κομπρεσορας- πριν η μετα;

harisexp

Νέο μέλος
Μηνύματα
716
Πόντοι
18
Αν χρησιμοποιησω κομπρεσορα σε μια εγραφη τι ειναι προτιμοτερο να περναει

την ωρα της εγραφης απο τον κομπρεσορα η να προστεθει μετα;Παιζει ρολο

στην ποιοτητα αυτο;Πιο συγκεκριμενα εχω την saffire-focusrite αλλα δεν

μπορω να ακουσω τον κομπρεσορα πριν την εγραφη γιατι δεν λειτουργει απο το cubase sx2 το direct monitor μεσο audio καναλιου.

Υπαρχει και ενα αλλο θεμα τι γινεται στην περιπτωση hard και τι στην soft.

Mε ποιον τροπο δηλ. λειτουργει καλυτερα και αποδιδει συγκριτικα σ'αυτα τα δυο κυριως στον τροπο λειτουργειας.Ελπιζω να καταλαβατε τι θελω να πω. :)

 
http://www.noiz.gr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=41

στα αρθρα περι recording θα βρεις τα παντα περι compressing.

τωρα οσον αφορα το ποτε θα βαλεις τον κομπρεσορα σε ενα digital περιβαλλον με plug ins το καλυτερο ειναι μετα για να μπορεις να επιλεξεις....

Στην περιπτωση που θες να χρησιμοποιησεις εξωτερικο κομπρεσσορα και παλι πρεπει να πειραματιστεις για να δεις τι σε βολευει,π.χ στα φωνητικα υπαρχουν δυο "ορκισμενες" σχολες,αυτη που βαζει απο ΠΡΙΝ και αυτη που βαζει μετα.....πειραματισου λοιπον για να δεις τι σου αρεσει περισσοτερο....

 
επειδή ανήκω φανατικά στην δεύτερη από τις σχολές που αναφέρει ο SF και το έχω αιτιολογήσει αρκετές φορές σε άλλα post μου στον παρελθόν, εδώ θα σου πω απλά μία φράση που τα λέει όλα...

"μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται..."

ΥΓ. τις εξαιρέσεις που υπάρχουν για διάφορους λόγους, μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν μόνο πολύ έμπειρα αυτιά που ξέρουν καλά τι θα αντιμετωπίσουν στο mix που θα ακολουθήσει...

 
Superfunk + npap +1000

Κι εγώ έχω ξαναπεί ότι κατά την άποψή μου καλύτερα να μπει 1 όσο το δυνατόν καλύτερα ηχογραφημένο, αλλά στεγνό σήμα και μετά να γίνουν οι όποιες επεξεργασίες, επειδή ακριβώς υπάρχει η δυνατότητα αναστροφής του αποτελέσματος.

Εκτός και αν ξέρεις τι κάνεις οπότε χρησιμοποιείς τα εξωτερικά σου μηχανήματα όπως θες εσύ. Αλλά ποιος μπορεί να πει ότι το κατέχει το άθλημα σε αυτόν τον βαθμό; Όχι εγώ πάντως...

 
Ετσι κι αλλοιως δεν τιθεται θεμα μια και για ολους εμας τους κοινους θνητους τα plug ins ειναι δραματικα καλυτερα απο οτιδηποτε στην πραγματικοτητα μπορουμε να αγορασουμε,εχω να χρησιμοποιησω εξωτερικο κομπρεσσορα χρονια..... :oops:

 
επειδή ακριβώς υπάρχει η δυνατότητα αναστροφής του αποτελέσματος.
...το οποιο αποτελεσμα δεν θα ειναι το ιδιο καλο σε περιπτωση που τον χρησιμοποιησουμε σωστα κατα την ηχογραφηση ομως. κι αυτο γιατι σε οσο περισσοτερα σταδια γινει το compression τοσο λιγοτερο "ακουγεται".

