Μαθημα ηχοληψίας #1

tugito

R.I.P.
Μηνύματα
1,000
Πόντοι
38
Εχω καποιες ερωτήσεις .. απαντήστε σε όποιες μπορείτε, θα θερίσω και το site να δω τι υπάρχει..

1) Εχω κάρτα Edirol UA25 24bit/96k, εχει νόημα που εχω το nuendo να γραφει το project στα 32bit? Ποια ρυθμιση να προτιμήσω??

2) Επιτελους τι ειναι τοσο σημαντικο σε αυτο το red book? Δηλαδη ποια διαδικασία εσωκλείει? Ειναι καθαρα το λεγόμενο προτυπο ηχογράφησης??

3) Ειναι λάθος να κάνω real time και mastering στο nuendo (δηλαδη μαζι με ολα τα καναλια που εχω βαλει eq και λοιπά να φορτώνω και στο γενικό τα απαραίτητα για master?). Εχει διαφορά δηλαδή να το κάνω mixdown και να το κάνω πχ master στο samplitube?

4) Θα μπορουσα να ανεβασω ενα δειγμα οσων φτιάχνω μόνος μου να μου πειτε τι λειπει? Παντα κατι λειπει με βαση τα επαγγελματικά και πιστεύω ότι ειναι η κιθάρα... Πως σκατα φτιαχνουν τετοιο ογκο στις κιθάρες???

5) Τελευταια ερωτηση, βλεπω με φασμα analyzer καποια λαθη, συχνοτητες που βγαινουν εκτος, πως διορθώνεται αυτό???

 
1) Το 32 bit του nuendo αναφέρεται στην εσωτερική ανάλυση του προγράμματος. Οπότε για να αποφύγεις ένα dithering παραπάνω θα σου πρότεινα 24 bit.

2) To red book είναι audio cd standards και έχει να κάνει κυρίως με την κοπή και το mastering και όχι την ηχογράφηση. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(audio_CD_standard)#Redbook_Audio_Specifications

3) Κάνε export ένα υγιές mix και μετά φόρτωσέ το όπου θέλεις να κάνεις mastering. Πρώτον θα έχεις πολύ ελεύθερο cpu για "βαριά" plugins, δεύτερον κάθε φορά που θέλεις να διορθώσεις κάτι δεν θα χρειάζεται να ξαναφορτώνεις όλο το mix. Το σημαντικότερο: Το mastering έχει να κάνει με το πως ακούγονται τα κομμάτια και μεταξύ τους, όχι μόνο το καθένα χωριστά. Επομένως είναι λάθος το "real time mastering" για πολλούς λόγους.

4) Μπορείς να ανεβάσεις ό,τι θέλεις. Οι κιθάρες έχουν όγκο στις επαγγελματικές παραγωγές γιατί ο κιθαρίστας έχει ΧΕΡΙ, έχουν καλές κιθάρες, καλούς μαγνήτες, καλούς ενισχυτές, καλά μικρόφωνα, καλά εφφέ και ΑΠΟΨΗ και ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Μην τρελλαίνεσαι αν δεν σου βγαίνει, είναι πολύ φυσιολογικό. :wink:

5) Τι εννοείς "εκτός"; 8O Εκτός φάσης;; Αυτό δεν έχει να κάνει με συχνότητες... Εξήγησε αν θέλεις.

Ελπίζω να βοήθησα.

 
Ούπς, τσαφ τσούφ περνάει το τρενάκι και πατάει το κομπρεσοράκι σε real time μιξομαστερινάκι.

ytsestef_2112 πές κιάλλα τέτοια μπάς και ξεστραβωθούμε.

 
Ώπα, κάτσε: Το κομπρεσσοράκι είναι θεμιτό στο master bus, ακόμα και το equalizerάκι. ¶λλο το να κομπρεσσάρουμε 3-4 db για να σφίξει λίγο και να μαζευτούν τα transients και άλλο να βάζουμε limiter/clipper και να κάνουμε το mix να "βαράει ταβάνι" (0 dBFS) και να ανεβάζουμε την ένταση του στα -8dB rms. Αυτό είναι λάθος γιατί δεν μας αφήνει περιθώρια να κάνουμε τίποτα στο mastering.

