνη και πρωτοποριακή ιδέα.

 
ενδιαφέρον ο εφευρέτης και το έργο!

αλλά η ζωγραφική και το συναίσθημα δεν καταγράφονται με νούμερα για να γίνουν μουσική

πάλι θα είχε ενδιαφέρον η κάθε μουσική τι πίνακα ζωγραφικής θα δημιουργούσε :lol:

 
Δεν κατάλαβα (για την ακρίβεια δεν λέει) πως υπεισέρχεται ο χρόνος στη μουσική "σύνθεση". Δηλαδή ένα pixel (RGB) μπορεί κανείς με τον τρόπο που περιγράφεται στο abstract να μετατραπει σε συχνότητα - νότα. Οι αξίες πως βγαίνουν? (Ας υποθέσουμε ότι μπρούν να βγούν από την ένταση (R+G+B) στρογγυλεμένες στο κοντινότερο 8ο, 16ο ή 32ο .) Αλλά με ποιά σειρά και με τι ταχύτητα διαβάζει τα pixel?

Επίσης....αν υποθέσουμε (χοντρικά) ότι θα παίζει τέταρτα στα 120 bpm βγαίνουν 480 νότες το λεπτό....δηλαδή για ένα κομμάτι 5 min θα έχουμε 2400 νότες δηλαδή ο πίνακας θα πρέπει να γίνει resample σε 49Χ49 pixel (=2401 νότες.)

Τί μένει από έναν πίνακα αν τον κάνεις resample στο μισό από το μέγεθος του αβαταρ του noiz? (μισό στη γραμμική του διάσταση... 1/4 σε επιφάνεια)

Φαντάζομαι αυτά υα θέματα θα τα διερευνήσει ο κ. Σπυρίδης στη διατριβή του.

Η βασική μου παρατήρηση όμως είναι:

Γιατί εικόνες σαν γεννήτριες ήχων? Δεν θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον με κείμενα? Και όχι με αριθμητική αλλά με ενοιολογική απεκόνιση του περιεχομένου σε κλίμακες - συγχορδίες κλπ. Πολύ πιο δύσκολο αλλά και πολύ πιο σχετικό με τη μουσική.

 
Δεν κατάλαβα (για την ακρίβεια δεν λέει) πως υπεισέρχεται ο χρόνος στη μουσική "σύνθεση".
Ναι,δεν λεει.Κι εμενα ειναι η πρωτη μου απορια.

Φανταστηκα οτι μια συσκευη θα σαρωνει ροή με σταθερη ταχύτητα (και παλι γιατι να ειναι σταθερη?) υπό προκαθορισμένη διευθυνση.Εκαψα ομως την ιδεα,επειδη πρεπει να αντιστοιχει real time η σχεση ακουω αυτο που βλεπω.Οποτε αν καποιος ξεκιναει απο την πανω αριστερη γωνια του πινακα και καποιος αλλος απο την κατω δεξια,θα ακουνε διαφορετικο κομματι??? :?

 
.Οποτε αν καποιος ξεκιναει απο την πανω αριστερη γωνια του πινακα και καποιος αλλος απο την κατω δεξια' date='θα ακουνε διαφορετικο κομματι??? :?[/quote']
Έλα ντε? :lol: :lol: :lol:

Μάλλον θα έχει κάποιο προκαθορισμένο τρόπο σάρωσης της εικόνας από το software προφανώς.

Αν και με ένα τέτοιο ο καθένας θα μπορεί να ακούει το δικό του κομμάτι. :lol: :lol:
 
Ναι, είναι αυτό που λέμε την είδαν αλλιώς την φάση.

Όλα αυτά όμως ρε παιδάκια μου φαίνονται πολύυυυυυ πειραματικά και "φλου", το αποτέλεσμα θα ακούγεται άραγε ή θα είναι απλώς κάτι περίεργοι και απροσδιόριστοι ήχοι;

 
Ναι' date=' είναι αυτό που λέμε την είδαν αλλιώς την φάση.Όλα αυτά όμως ρε παιδάκια μου φαίνονται πολύυυυυυ πειραματικά και "φλου", το αποτέλεσμα θα ακούγεται άραγε ή θα είναι απλώς κάτι περίεργοι και απροσδιόριστοι ήχοι;[/quote']

Θα είναι απλώς κάτι περίεργοι και απροσδιόριστοι ήχοι αλλά κάποιοι θα θεωρούν ότι "ακούγεται".