 
Ναι ναι σωστά. Πολλοί λένε (και τείνω να συμφωνήσω σε αυτό) ότι είναι καλύτερο να έχεις 2-3 κομπρέσσορες (ή οποιοδήποτε επεξεργαστή δυναμικών) να δουλεύουν στο ίδιο κανάλι με ήπιες ρυθμίσεις, παρά 1 με ακραίες ρυθμίσεις.

1 τέτοια υλοποίηση την κάνει και η kjaerhus με το golden audio channel, που σου προσφέρει 2 κομπρέσορες και 2 equalizer, με δυνατότητα διαφόρων δρομολογήσεων του σήματος μεταξύ τους, με πολύ καλά αποτελέσματα.

Και Superfunk αυτό που λες με το κοινούς θνητούς, είναι αυτό που λέω κι εγώ. Γιατί πόσοι στ΄αλήθεια ξέρουμε πως να δουλέψουν αμέσως τα μηχανήματα που έχουμε, για να πάρουμε σωστό αποτέλεσμα με την 1η και να μην αναλωνόμαστε με τις ώρες, για το πως θα ρυθμιστεί το κανάλι, με όλα τα εφέ του πριν την ηχογράφηση; Και μετά αν δούμε ότι δεν κάθεται σωστά; Βράστα και φτου και από την αρχή!

 
...το οποιο αποτελεσμα δεν θα ειναι το ιδιο καλο σε περιπτωση που τον χρησιμοποιησουμε σωστα κατα την ηχογραφηση ομως. κι αυτο γιατι σε οσο περισσοτερα σταδια γινει το compression τοσο λιγοτερο "ακουγεται".
Ημουν ασαφης (ξεχναω τα ελληνικα μου) :oops:

Εννοω οτι τασσομαι υπερ της χρησης κομπρεσσορα κατα την ηχογραφηση (φυσικα σε περιπτωση που εχουμε hardware που αξίζει).

 
Συμφωνώ στην χρήση κομπρέσσορα κατά το recording.Φυσικά όταν έχουμε hardware μηχάνημα.

Ας μην το φοβόμαστε,ένα εφέ είναι και αυτό και αν ξέρεις να το ρυθμίζεις να μην ανασαίνει σαν φάλαινα είναι οκ. :lol:

Πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις βοηθάει ένας optical compressor που γενικά είναι "διαφανής" ακόμα και σε ακραίες ρυθμίσεις (ως ένα σημείο βέβαια).Αυτό για να τιθασεύουμε τις δυναμικές χωρίς κίνδυνο.

Επίσης όταν χρησιμοποιούμε hardware μηχάνημα κατά την ηχογράφηση, γλιτώνουμε μετά και μια επιπλέον μετατροπή (analog/digital,digital/analog) στην περίπτωση βέβαια που γράφουμε σε κομπιούτερ.

 
...κάνω περιπου το 50 με 60 τοις εκατο της δουλειας κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης...οταν χρησημοποιεις καλο outboard και ξερεις τι ηχο θες κανει τεραστια διαφορα...φυσικα δεν κανω και επιτοπου μιξη ουτε και θα το προτεινα σε καποιον χωρις πειρα...αλλα ετσι κι αλλιως ειμαι της αποψης οτι ο ηχος πρεπει να διαμορφωνεται απο την πηγη του.... το να εχεις ενα ηχο χωρις χαρακτηρα απλα και μονο για να εχεις επιλογες μετα ειναι κατα τη γνωμη μου η βαση για την παραγωγη μετριας/αδιαφορης μουσικης χωρις προσωπικοτητα....ποιος δεν εχει βρεθει στο γνωστο προβλημα του τι ηχο να διαλεξει αφου ηχογραφησε ενα θεματακι σε midi...προσωπικα στο στουντιο σπανια γραφω midi...(και ποτε για σινθια...)

 
Εγω γραφω μονο συνθια για αυτο ρωταω μηπως ειναι

υπερβολη να χρησιμοποιω hard-Twin track pro focusrite

η την saffire με τα αναλογα DSP που εχει.