 
Ε αυτό σε λέω για....Equalizer μετά Compressor για τα χοντρά και μετά ταβάνι version με L2-L3 απο Waves.......Δεν θα λεγα οτι μου πικάρι ή οτι φαίνεται καμμιά αλλοίωση αλλά αφού το λές και το επιχειρηματολογείς το χεις ψάξει.

 
5) Τι εννοείς "εκτός"; icon_eek.gif Εκτός φάσης;; Αυτό δεν έχει να κάνει με συχνότητες... Εξήγησε αν θέλεις.
Ενοοώ ότι φορτώνων πχ το waves paz analyzer και κατω εχει ενα κουτι που δειχνει την μουσικη μου καθώς παίζει μεσα σε κάτι όρια 90 μοιρών και που και που σκανε και κατι νοτες (πχ σε σημειο που εμπεναν κατι ψηλες νοτες του πιανο) εκτός του φασματος αυτου. Νομιζω αυτό σου δείχνει αν η εικονα του κομματιου σου ειναι λάθος. Αυτο εννοοοούσα, πως μπορώ να το διορθώσω..?

 
Πως σκατα φτιαχνουν τετοιο ογκο στις κιθάρες???
Οπως πολυ σωστα σου ειπε και ο ...συναδελφος :lol:

(αν και δεν μπορω να ξερω σε τι ειδος μουσικης αναφερεσαι)

ο ηχος της κιθαρας στις ηχογραφησεις εξαρταται απο παρα μα παρα πολλα πραγματα....(και δυστυχως τα χρειαζεσαι ΟΛΑ για να πετυχεις το τελειο αποτελεσμα και βεβαια πανω απο ολα χρειαζεσαι ΠΕΙΡΑ & ικανοτητα τοσο στο παιξιμο οσο και στην ηχοληψια/επεξεργασια.)

κατα την ταπεινη μου γνωμη ΤΟ σημαντικοτερο ολων ειναι μετα την επιλογη του σωστου ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ/Ενισχυτη (κανονικου ή virtual) το ΣΩΣΤΟ ΚΟΜΠΡΕΣΣΑΡΙΣΜΑ και η σωστη "τοποθετηση" της κιθαρας στο mix.

μη περιμενεις παντως με ενα 57αρι και εναν Marshall valvestate οτι θα εχεις τον ηχο ενος Plexi του 70 "μικροφωνισμενου" με ενα ROYER....

Γενικα θα βοηθουσε πολυ να μας ελεγες τι κιθαριστικο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ & τι μικροφωνα εχεις.. :wink:

 
Ωχ θα πέσουν να με φάνε όλοι τώρα... εεε... εχω... ως κλασικός ροκας ερασιτέχνης πλην δεξιοτέχνης (γκουχου γκουχου) one man band εχω το v-amp2, μια καρτα ηχου edirol UA25 και χρησιμοποιώ κυρίως amplitube 2 και plugins..

Οποτε φαντάζομαι δυσκολα θα κατσει στην μίξη και δυσκολα θα πετυχω κατι κορυφέο..

http://www.myspace.com/tugito

εχει κατι δειγματα εκει αν και ο ηχος ειναι λίγο αθλιος. Θα ανεβασω ενα νεο που ετοιμαζω εδω πέρα να μου πειτε καμια γνωμη ηχοληπτικα, εχω μαθει αρκετα πραγματα και πλεον πιστευω ειμαι σε καλο δρομο αλλα οι κιθαρες ειναι το μεγα προβλημα...

 
βασικά για όγκο μπορείς να ηχογραφείς πολλές φορές τις κιθάρες με ελαφρώς (ή αρκετά) διαφορετικές ρυθμίσεις... πχ έβλεπα ένα dvd που έλεγε πως έγινε το nevermind των nirvana... στο αρχικό riff του smells like teen spiit έχει (αν θυμάμαι καλά) 2 κιθάρες με mesa boogie και 2 με marshall...

Με την ίδια τακτική και σωστό κομπρεσσάρισμα (κανα tutorial για αυτό ρε παιδιά?), σωστό panning και τίγκα distortion (άντε και κάνα active emg) πετυχαίνεις όγκο και κοψίματα τύπου slipknot...

 
Τους Slipknot στους έφερα σαν παράδειγμα. Η ίδια λογική είναι... απλά στους evanescence είναι λίγο πιο soft οι κιθάρες... λιγότερο κομπρεσσαρισμένες... οι Linkin park μια από το ίδια απλά έχουν διαφορετικό ήχο στις κιθάρες... αλλά μου φαίνεται πως έχουν τον ίδιο παραγωγό.