( Kwsta, καιρός ήταν....είχε ζεσταθεί πλέον η μπύρα 8) )
 
Το σίγουρο είναι οτι δεν πρόκειται να "ακούσεις" τον πίνακα

απλα θα ακούσεις το output ενός αλγόριθμου που αντιστοιχίζει χρώματα με νότες, και μήκος με χρονική διάρκεια, με αυθαιρετα ορισμένο τρόπο(άμα δεν ήταν αφθαίρετη η αντιστοίχηση φαντάζομαι θα αναφερόταν-αλλωστε αυτό θα ήταν το σημαντικότερο). και το input θα είναι ένας ζωγραφικός πίνακας...

και εγώ πιστεύω οτι δεν μιλάμε για κάτι υπερβολικά δύσκολο (για αυτούς που ασχολούνται πάντα... ).

τωρα η χρησιμότητα αυτού δεν νομίζω ότι θα αφορά την μουσική... αλλα σίγουρα θα αφορά όσους ασχολούνται με κωδικοποίηση...

για παράδειγμα (μιλιταριστικό μεν αλλα εφαρμοστέο) θα μπορούσαν να κωδικοποιούν τις εντολες με χρώματα μετά να τις μετατρέπουν σε ήχο και να τις στέλνουν σε ένα υποβρύχειο (τα ηχιτικά κυματα μεταδιδονται στο νερο, τα μαγνητικά όχι)

Τώρα θα μου πεις γιατι να μην τα κάνουν κατευθείαν ηχητικά? Ξέρω γω... για διπλό επιπεδο ασφάλειας :lol:

 
Λοιπόν,

Ο κ. Σπυρίδης είναι πολύ γνωστός στους ακαδημαϊκούς κύκλους, έχει γράψει και το βιβλίο "μουσική ακουστική" που για μένα είναι από τα πιο χρήσιμα βιβλία. Βέβαια, σε αυτό το χώρο κάποιοι σύμφωνούν με τις απόψεις του και κάποιοι όχι... προσωπικά δεν έχω γνώμη όντας μη ακαδημαϊκός :D :D :D

Η ένσταση μου όμως είναι η εξής: όταν μιλάμε για γραφική παρτιτούρα (γιατί γιαυτό μιλάμε! δείτε εδώ ) μου φαίνεται πολύ περιοριστικό να έχεις ένα αλγόριθμό ο οποίος την "μεταφράζει" σε ΣΥΓΚΕΡΑΣΜΕΝΟ σύστημα και με συγκέκριμένο ηχόχρωμα... Δηλαδή, εξ'ορισμού ακύρώνεις την ιδέα της γραφική παρτιτουρας!!!! του να πάιζεις δηλαδή βάση σχημάτων, με την ελευθερία που αυτό φέρνει.

Τες πα, σε μεταπτυχιάκα έχω δεί και άλλα κουφότερα...κακό δεν κάνει πάντως να έχεις ένα αλγόρυθμο ανάγνωσης σχημάτων/ χρωμάτων, άλλα όχι και να το ονομάζεις μουσική ανάγνωση πίνακα ζωγραφικής... Θα μας κυνηγάνε οι ζωγράφοι δηλαδή!

 
Η συγκεκριμένη εργασία απέχει ακόμα από αυτό που φαντάζεστε (και έχει δρόμο για να φτάσει). Πρόκειται για μία πρώτη υλοποίηση ενός λογισμικού που μετασχηματίζει την RGB πληροφορία σε νότες. Όπως σωστά είπατε, ο (αρχικός) μετασχηματισμός είναι αυθαίρετος και μάλλον εξυπηρετεί περισσότερο σκοπούς "επίδειξης" της λειτουργίας του λογισμικού παρά τα αποτελέσματα κάποιας μακροχρόνιας έρευνας.

Τέτοιου είδους προσεγγίσεις απαιτούν σύνθετα ψυχοακουστικά πειράματα, όπου κρίνεται από πλευράς συναισθήματος και έντασης η συσχέτιση του οπτικού και του ακουστικού ερεθίσματος, σε πολύ μεγάλο δείγμα ακροατών και στατιστική μελέτη των παρατηρήσεων για να εντοπιστούν (στο βαθμό που είναι εφικτό) κάποιες κοινές ή επαναλαμβανόμενες προτιμήσεις που αντιστοιχούν σε αποδεκτούς μετασχηματισμούς, ώστε να καταλήξει σε κάποιο αποτέλεσμα η έρευνα.

Όσο και αν σας φαίνεται "αυθαίρετη" μία τέτοια προσέγγιση, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα από τη στιγμή που στατιστικά δημιουργεί επαναλαμβανόμενα συναισθήματα, και οι εφαρμογές της είναι αρκετά χρήσιμες.

Αλλά είναι αρχή ακόμα, οπότε καλή δουλειά!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top