 
αλλα ετσι κι αλλιως ειμαι της αποψης οτι ο ηχος πρεπει να διαμορφωνεται απο την πηγη του.... το να εχεις ενα ηχο χωρις χαρακτηρα απλα και μονο για να εχεις επιλογες μετα ειναι κατα τη γνωμη μου η βαση για την παραγωγη μετριας/αδιαφορης μουσικης χωρις προσωπικοτητα...
Θα συμφωνούσα εν μέρη.

Το να έχω έναν τέλειο ήχο από την αρχή το είπα στην αρχή. Αλλά θα πρέπει να είναι και αρκούντως ξερός, ώστε να σου δίνει τα περιθώρια μετέπειτα παιχνιδιού και πλάσης του, ώστε να κάτσει σε 1 μίξη μπαμ. Δλδ δεν σας έτυχε ποτέ να έχετε 1 τέλειο απ' όλα ήχο, αλλά να μην κάθεται με τπτ στη μίξη;

Το να επέμβω με κομπρέσορα στη φωνή εντάξει θα την κάνει ωραία. Το ίδιο και στην κιθάρα και στα τύμπανα κτλ κτλ... Αν όμως αποδειχθεί ότι υπερκομπρεσαρίστηκαν κατά την ηχογράφηση, τότε τι γίνεται;

Ε και δεν παίζει ρόλο ο αρχικός χαρακτήρας το ήχου, με το τελικό αποτέλεσμα! Βέβαια γνώμες είναι αυτές...

 
...μια καλη ηχογραφηση πρεπει να ειναι δυνατον να την βαζεις να παιξει χωρις εφφε αι τα λοιπα και να δινει αυτο που χρειαζεται στον ακροατη...οτιδηποτε περα απο αυτο ειναι συμβιβασμος....κανενας ηχος δεν ειναι τελειος απο μονος του...μονο σε συνδυασμο με τους υπολοιπους....η μιση δουλεια ειναι να μαθει κανεις να εμπιστευεται αυτο που ακουει...΄)

 
Εγω γραφω μονο συνθια για αυτο ρωταω μηπως ειναιυπερβολη να χρησιμοποιω hard-Twin track pro focusrite

η την saffire με τα αναλογα DSP που εχει.
Ειναι :wink:

τα διαφορα comp plug ins που κυκλοφορουν ειναι καλυτερα απο τους comp που εχουν τα μηχανηματα που αναφερεις :wink: ασε που τα συνθια συνηθως δεν χρειαζονται compressing... :wink:

 
φιλε μου επειδη εχεις το σαφαιρ αν εχεις και μπολικο σκληρο γραψε σενα καναλι με κομπρεσορα και σε ενα αλλο το σημα dry και στη μιξη βλεπεις..!

 
Ευχαριστω καλη ιδεα, αλλα τελικα δεν νομιζω να εχει μεγαλη σημασια αφου η ηχογραφηση δεν ειναι απο φυσικα οργανα η φωνη.

 
Φιλε μου αν εχεις πολυ καλο compressor μπορεις να βαλεις κατα το recording,με πολυ μικρη συμπιεση,μονο 4 με 5 dB,λιγο γλὺκα θα παρεις,παραπανω dB προκαλουν ζημια σε πιθανες ανεπιθυμητες συχνοτητες που θα σου γονατησουν το ηχογραφημα.Μιλαμε παντα για Tubetech,Summit,Manley,Avalon και Drawmer 1960.Μετα την ηχογραφηση κανεις οτι θες.Για recording παντως,απλα να "ξυριζει" λιγο τις κορυφες.

 
.Μιλαμε παντα για Tubetech' date='Summit,Manley,Avalon και Drawmer 1960.Μετα την ηχογραφηση κανεις οτι θες.Για recording παντως,απλα να "ξυριζει" λιγο τις κορυφες.[/quote']
Καλά αν είχε τέτοιους κομπρέσορες, δε νομίζω ότι θα μας ρώταγε τώρα για το πως είναι καλύτερα να χρησιμοποιούνται :wink:
 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
9
Εμφανίσεις
1K

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top