 
Μια χαρά είσαι. Και οι Linkin Park με guitar rig γράφουν. Δοκίμασε τα εξής:

1) Πέτα το v-amp (δηλαδή χρησιμοποίησέ το μόνο σαν DI).

2) Guitar Rig

3) Modern παραμόρφωση

4) Πολλά tracks

5) Διαφορετικές κεφαλές και καμπίνες (Tweed και Orange κυρίως για αυτό το "nu metal" ήχο που θέλεις)

6) ΛΙΓΑ ΓΚΑΖΙΑ (οι πιο ογκώδεις κιθάρες βγαίνουν με χαμηλά gain, οπότε μην σκέφτεσαι "θέλω όγκο, άρα πάμε το gain στο 8..."

 
5) Διαφορετικές κεφαλές και καμπίνες (Tweed και Orange κυρίως για αυτό το "nu metal" ήχο που θέλεις)
Αυτό παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο. Βάλε μάλιστα και συνδυασμούς κεφαλών-καμπίνας' date=' που [u']δεν κολλάνε μεταξύ τους[/u]. Πχ βάλε στο Amplitube2 στα 4-5 κανάλια με κιθάρα που θα φτιάξεις, τα 2 με mesa boogie φάση και τα άλλα 2 με marshall φάση.

Τώρα το αν θα πετάξεις τους 2 μεσα αριστερά και τους 2 μαρσαλ δεξιά, ή θα τους πλέξεις μεταξύ τους, δλδ μαρσαλ+μπουγκι μαζί αριστερά και δεξιά, με λίγη διαφορά στο πανάρισμα (πχ ο μπούγκι 100% και ο μαρσαλ 80%) είναι κάτι που το φτιάχνεις εσύ, αναλόγως τις ορέξεις σου...

Παίξε και με συνδυασμούς καμπινών, όχι μόνο μεταξύ των διαφόρων 4*12, αλλά και μεταξύ 12ιντσων και 10ιντσων, τα μικρόφωνα σε κάθε καμπίνα (θέση, απόσταση, πόσο "χώρο" καταγράφουν) κτλ κτλ κτλ.....

Ε τί δλδς, βλάκες είναι όλοι όσοι ηχογραφούν με πόσα διαφορετικά μεταξύ τους μηχανήματα; :wink:

Ίσως το καλύτερο πρόγραμμα γιαυτό τον σκοπό να είναι το guitarrig (για το Revalver δεν έχω άποψη, καθώς δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη), λόγω των περισσοτέρων επιλογών σε αριθμό διαθέσιμων συνδέσεων (πχ παίρνει 4 καμπίνες ανά κεφαλή αν θυμάμαι καλά), καθώς αποτελεί 1 καθεαυτό μοντουλαρ σύστημα. Παρόλα αυτό το あぶぃつべ 2, κερδίζει λίγο από το χαμένο έδαφος, εξαιτίας της καλύτερης προσομοίωσής του. (No flame war started here...).

1 κουλό θα ήταν να συνδυάζεις τις ίδιες προσομοιώσεις (2 μπουγκι, 2 μαρσαλ) με συνδυασμό των 2 ανωτέρω προγραμμάτων (καθένα σε κάθε 1 προσομοίωση). Έτσι θα κερδίζεις την "αληθοφάνεια" του ενός, με την παραμετροποίηση του άλλου.

Α και παρά τα παραδείγματα που σου έφερα με μπουγκι-μαρσαλ, δοκίμασε από το amplitube την προσομοίωση του modern hi gain, είτε με τους κλασικούς 2, είτε με τον thd και θα πάρεις αρκετά καλά αποτελέσματα.

Βέβαια πολύ σημαντικό για τον ήχο στις κιθάρες, είναι και το πως συνεργάζονται με το μπάσο-τύμπανα. Αδύναμο μπάσο σε συνδυασμό με μη καλά τύμπανα (είτε ως ήχος, είτε ως παίξιμο), "αδυνατίζουν" την κιθάρα πολύ. Σκέψου το ως σύνολο το τραγούδι και όχι ως κάθε επιμέρους όργανο ξεχωριστά, Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα; Το justice 4 all από metallica.

Στην πορεία μπαίνουν και οι μετέπειτα επεξεργασία του ήχου με εφε [κομπρέσορες, eq, reverb (λίγο μην λασπώσει ο ήχος) κτλ κτλ...] που εκεί χάνεται η μπάλα....

Πω παναγιά μου λογοδιάροια.... :lol:

 
Μια χαρά είσαι. Και οι Linkin Park με guitar rig γράφουν. Δοκίμασε τα εξής:
1) Πέτα το v-amp (δηλαδή χρησιμοποίησέ το μόνο σαν DI).

2) Guitar Rig

3) Modern παραμόρφωση

4) Πολλά tracks

5) Διαφορετικές κεφαλές και καμπίνες (Tweed και Orange κυρίως για αυτό το "nu metal" ήχο που θέλεις)

6) ΛΙΓΑ ΓΚΑΖΙΑ (οι πιο ογκώδεις κιθάρες βγαίνουν με χαμηλά gain' date=' οπότε μην σκέφτεσαι "θέλω όγκο, άρα πάμε το gain στο 8..."[/quote']

+1000 :wink:

με το GUITAR RIG κακα τα ψεμματα αν ΞΕΡΕΙΣ τι κανεις (και το χρησιμοποιεις ΑΚΡΙΒΩΣ οπως και τους ενισχυτες ) μπορεις να βγαλεις ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ηχο θες (ειδικα στα βρωμικα το προγραμμα απλα ...μαμαει...).

να προσθεσω οτι ακομα μεγαλυτερο ογκο θα βγαλεις χρησιμοποιωντας καποια απο τα "μικροφωνα" on axis & καποια off axis (χρησιμοποιησε τα "πυκνωτικα" για αυτη τη δουλεια),για τον ηχο που θελεις το room mike ειναι αχρηστο :wink:

βαλε επισης σε ενα ξεχωριστο καναλι την προσομοιωση του ROLAND JAZZ CHORUS να παιζει ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΑ και μιξαρισε τον χαμηλα μαζι με τα βρωμικα τρακς (δινει πολυ definition) :wink:
 
με το GUITAR RIG κακα τα ψεμματα αν ΞΕΡΕΙΣ τι κανεις (και το χρησιμοποιεις ΑΚΡΙΒΩΣ οπως και τους ενισχυτες ) μπορεις να βγαλεις ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ηχο θες (ειδικα στα βρωμικα το προγραμμα απλα ...μαμαει...).
Βασικα στα καθαρά assλέει. Στα βρώμικα βασιλιάς είναι το amplitube2.

βαλε επισης σε ενα ξεχωριστο καναλι την προσομοιωση του ROLAND JAZZ CHORUS να παιζει ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΑ και μιξαρισε τον χαμηλα μαζι με τα βρωμικα τρακς (δινει πολυ definition) :wink:
Βασικά θα μπορούσε να βάλει μια σκέτη κιθάρα (χωρίς προσομοίωση), να την τοποθετήσει στο κέντρο και να την μιξάρει τόσο χαμηλά, που και όταν σολάρει το κανάλι της, ίσα να ακούγεται. Το definition είναι περισσότερο ψυχοακουστικό. Καταλαβαίνεις ότι κάτι υπάρχει εκεί, αλλά δεν μπορείς να καταλάβεις τι είναι αυτό!

Και να μην ξεχάσει να επεξεργαστεί κατάλληλα το μπάσο και τα τύμπανα. Χωρίς αυτά "μισές" κιθάρες θα βγαίνουν προς τα έξω!

Στο μεταξύ με τόσα ταυτόχρονα gr που θα ανοίξει, να δω που θα την βρει την δύναμη ο υπολογιστής του! :lol:

 
Στο μεταξύ με τόσα ταυτόχρονα gr που θα ανοίξει, να δω που θα την βρει την δύναμη ο υπολογιστής του!
θα κανει freeze τα tracks & ετσι δεν θα εχει κανενα προβλημα... :wink:

 
ε,βεβαια αλλη χαρη εχει η αγωνια του τυπου "θα μου κολλησει ή δεν θα μου κολλησει η κομπιουτα..." :lol:

ετσι δε βαριεσαι ποτε...

τι freezing & αηδιες μου λες! :lol: :lol: :lol:

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top